Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afVibeke Nissen Redigeret for ca. et år siden
1
1. Forventninger og information • Vejlederbrev med den rette detaljeringsgrad tilgængelig på hjemmeside og sendes efter første henvendelse fra studerende • Brevet skal informere om: – mine specialist-områder og mine generelle vejledningskompetencer – min opfattelse af det gode vejledningsforløb: hvad jeg forventer af dem og hvad de kan forventer af mig – Information om mine timenormer – henvisninger til steder hvor man kan hente yderlige information (studieordninger, akademisk skrivecenter, manualer for akademisk skrivning)
2
2. Registrering og evaluering • Vejledning registreres på følgende måder: – Brug af skema “Registrering af vejledning” – Gemmer tilsendt materiale og evt. kommentarer – Email: særlig mappe i Outlook • Evaluering: – Fortløbende evaluering af vejledningspraksis, evt. ved brug af let ændret variant af “Evaluering af speciale vejledning” – Når jeg skal specialevejlede vil jeg bruge “Evaluering af speciale vejledning” – Feedback efter karaktergivning – Undervisningsevaluering
3
3. Rationaler for registrering • Dokumentere timeforbrug (antal af studerende og forbrugt antal timer) • Sørge for at jeg ikke bruge mere tid end den normerede • Gøre den studerende opmærksom universitets institutionelle virkelighed: min tid er målelig og kostbar • Mindske antallet af ubehagelige administrative overraskelser
Lignende præsentationer
© 2023 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.