AFSÆTNING A – Schønberg

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Logistik Mål og strategier
Advertisements

Automatic Delivery Rewards Hovedtræk. Automatic Delivery Rewards •ADR eller Automatic Delivery Rewards er et program, hvor en distributør eller kunde.
Resultatopgørelsen – grundlæggende begreber
Statsstøtte og udbudsreglerne
Vi spoler lige filmen tilbage
Lavet af Andreas, Mattias, Nicholas og Jonas
AB 92 Aftalegrundlaget Aftale mellem to parter, køber/sælger – bygherre/entreprenør Kan fraviges efter tydelig aftale Fastsætter sprog, lovvalg og værneting.
1 Frit valg af hjælpemidler og boligindretning Af Tina Hansen specialkonsulent 15. september 2010.
Aftalers indgåelse internationale aftaler
Resultatopgørelsen – grundlæggende begreber
Erhvervsøkonomi Peter Lynggaard Driftsøkonomi Kapitel 10
AFSÆTNING A – Schønberg
Forbrugerkøb kap. 17 Af: Pia Hansen.
Ill. 16.1: Distributionskanalernes værdiskabelse
Matematik i økonomi.
26.2 Kapacitetsomkostninger
Peter Lynggaard Driftsøkonomi Kapitel 11
13 Pris Oversigt Prisstrategi Priselasticitet Prisfastsættelsesmetoder
13 Pris Oversigt Pris/kvalitetsstrategier Priseskalsering
6. Virksomhedens indtægter
Ill. 11.1: Kriterier for valg af udenlandske markeder
AFSÆTNING A – Schønberg
AFSÆTNING A – Schønberg
AFSÆTNING B – Schønberg
AFSÆTNING B – Schønberg
Prisfastsættelse i praksis Forenet produktion Variabelt og fast mængdeforhold Erhvervsøkonomi HD.
11. Virksomhedens indtægter
10. Virksomhedens indtægter
3.Virksomhedens afsætningsforhold
Peter Lynggaard Driftsøkonomi Kapitel 9
ADR & SCANNERKORT. Automatic Delivery Rewards (ADRs) Den enkle måde at handle produkter på, med levering hver måned. Du får fordelen af en rabat på 5.
OPP-projektet – Vildbjerg Skole. Opstart af udbudsproceduren Offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EF-tidende med opfordring til at deltage i.
Kap 19 E – handel Kapitel 19.
AFSÆTNING A – Schønberg
7. Virksomhedens omkostninger
Erhvervsøkonomi Kapitel 10 Markedsformer
Hvordan sikrer du dig bedst, når du handler korn? Specialkonsulent Morten Haahr Jensen Landscentret, Plan & Miljø.
Hvor og hvordan afsætter man fiberfraktionen? Thorkild Q Frandsen, Landscentret, Plan & Miljø DLBR Landsdækkende rådgivning Gylleseparering og afbrænding.
Af: Jonatan W & Line Stryander
AFSÆTNING A – Schønberg Michael Bregendahl, Peter Kristensen og Jan Madsen Ill. 3.1: Udbudskurve.
6. Virksomhedens indtægter
Ill Et produkt med mange dimensioner
Ill. 2.1: Omverdensmodellen
AFSÆTNING B – Schønberg Markedsføring omfatter arbejde med at tilrettelægge tiltag – f.eks. udvikling af produkter, fastlæggelse af pris, valg af distributionskanaler.
AFSÆTNING B – Schønberg
Handel med korn mellem landmænd
Ill Kommunikationsprocessen
AFSÆTNING A – Schønberg
Køberetten Af Grada, Kønig, Seb og Thomsen. Forskelle International køb: Handel på tværs af grænser Handelskøb: Handel mellem erhvervsdrivende Forbrugerkøb:
AFSÆTNING A – Schønberg
Digitalisering af fremtidens bilsalg brugtbilsalg Nyborg 6. juni 2013.
Kapitel 6 Aftaleret Dette kapitel handler om:
Kapitel 17 Kaution.
Kapitel 15 IT jura og e-handel Kapitel 15 handler om: Markedsføring på internettet Aftaler og køb på internettet Ophavsret på internettet.
Hvad skaber den økonomiske udvikling?.. De økonomiske drivkræfter Det er den private sektor, der står for hovedparten af produktionen i Danmark. Ejerne.
E-handel og online service
Funktioner og arbejdsdeling
Supply Chain management SCM
Pris som handlingsparameter
Kapitel 17 Kaution.
Kapitel 10 Internationale køb
Remburs - En minihåndbog.
Finansiering med Vækstfonden
6. Virksomhedens indtægter
Bestilling og ordrebekræftelse
Jan Christiansen Nyborg Gymnasium
Kapitel 13 Kreditaftaler.
6. Virksomhedens indtægter
Kapitel 12 Kaution.
Ill. 2.1: Omverdensmodellen
Præsentationens transcript:

