Verden omkring HTH Kunder x Konkurrenter Leverandører Finanskrisen

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Logistik Mål og strategier
Advertisements

Virksomhedens interessenter
GS1 DataBar Reducering af madspild
Alt er startet med en tanke! Tænk: Hvis vi nu vidste hvor alle var på vej hen…. ? Så skulle vi blot komme derhen først! Og så ville vi kunne tilbyde en.
Electrolux Marketing koordinator, web Michael Skrydstrup HR Konsulent Anne Mette Hildebrand Udvælg en elev, der skal sige til, når der er gået 5, 10 og.
10 Konkurrencesituation
PEST Analyse værktøj.
11 Produkt Oversigt Klassifikation af produkter Emballage
Brødrene Dahl samarbejdspartner med Jysk Klima Center
Mette, Sofia, Peter & Nichlas
De to officielle miljømærker
Produktion og Logistik
VELKOMMEN ”Fælles distribution og afsætning”
Velkommen til Bevola A/S Bevola har markedets bredeste produktplatform til opbygning af lastbiler, hængere og trailere. Ydermere tilbyder Bevola løsninger.
Hvorfor ØKO? • ØKO og Astma & Allergi (A&A) er ved at blive en kategori der er stor efterspørgsel på inden for indendørs maling (top 3). Vores målgruppe.
Det er over 20% af vores totale udledning af drivhusgasser
Erhvervsøkonomi Peter Lynggaard Driftsøkonomi Kapitel 10
Konkurrenceforhold Kapitel 11
Den glade CEO og iværksætter!
Målgrupper og købmandskab
Byggecentrum Innovation i markedsføringen Middelfart 1. februar 2010.
+ FORBRUGERNE OG LANDBRUGET: HVAD GIK GALT? Henrik Byager Kommunikationsrådgiver Planteavlerdagen 1.
Monopol Erhvervsøkonomi / Managerial Economics Kjeld Tyllesen
IS-Strategi.
26.2 Kapacitetsomkostninger
13 Pris Oversigt Prisstrategi Priselasticitet Prisfastsættelsesmetoder
Branding.
Salg og service Dag 1.
Dansk produktion i globale værdikæder 14. november, 2013.
Reformer og retfærdighed Der er en del ulande der udnytter godt af landbrugspolitikken. I Ægypten importeres fødevarer og nyder godt af de lave verdensmarkeds.
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Martin Klitskov, Niclas Kønig, Frederik Thomsen og Rikke Nors
Globalisering ? Hvad fortæller vi vore tillidsrepræsentanter om globaliseringen ? Pil
3 Eksterne forhold Eksterne forhold er forhold i virksomhedens omverden, som påvirker virksomheden. Eksterne forhold opdeles i: Den afhængige omverden/nærmiljøet.
Udviklingen i virksomhedens omverden Kapitel 7
25. Indkøbsstyring Indkøbsstyringens mål Forsyningsstrategi
Mulighed for øget produktivitet i det offentlige.
Udledninger og råderum
’’Hård navigation gennem en skov af kopier.’’
Red Bull Af Mattias Sundroos. Klassifikation af produktet RedBull er et kortvarigt produkt, da det forbruges samtidig med det anvendes. Ofte fødevarer.
Årsmøder og generalforsamlinger 2015
Konkurrenceforhold.
Stress En folkesygdom?.
Louis Vuitton i Tyskland Analyse af de eksterne forhold i den tyske branche for luksusgoder Gruppe 4 MAK Nora Henriksen, Christian Madsen, Kasper Petersen,
Lolland Kommunes udfordringer. Udfordring 1: Faldende indtægter.
GENERATION WHY Flere søger virksomheder med andre formål end ren profit. Give noget igen til samfundet. Vi vil i stigende grad søge at gøre en positiv.
Reklametryksagens betydning for de danske forbrugere.
Selvværd…Hvad er det? NOl-LEOOS HVAD ER SELVVÆRD? Selvværd refererer til en positiv overordnet vurdering af en selv – en oplevelse af at.
{ Strategi Pepsi Cola Daniel L, Daniel G, Mette N og Trine.
Hvad skaber den økonomiske udvikling?.. De økonomiske drivkræfter Det er den private sektor, der står for hovedparten af produktionen i Danmark. Ejerne.
Husstandsomdelte reklamers betydning for nærbutikkerne i Udkantsdanmark.
Koncepter og butikskæder
Parametermix - distribution
Virksomhedens omverden
Funktioner og arbejdsdeling
Konkurrenceforhold afsætning.
konkurrencesituation
Supply Chain management SCM
Pris som handlingsparameter
99 ud af 100 trafikulykker skyldes vores adfærd i trafikken
26. Indkøbsstyring Indkøbsstyringens mål Forsyningsstrategi
10 Konkurrencesituation
Trafikale og miljømæssige effekter
SUCCES MED SALG 1.
Jeopardy om verdensmålene
Jan Christiansen Nyborg Gymnasium
PengeSpillet 2018 #Pengeuge Til arbejdshæftet "Viden om penge"
25. Logistisk effektivitet
Jeopardy om verdensmålene
Brugernes praksis – betyder det noget for indeklimaet?
Præsentationens transcript:

Verden omkring HTH Kunder x Konkurrenter Leverandører Finanskrisen Miljø X Ændring i befolkningssammensætningen

Kunder HTH opdeler deres kunder i to kundegrupper. B2B kunder og B2C kunder. B2C kunderne består af både Forum og Gør Det Selv kunder. B2B kunderne er boligselskaber og andre store kunder. B2B er HTH’s største kundegruppe.

