Digitale værktøjer i matematik

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
I forbindelse med integration af it i matematik Steen Groðe.
Advertisements

Lidt om vejleder rollen
Velkommen til workshoppen
LÆSNING på Ahlmann - Skolen
Workshop almene boligdage
Energi- & Vandværkstedet
Matematik er det nye sort!
MEDIEPÆDAGOGISKE VEJLEDNINGSVÆRKTØJER
Sæt lyd og billeder på din sprogundervisning
Kreativ digital matematik
 Stk. 2. Forældrekredsen vælger for højst 4 år en eller flere personer til at føre tilsyn med elevernes standpunkt i dansk, regning/matematik og engelsk.
Historie 9. kl. uge 6 1.Intro 2.Sang 3.Samtale 4.Opgave 5.Opsamling Mål: At blive fanget af undervisningen mindst én gang!
Dogmegruppe – 10.30Kaffe samt highlights fra fokusgrupper / Karin – 11.30Observation af undervisning med iPads – 12.00Frokost.
Lærersamarbejde i Aarhus september 2011 Aarhus Social- og Sundhedsskole.
Velkommen til kursus 3: Få dit projekt i mål!. 2 Program Dag •Plenum:Godmorgen og velkommen •Plenum:Udfordringer fra praksis med at få projektet.
3-timers møder Aarhus Universitetshospital 2014
ØBRO FRI SKOLE Visioner 2020 Øbro Fri Visioner 2020 København den 7. marts 2013 Vores visioner Øbro Fri 2020 Er vores visioner stadig de rigtige? og hvordan.
Mødeledelse og deltagelse
Informationssøgning for ungdomsuddannelserne
Selvevaluering ’It i folkeskolen’
Holmen 21. Juni 2005 Action Learning Videnskalas Bo Tovby Jørgensen & Lise Rosendal Østergaard
Kreativ digital matematik metode, læringsmål,matematiske begreber og spil Morten Misfeldt.
Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse
Matematik afgangsprøve 2013
Lean Netværk AAU.
Ungdomsudvekslinger med ”Aktive unge”
Velkommen til Fællesskaber for Alle for Folkeoplysningsklubberne!
18. April 2012 Fællesskaber for Alle - Dagtilbuddets Fællesskaber Velkommen.
Velkommen Lærersamarbejde i Aarhus august 2012 Aarhus Tech, Viby J.
Alle lærertyper i gang med at bruge it i undervisningen
CAS i matematikundervisningen Middelfart
Tekstslide med overskrift, indhold og notefelt Overskrift Max 1 linje Tekst her. For at skifte niveau på teksten, brug forøg / formindsk indrykning For.
Projektledelse – metoder og værktøjer1 Tidsplanlægning Du kommer som regel ud for at skulle reducere gennemløbstiden Reduktion af netværk: Crash-time analyse:
Forbedringsprojekt om målinger - SCKK 2004
Gymnasietime Matematik.
Infomøde for mentorerne Tirsdag d. 29. juni 2010 Kl –
Gratisprogrammer i matematikundervisningen
Biblioteket som læringscenter
DREJEBOG: Titel på drejebog skrives her
IT i fagteamet Sofielundskolen 5. December 2013 December 2013 Niels Jacob Hansen - Læreruddannelsen Holbæk - UCSJ 1.
VidenDanmark VG Digitalisering og procesorientering 8. december 2014.
Jeg vil starte med at fortælle om mit emne, og snakke lidt om min problemformulering Så vil jeg fortælle noget om min fremgangsmåde.
DEN DIGITALE SKOLE Hvordan kan tablets indgå i undervisningen for at tilgodese differentiering?
IMODUS – IHK Workshop om Blended Learning Workshopintroduktion.
Program Erfagruppen d. 2. februar Velkommen og introduktion til ”moodygrafen” Forbrugerstyrelsen tegner deres ”moodygraf” Interview.
Jesper Lundh1 Implementering Det at bringe ny viden og færdigheder tilbage til praksis.
Kl.MandagTirsdagOnsdagTorsdagFredag 8:30-10:00Intro til Økonomi RenteformelOpsparingLånGruppe- video-opgave 10:15-11:45Penge Excel & Geogebra Tips & Tricks.
OSO.
” Fremtiden kommer af sig selv, fremskridtet gør ikke.”
6 ugers selvvalgt kursus for nyledige pædagoger Med forbehold for ændringer i kursusplanen!
Kompetencerejsen netværksmøde den 17. august 2002.
Dagens program – ugens program
6 ugers selvvalgt kursus for nyledige pædagoger Med forbehold for ændringer i kursusplanen!
Matematik i VØ KONFERENCE 5. MARTS Vi åbner døren for anvendelse af matematik August 2010 Revideret læreplan i vø Eleverne skal kunne udvælge og.
Konference om mundtlige prøver PRØV! Et program til de mundtlige prøver.
Formålet med dagen Styrke Handicaprådenes samarbejde og indflydelse i kommunerne Ny viden, erfaringsudveksling og inspiration til det fremtidige arbejde.
PHOTO STORY I 2.KLASSE FORTÆLLING I DANSK. FORTÆLLING I DANSK Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at fortælle og udtrykke sig i både.
Mette Vedelsby & Leif Vejbæk Haslevseminarium 2008 Hvad er et matematikprojekt i.flg. studieordningen I studieordningen for matematik på Haslev Seminarium.
Hvad gør vi sammen, når vi kommer hjem? DET FÆLLES BEDSTE – Næste-skridt-workshops søndag d. 24. april kl. 10 – 14 for dit lokalområde. Forslag til facilitering.
Matematik og IT Læringscenter Randers v.fagpiloterne i Matematik.
SO 1 Det samfundsfaglige område Uge 50-51
SO 1 Det samfundsfaglige område Uge 50-51
PRØV! Et program til de mundtlige prøver Forlaget MATEMATIK
Low Arousal Low Arousal Opfølgningsdag i CfRP kl.9-16
It i folkeskolens matematikundervisning
Naturfag.
45116 Teknologisk Forandring og Postal Logistik
Fra komfortzone til læringszone
Modul 6: ”Sådan skriver og sender du en ”
Oplæg til grupperefleksioner til midtvejsevalueringen
Præsentationens transcript:

Digitale værktøjer i matematik Morten Misfeldt og Lis Zacho

Mål med workshoppen At få erfaringer med GeoGebra til arbejde med at løse matematiske problemer og fremlægge matematisk materiale At planlægge undervisning der involverer GeoGebra At diskutere planlagt undervisning  

Hvordan går vi frem Fælles udvikling af undervisningsscenarier med GeoGebra og google sites Projektet ”Kreativ Digital Matematik” og multiplikationsknuseren

Program for workshoppen Dag 1 1030 – 1100 intro og præsentation af deltagere 1100 – 1230 individuelt arbejde med GeoGebra 1330 – 1400 oplæg om tankerne bag multiplikationsknuseren. 1400 – 1630 Valg og udvikling af tema til undervisningsscenarie samt produktion af første digitale læremiddel 15:00 fortæl om grundkoncept/emne 16:00 vis første implementering, url til morten   Dag 2 900 – 1015 status og refleksioner fra grupper: Hvor er vi, hvad har vi lavet og hvilke udfordringer har vi 1030-1100 oplæg – it i matematikundervisningen muligheder og problemer 1100-1200 øvelsen ”når jeg skal bruge dit læremiddel…” 1300-1345 tilrette og forbedre lærermidlet 1345-1430 kort fremlæggelse fra grupper ”hvis jeg havde mere tid ville jeg…” 1430- 1500 hvordan kommer vi videre, aftale for opfølgingsmøde