12. september 2006 Beslutningsgrundlag for sporområdet mv. 2007 - 2014.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Den danske befolknings syn på handicappedes rettigheder
Advertisements

VMS data Geografisk og tidsmæssig udvikling af indsatsen i tobisfiskeriet v/ dataspecialist Josefine Egekvist Sekretariat for myndighedsbetjening.
Illustration fra Bogen om kræft figur 4.1.
Århus Kommune Undersøgelse på tilsynsområdet Telefonundersøgelse foretaget november respondenter.
8. december 2010 på Egegård Skole
Hvordan bliver toget bedre end sit rygte?
Sporarbejder på Kystbanen og Køge Bugt banen sommer 2007
1 Folkeskolereformen -hvilke perspektiver giver den i forhold til dagens overskrift set fra en politisk synsvinkel Søren Kristensen.
Oplæg til BRK: Udligningsreform og overvejelser vedr. anvendelser af CRT’s data og modeller Bjarne Madsen.
Intelligente grønne løsninger for mobilitet
Møde for kontaktpersoner – Høng 10. September 2013.
Nordbanen Et af Danmarkshistoriens største jernbanefornyelsesprojekter
1. Åbenhed og gennemsigtighed 18 initiativer 3 ?
VTU 2010 | Virksomhedstilfredshedsundersøgelse Københavns Tekniske Skole Inspektørområde - Tæbyvej Svarprocent: 23% (64 besvarelser ud af 274 mulige)
Beboermøde
Teststrategi Engrosmodellen
Vækstfondens medfinansiering af virksomheder
Illustration fra Kort om kræft figur 4.1.
Esbjerg Trafik- & Mobilitetsplan
Vandmøller og vandplaner
Kristelig Arbejdsgiver- forening – Den Danske Model August 2012.
Grundlag og organisering
Indvielse af Ny Ellebjerg Station Pressemøde 3. januar 2007.
Efteruddannelsesindsatsen 2007 Analyse Danmarks undersøgelse januar 2008 Oplæg på Kompetencerådets møde den v./ Merete.
VTU 2014 | Virksomhedstilfredshedsundersøgelse Skolerapport Learnmark Horsens Svarprocent: 33% (121 besvarelser ud af 362 mulige)
Rammeaftalen og regeringsgrundlaget Den kollektive trafik skal forbedres: Der indsættes nye og hurtigere tog i en mærkbart udvidet køreplan Borgerne skal.
VTU 2008 | Virksomhedstilfredshedsundersøgelse Aalborg Tekniske Skole Mekaniker Svarprocent: 26% (31 besvarelser ud af 118 mulige)
Finanslovforslaget for august Finanslovforslaget for 2004 Rammerne for økonomien, konjunktursituationen og indsatsen mod ledigheden Nye.
Økonometri 1: Specifikation og dataproblemer1 Økonometri 1 Specifikation, og dataproblemer 4. november 2005.
Nyborg kommune Brugerundersøgelse på Skoleområdet 2014 DANEHOFSKOLEN
Østjysk rapport om udligning og tilskud Seminar om udligning den 26. April 2010 Job og Økonomidirektør Asbjørn Friis Jensen, Favrskov.
Pressemøde mandag den 29. august Kl Vi sikrer en retfærdig og effektiv finansiering af fremtidens offentlige sektor Mission.
Evaluering af dagtilbud Oplæg til DLO’s konference København 25. april 2007 Anne Kjær Olsen og Pia Vinther Dyrby konsulenter på Danmarks Evalueringsinstitut.
Pleje og Sundhed Gennemførte719 Inviterede895 Svarprocent80% FREDERICIA KOMMUNE MTU og Psykisk APV 2012 Rapportspecifikationer.
Program for mødet Filosofien bag den nye 7-trins-skala Pause
Oplæg om 12-timersvagter, FOKUS, 31. januar 2007 Helsingør Hjemmepleje 12 timers vagter Helsingør Hjemmepleje.