AFSÆTNING A – Schønberg Ill. 15.1: Faserne i prisfastsættelsesprocessen Fastlæggelse af prispolitikken Vurdering af markedets efterspørgsel Estimering af omkostninger Analyse af konkurrenternes produkt, priser og omkostningsforhold Forhold vedrørende prisfastsættelsen Fastsættelse af prisen Michael Bregendahl, Peter Kristensen og Jan Madsen

Ill. 15.2: Pris-/kvalitetsstrategi AFSÆTNING A – Schønberg Ill. 15.2: Pris-/kvalitetsstrategi Michael Bregendahl, Peter Kristensen og Jan Madsen

Ill. 15.3: Generel efterspørgselskurve AFSÆTNING A – Schønberg Ill. 15.3: Generel efterspørgselskurve pris p2 p E1 E mængde m m1 Michael Bregendahl, Peter Kristensen og Jan Madsen

Ill. 15.4: Forskellige sammenhænge mellem pris og mængde AFSÆTNING A – Schønberg Ill. 15.4: Forskellige sammenhænge mellem pris og mængde a priselastisk produkt b prisuelastisk produkt pris pris p1 p p1 p E E m1 m m1 m mængde mængde Michael Bregendahl, Peter Kristensen og Jan Madsen

Ill. 15.5: Elastiske og uelastiske produkter AFSÆTNING A – Schønberg Ill. 15.5: Elastiske og uelastiske produkter Elastiske produkter Udvalgsvarer/luksus-varer Produkter med høj budgetandel Produkter/mærker, der er lette at erstatte Mærker med svage forbrugerpræferencer Produkter, der er lette at lagre (hamstring) Målgruppe med lavt rådighedsbeløb Uelastiske produkter Dagligvarer/nødvendig-hedsvarer Produkter med lav budgetandel Produkter/mærker, der er svære at erstatte Mærker med stærke forbrugerpræferencer Produkter, der er svære at lagre Målgruppe med højt rådighedsbeløb Michael Bregendahl, Peter Kristensen og Jan Madsen

Ill. 15.11: Den knækkede afsætningskurve AFSÆTNING A – Schønberg Ill. 15.11: Den knækkede afsætningskurve Pris p2 p p1 E Mængde m2 m m1 m3 Michael Bregendahl, Peter Kristensen og Jan Madsen

AFSÆTNING A – Schønberg Ill 15.14: Fordele og ulemper ved CAD: Fordele for sælger Betalingen er sikret Let at administrere Hurtig afregning  likviditetsmæssig fordel Betalingen er endelig – ubetinget Ulemper for sælger Ingen garanti for, at køber indløser varepartiet, så beløbet frigives Fordele for køber Betaling sker først, når der er dokumentation for afsendelse Ingen forpligtelse over for banken til at indløse dokumenterne Ulemper for køber Betaling skal ske inden udlevering af partiet Ingen mulighed for at tilbagekalde betalingen fx i tilfælde af mangler ved partiet Michael Bregendahl, Peter Kristensen og Jan Madsen

AFSÆTNING A – Schønberg Ill. 15.16: Fordele og ulemper ved en remburs for køber og sælger. Fordele for sælger Sikkerhed for betaling før afskibning Lettere adgang til eksportkredit Betaling sker på et aftalt tidspunkt Sikkerhed for, at ordren ikke annulleres eller ændres uden sælgers samtykke Ulemper for sælger Forsinkes rembursen, kan det medføre problemer med at overholde det aftalte forsendelsestidspunkt Dette kan medføre ekstra arbejde med at udfærdige nye dokumenter Dyrere end de fleste andre betalingsformer Fordele for køber Betaling betinget af, at sælger kan præsentere de krævede dokumenter Mulighed for remburskredit i banken Øget mulighed for at opnå rabat hos sælger Ulemper for køber Forpligtet til at betale, når rembursens betingelser er opfyldt Ændringer i det aftalte kan ikke gennemtvinges, efter åbning af rembursen Michael Bregendahl, Peter Kristensen og Jan Madsen

Indgåelse af aftale. Ordrebeløb = 1 mill $ AFSÆTNING A – Schønberg Ill. 15.17: Tidsdimensionen i en valutaterminsforretning. Indgåelse af aftale. Ordrebeløb = 1 mill $ Dagskurs = 5,50 DKK/$ Betalings-dato 1. februar 1. maj tid Michael Bregendahl, Peter Kristensen og Jan Madsen

AFSÆTNING A – Schønberg Ill. 15.18: Transfer pricing i en fiktiv, dansk cykelfabrik Moderselskab Produktion VE = 900 kr Hjemland landegrænse Koncernen Salgsselskab Købspris 1200 kr Salgsselskab Købspris 1800 kr Land 2 Land 1 Cykelhandler Købspris 2800 kr Cykelhandler Købspris 2800 kr Uafhængige led Forbruger Købspris 4000 kr Forbruger Købspris 4000 kr Michael Bregendahl, Peter Kristensen og Jan Madsen