Air Force Training Centre Vi vil Blended Learning 1 PF.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Status på implementering af digitaliseringsstrategi
Advertisements

IT Projekt Portefølje Management: styringsmæssige og koordineringsmæssige problemer i en offentlig organisation.
Porteføljestyring
Effekt af e-læring Certificering som e-underviser
5 IT-didaktiske principper
Blended learning – hvordan?
1 Folkeskolereformen -hvilke perspektiver giver den i forhold til dagens overskrift set fra en politisk synsvinkel Søren Kristensen.
Socialtilsyn Midt Informationsarrangement Januar 2014.
Air Force Training Centre
Udbud af bibliotekssystem 5. september 2012 IT faggruppens temadag.
Status IT. Vognparken Computerlokaler: 39A: 24 computere fra : 21 computere fra 2005 og 6 computere fra 2007 Biblioteket: 2 computere fra 2005.
Strategi for brug af digitale medier i undervisningen
Udviklingen i LVS Landsforeningen af Væresteder Landsmødet 2008.
FTK Wing Reserve FTK WRES Præsentation.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Det udvidede klasserum
ErhvervsPhD initiativet
Det nye fleksible adgangskursus på DTU
MODERNE MEDIER – et 6 ugers kursus for lærere august-oktober 2012 Foto fra rapporten: Digitale medier i folkeskolen.
”Sammenhængskraft som dynamo i klasserummet” August 2010 – September 2012.
Erfaringer med og visioner om implementering af Office 365 på Tårnby Gymnasium Nicolai Schaarup.
Oplysningsforbund og folkebiblioteker må sammen finde nye veje Jens Thorhauge
INNOCASE Project Transfer of innovative case study approach in business education Leonardo da Vinci Programme INNOCASE project no PL1-LEO
Odder Gymnasium KLAR-PARAT-STUDIERETNING. Mål med Klar-Parat-Studieretning • På Odder Gymnasium udvikler vi stærke studieretninger via delt lederskab.
’Afklaring om valg af erhvervsuddannelse via frivillig brobygning’
TEMAGRUPPEN VEDRØRENDE IMPLEMENTERING
Rammeforsøg på TEC-HTX Studietid Formål At skabe større sammenhæng mellem uddannelsestid og elevtid At øge lærertilstedeværelsen sammen med eleverne At.
TATIONpRÆSEN 27 SEPTEMBER, 2011 AARHUS UNIVERSITET AARHUS UNIVERSITY LIBRARY ORGANISERING RAPPORT FRA TEMAGRUPPE 4.
Rosenlundskolen - på vej ind i folkeskolereformen
Flyvevåbnets Officersskole
Odder Gymnasiums iPad-projekt Susanne Th Jensen & Yago Bundgaard, Odder Gymnasium. Uddannelsesforum 2011.
Blended Learning - en introduktion
Regional strategi og kompetenceudvikling
Læringsstile i Friskolen Surfer…. Læringsstile i Friskolen Program: Oplæg om Læringsstile i friskolen Workshop Workshop.
Peri OP 101 En amerikansk on-line uddannelse
Lærerens didaktiske design Elevernes didaktiske design
Nye Veje i Specialundervisningen. Målet for Nye Veje Det overordnede mål er, at alle børn skal inkluderes mest muligt med respekt for deres funktionsniveau.
Blended Learning 1 Claus Christiansen – FAK/PFU. Blended Learning Traditionel forståelse med Tilstedeværelses- perioder FU-perioder TU 1FU1TU 2 2 FU 2TU.
Pædagogisk ledelse af erhvervsuddannelser
Økonomi og Jura 19 Uddannelse lokalt Ø90 Omlægning Opgørelse og arbejdsgange Kursus 2004.
Learning Intelligence v. Bettina Lundgaard, KMD. Learning Intelligence Teknologi til at opsamle og analysere undervisnings- og evalueringsdata, der giver.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
NETVÆRKSMØDE OM UU, FOLKESKOLE & UNGDOMSUDDANNELSERNE Forventninger, muligheder, udfordringer & handlinger i lyset af folkeskolereform og omlægninger af.
Recovery-mentor projektet
Nye digitale muligheder i overbygningen KL, Odense Birgitte Holm Sørensen Forskningsprogrammet Medier og it i læringsperspektiv DPU, Aarhus Universitet.
Resultater, erfaringer og overvejelser! Praktikpladscentrene Syd-Øst Sjælland og øerne.
Fælleskommunal arbejdsgruppe nedsat af UUVs styregruppe 4 møder i alt = beskrivelse af indhold og forslag til organisation UUVs styregruppe tager den endelige.
Blended Learning - en introduktion Karsten Gynther Videncenterchef University College Sjælland.
Skolereform – Fourfeldtskolen 2014 Steffen Lawaetz
Gymnasiernes Fællesindkøb Hvorfor fælles indkøb ? Temadag
IMODUS – IHK Workshop om Blended Learning Workshopintroduktion.
Oplæg fra EPOS på Augustseminar 2014 Nyborg 15. august
Hva' kan vi bruge vores uddannelse til i:
Formål At give inspiration til at få tænkt fjernundervisning (e-læring) ind i forsvarets uddannelser og kompeten- ceudvikling af medarbejderne.
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Studiefællesskaber videnskabsteori i almen studieforberedelse undervisning uden for klassen Favrskov Gymnasium
Arbejdsrum i skyen Temamøde Kaffe og intro 13.35Om arbejdsrum i skyen samt Gyvelhøjskolens erfaringer med brug af GoogleDrive Sandwich.
LP-MODELLEN ● FORSKNINGSBASERET VIDEN, DER VIRKER
Implementering af ny software i Kolding. Lidt om mig  Fokusområder i nuværende job som digital læringskonsulent:  Strategi: Digital strategi for skoleområdet.
Copenhagen Institute for Futures Studies Instituttet for Fremtidsforskning Fremtidens kompetenceudvikling: Fleksibel og on demand Julie K. Carton
Online arbejdsmiljøuddannelse
Programmering 1 Java/C#
Underviserseminar Økonomi- og forretningsudvikling for ledere og
Opdatering af Befalingsmandsuddannelserne
Styringsmæssige afsæt
Workshop for it-supportere i Moodle og PraxisOnline 23. oktober 2015
Academic Information Seeking
Fra strategi til praksis
Academic Information Seeking
Underviserne og LMS.
Præsentationens transcript:

Air Force Training Centre Vi vil Blended Learning 1 PF

Air Force Training Centre Agenda Vi vil Blended Learning 1.Intro Major Peder F. Rasmussen CH-U/AFTC 2.Introduktion til AFTC uddannelsesinstitution 3.Blended Learning, hvad taler vi om? 4.Eksempel på uddannelsesforløb lang 5.Eksempel på uddannelsesforløb kort 6.Strategisk implementering af Blended Learning 7.Samarbejde på tværs af skolesystemet 1.Udvikling vs afvikling 8.Gevinsten ved Blended Learning 2

Air Force Training Centre 3

4 Blended Learning Begreber – hvad taler vi om? E-learning Netlæring Fjernundervisning On-line klasserumsundervisning chat-rum dialogbaseret Individuel elev-lærer Programmeret lærestof Klasserum på campus – deling af viden tilstedeværelse på skolen klasseundervisning workshops temadage akademi moduler

Air Force Training Centre Uddannelsesforløb lang Tænkt eksempel! VUT II/ML 10 mdr. forløb Kursus- start 1-2 uger v/ AFTC MA ved resp. enhed Online i Klasse Elev - Lærer 1-2 timer Ugentlig / 1-2 timer 14 dage ? 5 Evt. INTOPS AFGH. SEPOKTNOVDECJANFEBMARAPRMAJJUN Midt- vejs- samling 1-2 uger v/ AFTC Afslut Udnævn. 1-2 uger v/ AFTC Evt. INTOPS AFGH. MA ved resp. enhed Udfordringer: Kontrakt med chef/enheder Tid til studier Tid og rum til online undervisning Online i Klasse Elev - Lærer 1-2 timer Ugentlig / 1-2 timer 14 dage ? Akademi Modul Akademi Modul

Air Force Training Centre Uddannelsesforløb kort Tænkt eksempel! 1-3 dages kursus/certificering Online klasserumsundervisning, hvor INS/læreren Underviser via video fra AFTC og eleverne er på fra Egen enhed eller bopæl. Eks. Certificeringskursus? 6 MANTIRONS 1,5 dages kursus Gennemførers som Online webbaseret kursusmoduler Udfordringer: Kontrakt med chef/enheder Tid til studier Tid og rum til online undervisning

Air Force Training Centre FU Strategi ved AFTC Implementering af ICECORE platformen FU 1, 2, 3, ledelsesniveauet 2014 – 2019 BL medtaget i FLV Strategiske mål 2013 – 2014 Udd. FU udviklere 2012 Blended Learning initieret (PU, CBT) 2013 – 2019 BL AFTC Fokusområde OC KPI op mod FLV Strategiske mål – 2014 Etablering. af BL element Forudsætningsskabende Ledelsesfokus Strategiske milepæle

Air Force Training Centre Skab overblik over potentiale 8 Uegnet til FU/BL Måske egnet til FU/BL Egnet til FU/BL

Air Force Training Centre Ingen udvikling = afvikling? 9 ” It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent, it is the one that is most adaptable to change ” (Charles Robert Darwing ) 'Er du ikke i udvikling, er du i afvikling‘ Hvis ikke vi er i stand til skabe fleksible, ressourcebevidste og fremtidssikrede uddannelsestilbud, der imødekommer de operative enheders behov for kompetenceudvikling af deres personel, til understøttelse af enhedernes operative kerneopgaver – så vil vi være på vej mod afvikling!

Air Force Training Centre Gevinsten af BL Kvaliteten i uddannelsen Fleksibilitet overfor de operative enheder –Enheden opnår højere grad af tilstedeværelse –Den enkelte MA vil være mindre fraværende Økonomisk gevinst –Mindre træk på kursusudgifter, VARYD, MUG etc. –Bedre udnyttelse af indkvarteringskapaciteten Bedre udnyttelse af instruktører ved AFTC Bedre og større udbud af kurser/uddannelser Større udnyttelse af civile kursusudbud (sigt) Videndeling på tværs af organisationen Styring på uddannelsesmaterialet (til-/afgang) –Sikring af kvalitativ uddannelsesmateriale 10

Air Force Training Centre 11 ? ?