Kirsten Kragh, Engerom Erfaring: Vejledning af to specialer (forud for adjunktpædagogikumforløb) To parallelle forløb –Samme overordnet ramme for emne.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Overordnet målsætning:
Advertisements

AT opgave 2014 Mad og Mennesker
Orientering om AT-eksamen Fredag d. 16/1 i 2. og 3. lektion.
Studieretnings projektet ÅSG Studieretningsprojekt  En skriftlig opgave i typisk to fag  Du har 2 uger uden anden undervisning til opgaven  Der.
Orientering til kommende speciale-kandidatstuderende
DANSK-HISTORIE-OPGAVE
Udvikling af informationskompetencer hos folkeskoleelever i 9. klasse
AT-EKSAMENSOPGAVEN 2013 februar 2013 / MG & RO. Tidsplan UgeMandagTirsdagOnsdagTorsdagFredag 5AT-opgaven udleveres IntrolektionVejledning om valg af emne.
Almen Studieforberedelse på RG efterår Almen Studieforberedelse Oplæg til AT-forløb med emnet: Sandt-Falsk.
Dansk-historie opgaven i 2.g 2013
En vigtig eksamen Tidsplan Valg af sag og fag Blanket Synopsis Pjece
Det Internationale Område
Afgangsprojekter Diplom Bygning
1. Forventninger og information • Vejlederbrev med den rette detaljeringsgrad tilgængelig på hjemmeside og sendes efter første henvendelse fra studerende.
Frontermetroen Klik Klik på de indrammede felter og pile - og få en forklaring på indholdet Peder Ohrt  4 grundlæggende funktioner på Fronter Klik her.
Kultur- og branchestudier Opgaveforberedende forløb S3 & LT
Vejlederens funktion i det problemorienterede projektarbejde
Vejledning i projektarbejde
Oplæg vedr. dokumentation af vejledning Adjunktpædagogikum, modul 3, februar 2009 Jan Lindschouw.
BA-projekt 2014 Krav før I går i gang Tidsfrister Eksamensbestemmelser
Orientering om Bachelorprojekt November 2013 Astrid Jensen.
Introduktion til vejledning i projektarbejde Anette Kolmos og Søren Hansen 30/8 og 20/
Vejlederens funktion i det problemorienterede projektarbejde
Agenda  Erfaringer med kvalitative interviews og deltagerobservation ifbm studier af teknologier for ældre (med reference til teksterne), v. Peter Lutz.
Evidens om vejledning Gitte Wichmann-Hansen, adjunkt, ph.d.
Virtuelle verdener og rum Lisbeth Klastrup og Troels Degn Johansson IT-højskolen I København F-2002, Design, Kommunikation & Medier.
Faglige mål for AT – forskellige metoder til komplekse problemer
Intro og Problemformulering
AT9 - 2g April-maj 2007 Formalia 16 moduler 4 timers elevtid Der arbejdes individuelt, i par eller i grupper (max 4 medlemmer) Individuel fremlæggelse.
Fællesfaglig og faglig skrivning Ideer til sammenhæng Odense, oktober 2011 Birgitte Darger Det frie Gymnasium (i projekt med Ørestad Gymnasium)
Set fra to studerende Lene Delf Nielsen og Tine Abildgaard Poulsen Studerende fra UCL, Odense.
9. klasse Ranum Efterskole Formål med opgaven Du skal arbejde med et tværgående emne med en problemstilling. I får et overordnet emne. Herunder.
Eksamen i AT Vejledningsplan Ma2VINTERFERIEVINTERFERIE 2Afle- vering Ti23 On32 To2223 FrSkrive -dag.
S TUDIERETNINGSPROJEKTET ÅSG H VAD ER ET STUDIERETNINGSPROJEKT ? En skriftlig opgave i typisk to fag Du skal tage udgangspunkt i et studieretningsfag.
Studieretnings projektet ÅSG Studieretningsprojekt  En skriftlig opgave i typisk to fag  Du har 2 uger uden anden undervisning til opgaven  Der.
Katastrofen – årsager og konsekvenser
Problemorienteret projektarbejde Christian Nøhr Institut for Samfundsudvikling og Planlægning Aalborg Universitet.
