9 steps på vejen – frem til i dag?. Siden 2010 = 6 årlige kalendere på 5 regioner. Del af kommunikationsstrategien = se på, om det er en bedre løsning?

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Klar til håndtering af fritagelse af borgers fra Digital Post
Advertisements

Målgrupper Målgruppe Hvem vil du ramme med jeres aktivitet på sociale medier? Hvad ved din målgruppe om jeres organisation? Hvilke tre nøglerelationer.
Velkommen på Skibet Skole
BrugerundersøgelseBrugerundersøgelse Gjerrild Bønnerup Friskole Juni 2006.
Caseoplæg om Facebook.
SPØRGESKEMA HARDSYSSEL DISTRIKT Oktober Der afholdes årligt Sysselfejde for bæverne, hvad synes du om konceptet for dette arrangement?
Årsmøde 2013 i NORDFYN. Scleroseforeningens lokalafdeling NORDFYN.
Dagens program Hvad er frivillig.dk Hvordan er frivillig.dk bygget op
Vejgaard Østre Skole 29. august 2007
Hvad er VIP for noget? Projekt-VIP (Viden- og InnovationsPartnerskaber) handler om at skabe tværprofessionelle partnerskaber, der baner vejen for udvikling.
Dokumentboks og NemSMS Præsentation ved Myndighedsforum 24. juni 2009.
Evaluerings-, erfa og udviklingsmøde Studiepraktik 2012.
Formål med lokalpolitisk indsats Hvad vil vi opnå? Hvordan vil vi gøre det? 1Basiskursus september 2012 Bente Röttig.
Det frivillige foreningsliv i dansk idræt
De sidste undervisningstimer
Udvikling af beboerdemokratiet
Nyt fra sekretariatet Mette Bryde Lind.
Velkommen. Agenda •Hvorfor informationsmøde nu? •Hvad er der sket de sidste 3 måneder? •Hvor vil vi gerne hen? •Aktiviteter frem til 31. december •Hvordan.
Nov.-jan. feb.-april maj-juli aug.-nov. EFFI er en kendt idrætsforening i hele Syddjurs Kommune og skaber aktiviteter for hele arbejdspladsen og familien.
Kommunikationsstrategi Scleroseforeningen
EUP - End User Payment EUP kræver hverken investering i hardware/software, ej heller ressourcer til administration eller systemintegration. Med Mobitech’s.
De københavnske Ældreråd Organisationen. § 30. Kommunalbestyrelsen nedsætter et ældreråd. Ældrerådet rådgiver kommunalbestyrelsen i ældrepolitiske spørgsmål.
Praktiske informationer A-(Å?) Tips 13 rigtige
Læserundersøgelsen 2012 En kvantitativ undersøgelse blandt modtagere af Donor Nyt Efteråret 2012.
Friluftsrådet – mere natur – mere friluftsliv BLÅ FLAG OKTOBER 2011 Brian Samuelsson.
Digital post på Virk.dk Siden 2010 I dag ca brugere
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Almen praksis rolle i det nære sundhedsvæsen
4K-pårørendegruppe Lyngby-Taarbæk, Gladsaxe, Gentofte, Rudersdal
Forskere: Kommuner tabte 53 millioner p å Digital Post i 2013 Digital post er en underskudsforretning i millionklassen for kommuner og regioner.
Seminar for trivsels- og SSP-personer
Sådan skaber vi et kampagnekorps Baggrund Foreningen skal bruge flere frivillige til centrale og lokale events For fortsat at sikre midler til foreningens.
O-service - Nye muligheder Alle slags arrangementer ind. Bedre visning og sortering af kalender. Tilmelding af ikke-DOF medlemmer. Betalingsmetoder og.
Facilitatorordningen: - Hvordan kan du bedst muligt udvikle kronikeromsorgen i din klinik? Store Praksisdag 3. februar 2011 Facilitatorer Bjarne Jørgensen.
Krudtuglerne Krudtuglerne Krudtuglerne består af førskolebørn, dvs. de børn som skal i skole næste år. Personalet består af 1 pædagog og 1 medhjælper,
Idrættens Analyseinstitut l Kanonbådsvej 12A l 1437 København K l Tlf l Frivillighed i danske idrætsforeninger August 2012 Temamøde,
Digital Post – kommunikationen til borgerne 9. september 2013.
Økonomiseminar maj måned 2009 Mål: Langtidssikret fornuftig økonomi i SVØM. Skaffe nye indtægter i form af frie midler, som samlet set ikke belaster SVØMs.
MFU beretning Landskomitémøde 12. maj Kommunikationsstrategi? Opsamling på punkt 11 Kommunikationsuddannelse af korpsene Synlighed – tidssvarende.
Fritidstilbuddene pr. 1/ Det betalte modul ( morgen, afslutning samt ferie) på alle ”ikke skoledage” v/ institutionsleder Erik Vadsager Det gratis.
Læse/studiegrupper.
Leder-seminar d november 2014 Hornstrup Kursuscenter.
Hvorfor Digital Post? - og vejen dertil
Digital Post – kommunikationen til borgerne
EBF seminar - Tirsdag den 24. april 2012 Velkommen til MIELE A/S.
For at få en postkasse på borger.dk, så du kan kommunikere digitalt med det offentlige, skal du være logget på med din digitale signatur. Du klikker nu.
Virksomhedsservice og mentorprojekt for unge. Virksomhederne kommer ind her Virksomheder ringer til vores callcenter på Virksomhedsservice sidder.
ETU: Elevtilfredshedsundersøgelse 2008 Undersøgelsens resultater leder til følgende anbefalinger for UCR: Prioriter elevernes opfattelse af skolens Planlægning.
Vinterman seminar 2. Maj SIDE 2 Vinterman seminar 2. maj Ca. 85 personer: 34 kommuner (30 Vinterman, 2-Light og 2-Melding) Færøerne Vintercentralen.
© due & partners Template 2: Telefonmodel for permission Introduktion til samtalen Salgsargumentationen samt ”call for action” Afslutning på samtalen.
3F på Facebook Susanne Fasting - 3F. 3F på Facebook Om 3F Danmarks største fagforening Ca medlemmer Organiserer faglærte og ufaglærte arbejdere.
Uddannelseskommissorium Intention med uddannelse er at skabe konsensus i DAI. Konsensus skal forankres, videreføres og forøges i DAI’s grene.
Temadag om undervisning af borgere Fra forsøg til udvikling af konceptet - erfaringer og ideer.
SMS Pilotprojekt i Region Midtjylland Telepsykiatrikonference d. 16. januar 2008.
Undervisning af alle 9. klasser i Digital Post Ved Digital Vejleder Kathrine Mørcholdt Buus og Digitaliseringskonsulent Kristinna Andersen.
Tommy Engedal Kronborg
Skabelon til udarbejdelse af YoungCRM Årshjul
Medlemsundersøgelse 2016 Medlemsundersøgelse 2016
Kort gennemgang – der kommer en nærmere beskrivelse på modul 3
Dialogmøder d1-d10 – September 2017
Medlemsundersøgelse 2016 Medlemsundersøgelse 2016
Medlemsundersøgelse 2016 Medlemsundersøgelse 2016
Levnedsmiddelselskabet
Levnedsmiddelselskabet
Medlemsundersøgelse 2016 Medlemsundersøgelse 2016
FØRSTEHJÆLP OG FOREBYGGELSE
Strategi 2022 Stærkere Firmaidræt – Mere kollegamotion.
Fra anledning til udvikling
Hvorfor lave en kommunikationsplan?
Præsentationens transcript:

