Distriktsmøde SEE 20:10.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Læselyst Et læsetiltag på mellemtrinnet på Randersgades Skole, hvor eleverne læser 20 min. hver dag over en periode på to måneder. Randersgades Skole Randersgade.
Advertisements

Gammelheds-Philosophy
Caseoplæg om Facebook.
SPØRGESKEMA HARDSYSSEL DISTRIKT Oktober Der afholdes årligt Sysselfejde for bæverne, hvad synes du om konceptet for dette arrangement?
Tænk over den!!! Klik med musen for at gå videre..
TPG handleplans-skema
Gode råd i forbindelse med mundtlig eksamen
Dagens program Hvad er frivillig.dk Hvordan er frivillig.dk bygget op
Flickr.com – online billeddeling
Markedsføring af Tivoli Friheden med henblik på de årige
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
Velkommen til. Visionen for SEE 20:10 Nyskabende og Tidssvarende En korpslejr skal være på spejdernes præmisser og en lejr som spejderne vil tænke tilbage.
Læringsstile og lektier
Krudtuglerne Krudtuglerne består af førskolebørn, dvs. de børn som skal i skole næste år. Personalet består af 1 pædagog og 1 medhjælper, i hverdagen er.
Program Velkomst – Allan Nyt fra matriklen – Allan og Lars
Netværksgrupper for 7.–9. kl. i UU Skive •Den politiske målsætning er at 95% af en ungdomsårgang gennemfører en ungdomsuddannelse. •De unges muligheder.
De sidste undervisningstimer
Vi gennemførte en række interview ifm
Børns udvikling Af Sasja og Caroline.
FDF.dk/landslejr.
Unge & IT. Kampagne og rekruttering af rollemodeller.
Igls 5. juli – 13. juli 2013 Målsætning  deltagerne skal opleve en stor og fleksibel lejr i landsdel 6  oplevelser i en anderledes natur  deltagerne.
DT-ledermøde Kongeå Distrikt 26. maj 2011 FamilieSpejd.
Idrættens Hus torsdag 26. april 2012 Forbindelse: WWKkMA Password: OkuJ4F Idrætsforeninger og Facebook.
Computerens anatomi.
Informationsmøde den 25/8-2011
Velkommen til ledermøde. Aftenens program •Ryste-sammen-løb •Orientering om tiltag i kvarteret •Generel orientering om lejren •Aktiviteter på lejren.
Ikke til at komme udenom… MJUK er etableret bl.a. på baggrund af støtte fra: Morsø HK, Nordvestmors boldklub, Ø. Jølby Borger og Erhvervsforening, Ø. Jølby.
SEE20:10SKIVE KFUM-Spejdernes Korpslejr Velkommen til.
KISC General Presentation0 Kandersteg International Scout Centre Verdens Spejder Center.
Blå Sommer 2009 Besøg i Ravnsholt Division 21. oktober 2008.
De grønne pigespejdere Regionslejr Aftenens program • Rejse tider • Hvad går pengene til? • Madbudget • Spire- og smutterne • Program og aktiviteter.
Hvor der er fokus på klimaet.
Å.
Brabrand NytårsDysten - En alternativ samarbejdsdyst.
De grønne pigespejdere Regionslejr Aftenens program Rejse tider Hvad går pengene til? Madbudget Spire- og smutterne Program og aktiviteter Kom med.
Forældremøder på Kalbyris
Overgang fra børnehave til skole/fritidshjem Hyltebjerg Skole
Projektlederens rolle(r)
KFUM Spejderne, Uddannelsesnetværk NORD Silkeborg 2007 Kompetencer i Silkeborg Gruppe. Nytårsparade – Brug af ceremonier Samarbejde med Kirken Korpsets.
SEE 20:10 - også en kulturel vitaminindsprøjtning for voksne.
Introduktion til Access (Access, del 1)
Velkommen Rådsmøde Tirsdag d. 17. marts Dagsorden: 1. Senior arbejdet 2. Sysselfejde information 3. Uddannelse / Kursus 4. Økonomi 5. ”MEGA aktivitet”
Distriktsmøde Vinderup, torsdag d. 18. marts 2010.
Velkommen til Rådsmøde Onsdag d. 15. september 2010
Velkommen til forældremøde om
Aktiviteter Megaaktiviteter Check in Patruljetur.
Projekt for de kommende skolebørn i Sabro Dagtilbud
Krudtuglerne Krudtuglerne Krudtuglerne består af førskolebørn, dvs. de børn som skal i skole næste år. Personalet består af 1 pædagog og 1 medhjælper,
Vejlederens kommunikation
Lederseminar 2014 Varde Kommune
VELKOMMEN Familiespejder DUD 27. september KORPSETS NYE FAMILIETILBUD Liane Brandt, udviklingskonsulent KFUM-spejderne.
For førskolegruppens forældre
Efterskole og kirke Kirken er kun en generation fra at uddø Carey.
© due & partners Template 2: Telefonmodel for permission Introduktion til samtalen Salgsargumentationen samt ”call for action” Afslutning på samtalen.
Kultur Forandringen Forandringens lejrbål mandag kl og fredag kl Mød alle forandringens ledere, Syng sammen aften mandag kl –
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
Bakke og By Sommerfest i Mosen Kære forældre og børn I inviteres hermed til sommerfest i Mosen onsdag d kl ca. Vi glæder os til at se.
Introduktion til Access (Access, del 1). RHS – Informationsteknologi – Fra design til udvikling Vi ved nu, hvordan vi finder et design for en database,
GuldborgsundLejren 2005 Information om mad til distrikterne og grupperne Korpslejrintendanturen / Underlejrintendanturen ved Marianne Rygaard, Forandringen.
Præsentation af forårs-sfo
Stubbergårdlejren 5. – 12. juli 2008 Trevæld Spejdercenter (nær Holstebro)
Lad tanker og drømme flyve - Søren Kierkegaard for alle
Aftenens program Kl – 19.15Velkomst på torvet – Forældre sidder på stole og elever står op. Kl. ca Elever går med lærere til teamlokaler.
SCA-øvelse: IND Instruktion: Fortæl om en eller flere konkrete opgaver hjemmefra, der er løst (fx plænen er slået/der er lukket for vandet i sommerhuset).
Uge 30……. Snart..! Vi mødes på Verninge kro lørdag D kl. 7.30
SPEJDERNES LEJR 2017.
Stråle-Simon og jagten på de sure kræftceller
Lektion 6 Formålet med denne lektion er at introducere eleverne til de fællesskabende aktiviteter, der i høj grad støtter op om skabelsen af et stærkt.
FORBERED KLASSEN TIL DAGEN GØR JER KLAR TIL CAMPUS+
Præsentationens transcript:

Distriktsmøde SEE 20:10

TEMA: Du store lille verden Vi lægger vægt på rummelighed Vi vil give spejderne suset både i form af de helt små intime og de MEGA store sus. Det vil på samme tid give indsigt og udsigt og vil vigtigst af alt give mening Vi vil gerne infiltrere temaet i en så stor del af lejren som muligt, så spejderne ikke er i tvivl hvad korpslejren 2010 handler om

Verden er en forunderlig størrelse Du store lille verden Verden er en forunderlig størrelse Den synes mindre for hver dag, der går, men bliver også hele tiden større. Mindre fordi vores muligheder for kontakt med hinanden bliver flere og flere – og større netop fordi båndene rundt om kloden vokser og vokser. Som perler på en snor bindes klodens menneskebørn sammen en efter en efter en. Faktisk er perlekæden så fin, at alle mennesker kun er 6 venskabsled fra hinanden

Korpslejrens navn SEE 20:10 Vi arbejder mod at være: En korpslejr skal være på spejdernes præmisser og en lejr som spejderne ganske enkelt synes rigtig godt om. Nyskabende og Tidssvarende

Nye ting Fleksibel tilmelding Skal ikke melde sig til mange aktiviteter flere måneder før lejren Explorer camp Bedesteder Andagter Multicamp Navnet!

SEE = Scout Explore Event SEE 20:10 SKIVE SEE er fornavnet og det vil blive brugt i daglig intern tale SEE 20:10 er også et fornavn, det vil bruges på skrift internt SEE 20:10 SKIVE er hele navnet, som også vil bruges på skrift internt, muligvis nogen steder eksternt, hvis mediet er til det SEE 20:10 SKIVE KFUM-Spejdernes Korpslejr er den titel der vil bruges primært til ekstern kommunikation SEE = Scout Explore Event

SEE 20:10 SKIVE UNDERLEJR 6 Består af disse 4 distrikter: Ca antal medlemmer (2007 tal) Lyngens Kongeå, Sct. Georg Djursland. 415 432 399 313