Obligatorisk selvvalgt opgave
Det Internationale Område
Det Internationale Område DIO  En samling materialer – udarbejdet individuelt eller i gruppe -, der dokumenterer din læreproces, din faglige udvikling,
Sammenhæng: Eleverne bliver ikke bedre til at skrive og arbejder ikke med deres fejl. Eleverne snyder: bruger oversættelsesmaskiner eller henter stile.
Samarbejde, Læring og Projektstyring MM5: Projektdesign & Vejledning.
IT-højskolen – E-Buss Knowledge Management Session 4 Miniprojektet Organisatorisk læring.
OSO.
Problemorientering, Læring og Vejledning
RUC-pædagogik på nettet? InterKomm+ og MCC Robin Cheesman Oplæg til UDDU-seminar
Medier og kommunikation IX Eksamen :o)=. Eksamensform Intern censur, 13-skala, B4: Mundtlig eksamen med skriftlige arbejder men uden forberedelsestid.
Orientering om bachelorprojekt 2015
Censormøde
- Formål - Emne & produktkrav - Tidspunkt - Aflevering - Sygdom & snyd - Pjecen.
Undervise og lære på nettet? Erfaringer fra InterKomm+ og MCC Robin Cheesman
Almen Studieforberedelse Orientering mandag den 31. januar 2011.
AT-EKSAMENSOPGAVEN 2012 februar 2012 / MG & RO. Tidsplan UgeMandagTirsdagOnsdagTorsdagFredag 5AT-opgaven udleveres Introlektion 6Vejledning om valg af.
SSO Orientering om Større Skriftlig Opgave SSO er en skriftlig eksamen SSO er en eksamen - ikke bare en almindelig opgave Rammerne for SSO er bestemt.
Det afsluttende AT-projekt udarbejdes i 2 fag. Der vælges blandt alle fag eleven har eller har haft. Faget indgår på det højeste niveau. Man kan ikke kombinere.
Specialer Nye tidsfrister og procedurer besluttet af Uddannelsesrådet: Ansøgning om emne + evt. vejleder: 15. november/1. juni Den studerende tildeles.
STUDIERETNINGSPROJEKTET 2016 Marselisborg Gymnasium.
Orientering om Større Skriftlig Opgave 2017
Almen sTudieforberedelse 2017
Procesorienteret skrivning i Google drev og Classroom
Formål Emne & produktkrav Tidspunkt Aflevering Sygdom & snyd Pjecen
Vejledertyper Indhold Form Problem Fag Proces Produkt Kontrol
Erhvervsøkonomisk seminar (10 ECTS) Efterår 2017
AT-eksamen 2018.
Studieretningsprojektet
SSO og EP Helle Dreyer Møller, VUC Aarhus
Bachelorprojekt Forår og efterår2016
AT-eksamen 2019.
Obligatorisk Selvvalgt Opgave
Postmaskinoperatøruddannelse
Præsentationens transcript:

Kirsten Kragh, Engerom Erfaring: Vejledning af to specialer (forud for adjunktpædagogikumforløb) To parallelle forløb –Samme overordnet ramme for emne –Samtidig start –Samme afleveringsfrist To forskellige underemner –Fælles teoretisk ramme –Forskellige empiriske analyser –Samme ambitionsniveau –Forskellige faglige niveauer

Kirsten Kragh, Engerom Fælles vejledning 1. halvdel af forløbet fortrinsvis fælles vejledning Fordele: –God interaktion i forbindelse med emneafgrænsning og problemformulering –Gode teoretiske diskussioner –Fælles metodisk instruktion og ramme –Gensidig hjælp til dataindsamling Udfordringer: –Det ene underemne bedre afgrænset og mere fokuseret end det andet –Den ene studerende mere målrettet end den anden –To produkter bygget op over samme struktur, forskellig kvalitet (karakter hhv. 8 og 10)

Kirsten Kragh, Engerom Fremtidige tiltag Vejlederbrev til afklaring af forventninger og rollefordeling offentliggøres på hjemmeside Dokumentationsskema til registrering af aftaler, afleveringer, møder, korrespondance og tidsforbrug Evalueringsskema - afleveres af opgaveskriveren efter bedømmelsen af opgaven