Aktivering af studerende vha. Student Response Systems (SRS) - to små cases DUEL forår 2013.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Læselyst Et læsetiltag på mellemtrinnet på Randersgades Skole, hvor eleverne læser 20 min. hver dag over en periode på to måneder. Randersgades Skole Randersgade.
Advertisements

Gammelheds-Philosophy
Du er helt udkørt og føler dig presset.
Vi hører altid om kvinders “regler”, her er så mændenes regler.
Førstehjælp for unge knallertførere
Verber/Sagnir Hvordan bøjes de?.
7. Januar 2012 Hans Christian Engelbrecht
E-learning Toolbox – hjælp til it-støttet undervisning på DTU
Ved egen kraft Marte Meo En udviklingsstøttende metode
Mr. Raggys prøveeksamen Gennemgang af svarene.
Sæt pennen på papiret Skriv de årsager til uro hos spædbarnet ved brystet, som falder jer ind…. Uro ved brystet s kan skyldes…
Du skal vide nogen om blodtrykket, fordi det fortæller noget om hvordan dit hjerte har det. HUSK - at hjertet ikke er til at undvære ligesom bilen.
Læringsmiljø på hhx; kvaliteter og udfordringer Temaoplæg 2: IKT i undervisningen på hhx DEA, 13. Oktober 2010 Ph.d.-stipendiat, Arnt Louw Vestergaard.
Velkommen til Jeopardy: Trafiksikkerhed i Øjenhøjde
E-Læring Gruppe #3. Definition af E-læring Udgangspunktet med E-læring er, at læringsprocessen bliver individuel og der bliver taget højde for den enkeltes.
Temperatur på unges motivation Oplæg på CeFu-konference
Vi hører altid om kvinders “regler”, her er så mændenes regler.
Klik for næste billede eller vent 30 sek. Rando i skole!
SSQ 5.6 side 1 De følgende spørgsmål drejer sig om din evne til – og oplevelse i forbindelse med – at høre og lytte i forskellige situationer. For hvert.
SSQ12-C SSQ12-C Instruktioner De følgende spørgsmål drejer sig om din evne til – og oplevelse i forbindelse med – at høre og lytte i forskellige situationer.
Børn og sorg - og sprældøde døde
Forebyggelse af alvorlige trafikulykker
Evaluering som en del af elevernes lærings proces
”Udsatte unge med Sjældne Diagnoser” Oplæg til Sjældne Diagnosers repræsentantskabsmøde d. 15.september 2006.
Elevernes digitale dannelse
The Sims2 Double Deluxe + Sims 2 Pets
1 De fem mest brugte regler… der ikke eksisterer. Fem regler, der ikke eksisterer…
Alder Navn Dato SSQ12 SSQ12 Instruktioner Jeg bruger ét høreapparat (venstre øre) Jeg bruger ét høreapparat (højre øre) Jeg bruger to høreapparater (begge.
Computerens anatomi! Hvad skal du vide før du køber din egen?
Alle børn skal have mindst et fornavn og et efternavn … det skal computerens ”børn” også !! Computerens ”børn” kaldes alle for filer uanset hvilke programmer.
mine observationer Filmanalyse af OK Gloser til filmen
Hvad betyder ventetid for det enkelte menneske?
