v/ Steen Markvorsen og Michael Pedersen

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
AT opgave 2014 Mad og Mennesker
Advertisements

Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" Digitalisering.
Hvad vi taler om i Danmark … In the wake of the Bologna Process Studerende, Google og biblioteker Lærer de studerende noget? Annette Skov
Pædagogisk kursus for instruktorer gang
GeoGebra Som basis for den daglige undervisning i C-niveau og B-niveau
Grundlæggende IT, niveau G
Kompetencer Matematik 1 Steen Markvorsen Institut for Matematik
Digital aflevering ved skriftlig eksamen
Digital produktion - leg og læring på begyndertrinnet
Hvem ? er vi?.
IWB i folkeskolerne i Skive Uddannelseskonference 5. januar 2012.
Sejlads I uge 34 har 7. og 8. klasse på Fjelsø Friskole haft sejlads på skemaet. Vi kørte i vores bus til Hvalpsund hver dag. Vi blev delt op i to hold.
Teamlærerkursus Onsdag d. 7. september kl. 13.
Den gode opgaveformulering
DEN 3-delte prøve: Den skriftlige synopsis Den mundtlige fremlæggelse
ScienceLab -Et naturfagligt samarbejde i Faaborg-Midtfyn Kommune.
Hvilken vej kører IT-toget ? en meget polemisk sammenligning af de to forskellige opfattelser af, hvordan man integrerer IT i uddannelsesmiljøer. det bliver.
Projekt i billedkunst Resten af tiden.
Deltagerstyret undervisning
: Ulighed og uddannelse - Akademisering af uddannelsessystemet? Martstræf 2011 Gry Poulsen.
Euler’s Elastica v/ Steen Markvorsen.
Institut for Matematik Projekt XM 27. – 28. November 2006 XM v/ Poul Hjorth og Steen Markvorsen.
Vejledning i projektarbejde
Velkommen! HD 1. del – IT og økonomi. Dagsorden/emner, der skal diskuteres Fagets historie og vision Hvem er hvem Fagets regler Eksamen Fagets dele Andre.
Fagets Informations Teknologi Introduktion til Programmering i Java For Industri, Global Forretningsudvikling, samt fri studie aktivitet ved Bent Thomsen.
Introduktion til vejledning i projektarbejde Anette Kolmos og Søren Hansen 30/8 og 20/
Vejlederens funktion i det problemorienterede projektarbejde
SFO – mellem skole- og fritidspædagogik
- EN TILVALGSMULIGHED FOR DATALOGISTUDERENDE
Bedre udbytte af it i skolen Et seminar til skoleudvikling Marianne Hornskov og Sanya Pedersen Danmarks Evalueringsinstitut.
Mål og Midler Matematik 1 Steen Markvorsen
XM – En praktisk tilgang
Alumneforeningen for Pædagogisk Sociologi
Vejlederens kommunikation
SamfundsCup TIDSPUNKTPROGRAM Indtjekning og velkomst samt kort præsentation af SamfundsCup, årshjul og årets tema ved projektledere.
Gymnasietime Matematik.
Læreanstalternes Fælles Formidlingskursus 25. November 2001 Faglig formidling gennem netmedier Computer-supported Collaborative Work i reflektionsbaseret,
Præsentation 28: Eksamen Objektorienteret Middleware.
Tove Laasholdt Censorrollen Bioanalytikerunderviser
Er Danmark på rette vej i uddannelsespolitikken? Pasi Sahlberg CIMO Helsinki 13. januar 2011.
IMODUS – IHK Workshop om Blended Learning Workshopintroduktion.
Kvalitetssikring af lærerpræstationer - Hvordan?
Skrivning i de store formater
Temadag om undervisning af borgere Fra forsøg til udvikling af konceptet - erfaringer og ideer.
Udviklingsarbejde University College Sjællands brug af læremidler Læremiddel.dk 1Hold 09D & Inge Bjørnshave.
 Jan Pries-Heje Slide no.: 1Introduktion til IT-platforme og organisation Introduktion til IT-platforme og Organisation Efteråret 2003 Underviserne: Rune.
Læreprocesser i naturvidenskabelige fag - I erhvervsuddannelses-kontekster Ole Ravn Christensen Paola Valero Institut for Uddannelse, Læring og Filosofi.
SkoleIntra SkoleIntra træf 1 –2 Marts 2006 Ole Windeløv, UNI-C.
Fagets Informations Teknologi Introduktion til Programmering i Java Industri og Global Forretningsudvikling ved Bent Thomsen.
Institut for Matematik Gymnasie Projekter Skovbrand Oplæg til Tværfagligt 3.g Projekt v/ Steen Markvorsen.
Konference om mundtlige prøver PRØV! Et program til de mundtlige prøver.
 Jens Bennedsen 2001Multimedie programmering Introduktion og velkomst.
Skovbrand Oplæg til Tværfagligt 3.g Projekt
Eksamen Praktisk prøve.
Tal i familien IT-projekt Brørup skole 2.B at eleverne får en bevidsthed om, at de via deres familie er en del af et fællesskab at de får kendskab.
WORKSHOP 1C, DLF-kursus, Brandbjerg Højskole, den 25. november 2015.
Fra praktik til universitetsopgave Kapitel 12. Agenda At koble teori og praksis Mål for praktikopgaven Typiske krav til praktikopgaven Hierarkiet for.
Workshop 4 IT i undervisningen. Indledning Min 1 g klasse havde studieretningsintro for kommunikation/IT med hele 12 engelsk timer i en enkelt uge Hip.
1 FoU-projekt om studieretningsprojekt i de økonomiske fag 5. september 2007 Vejle Handelsskole.
Udadvendte aktiviteter på Institut for Kemi Besøgsservice Anne Kjær Laustsen.
Festival og fællesfaglige fokusområder
Udkast til justering af KS
PRØV! Et program til de mundtlige prøver Forlaget MATEMATIK
Den digitale dansker – digitalisering af hverdagen
Velkommen til Metode i DIO.
Mundtlig prøve og mindstekrav på matematik B
Praktik. Censorformand: Niels Tange Lokaler: Århus: D2.02 Kbh: K5.18
SSO og EP Helle Dreyer Møller, VUC Aarhus
Interkulturel erhvervskommunikation 11 Branding Brand Essence modellen Hofstedes nye dimensioner forår 2018 Pillon - KU.
SRO SKRIV!.
Præsentationens transcript:

