vi eksperimenterer, afprøver, fejler og triumferer. Undervejs skaber vi traditioner vi løfter i fællesskab og bakker hinanden op. Vi fejrer vores successer.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvilken afdeling på Hadsund skole går dit barn i?
Advertisements

Aktivitet – hvor/hvornår: Videns- og erfaringsseminar i Middelfart, lørdag den 19. marts. MKR var der sammen med Pia fra Herredsåsen og Claus fra Rynkevangen.
Hvor er vi nu? En levende skole – hele dagen Viden og ikke vaner
Danehofskolens værdigrundlag
Svend Gønge-skolens værdier...
Skolereform august 2014………………
Folkeskolereformen Hvad og hvorfor?.
Læring i bevægelse - hvorfor?
Dansborgskolen – vi udvikler hele mennesker
SOCIAL KAPITAL - EN FÆLLES SAG
Skolereformen – Skovvangskolen fra 1. august 2014
En ultra kort og praksisnær introduktion til mentaltræning
Når lærere samarbejder med forældre
1 Folkeskolereformen -hvilke perspektiver giver den i forhold til dagens overskrift set fra en politisk synsvinkel Søren Kristensen.
Folkeskolereformen - gør en god skole bedre MEN HVORDAN?
Forældre Skødstrup Skole sept. 2013
VISION FOR ORDRUPSKOLE2010 Sammenfatningsarbejde.
Hvordan kan forældre støtte op om barnets skoleliv?
Folkeskole-reformen August 2014.
Ungdomsskole – mellem reform af folkeskolen, erhvervsuddannelserne og vejledningsindsatsen Storbynetværk den 12. september 2013 Direktør Per B. Christensen,
Final take - Værdigrundlag Maj 2007
Forældremøde X årgang.
Tofthøjskolen nu og i fremtiden Skoleplanarbejde 2011.
Billum skole Overordnet udviklingsplan Den politiske beslutning fra 2007 omkring skole/SFO danner baggrund for dette materiale. Planen er til debat og.
Social kapital, fair proces og upopulære forandringer
Hans Peter Wolsing iværksætterkoordinator SKYD IKKE DIG SELV I FODEN Nordjyske Medier 17. nov
Lærerprofessionen - en definition.
Bestyrelsesmøde 30. september 2013 Stavnsholtskolen Folkeskolereform – de helt overordnede rammer.
Målsætning og værdigrundlag for Sølvgades Skole Målet er, at eleverne på Sølvgades Skole bevarer lysten til at lære, at være nysgerrige, selvstændige og.
Hhx – Handelsgymnasium Htx – Teknisk gymnasium
Arbejdsgruppe Mariagerfjord kommune
Informationsaften om folkeskolereform og skolebestyrelsesvalg Allingåbro Børneby.
FOLKESKOLEREFORMEN Ellekærskolen.
Skolebestyrelsens årsberetning 2014 Skolebestyrelsen Hvem er vi? Hvad skal vi? Hvad har vi foretaget os? Hvad sigter vi efter? Nu og fremad Trørødskolen.
Folkeskolereformen - et overblik. Et fagligt løft af folkeskolen Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. Folkeskolen skal.
Folkeskolereform Version 1.0
Forældremøde Herningvej Skole, torsdag den 1
Velkommen til Kontaktforældremøde 01 NOV Dagsorden Velkomst (RC) Kontaktforældrearbejdet (SHC) Skole-/SFO-hjem samarbejdet, samt fælles forældremøder.
Lærermiddelkultur(er)?
Deltagelse og fastholdelse i et skole- og ungdomskulturelt perspektiv på erhvervsuddannelserne Peder Hjort-Madsen, Center for Ungdomsforskning, Aalborg.
Alle børn er alles ansvar
En portfolio er den bevidste indsamling og løbende vurdering af eller refleksion over undervisningens og læringens processer og produkter.
D E T G O D E V Æ R T S K A B F O R D A N S K E C A M P I N G P L A D S E R B I L L U N D 1 6 – 1 7 J A N U A R R E F L E KT I O N E R O G A R.
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
Informationsmøde tirsdag den 10. juni Reformen - formål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2.Folkeskolen.
Workshop 1 Forskningsprojektet Ind i undervisningsrummet på EUD.
Akademiuddannelse i Ledelse Februar 2010
Dagsorden 1.netværksmøde matematik
Værdisæt Hylleholt Skole Respekt Faglighed og udvikling Engagement
’Jeg sætter ord på og udvikler mig’
Lærerprofessionen.
Er den ikke-ekskluderende skole en mulighed ?
Et fagligt løft af folkeskolen.
Den lærende organisation
Lærings- og praksisfortælling
Akutafdelingen På vej mod DNV Oplæg til gruppearbejde: Hvad gør vi først? Hvad gør vi siden?
Uddannelse til elever med særlige kompetencer - en perspektivering set ”udefra” Slutkonference i Projekt ”Kan og Vil” 21. september 2009, Vartov, København.
Introduktion til KVIK Modellen Tovholderens rolle og opgaver
Velkommen til Vestervangsskolen
Vision og mål for Aalborg Kommunes skoler
1 Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige, sociale og personlige.
Vision mission værdier handleplaner
Fra måske egnet til egnet Eud-Start Træningsbanen til en erhvervsuddannelse.
Bedre udbytte af it i skolen Undersøgelse af erfaringer og perspektiver.
Lundehusskolens Værdigrundlag. Stærk Faglighed Trivsel for Alle Den Åbne og Mangfoldige Skole Det Forpligtende Fællesskab Anerkendende Børnesyn.
VELKOMMEN TIL HALVÅRSMØDET DEN 16. NOVEMBER 2016
Praktikvejledertræf PAU den 28/9 2015
Talentudvikling SOSU elever.
Ændring i praktikmål 6 for SSH
Søndre skoles vision Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige,
Præsentationens transcript:

vi eksperimenterer, afprøver, fejler og triumferer. Undervejs skaber vi traditioner vi løfter i fællesskab og bakker hinanden op. Vi fejrer vores successer vi engagerer os, arbejder hårdt, og vi lærer undervejs

Rødkilde 2015 vi vil! vi gør! vi kan!

Hvad vil vi? Hvad vil jeg? Vil jeg det virkelig? Vi prioriterer det vigtigste, vi kan ikke alt! Hvis vi vil det, forpligter det! VIL = AMBITION & COMMITMENT

Vi kan det vi vil, fordi vi sætter os i stand til det! Vi arbejder hele tiden på at blive dygtige! Vi tænker ind i vores prioritering, at vi skal kunne udføre vores opgave med kvalitet! kAN = EVNER & EMPOWERMENT Vi hjælper hinanden til at kunne!

Vi handler på vores ambitioner! Vi udnytter vores evner! Vi vil vurderes på vores praksis! Det er ikke nok at kunne og ville! GØR = DRIVE & ACTION

Jeg VIL ha' en ungdomsuddannelse, jeg KAN tage en ungdomsuddannelse, jeg TAGER en ungdomsuddannelse Jeg KAN læse Jeg VIL læse Jeg LÆSER Jeg KAN lære alle at læse dansk Jeg VIL lære alle at læse dansk Alle min elever LÆRER at læse dansk

Skole-hjem-samtale/elevplan Ambitioner står mål med indsats og kunnen hvad VIL han?hvad KAN han?hvad GØR han?

vi vil ! vi gør ! vi kan ! Elevernes læring Alle medarbejdere er pædagogiske medarbejdere Ledelsen prioriterer pædagogisk ledelse over andet Vi skal altid spørge om indsatsen har et elevlæringsaspekt

Indsatsområderne Omorganisering i afdelingerne - udskolingen først CO CReATION KULTURELLE KOMPETENCER K U L T U R E L L E K O M P E T E N C E R OMVERDENEN O M V E R D E N E N HOLDDANNELSER H O L D D A N N E L S E R "DET SKAL GIVE MENING" " D E T S K A L G I V E M E N I N G " "DET ER COOL AT VÆRE KLOG" " D E T E R C O O L A T V Æ R E K L O G " CAMPUS CAMPUS

Indsatsområderne 1 Omorganisere afdelingerne Projekter - Rødkildedage - årgangstemaer EXPLORaCTION E X P L O R a C T I O N SELVSTÆNDIGHED S E L V S T Æ N D I G H E D TVÆRKULTURELT T V Æ R K U L T U R E L T NOGET AT SE FREM TIL N O G E T A T S E F R E M T I L FÆLLESSKAB F Æ L L E S S K A B KREATIVT K R E A T I V T KONKURRENCER K O N K U R R E N C E R IDRÆT I D R Æ T

Indsatsområderne 1 Omorganisere afdelingerne 2 Projekter - Rødkildetemaer Skole-hjem-samarbejde og klasseledelse PROFESSIONALISERING P R O F E S S I O N A L I S E R I N G ÅRS- og ELEVPLANER Å R S - o g E L E V P L A N E R METODER -MØDER - MAILS M E T O D E R - M Ø D E R - M A I L S VÆRDIREGELSÆT V Æ R D I R E G E L S Æ T KOLLEGIAL SUPERVISION K O L L E G I A L S U P E R V I S I O N EFTERUDDANNELSE E F T E R U D D A N N E L S E

Indsatsområderne 1 Omorganisere afdelingerne 2 Projekter - Rødkildetemaer 3 Skole-hjem-samarbejde og klasseledelse vi vil ! vi gør ! vi kan ! Elevernes læring vi løfter i fællesskab og bakker hinanden op. Vi fejrer vores successer vi eksperimenterer, afprøver, fejler og triumferer. Undervejs skaber vi traditioner vi engagerer os, arbejder hårdt, og vi lærer undervejs

Målet er stadig... Vi forbedrer de faglige resultater Vi øger elevernes lyst til læring Vi udjævner sociale skel Vi når 95% målsætningen...men vejen er Rødkildes egen!

vi kan! vi vil! vi gør! fællesskab eksperiment engagement EXPLORaCTION PROFESSIONaLISERING CO CReATION Rødkildes egen vej