9 steps på vejen – frem til i dag?

Siden 2010 = 6 årlige kalendere på 5 regioner. Del af kommunikationsstrategien = se på, om det er en bedre løsning? - Hvad er brugernes forbrug og behov? - Hvad er afsendernes ønsker og problemer? - Finde en tidssvarende model, der fungerer for brugere og afsendere?

 (… Men er vi?)  % af medlemmer med sclerose bruger internettet ◦ (Livsvilkår 2012 og Magasinundersøgelse 2011)

 Bruger du aktiviteterne i kalenderen?

 Undersøgelse blandt medlemmer med sclerose:  33 procent bruger lokale aktiviteter  43 procent mener, det er lige meget, hvilken type aktivitet, der laves – ”jeg er ikke interesseret”. (”Jeg har andre grunde til at være medlem.” Eller bruger tilbud/temamøder osv)

 Gruppearbejde (8 grupper) med alle formænd  2 centrale konklusioner:  1) Hvem skal have kalenderne/aktiviteterne? ◦ 7 grupper = alle med sclerose og nære pårørende ◦ 1 gruppe = alle i foreningen

 2) Hvordan skal rytmen være, for at den passer i lokalafdelingerne: ◦ 6 grupper svarede ”halvårligt” ◦ 2 grupper svarede ”helårligt” ◦ Alle svarer: ”- og noget fleksibelt.”

 Nogle afdelinger har svært ved at finde ressourcer til at opdatere med nye aktiviteter hver anden måned  Der er langt mellem deadline og aktivitet – svært at håndtere ændringer  Ikke alle afdelinger har aktiviteter nok til hver anden måned (kalendere med 4-5 aktiviteter for en region)

 20 besvarelser i ”onlinesurvey”  Hvad kommer folk til? ◦ 2 vindere: forskning/sociale aktiviteter  Hvor mange kommer i snit? ◦ Mellem 15 og 50  Hvornår planlægger i aktiviteter? ◦ 60 % = 1 gang om året ◦ 30 % = hvert kvartal ◦ - desuden mange ”fleksibel planlægning”

 Info- og PR-udvalget  Netværksudvalget  Alle formænd (2012)  20 svar (delegeret 2012)  MEN lige så vigtigt:  Brugerne er blevet hørt i diverse undersøgelser løbende

 4 medlemsblade 2014  2 af bladene har aktivitetskalendere med  Udbygning af digitale muligheder for aktiviteter og tilmelding  Og så står vi her…

 2 halvårlige kalendere med medlemsbladet  12 onlinemagasiner, der kan segmenteres regionalt (sendt som nyhedsbreve)  Elektronisk system, der kan operere fleksibelt  (Og mulighed for at servicere dem på kun papir)  (På sigt: muligheder for integration til medlemssystem)

◦ Du tilmelder dig, hvad du vil have. Du får mails om aktiviteter og SMS med besked om aktivitet  Som fjerner vigtigheden af - Hvor du bor –  Du bestemmer selv (udover lokal tilknytning) hvad:  Du interesserer dig for  Hvor langt du vil køre for det

◦ Når det passer dig at sende ◦ Sender den til modtagere (der er interesserede) ◦ Sender den i forskellige kanaler ◦ Håndterer tilmelding ◦ (og så 2 gange om året et overblik på papir med medlemsbladet)

 1) Hvornår skal kalenderne med? FEBRUAR? MAJ? AUGUST? NOVEMBER?  2) Jeres ideer til at nå en større målgruppe?  Hvad kan sekretariatet hjælpe jer med i den forbindelse?