© Copyright CTT 2007 Center for Trafik og Transport Opgørelse af regularitet på jernbaner | 27. august 2007 | Opgørelse af regularitet på jernbaner Alex.
1 Test i Word 2007 Klik her for at begynde. 2 Hvor skal du klikke for at gemme dit dokument?
ITS Danmarks årsmøde d. 12. april 2011
ETU 2008 | Elevtilfredshedsundersøgelse Erhvervsskolen Nordsjælland HTX (Teknisk Gymnasium) - Hillerød Baseret på 313 besvarelser.
Ældre, IT og læring. Ældre tæmmer teknologien..
Statistik om kvindelige iværksættere - udviklingen
Anvendelse af Facilities Management som ledelses- og strategiværktøj v/ administrerende direktør Niels Boserup.
/ CF-X /SS 1 Luftfartens betydning for erhvervslivet Hans Kirk Executive Vice President, Danfoss A/S November, 2005.
Oplæg fra EPOS på Augustseminar 2014 Nyborg 15. august
Den demografiske trussel -et drama i 3 akter 2. februar 2006 Bjarne Laursen CUF/Registerprogrammet.
AGWAPLAN IDA- møde om Vandrammedirektivet Side 1 · · Life projekt Agwaplan Samarbejde med landbruget om vandplaner med fokus på Ravn Sø Henrik.
Globaliseringsredegørelsen 24.mar. 14 Figurer fra Danmark tiltrækker for få udenlandske investeringer i Sådan ligger landet
Morten Søndergaard 18. december 2006 IDA. Signalprojektet Del 1: Strategianalysen fra Booz Allen Hamilton og Banedanmark.
Ny driftsstrategi for offentlige veje og parker i Københavns Kommune
Grunde til at jeg elsker dig
Ole Michael Jensen SBi/Ålborg Universitet Energisparerådet
Sporarbejde Farumbanen 2008 –Pressemøde den 29. april 2008.
Baggrund: Vanskeligt at forudsige perioder med en lav risiko for angreb af kartoffelskimmel tilstrækkeligt sikkert Prognosen for RH (skimmelvejr) ikke.
Udvalget for lokaleanvendelse Midtvejsseminar Rebild 2010.
10.mar. 15 Udvikling i løn, priser og konkurrenceevne Dansk Industri.
Energimærkets top-ti – og hvad vi ellers kan lære af 7500 energimærker… Tema-eftermiddage om energimærkning og energibesparelser Energiforum.
VTU 2008 | Virksomhedstilfredshedsundersøgelse Aalborg Tekniske Skole Svarprocent: 27% (414 besvarelser ud af mulige)
Introduktion til programmet Ringsted–Femern Banen – Præsenteret af Jens Ole Kaslund.
Indlæg på Trafikstyrelsens netværkskonference angående buspuljer Odense, 15. Juni 2010 Henning Nielsen, Midttrafik Thomas E. Øster, Arriva kollektiv trafik.
Benefitmodel – togpassagerers tidsgevinster ved regularitetsforbedringer Dorte-Lene Bacher, Banedanmark Jane Ildensborg-Hansen, TetraPlan A/S.
Mørdrupskolens ønsker til ”de 122 millioner” Udredning vedr. folkeskolen (forbedring af læringsmiljøet på folkeskoleområdet). I forbindelse med vedtagelsen.
Gas i transport: element i roadmap for en fossilfri transportsektor inden 2050 Temamøde om gas i transport, 9. oktober 2013 v/ Tine Lund Jensen, kontorchef,
Selvevaluering af bestyrelsen 2012 Inspiration til kvalitetsforbedring i bestyrelse og direktion Resultat af svarene på spørgeskemaerne Diskussionsoplæg.
Fleksible krav ved ændret vandløbsvedligeholdelse kan reducere omkostningerne Brian H. Jacobsen, Fødevareøkonomisk Institut Københavns Universitet IDA.
21. september 2016 Louise Høst, Plan- og Arbejdsmarkedsdirektør
Privatbanerne og interoperabilitet
Signalstrategi VEJ-EU maj 2018.
Syddanmark følger op på trafikaftalen af 29. jan.
Præsentationens transcript:

12. september 2006 Beslutningsgrundlag for sporområdet mv

2 Sporets tilstand 1373 km af 3261 km bør helt eller delvist ombygges i perioden 2007 – 2014, svarende til 42% af banenettet.

3 Fordelingen af øvrige spor Et spor er opdelt i flere komponenter:  Skinner, sveller & ballast Jernbanens spor er ikke kun af passagerspor:  Passagerspor, Vigespor, Sidespor, Opstillingsspor  Sporstoppere  Spordele i overkørsler  Underbund  Gods & Restbaner

4 Øvrige fag FagFornyelsesbehov (eksempler) Broer800 broer (43%) Kørestrøm30 km køreledningsanlæg (5 %) Stærkstrøm25 perronbelysningsanlæg (10%) Transmission, Tele & ITCa. 1/3 af tele-transmissionsnettet Togradio skal udskiftes Bygninger- Vej & Plads120 km stations-afvandingsanlæg (15 %) Forst600 km grøfter (20 %) 325 km hegn (33 %)

5 Vedligeholdelses- og fornyelsesefterslæbet Vedligehold:  Justering af sporskifter  Sporbeliggenhed  Skinneslibning  Overvågning  Tilsyn  Udbedring af fejl Fornyelse:  Totalombygning  Ballastrensning

6 Transmission, IT & Tele: LCC model Enhedspriser Spor: Vedligehold Sporanalysemodel Enhedspriser Effektivisering Levetidskurver Øvrige sporanlæg Overkørsler Trimning Gennemførte analyser på fagene Broer: Investeringsmodel Outsourcing Inspektioner Dataopdatering Kørestrøm: LCC model Outsourcing Enhedspriser Stærkstrøm: LCC model Enhedspriser Forst: Vej & Plads: Overslag Enhedspriser Bygninger: Outsourcing Inspektioner Trimning

7 Prioritering af baner - Prioriteringskortet Tre niveauer af prioritering af baner: 1.Prioritet (røde baner) 2.Prioritet (grønne baner) 3.Prioritet (blå baner) Ved en budgetbegrænsning prioriteres flest muligt rettidige tog og flest muligt passagerer

8 Forudsætninger for oplægget  Der opstilles 4 scenarier afvejet i forhold til afvikling af efterslæb og trafikal betydning (kanalregularitet) –Ét af scenarierne skal tage udgangspunkt i Trafikaftalen fra 2003 –Ét scenarie skal have et højt trafikalt kvalitetsniveau over hele nettet, og indhentning af evt. efterslæb for alle fag  Der præsenteres en række tilvalgsmuligheder for områder der ikke kan omsættes til trafikal kvalitet

9 Tilvalgsmuligheder  Trafikinformation –38 – 139 mio. kr.  Perroner –4 – 470 mio. kr.  Graffiti –32 mio. kr mio. kr. per år  Tilgængelighed og hindring af ulovlig færdsel –Op til 98 mio. kr. Områder der ikke direkte har betydning for den trafikale kvalitet, men for det samlede togprodukt

10 De 4 scenarier Scenario 1: Nuværende økonomiske ramme Prioritering af København – Århus & S-banen Scenario 2:+ prioritering af de trafikalt mest kritiske anlæg Scenario 3: + prioritering af regionalbaner + begyndende prioritering af økonomisk betydende anlæg Scenario 4: + prioritering af alle strækninger; dvs. ingen efterslæb. + fastholdelse af jernbanens trafikale kvalitet + prioritering af alle anlæg Alle 4 scenarier er trafikalt optimerede inden for den økonomiske ramme

11 De 4 scenarier i tal +15%+24%+33% Den endelige sammenhæng mellem aktivitet og bevilling er under opdatering

12 Udvikling i fornyelsesefterslæb - Spor

13 Afvikling af vedligeholdelsesefterslæbet - Spor

14

15 Hvad betyder det for passagererne ? I alle scenarier er der sikret de fornødne midler til de Helsingør – København - Århus & S-banen I alle scenarier forbedres regulariteten på alle baner

16 Risiko for hastighedsnedsættelser Grønne og blå baner hvor der er risiko for driftsstop eller hastighedsnedsættelser i perioden 2007 – 2014.

17 Hvad kan passagererne forvente? Regularitet fjernbanen – Scenarie 1 - 4

18 Hvad kan passagererne forvente ? Regularitet S-banen – Scenarie 1 - 4

19 Sådan sikres trafikafviklingen i de 4 scenarier  Der er opstillet 8-årsplaner for en række fag –1 stort sporprojekt om året på S-banen –1 stort projekt i Østdanmark om året –1 stort projekt i Vestdanmark om året –evt. projekter på sidebaner

20 Opsamling 1.Uanset valg af scenarie er der i 2-4 år risiko for væsentlige forstyrrelser af togdriften på alle baner 2.I alle scenarier er der sikret midler til strækningen Helsingør – København – Århus og S-banen 3.Der er stor risiko hastighedsnedsættelser på de lavest prioriterede strækninger i de laveste scenarier 4.Risiko for væsentlige overraskelser ved nuværende beslutningsgrundlag reduceret i forhold til beslutningsgrundlag fra 2003 og 2005