Hanne og Marianne siger tak for et par gode uger. Vi glæder os til resten af året sammen med jer! Opstartsugerne på Sønderholm Skole På de følgende sider.
Gør det simpelt Trænings planlægning.
Relationer – børn og voksne
Svar venligst på nedenstående spørgsmål, før du besvarer spørgsmålene om din hørelse Navn: Dato: Alder: Jeg bruger ét høreapparat (venstre øre) Jeg bruger.
3. N OVEMBER 2009 DØGNKONFERENCE, HORSENS. I NDHOLD Hash- og Kokainprojektet Grupperne Formål Målgruppe Tilgang Udvalgte resultater.
Mit første spil Extreme Racing. Som det første, da jeg havde fået ideen til at lave et bilspil, lavede jeg bilen Jeg startede med at lave en rød kasse.
Vi hører altid om kvinders “regler”, her er så mændenes regler.
Spørgsmål: 1 Hvad er en knallertansvarsforsikring? Svarmuligheder: Ja
Øjenstyringscomputer – og hva’ så? Familieweekenden d september 2014 Center for Rett Syndrom.
Søren Viemose Konflikter i hverdagen Forhandling i samarbejde
RUL Grønlænderrulninger. Næsten alle kajakroere ønsker at beherske et rul, men det er ikke alle det lykkes for. Et tilbagevendende problem er ”hoftevrikket”.
Din Økonomi Dit Valg Dit Mål.
Konstant acceleration
Lærer-møde April 19, 2007 Dias 1 I.G. Bearden, Niels Bohr Institute ICT og aktivering i undervisning Ian G. Bearden, Prof. MSO Niels Bohr Institutet.
Køb spillet her:. Buy the game here: AIDAAIDA Attention: Det der fanger øjet Billedet i venstre hjørne er blikfanget. Interest: Den del der får læseren.
Lærings- og praksisfortælling
Elever med særlige behov Lidt om allerede installerede hjælpe programmer i windows vista.
CASE - e-læring og vidensdeling hos Danfoss AR Christopher Kjær Konference om E-pædagogik, arr. FLUID,
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
Udvid din didaktiske værktøjskasse.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
En dag da Leo var på til skole, så han to drenge som lige havde malede med graffiti. Det synes Leo er sejt, De to drenge gå forbi Leo og går mod skolen.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
Kommunikation Hvad er det og hvordan udvikler vi bedst muligt sproget sammen med vores børn? Hej jeg hedder Mette og er dagtilbuddets sprogvejleder, jeg.
Køresikkerhed for chauffører Navn på underviser 1.
Gør dig parat til at stemme TEKST 1 2 Internet 1 2 Twitter 1 2 Afstemningen er anonym Denne præsentation er indlæst uden Shakespeak.
Velkommen til Øjenafdelingen i Vejle -en del af Sygehus Lillebælt
Statistik, bøder m.m. Statistik
Kryds og rundkørsler.
Gør dig parat til at stemme
Gør dig parat til at stemme
”Teknologi forandrer praksis – og praksis forandrer teknologi”
Senior IT Stuen + Vær PC aktiv året rundt ! Velkommen til Senior IT Stuen.
TEMA: Digitalisering 27. februar 2017.
Øveprøve – lille knallert
Sådan bruger du Shakespeak
Præsentationens transcript:

Aktivering af studerende vha. Student Response Systems (SRS) - to små cases DUEL forår 2013

Eks. på brug af PollEverywhere

Kriminologi på Jura - anvendelse af Shakespeak Didaktisk setup nHypo tese (Dillenbourg 1999, s. 6): Social interaktion  genererede ekstraaktiviteter  ekstra kognitive mekanismer  ekstra læring (dvs. kan medføre læring) nLæringsteoretisk udgangspunkt: Socio-kognitive konflikt (Doise & Mugny 1981)  ”a social conflict … has to be solved through a cognitive coordination of the point of view. (…) Beyond the intensity of conflict, it is the verbalization necessary to solve the conflict, which seems related to learning effects” (Blaye, 1988; Butterworth 1982 efter Jermann & Dillenbourg 2003)

Hvordan ville du dømme?, case 2 Kim er i sin bil, en 8 år gammel Ford, en aften i november på vej fra Y-by til Z-by. Kims kammerater Ib, Ole og Hans er passagerer i bilen. Ib sidder på det forreste passagersæde, Ole og Hans sidder på bagsædet. Klokken er 23.30, og de er på vej hjem fra en fest. Kim kører strækningen mellem Y-by og Z-by næsten hver dag, og han kender derfor vejen godt. Stemningen i bilen er munter, de hører høj musik, og Kim kører med en fart på omkring km/t. Det er en almindelig landevej i landzonen, og hastighedsgrænsen er 80 km/t. Efter ca. 10 minutters kørsel begynder bilens CD-afspiller at spille ujævnt. Kim begynder derfor at trykke på CD-afspillerens knapper. Kim fortsætter med ca. 120 km/t samtidig med, at han piller ved CD-afspilleren og i korte perioder kigger væk fra vejen og ned på CD-afspilleren. Længere fremme på landevejen er en personbil svinget ud på landevejen. Personbilen kommer fra en sidevej, og er ved at øge farten op mod de tilladte 80 km/t. Kim kommer bagfra med ca. 120 km/t og overser den forankørende bil. Kim opdager først den forankørende bils baglygter, da Kim er så tæt på, at det ikke er muligt at bremse op. Kim foretager derfor en undvigemanøvre venstre om den forankørende bil. Kim mister imidlertid herredømmet over sin bil, der snurrer næsten en halv omgang rundt og fortsætter tværs over den modsatte kørebane og udover rabatten, hvor den rammer et kraftigt plankeværk. Ved sammenstødet med plankeværket bliver bilens karosseri trykket kraftigt ind. Forsædepassageren Ib kastes fremad mod forrude og dørstolpe, hvorved Ibs kranium bliver knust. Herved kvæstes Ibs hjerne så hårdt, at han er dræbt på stedet. Ole, der sidder på bagsædet bag Ib, pådrager sig betydelige kvæstelser, herunder brækket skulderblad, 3 brækkede ribben, punkteret lunge, brud på bækkenbenet og knoglebrud i flere ryghvirvler i rygsøjlen. Ole overlever, men er indlagt i 4 uger, hvorpå han udskrives til fortsat ambulant behandling og genoptræning. Der er risiko for, at Ole får varige mén som følge af kvæstelserne. Hans og Kim, der begge sidder i bilens venstre side, slipper med overfladiske knubs og snitsår i ansigtet og på kroppen. Alle passagerer brugte sikkerhedsseler på ulykkestidspunktet, og Kim var ædru.  Kilde: Balvig 2006

Hvordan ville du dømme? A.3 måneders ubetinget fængselsstraf B.6 måneders ubetinget fængselsstraf # stemm er: 0 Lukke t TEKSTDenne tekst boks vil beskrive de forskellige måder at sende beskeder på. InternetDe gældende forklaringer vil blive indsat, når du starter en session. TwitterDet er muligt at flytte, ændre størrelse og modificere udseendet af denne tekst boks. Fase 1: Individuel afstemning Fase 2: Inddeling i grupper (kognitiv konflikt) Fase 3: Diskussion i grupper Fase 4: Individuel afstemning Fase 5: Opsamling Denne præsentation er indlæst uden Shakespeak plug-in. Vil du downloade plug-in gratis? Besøgwww.shakespeak.com.

Hvordan ville du dømme? A. B. 3 måneders ubetinget fængselsstraf 6 måneders ubetinget fængselsstraf 40% 60% Lukke t TEKSTDenne tekst boks vil beskrive de forskellige måder at sende beskeder på. InternetDe gældende forklaringer vil blive indsat, når du starter en session. TwitterDet er muligt at flytte, ændre størrelse og modificere udseendet af denne tekst boks. Denne præsentation er indlæst uden Shakespeak plug-in. Vil du downloade plug-in gratis? Besøgwww.shakespeak.com.

De studerendes erfaringer 40 studerende – interview med 3 (udvalgte spørgsmål/svar)  A: ”Hvordan vil du beskrive dit aktivitetsniveau under en traditionel forelæsningen?”  B: ”Normalt siger jeg ikke noget og stiller ikke spørgsmål”  A: ”Synes du, at det var en interessant måde at arbejde med stoffet på?”  B: ”Rigtigt interessant. Man fik lov til at sige sin egen mening og jeg havde ikke deltaget under normale omstændigheder og det havde de andre heller ikke …”  A: ”Hvordan havde du det med at skulle diskutere med nogle på holdet, som du ikke kendte?  B:”Jeg synes faktisk, at det var rigtigt godt fordi der hørte jeg nogle holdninger, som jeg normalt ikke vil høre og så skulle jeg virkelig fortælle, hvad jeg mener”  A: ”Hvor meget brugte du begreberne, når du skulle argumentere over for den anden?”  B: ”Meget, jeg brugte f.eks. det med formidlende omstændigheder og egen skyld, ja jeg brugte mange faglige argumenter”  A: ”Hvad synes du om engagementet på holdet, når der anvendes Shakespeak i forhold til traditionel undervisning?”  B: ”For det første så glædet vi os til at komme ind til undervisningen, det snakkede vi lidt om. Det gjorde at man fik lyst til at engagere sig. Også dem der normalt ikke siger noget.” (minus Facebook dvs. at de studerende var på afstemningssiden)