Underlejrens opbygning Korpslejren bliver en stor provinsby med gader og veje med navne angivet med gadeskilte torve og pladser med forskellig karakter Alle lejrpladser får eget gadenummer Underlejren får ikke noget navn eller andet særpræg. Skal fungere som en del af en stor by. Det er vigtigt, at underlejrenes indretning understøtter billedet at en by. Gader og veje fastholdes som færdselsårer og mødesteder Lejrpladserne opleves som huse i byen Alle lejrpladser direkte adgang fra en vej Troppe eller patruljer må gerne sætte hegn op langs med vejen og markere deres indgang med en portal Underlejrens torv gives en særlig karakter ved opsætning af skulptur, en vandkunst, et tårn eller ……. Der laves ikke indgangsportal til underlejrene eller markering af deres grænse.

Tema Underlejr 6: Symfonien Musikinstrumenter, kunstarter og kunstnere Hvert Kulturhus får sit eget navn og dermed tema, som kulturhusets udsmykning bør udfoldes indenfor. Temaet udfoldes også i navngivningen af de omkringliggende gader og veje samt torvet. Tema Underlejr 6: Symfonien Musikinstrumenter, kunstarter og kunstnere Det er IKKE underlejrens navn, men kulturhusets. Alle veje får navne der matcher temaet. Kulturhuset vil emme af symfonisk klang og anderledes rytmer og etnisk musik. Kulturhuset vil blive udsmykket af grupperne i underlejren. Kulturhuset er stedet du sætter dig op og får en kop kaffe og hilser på naboen. Her går du på nettet eller holder møder eller…………….

Hvem er staben i underlejren Underlejrchef: Allan Thiberg, Sct. Georg distrikt Højre hånd: Casper Egeslund, Sct. Georg distrikt Kulturhusbestyrere: Kristina Falther, Ingrid Sand Simonsen, Kongeå distrikt Drifts- & teknik ansvarlig: Denis Kristensen Job formidlings ansvarlig: Irene Schmidt, Lyngens distrikt IT-ansvarlig: Preben Nielsen, Lyngens distrikt International ambassadør: Kristine Gade, DGG Madudlevering: Kim Schmidt, Lyngens distrikt Kioskbestyrer: Ingrid Sand simonsen, Kongeå distrikkt Kontaktperson Roverlejr: Louise Gudman Jensen, Sct. Georg distrikt. Samaritter: 1 fra Lyngens, skal bruge 2 mere Nedpionering: ????

Kort over korpslejren. Underlejr 6 er de hvide felter.

Underlejrtorv – kunne se sådan ud

Underlejrenes kulturhuse og kulturhusbestyrere Formål: Skabe et levende miljø og inspirerende samlingssted Styrke den interne kommunikation og ledermiljøet. Sikre en smidig afvikling af alle kulturhusets aktiviteter. Målgruppe underlejr 1-8: Primært lejrens voksne deltagere – unge som ældre. Sekundært lejrens primære målgruppe – junior-, trop- og seniorspejdere.

Kulturarrangementerne ligger i 4 kategorier Scenen (lederrevy, stand-up, impro) Sang og musik Foredrag (Du store lille verden) Blandede bolsjer Arrangementerne ligger søndag og mandag aften samt onsdag og torsdag aften.

Funktionaliteter kulturhus Kulturhusene skal kunne rumme følgende funktionaliteter Mødefaciliteter for små og store møder Lederhøjskole i dagtimerne under patruljernes patruljeture (ikke familielejren) Scene (Minimum med målene 5 x 3 meter) Strøm (Minimumskravet er 400 V +N+PE) Plads til opstilling af ekstra lys- og lydudstyr ved større arrangementer Internetadgang, både fastnet og trådløst. Enkelte fast opstillede computere. Caféfaciliteter med mulighed for som minimum at købe drikkevarer Mobilopladningszone. Hver gruppe tager en opladningsboks med. Stabskantine med bespisning af de af underlejrens stabsfolk, der ikke spiser andre steder. Siddepladser til alle underlejrens ledere Samarittertjeneste

Bespisning af Ledere Madlavning i lejren skal være en god spejderaktivitet, ikke et lederprojekt Madlavning udføres af spejderne, vejledt af lederne At så få som muligt bespises i både den fælles stabskantine og underlejrenes kantine (præcist som det har været på de tidligere korpslejre) og At lejrens primære målgruppe, juniorspejdere, spejdere, seniorspejdere, rover og ledere selv laver mad i enheden.

