Hotellets koncept
KONCEPT Et koncept består af faktorer, som man bruger til at planlægge og drifte virksomheden efter. Når man planlægger indkøb, design, markedsføring osv. skal de beslutninger man tager VÆRE I OVERENSSTEMMELSE MED KONCEPTET. Konceptet sammensættes så det passer med målgruppen for butikken.
Handlingsparametre Handlingsparametre – er de faktorer, der indgår i konceptet Grundparametre Produkt Pris Place (distribution) Kontaktparametre Promotion (markedsføring)
De 4 P’er / handlingsparametre = konceptet Produkt Kvalitet Emballage Sortiment Service Mærke Pris Kalkulationer Prisfølsomhed Målgruppe Promotion Reklame On-line markedsføring Sales promotion PR Personligt salg / kundebetjening Butiksindretning Distribution (place) Kanaler Beliggenhed
Opgave - koncepter I skal nu – to og to – definere konceptet (pris, produkt, promotion, place) for følgende butikker: Netto Irma Quint / Quintess Hvori ligger forskellen på Irma og Nettos koncept?