v/ Steen Markvorsen og Michael Pedersen Til Matematik på DTU v/ Steen Markvorsen og Michael Pedersen Institut for Matematik DMUK på DTU 30. November 2007

CAAS TODO Billeder from real life The ICT comments Institut for Matematik DMUK på DTU 30. November 2007

Til Matematik på DTU Synopsis Behovs–analyse og –dækning Eksemplificeret Integrator 6 Anvendelsesperspektivet Coda Institut for Matematik DMUK på DTU 30. November 2007

Behov? Institut for Matematik DMUK på DTU 30. November 2007

Behov KTH vision: Matematik = Institut for Matematik DMUK på DTU 30. November 2007

Behov, KTH 2007 Non-eksempel: Institut for Matematik DMUK på DTU 30. November 2007

Behov, DTU 2007 Eksempel: 2-timers skriftlig prøve, December 2007 -:- Institut for Matematik DMUK på DTU 30. November 2007

Dækning Institut for Matematik DMUK på DTU 30. November 2007

Dækning Syntese og sammenhæng Via få koncepter - linearitet, approksimation, integration Via computer-eksperimenter - visualisér, inspicér, opdag, diskutér, forstå, forklar Via anvendelser - projekt-opgaver og tema-opgaver Via milepæle - færre emner - mindre stof - solide principper - mindre ”at regne” Institut for Matematik DMUK på DTU 30. November 2007