Alkoholpolitik: Korpslejrudvalget fortolker reglerne således: Alle udskænkningssteder som KLU/Underlejrene har ansvaret for, og hvor det skønnes at indtagelse vil finde sted, vil der være lyst fadøl, og ingen vin/spiritus. Det gælder således restaurant, cafeteria, kulturhuse, Rover drop-in, Ved lukkede arrangementer, det vil sige: receptioner, Gilwell- gensyn og rover-banket, vil det være muligt at servere alm. øl/vin. Det vil være muligt at købe alm. øl og vin i supermarkedet. Politikken gælder for selve lejrperioden den 24. Juli – 1. august 2010, derudover henvises til korpsets gældende alkoholpolitik. Konsekvenserne af politikken drøftes i den enkelte underlejr.

Bedesteder, - all prayer Kendskab i modsætning til fordom Eksempel for resten af samfundet Duty To God Lige mulighed for alle Èn i hver underlejr ”Lidt” til siden, - og evt. sammenpakkelig

Præster – Michael fra Jakobskirken er inviteret med På denne korpslejr vil forkyndelsen bestå af morgentanker og aftenandagter. Hver dag vil starte med, at alle deltagere på lejren mødes af en ”morgentanke”. Morgentanken er ”kloge ord”, en kort anekdote, bibelcitater el. lign. som lægger op til eftertanke og som knytter an til lejrens forkyndelsestema. Spejderne mødes af morgentanken, hvor de nu indtager deres morgenmad og den vil ikke blive overleveret af fx en præst. Hver dag afsluttes med en fælles aftenandagt, enten i distriktet eller sammen ved de store lejrbål. På de dage, hvor spejderne er på patruljetur, vil der naturligvis også være særlige andagter for de voksne hjemme i lejren og andagter for spejderne, hvor de nu er. Andagterne hjemme i lejren afvikles af en præst og en forkyndelsesinteresseret leder. Som noget nyt vil vi gerne, at andagterne for det første afvikles af teams bestående af en præst og en forkyndelsesinteresseret leder, eller alternativt af to forkyndelsesinteresserede ledere. Det vil give mulighed for mere dynamiske andagter og forhåbentligt også inspirere såvel præster som korpsets forkyndelsesinteresserede ledere. For det andet skal forkyndelsesteams’ene sammensættes efter, hvilken andagtsform de hver især er bedst til eller interesserer sig mest for.

Ulvelejr og lejr etablering Vi ligger distriktsvis i underlejren. Der bliver lavet en separat roverlejr i underlejren. Hvordan rovere i underlejren forhåndstilmeldes, vides ikke endnu. Hvordan lejrpladserne er delt op er ikke bestemt endnu. Det er kun muligt at få mad bragt til gruppen. Det gælder også ulvene.  Ulvelejr. . Ulvene kan overnatte fra mandag til onsdag. De sover og spiser sammen med gruppen. Ulve aktiviteter foregår på samme måde som spejderaktiviteter. Hvis man vil have ulve med på lejren, skal det krydses af på forhåndstilmeldingen. Der vil blive taget hensyn til antal ulve, ved lejrplads opdelingen. Skal Sct. Georg distrikt have en fælles ulve sommerlejr?

Explorer Camps Individuel deltagelse – 12 til 16 år Både udenlandske og danske 30 spejdere i hver trop International stab Sen tilmelding I det antal underlejre passende til tilmelding

Venskabsgrupper På forhåndstilmeldingen kan der sættes X ved om man ønsker en venskabspatrulje. Har man ikke en vil international patrulje prøve at finde en. For at samarbejdet med den udenlandske patrulje skal blive så godt som muligt, bliver der udarbejdet et sæt retningslinjer for hvordan man skal tage mod en venskabsgruppe.

