Carl-Johan Dalgaard (www.econ.ku.dk/dalgaard)

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af emne 2.
Advertisements

Om at skrive 3.årsopgave i matematik
Metode i AT Religion.
Økonomiske fag på handelsgymnasiet
Evalueringskriterier for artikel
Læringscentret og nye vejledningsformer
Udviklingsøkonomi Finn Tarp Økonomisk Institut Københavns Universitet Introduktion til BA-opgaven 5. september 2007.
Prøveformer og evaluering af kompetencer i biologi
Almen studieforberedelse
3/1 – 15/1: Synopsis og AT-eksamen
Retorik og eksamen - den mundtlige eksamen i samfundsfag
Introduktionsmøde om bacheloropgaven 4. september 2009
Kvantitative metoder
Vejlederens funktion i det problemorienterede projektarbejde
Teori, begreber, faglige metoder og undersøgelsesmetode
Gymnasietid Lektielæsning Læringsstile. Lektielæsning Hvad er god lektielæsning? ◦ Man når at lave det, man har planlagt (realistisk planlægning) ◦ Man.
Elevaktiverende undervisning
1 Information Systems Strategy and Implementation: A Case Study of a Building Society En fremlæggelse og gennemgang.
Almen sTudieforberedelse - AT
Vt-9 kursus program 2. møde
Vt-speciale, 1. Møde program
BA-projekt 2014 Krav før I går i gang Tidsfrister Eksamensbestemmelser
Mikroøkonomiske emner - forslag til BA-projekter
Mikroøkonomiske emner - forslag til BA-projekter.
BA projekt: Udviklingsøkonomi 3. september 2008 Thomas Barnebeck Andersen.
BA projekt: Makro 10. Februar 2005 Carl-Johan Dalgaard (
Introduktion til vejledning i projektarbejde Anette Kolmos og Søren Hansen 30/8 og 20/
Regionalmøder i dansk – sept Indhold:
Faglige mål for AT – forskellige metoder til komplekse problemer
Det humanistiske fakultet – didaktiske virkemidler og metoder
Insidere og outsidere – den danske models rækkevidde Eksamensform og tips til eksamen og opgaver Steen E. Navrbjerg Dias 1.
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra kommunale repræsentanters selvevaluering.
En portfolio er den bevidste indsamling og løbende vurdering af eller refleksion over undervisningens og læringens processer og produkter.
AT9 - 2g April-maj 2007 Formalia 16 moduler 4 timers elevtid Der arbejdes individuelt, i par eller i grupper (max 4 medlemmer) Individuel fremlæggelse.
Vejlederens kommunikation
Lægedage Almen medicinsk uddannelse Nuværende uddannelsesforhold.
Introduktion til opgaveskrivning
Formalia ved opgaveskrivning
DUN-konferencen 2008, Hanne Nexø Jensen, IFS, 20. juni 2008 Dias 1 BA-projekt intro, 26. nov v/ HNJInstitut for StatskundskabInstitut for Statskundskab.
Tove Laasholdt Censorrollen Bioanalytikerunderviser
Eksamen psykologi synopsis synopsiseksamen 2013.
1 Kommunikation i og fra gruppen MÅL: At gruppen og dens medlemmer bliver bevidste om deres måde at kommunikere på, samt dens betydning for gruppesamarbejdet.
6. sem. valgkursus Informationsvidenskabens teorier og metoder v./ Martin Thellefsen.
BA projekt: Makro December 2007 Carl-Johan Dalgaard, Claus Thustrup Kreiner og Peter Birch Sørensen.
Videnskabsteori & metode
SKABELON.
Kort & godt om: ORGANISATIONSSOCIOLOGI
SLP 6 Gruppen Kommunikation Hvordan bidrager jeg til kommunikationen Øvelse i konsensus 7 former for intelligens Opgave Plenum.
Valgfri tekst FORMÅL Kan selvstændigt udvælge en relevant tekst for modulet. Kan argumentere for, hvad teksten bidrager med i forhold til modulets teoretiske.
Evaluering af undervisningen: samfundsfag Vi skal i dag evaluere (bedømme) undervisningen ift. disse emner: Planlægning Fagligt udbytte Arbejdsformer Lektiemængden.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Teori og metode i AT?. AT – læreplan – faglige mål De faglige mål med almen studieforberedelse er, at eleverne skal kunne: – tilegne sig viden om en sag.
Samarbejde mellem matematik og samfundsfag. Disposition Indledning Hvorfor skal vi bruge 2 i samfundsfag? Hvordan kan matematikken bruges? Eksempel. Oplæg.
Kurser der virker Akademimøde 26. oktober Hjemmeopgaven: Hvad er det vi vil have ud af kurset TRANSFER.
1 FoU-projekt om studieretningsprojekt i de økonomiske fag 5. september 2007 Vejle Handelsskole.
INFORMATIONSMØDE OM 4. SEMESTER PÅ SIV Forår
SRO SKRIV!.
SRP Høje-Taastrup Gymnasium 2017
Sso SKRIV!.
Skriveperiode (synopsis)
Udkast til justering af KS
Børn med særlige behov i dagplejen
Overgang til den nye karakterbekendtgørelse på DPU:
Teoretisk pædagogikum
Teoretisk pædagogikum
Skriftlighed i nv Skriftlighed i nv Aalborghus Gymnasium.
SSO og EP Helle Dreyer Møller, VUC Aarhus
Informationsmøde om erhvervsområde og erhvervsområdeprojekt i tekniske eux-forløb Bjørn René Hansen, Erik Engel og Rasmus Schou Christensen Styrelsen.
Arbejd effektivt og præcist
SRO SKRIV!.
Præsentationens transcript:

Carl-Johan Dalgaard (www.econ.ku.dk/dalgaard) BA projekt: Makro Carl-Johan Dalgaard (www.econ.ku.dk/dalgaard)

Hvad er formålet? Vise at I har lært noget de første 3 år. Lære at definere og strukturere et indlæringsforløb. (Nyttigt at kunne i forb. øvelser på afsl. del, i forb. m. hovedopgaven, endelig beskæftigelse) Lære at præsentere jeres viden på klar forståelig vis: såvel på skrift som i tale (eksaminationen)

Hvad skal jeg skrive om? En god makro opgave starter med et godt økonomisk spørgsmål Emnet er også karakteriseret ved: Der er teoretisk (teknisk) ”enkle” artikler at tage udgangspunkt i … teknisk svære artikler må kun inddrages perspektiverende og i verbal form!! Der er empiri der kan kaste lys over teorien…dvs. be- eller afkræfte den, eller give den kvantitativt indhold.

Eksempler: http://www.econ.ku.dk/cth/BAopgave.htm

Den gode besvarelse: Behandler en velmotiveret problemstilling Indeholder teknik (max.) på niveau med grundfag makro Demonstrer teoriens anvendelighed Påpeger styrker og svagheder (ved brug af empirisk materiale) Indeholder relevant litteratur, indsamlet på egen hånd Udviser overblik over litteraturen … for at nå hertil: Brug vejlederen!!

Den rigtigt dårlige besvarelse: Har selv bidraget med teori Ligner blækregning Ingen motivation, intuition, eller empirisk overvejelser God arbejdslyst!