Konkurrenter Der er hård konkurrence på køkkenmarkedet. IKEA er en af HTH’s største konkurrenter, der især udfordrer Gør Det Selv delen. Herunder ses et positioneringskort der viser hvorledes HTH positionerer sig i forhold til deres konkurrenter. Bemærk at der ikke er nogen kvalitetsforskel på HTH og HTH Gør Det Selv, alligevel ligger de ikke ens på positioneringskortet. OBS: Der er to kort (nr.1 er hjemmelavet, ved ikke hvor præcist det er, men faktorer er pris og kvalitet) (nr. 2 er fra en præsentation, faktorer er innovativitet, performance, effektivitet og sikkerhed)

5 Kvik HTH GDS HTH IKEA Efficiency Reassuring Innovative Efficiency HTH BRAND MOVING FORWARD Kvik HTH GDS Efficiency Innovative Reassuring HTH IKEA Performance Efficiency

Positionering af brands i Danmark Høj pris Høj kvalitet Lav kvalitet Lav pris

Leverandører og produktion HTH producerer selv deres køkkener, men har en række af underleverandører af bl.a. råmaterialer, skruer, hårde hvidevarer m.m. Det er meget vigtigt for HTH at have et godt forhold til deres leverandører, hvor leveringssikkerhed og god kvalitet er i hovedsædet. Derfor har HTH et leverandørscorecard, hvor leverandørerne måles på leveringsoverholdelse og kvalitet. Der er mange fordele for HTH ved at have deres egen produktion i Danmark. Blandt historien om mærket og fabrikken, der er en vigtig del af HTH’s branding. Det er også vigtigt, fordi HTH selv kan kontrollere produktionen og kvaliteten af de produkter der forlader fabrikken. Sidst men ikke mindst er HTH er social ansvarlig virksomhed, der er bevidst om hvor meget deres tilstedeværelse betyder for lokalsamfundet.

Finanskrisen Finanskrisen har haft en bevirkning på næsten alle danske virksomheder, også HTH. Befolkningen har i flere år været tilbageholdende med at bruge penge, især på varige forbrugsgoder som køkkener. HTH har dog klaret sig godt igennem krisen og er kommet igennem krisen med overskud. Dette skyldes at HTH har været effektive og gode til at minimere omkostninger, samtidig med at der har været fokus på kampagner og god kundeservice. Dette har givet en god trafik i butikkerne. Samtidig har køkkenbranchen åbnet op for muligheden for at finansiere deres køkkenkøb igennem banker eller finansieringsselskaber. Dette har gjort det muligt for mange at købe deres drømmekøkkener. Hos HTH er der ingen meromkostninger forbundet med finansiering, dvs. at det er rentefrit og at der ikke er stiftelsesomkostninger forbundet med finansieringen.

Miljø Miljø er og bliver en vigtigere og vigtigere del af manges hverdag. Udover at mange kunder i stigende grad bliver mere bevidste om både de belastninger de afgiver på miljøet, men også på det miljø de selv befinder sig i, kommer der også flere og flere krav og regler i forbindelse med miljø. HTH arbejder meget på at mindske co2 og har mange miljøcertificeringer, der sikrer både miljø og forbruger i forhold til kvalitet og miljøbelastning. Blandt andet benyttes alt spildtræ hos HTH som fyrtræ, der forsyner byen Ølgod hvor fabrikken ligger med varme. Derudover er alle HTH’s produkter indeklimamærket, hvilket sikrer forbrugerne at der ikke afgives skadelige dampe fra træet.

Befolkningssammensætningen Befolkningssammensætningen ændrer sig hele tiden, og har en stor betydning for både salget og markedsføringen af HTH’s produkter. De senere år har trenden været, at mange flytter fra landet og ind til byen. Samtidig med at folk flytter til byen, bliver de ældre, bor oftere alene og mange bliver ikke gift. Dvs. at kernefamilien har ændret sig de sidste årtier. Andelen af små hushold (1-2 personer) er steget voldsomt. Der bliver født færre børn, og gennemsnitsalderen for førstegangsfødende er stigende. Derfor er forældre i dag ældre, end de var år tilbage. Huspriserne stiger og prioriteterne hos kunderne ændrer sig. Den nye generation har fokus på ny teknologi, miljø og individualitet. Det bliver stadigt vigtigere og vigtigere for kunder at kunne udtrykke sig selv, både igennem deres hjem, tøj og holdninger. Derfor vil prisen i stigende grad blive en mindre faktor i forhold til køb, imens individualitet og branding bliver en vigtigere del.