Uge program Under lejr 6 Ulvelejr Patrulje Døgn Patrulje døgn

patruljedøgn Hele lejren er ryddet for spejdere i et døgn. Patruljeture kunne være: Barskmandstur Vild med mad By på vandet Vand Naturtur Civilisation Hike Patruljedating Rollespil Naturkatastorfe

Patruljedøgn set fra lederne. Tidspunkt Programpunkt Ansvarlig Formiddag Stabspatruljemøde vedr. patruljetur Aktivitetspatruljen Omkring frokost Afgang på patruljetur Eftermiddag Til lederens egen disposition/akt i underlejren Aften Aftensmad i kulturhuset eller på underlejrtorvet Underlejren Det rejsende kulturudbud for voksne Kulturpatruljen Andagt for voksne i eget kulturhus Morgen Morgenmad 9.00-12.00 Lederhøjskole i underlejrens kulturhus Først på eftermiddagen Hjemkomst fra patruljetur Vi har tilstræbt at balancere imellem, at der er et reelt tilbud målrettet til voksne, og at der er noget tid til egen disposition. Der er endnu nogle uafklarede detaljer, f.eks. ved vi ikke om alle patruljeture starter og slutter på samme tid, hvilket kan have betydning for, hvordan de får frokost.

Check in for spejdere på aktivitetspladsen Når der ikke er fælles lejrbål er det muligt for spejderne at besøge drop in på aktivitets pladsen

100 års fødselsdag Ikke Jubilæum. Der kommer til at ske en masse hele dagen. Umiddelbart er der ikke noget grupperne skal lave. SPEJDERKULTURNATTEN En nat fyldt med overraskelser og sjove ting. En del af oplevelserne vil foregå i underlejrene.

Dette kan gruppen hjælpe underlejren med: Stille mandskab til rådighed til aktiviteter og drift og teknik. Informere underlejren hvis man pionerer noget stort eller højt Medbringe brandslukningsudstyr Medbringe Plastkasse til opladning af mobiler Informere om uhensigtsmæssige ting. Støtte op om kulturhus. Komme med oppyntning til kulturhus.

Information til deltagerne Al information om lejren vil blive publiceret på www.spejdernet.dk/see2010 Der vil blive et område med svar på alle spørgsmål eller mulighed for selv at stille spørgsmål. (Wiki) Deltagerne vil få udleveret lejrhåndbog i format som Reload og opfordres til at søge på spejdernet.dk/see2010 Hvis ikke der kan findes svar, eller de ikke har adgang til nettet, kan call centret benyttes.

Information til ledere Lederhåndbogen vil blive papirløs Mulighed for at bestille en papir-pakke Alle informationer samles på www.spejdernet.dk/see2010 med nem mulighed for at printe det, der er behov for. Der udsendes en lækker ledermappe i stedet med plads til papirer, noter m.v. Det lederen ikke kan finde svar på, kan Call Centret hjælpe med. Call Centret har åbent 1-2 aftener om ugen 4-6 måneder før lejren. Under lejren er der åbent 24x7.

Multi camp Her kan være familier eller andre der ikke ønsker at ligge hos en gruppe. Man kan på tilmeldingen skrive hvem man ønsker at ligge sammen med. Der tænkes i at lave: fælles køkken, cafe, camphostel, aktiviteter for familier, mulighed for en eller flere overnatninger.

Transport Fra korpsets side bliver der ikke lavet fælles transport. Vi arbejder på at få lavet særtog. Der er gratis bustransport fra Skive station til korpslejr pladsen.

Korpslejrsang Korpslejrsangen Melodi: Søren Bebe Spejderliv er både småt og stort Korpslejrlivet bliver li’ om lidt i bålets gløder, - gennem internettets port for mig og mine venner til det største hit. En fyr fra denne del af kloden venter, I min patrulje kan vi alting klare, på en veninde fra de fjerne kontinenter når alles evner bruges og vi sammen bare Når vi mødes, kan jeg mærke, hvem du er. kan forundres over livets trylleri, Du lukker mine øjne op, så jeg forstår lidt mer´. og sammen skaber nye ting, med liv og mening i Vi vil ”See 20:10”, Vi vil ”See 20:10”... vi vil spejderliv, fordi i ”den store lille verden” går vi alle rundt og er den, Fællesskab i farvesymfoni der skal se at finde vej med mine spejderkammerater i det fri til et liv for dig og mig. Vi ønsker for den smukke grønne klode Med et klik vi krydser kloden, at alt det onde det må tabe til det gode kommer meget tæt på roden så kan verden bli´ et godt og roligt sted, til en spejderfællesskabsmagi: hvor der er plads til håb og fred og næstekærlighed ”See 20:10”. Vi vil ”See 20:10” ... Tekst: Viggo Kaspersen i samarbejde med KLU-Kultur

Hvad gør vi i distriktet med: Sct. Georg på SEE 20:10 Hvad gør vi i distriktet med: Rafter Transport af materiel Fælles person transport ………………