Videreudvikling af ide 2&2

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
? Fra 1 til 10.
Advertisements

Velkommen til jer   Og velkommen til de dygtige designassistenter.  Vi har alle glædet os usandsynligt meget til endelig at møde jer.
Nonne historie.
Vi hører altid om kvinders “regler”, her er så mændenes regler.
Verber/Sagnir Hvordan bøjes de?.
Ideudvikling Anni Stavnskær Pedersen & Ann-Merete Iversen.
Modul 3C Ideudvikling med anvendelse af principper som stimuli.
Åbent bord Den Kreative Platform
Jeg kører bus Branchearbejdsmiljørådet for transport og engros
Struktur: ”Quiz og byt”
Hvordan bliver vi fri for hverdagens forstyrrelser?
Vi hører altid om kvinders “regler”, her er så mændenes regler.
Strukturer velegnet til…
Hvordan bliver vi fri for hverdagens forstyrrelser?
AT-1 - efterspil 2013.
Innovation og iværksætteri
BØRNEMORDERN CHRISTIAN XENIA OG NEEL. Denne dias er sponsoreret af at Vi nægter at fortælle noget med mindre I bestikker os. I må helst ikke smække med.
Den Kreative Platform I Skolen Uhæmmet anvendelse af viden fra børnehave til arbejdsplads Her starter slide showet efter introen og musikken stopper.
Supervision og faglig feedback
Hvordan bliver vi fri for hverdagens forstyrrelser?
Hvordan bruger jeg First Class konferencerne ?
Dialogisk læsning – Eksempler på spørgsmål
Eksamen Fokus på mundtlig eksamen, men siger lidt om skriftlig også…Dagen før, eksamensdagen, roller skr. Eksamen.
Amy følte sig ikke rask, da hun gik i skole
Careerhub Den Kreative Platform
Hvordan bliver vi fri for hverdagens forstyrrelser?
Careerhub Den Kreative Platform 28/ v/Jonna Langeland Christensen
Modul 3B Ideudvikling med personanalogi + billed stimuli + ord stimuli.
Moderne Kvinder Frøkongen.
Modul 1 Rød løber (A). Spilleregler for dagen Ingen pauser Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity,
Gør det simpelt Trænings planlægning.
Forberedelsen (Før undervisningen starter)
Hvordan bliver vi fri for hverdagens forstyrrelser?
Mekanikeren ser spørgende på hende: „Hvad er en "710"???"
Vi hører altid om kvinders “regler”, her er så mændenes regler.
Vejlederens kommunikation
Careerhub Den Kreative Platform 28/ v/Jonna Langeland Christensen
Historien begynder for lang tid siden, da en mand straffer sin 5 årige datter, fordi hun har tabt en værdifuld genstand. Dengang havde de ikke mange penge.
Forberedelsen (Før undervisningen starter)
1.
Han sagde “Skal vi bytte stilling I aften?"
Modul 4D Videreudvikling af idé I grupper. Idé-udvikling i grupper.
Velkommen til Green Field. Hvad er Green Field? På Green Field er alting muligt: Her er ingen restriktioner Her kan man udfolde sig Her er alle imødekommende.
Skuffespørgsmål Ordene: ”Hvad, hvordan og hvorfor” bør være det første ord i hovedparten af vores spørgsmål: Handling / Begivenhed: Hvad (er der sket?)
Workshop Sund By Netværket
Modul 3D Ideudvikling med udfordringer som stimuli.
Modul 4A Ideudvikling 2&2 alene med en bunke blandede stimulikort (Spillet)
Modul 1 Rød løber (E). Spilleregler for dagen Ingen pauser Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity,
Delphi-evaluering og Green Field
 Program for kurset Lektion 1 Hjemmearbejde Lektion 2
Delphi-evaluering og Green Field Evaluering af event Som start på Green Field.
Den Kreative Platform I TIK 3
Modul 1 Rød løber (D). Spilleregler for dagen Ingen pauser Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity,
SCA-øvelse: IND Instruktion: Fortæl om en eller flere konkrete opgaver hjemmefra, der er løst (fx plænen er slået/der er lukket for vandet i sommerhuset).
Jeg kører lastbil Branchearbejdsmiljørådet for transport og engros
Den Kreative Platform og Idefasen Træning af ideudvikling.
Creative Platform Learning Emne: DEMOKRATI. 22. JA – Vi har lavet en fejl (med kategori og klap) 1.Find sammen to & to med en der har samme sportsinteresser.
Den Sociale Højskole/ Introduktionsdag ©Visionpool Aps Spilleregler i en god gruppe Workshop, Den Sociale Højskole, 9. juni 2008.
Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
Begrebsafklaring – fattigdom og ulighed
Den gældbundne tjener med Lego-figur
Organisering af procesarbejde
Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
Øvelser til fremme af kreativ tænkning
Brain breaks.
Jonathan Back to Back 1. Jonathan har ingen venner Han lever for sig selv Dagen går med tunge skridt Mod dybet i hans sjæl Og pigen skrev det sidste brev.
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Jonathan Jonathan har ingen venner, lever for sig selv
Præsentationens transcript:

Videreudvikling af ide 2&2 Modul 4B Videreudvikling af ide 2&2

Idé-udvikling 2&2

Sig JA, OG… Aldrig NEJ… Aldrig JA, MEN… Altid JA,OG…

Træning: koncentration 3D CASE: Stork – frø – gravid kvinde 1. Rejs jer. 2. Find sammen 2 og 2 med en, der har samme længde snørrebånd som dig selv. 4. princippet for spillet er taget fra legen sten, saks og papir. 5. storken kan fange frøen. frøen kan fange gravid kvinde. gravid kvinde kan fange storken. 6. Jeg tæller til 3. På 3 er I enten en stork (foroverbøjet med hænderne klappende som en stor mund), en frø (ned i knæ og lav et lille hop, samt sige kvæk) eller en gravid kvinde (læn dig bagover mens du stønner højlydt). Træn stillingerne først 7. Demonstrer 8. Begynd at tælle højt til 3 – lav 4 runder

Journalisten Samme makker Uddel stimuli kort Hvis nogen er kommet til at kikke på kortet, bytter de med en andens kort Den ene er journalist og laver et interview med den anden. Kik på stimuli kortet for inspiration og spørg f.eks. ”Hvorfor har du malet Eiffeltårnet i Paris lyserødt?” Den anden giver en logisk forklaring på den adfærd eller handling der bliver spurgt til Demonstrer Den samme spørger indtil jeg siger til/båtter Den med størst kærlighed for popcorn starter

Træning: JA, OG… 3D CASE: Skriv et brev ét ord ad gangen Sæt grupper sammen tre & tre ,som de sidder ved siden af hinanden Del det fortrykte brevpapir ud – et pr. gruppe Den, der holder parpiret ,skal have noget af skrive med I skal nu skrive et brev, hvor I kun må skrive ét ord ad gangen Papiret går rundt med uret I må ikke tale sammen Jeg siger til ,når I nærmer jer “Kærlig hilsen” Bed efterfølgende frivillige om at læse deres brev op (2-4 breve)

Kære … Angående… (Tekst) … Med venlig hilsen Anvend kort 14 før næste slide vises

Træning: JA, OG… 3D CASE: Lav en historie ét ord ad gangen Bliv I grupperne, som skrev breve sammen Stå I en “cirkel” I skal lave en historie, ét ord ad gangen Historien starter med “Der var engang…” Historien udvikles “med uret” Hvis der er en som siger “FORFRA” starter den næste i rækken en ny historie med at sige “Der” Den, der sidst er blevet klippet, starter

Træning: JA, OG… 3D CASE: Hvad sker der så? (tegneserien) Find sammen to & to med en der har samme ”gå i seng tider” som dig selv I står i det første billede i en tegneserie oven på Joakim Von Ands guldmønter i hans pengetank – Supermand er ved at løfte taget af… Den ene starter med at sige ”Se supermand løfter taget af” og spørger så makkeren ”Hvad sker der så?” Tag sammen et skridt ind i næste billede På skift fortæller I, hvad der sker i næste billede og slutter med at spørge den anden: ”Hvad sker der så?” Demonstrer Den med mest sort tøj på starter med at sige “Se supermand…

Udvikel videre på den initiale idé (PostIt) til datingbureauet 2&2 Udvikel videre på den initiale idé (PostIt) til datingbureauet

Skaber fokus på opgaven Hvad sker der så… Skaber fokus på opgaven Skaber fremdrift

PRACTICE: Yes, and… 3D CASE: Nyt bud? Find sammen to & to med en der har samme farve hoveddør som dig selv I står I det første billede I en tegneserie oven på Joakim Von Ands guldmønter I hans pengetank – Supermand er ved at løfte taget af… Den ene starter med at sige ”Se supermand løfter taget af” og spørger så makkeren ”Hvad sker der så?” Tag sammen et skridt ind i næste billede På skift fortæller I hvad der sker i næste billede og slutter med at spørge den anden ”Hvad sker der så?” På et hvilket som helst tidspunkt kan den, der lytter sige ”NYT BUD” – Den anden skal så komme med et nyt bud/forslag i stedet for det, han/hun lige har sagt Demonstrer , og den med flest stykker tøj starter med at sige “Se supermand…

Udvikel videre på den initiale ide (Post-It) til datingbureauet 2&2 Udvikel videre på den initiale ide (Post-It) til datingbureauet

Vi leder nysgerrigt efter andre muligheder og alternativer Nyt bud… Vi leder nysgerrigt efter andre muligheder og alternativer

Det handler nu om at videreudvikle ideen fra væggen Fortsæt med samme makker og byg videre på dun udvalgte ide på samme måde som I lavede tegneserien Hvad sker der så? & Nyt bud på ideen I tog fra posterne Den der har de længste ben starter med at tage sin ide frem Efter første runde går de hen til bordet og skriver alle ideerne ned på et A3 papir. Herefter køres næste runde med makkerens ide. Igen skives ideerne ned på et A3 papir Efter øvelsen har alle et A3 ark med deres ide videreudviklet

Til hinandens valgte idéer Sig: JA, OG… Til hinandens valgte idéer