Tilfredshedsundersøgelse

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Trivsel - et fokusområde
Advertisements

FORÆLDREGRUPPE - som en del af behandlingen
IPad, en naturlig del af lege- og læringsmiljøet i Daginstitutionen Mariehønen i Jelling  Mariehønen i Jelling er en aldersintegreret Daginstitution med.
Inklusion Fællesskab Faglige mål Rumlighed.
Hjerterum og opsøgende funktion
Set i forældreperspektiv
Skoleparat LINDEHUSET - FORANDRINGSTEORIEN 2013
Dansborgskolen – vi udvikler hele mennesker
Ved egen kraft Marte Meo En udviklingsstøttende metode
Undervisningsmiljø undersøgelse fase 2
Børnemiljøvurdering 2013 Trinitatis Menigheds Børnehus
Informationsaften Aftenens program:
Krudtuglerne Krudtuglerne består af førskolebørn, dvs. de børn som skal i skole næste år. Personalet består af 1 pædagog og 1 medhjælper, i hverdagen er.
De pædagogiske læreplaner i dagplejen.
Buskelundskolens børnehave Fokus for år
Fra en børneforkæmpers perspektiv. Børns sorg er et voksent ansvar OmSorg.
GRUPPEDRØFTELSER. SFO Asgård prioriterer at have 2 sendere, da vi herved: Har bedre tid til at ”lytte til” og ”snakke med” de mange børn, som henvender.
Holsted Skole Holsted SFO & førskolegruppe. Holsted Skole Holsted SFO & førskolegruppe.
Netværksgrupper for 7.–9. kl. i UU Skive •Den politiske målsætning er at 95% af en ungdomsårgang gennemfører en ungdomsuddannelse. •De unges muligheder.
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en overgangsmappe med.
2 år og 3 måneder i skole. 1 år og 3 måneder i praktik.
Velkommen til informationsmøde om 0. klasse på Skovshoved Skole
Børnehaveklassen Velkommen til Hunderupskolen.
Festligt fællesskab med livsglæde som værdi. v25 Men den ældste søn var ude på marken. Da han var på vej hjem og nærmede sig huset, hørte han musik og.
Jeg støtter barnet ved:
Fælles forældremøde Thurø
Strategi-oplæg for.
Hvem kommer på Perron 3 Hvilken profil har de? Hvad har fået dem til at komme?
Mad, Måltider og Pædagogik
Overgang fra børnehave til skole/fritidshjem Hyltebjerg Skole
Astrup Skole 1. august 2014 Fritidsmodul – frivillig og gratis undervisning Alle skoledage kl
- En rigtig god idé! Bevægelse i hverdagen på Høje Gladsaxe skole
Forældremøde Herningvej Skole, torsdag den 1
- Hvad kan I forvente som forældre?
SFO – mellem skole- og fritidspædagogik
GRUPPEDRØFTELSER En af forældrene bedes lave notater på det omdelte papir. Vælg eventuelt en ordstyrer blandt forældrene.
Udvikling af skole/hjemsamarbejdet på Højmeskolen
Tema 5: Relationer og kommunikation Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Krudtuglerne Krudtuglerne Krudtuglerne består af førskolebørn, dvs. de børn som skal i skole næste år. Personalet består af 1 pædagog og 1 medhjælper,
FÆLLESSKAB GLÆDEANERKENDELSE LÆRING Vores F L A G Ådalskolen og SFO Kvædehuset.
Børn og Palliation Fagligt Selskab for Palliationssygeplejersker
Tema 6 Samvær og fælles aktiviteter
BØRNEHAVEKLASSESTART 2010 Skovshoved Skole en verden af liv.
Velkommen til forårs SFO på Hunderupskolen
Skolestart på Hillerød Vest Skolen
Præsentation af forårs-sfo
 H står for  U står for  L står for  E står for  N står for  HUMOR  UDELIV  LEG  EMPATI  NÆRVÆR.
Hvilken indflydelse har forældre på elevernes trivsel og læring?
Forældremøde 9. april.
Velkommen til Regnbuen Her finder du kort fortalt lidt om institutionen.
1 Faglige udfordringer og kommende initiativer på dagtilbudsområdet Ny Dagtilbudslov Læring, udvikling, omsorg og dannelse Pædagogiske læreplaner Krav.
Natur og naturfænomener 1. Halvår 2017 JUL JAN APR OKT JUN MAJ MAR FEB AUG SEP NOV DEC
Velkommen til. Faste arrangementer:  En fast del af vores arbejde er at arbejde konkret hen i mod at gøre vores skolebørn skoleparate. Det starter vi.
Overgangen fra børnehave til SFO og skole Forældremøde i Børnehuset xxx xx september/oktober 2015.
EVALUERING AF LÆREPLANER KRUSEDULLERNE Sociale kompetencer.
Alle børn er alles ansvar Trivselspolitik for Aars Skole August
Børnehaven Smørhullets værdiggrundlag. En del af Viborg kommune I børnehaven har vi med udgangspunkt i Viborg kommunes Børne-og Ungdomspolitik ”Lys i.
LANDSKONFERENCE 2006 Dagplejen Livsform og relation Per Schultz Jørgensen.
Den svære samtale At tage udgangspunkt i livshistorien – en vej til åndelig omsorg.
Krop og bevægelse 1. Halvår 2016 ? JUL JAN APR OKT JUN MAJ MAR FEB AUG SEP NOV DEC
Værdigrundlag for Haarby Skole. Fællesskab Hvad betyder fællesskab for os: At alle bidrager og har værdi for gruppen. At der er en samhørighed på skolen.
MUS samtale Kære Du indkaldes til den årlige udviklingssamtale.
HVORDAN DEFINERER VI DET I BV 3
Fleksible fællesskaber
Undervisningsmiljøvurdering Bieringhus Efterskole
Halvår 2015 Krop og bevægelse 1.Halvår 2016 ? JUL JAN APR
Børnene kommer til tiden og har det nødvendige udstyr med
Dialogmøde Dagtilbud Svendborg d
Strategiske pejlemærker
Barnesyn og børneperspektiv
Præsentationens transcript:

Tilfredshedsundersøgelse Rosenåen Tilfredshedsundersøgelse

Disposition 1. Nærvær, omsorg, tryghed for børnene. 2. Tryghed for forældrene. 3. Venskaber, gode relationer. 4. Udeliv, aktiviteter.

Nærvær, omsorg, tryghed for børnene.

Nærvær, omsorg, tryghed for børnene. Positivt: 4 besvarelser: Jeg føler mig tryg ved aflevering, da der er nærvær, omsorg og tryghed, barnet bliver set, hørt og forstået. 6 besvarelser: Kendt og stabilt personale der har været der længe. 4 besvarelser: Imødekommende, kompetent personale, der er glade for/interesseret i deres job. 5 besvarelser: Trods få ressourcer, fokus på det enkelte barns behov/hjælpe når børnene er kede af det/trøst. 2 besvarelser: Jeg kan tale med pædagogerne om stort og småt

Nærvær, omsorg, tryghed for børnene. Forbedringer: 13 besvarelser: Flere hænder, mere personale, mere voksenkontakt. Heraf 4 Specielt i ydertimerne, om morgenen, ved sygdom 2 besvarelser: Mere info om dagen og interesse for hvordan barnet har haft det hjemme 2 besvarelser: At personalet lod sig præge mindre af stressede sit. 1 besvarelse: Aldersopdelte gr. Ønskes. Fællesrummet skal bruges mere hensigtsmæssigt . Børnene må klare meget selv. Personale fra barnets stue om morgenen

Tryghed for forældrene.

Tryghed for forældrene. Positivt: 11 besvarelser: Tryghed ved at kunne henvende sig til personalet. 12 besvarelser: Positivt samarbejde, seriøst taget imod. Kan altid vende situationer 4 besvarelser: Dejligt med information, opslag - fotos

Tryghed for forældrene. Forbedringer: 3 besvarelser: Plan for Forældresamtaler 5 besvarelser: Mere information om barnets dag / aktiviteter /dagbog, flere nyhedsbreve 2 besvarelser: Års aktivitetsplan 3 besvarelser: Mere tid til samtale ved aflevering og afhentning 1 besvarelse: Større forældre inddragelse. Information om barnets mødetider, Mere glæde hos personalet, Mere synlig ledelse, Bedre kommunikative evner hos personalet, Mindre larm, flere forældremøder, et fast inf. sted

Venskaber, gode relationer.

Venskaber, gode relationer. Positivt: 11besvarelser: At mit barn kan dyrke selvvalgte venskaber, Stråler når vennerne kommer, har venskabelige relationer, Er gode venner også udenfor bh. Mange gode venner i frsk. aldre 6 besvarelser: At personalet har fokus på relationer og laver aktiviteter der støtter venskaber 3 besvarelser: Aldersopdelte grupper godt 4 besvarelser: Forskel på alder på stuen, alligevel leger de godt sammen. 1 besvarelse: God inklusion, altid god stemning, at blive tage alvorligt. At børnene kan følge hinanden i opvæksten.

Venskaber, gode relationer. Forbedringer: 5 besvarelser: Mere fokus på relations dannelse. – støtte til relations dannelse 5 besvarelser: Flere informationer om relationer og venskaber 4 besvarelser: Mere aktivitet på tværs af stuer i aldersgrupper. 1 besvarelse: At kunne få svar på spørgsmål selv om de voksne fra stuen ikke er der. At der bliver holdt børnemøder. Mange børn i fællesrummet, Læsekrogen kun for bh. børn.

Udeliv, aktiviteter.

Udeliv, aktiviteter. Forbedringer: 7 besvarelser: Godt at børnene kommer ud ofte/hver dag. Ude at lege hver dag, uanset vejret 4 besvarelser: Gode udendørs arealer 3 besvarelser: Mange gode aktiviteter inde og ude 1 besvarelse: Børnene mulighed for medbestemmelse, Sang og musik

Udeliv, aktiviteter. Forbedringer: 9 besvarelser: Mere ude tid. Mere fysisk aktivitet 5 besvarelser: Flere ture, Ud af huset oplevelser. Ture i nærmiljøet, fisketur, skovtur 1 besvarelse: Overordnet plan for udeaktiviteter. Turinfo tidligere end 2 dage før. Mere struktureret leg udendørs. Ikke samle børn på tværs af afdelinger. Mere information om aktiviteter. At værkstedsrummet ovenpå bliver brugt til børn