Til Matematik på DTU Logistik, Matematik 1, DTU 550 studerende 3 forelæsere 20 eksterne UA, gymnasie-lærere 20 hjælpelærere (ældre DTU-studerende) 10 DTU kolleger fra andre institutter (hjælp til projektopgaverne) 10 censorer fra hele landet (medv. v. projektopgaveforsvar) 20 klasselokaler 150 computer-terminaler (3 eftermiddage + 3 formiddage pr. uge) Institut for Matematik DMUK på DTU 30. November 2007

Matematik 1 Aktiver Ugesedler, eksempel: -:- Tema-opgaver, eksempel: -:- Hjemmeopgaver, eksempel: -:- Projektopgaver, eksempel: -:- -:- Institut for Matematik DMUK på DTU 30. November 2007

Et eksempel v/ Søren Enemark (studerende på 1. semester) Institut for Matematik DMUK på DTU 30. November 2007

Eksempel Perspektiver og projektioner -:- Institut for Matematik DMUK på DTU 30. November 2007

Eksempel Perspektiver og projektioner -:- Institut for Matematik DMUK på DTU 30. November 2007

Integrator 6 Institut for Matematik DMUK på DTU 30. November 2007

CAAS i Matematik1 på DTU Integrator6 – en flervariabel ’Inspektor’ Eksempler -:- Institut for Matematik DMUK på DTU 30. November 2007

Konstruktion af håndgribelige eksempler Institut for Matematik DMUK på DTU 30. November 2007

CAAS Fra Maple til 3D PRINTER Institut for Matematik DMUK på DTU 30. November 2007

CAAS Fra Maple til 3D printer Produktion i Maple -:- VRML eller STL export til ZPrint og ZEdit -:- Håndgribelige Eksempler Institut for Matematik DMUK på DTU 30. November 2007

En tema-opgave: Brand! Institut for Matematik DMUK på DTU 30. November 2007

Skovbrande i Canada ( >200 ha, 1959-1999) Institut for Matematik DMUK på DTU 30. November 2007

Brand! Attack: Institut for Matematik DMUK på DTU 30. November 2007

Brand! Strategi: Institut for Matematik DMUK på DTU 30. November 2007

Brand! Head-, Flank-, and Back-Fire Institut for Matematik DMUK på DTU 30. November 2007

Grassland Fire Tikokino, Central Hawkes Bay, New Zealand, 1991 Institut for Matematik DMUK på DTU 30. November 2007

Brand! Elliptiske øvelser Ligning Parametrisering Omkreds Foliering Areal Institut for Matematik DMUK på DTU 30. November 2007

Brand! Uden vind Institut for Matematik DMUK på DTU 30. November 2007

Brand! Med vind Institut for Matematik DMUK på DTU 30. November 2007

Brand! Uden vind Institut for Matematik DMUK på DTU 30. November 2007

Brand! Med vind Institut for Matematik DMUK på DTU 30. November 2007

Brand! Uden vind Institut for Matematik DMUK på DTU 30. November 2007

Brand! Med vind Institut for Matematik DMUK på DTU 30. November 2007

Brand! Med vind Institut for Matematik DMUK på DTU 30. November 2007

Coda Institut for Matematik DMUK på DTU 30. November 2007

Coda Udfordringer Bærbare PC til alle studerende (realiseret på DTU pr. E07): Fri bevægelighed af diskussioner, ideer, metoder, og handlekraft. Nye opgaver, opgaveformuleringer, og løsningsprocesser: Gennemsigtig progressiv arkitektur og procesorienteret læring. Teori, eksperimenter, beviser, og anvendelser under ét: Modellering + Løsning + Tolkning = Matematik. Institut for Matematik DMUK på DTU 30. November 2007

Slut Tak for opmærksomheden! Institut for Matematik DMUK på DTU 30. November 2007