Projektbeskrivelse: <<projekttitel>> ------------------------------------------ <<organisatorisk område>> Udarbejdet i <<måned>> <<år>> af <<projektleder>>

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
22. juni 2014 Status på projektet ’Kvalitetssikret IKV – et bidrag til løft fra ufaglært til faglært’
Advertisements

Nye samarbejdspartnere – nye udfordringer
Låner i et elektronisk spil kegler Synliggørelse vs økonomi Kan bibliotekerne opfylde brugernes behov?
Illustrationer til undervisningsbrug
Opgave 1: Navision - lagerstyring
Illustrationer til undervisningsbrug
Formål Definere og fastlægge projektets ansvarsmæssige struktur (HVEM?) Roller og ansvar Inddragelse af Interessenter Business Case Fremdrift Organisation.
Den Regionale LEAN Enhed
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Efter selvevalueringen Tovholderens rolle og opgaver 22. august 2007.
Analyse- og udviklingsmodel
TAG EJERSKAB  FJERN BARRIERER  BESLUT PÅ STEDET
Målsætning S.M.A.R.T Målsætningen: Ingen detaljeret målsætning
Projekt: <indsæt projektnavn>
Illustrationer til undervisningsbrug
Den Regionale LEAN Enhed
Projekt: Styregruppens afslutningsmøde Version 1.0.
Den Regionale LEAN Enhed
Den regionale LEAN enhed, version 4 - juni 2012
Projektorganisering – hvordan og hvorfor? Hvad har vi lært?
Konkurrenceudsættelse – organisering, produktivitet, effekt FOPS arrangement , v. Henning Nilausen Indlægget kommer ind.
planlægnings- og styringsmodel og afsnit i bogen
Innovative Værksteder til udvikling af Akademiuddannelserne IVA
Den Regionale LEAN Enhed
planlægnings- og styringsmodel og afsnit i bogen
Innovative Værksteder til udvikling af Akademiuddannelserne IVA
Den gode projektansøgning
Seminar d. 6. sept Hvad skal vi nå Hvorfor fokusere på bestyrelser Netværk for bestyrelser Tjekliste for bestyrelser Forretningsplan Bestyrelsen.
Udfordringer.
Kritiske succesfaktorer
Projektstyring dag 2.
RADAR i projektarbejdet 12. okt C2E netværk.
Uddannelsespolitik set i et kommunalt perspektiv
Kommunalreformens kommunikationsmæssige udfordringer.
Interaktionsdesign E2007 Lektion 14 Om delrapport.
ÅRSMØDE 2011 NETVÆRK maja bødtcher-hansen. KULT 4 KØBENHAVNSKE GYMNASIER EKSPERIMENTERENDE UNDERVISNING NY EFTERUDDANNELSE SAMARBEJDE PÅ TVÆRS AF SKOLER.
Strategisk kompetenceudvikling - konteksten
 Aarhus Universitet Workshop med hovedområderne.
Synopsis.
Datalogi - 1. modul - systemudvikling - LCK 1 Håndtering af systemudvikling! Efterår 2000 Datalogi LCK.
Skanderborg Det økonomiske gab  Merudgifter på knap 100 mio.  Merindtægter på godt 80 mio.  Udfordringen er knap 20 mio. Beskæftigelse & Sundhed.
IDEBESKRIVELSER a)Udviklingskraft i lokalområderne B) Inspirationsseminar om lokal udvikling - tilbud til lokalområderne om procesbistand til ‘hvidbøger’
Politisk forankring Koordinere med andre planer, politikker og udvikling Administrativ forankring i de enkelte centre, (successiv udbygning) implementering.
Tilbud til klasse efter skole I Tønder Kommune Tilbud til klasse efter skole I Tønder Kommune.
Proces for social helhedsplan i Gellerup og Toveshøj Boligsocial leder Henning Winther.
Mediebåren patient kommunikation Projekt skriftlig patientkommunikation.
PRINCIPPER FOR PROJEKTLEDELSE IT PROJEKTLEDELSE 14. marts 2014.
Muligheder og perspektiver1 Indledning. Muligheder og perspektiver2 Processen – formål # 1 Den forestående 2-årige proces har som mål: 1. At brancheskolerne.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 2. JUNI 2016 AARHUS UNIVERSITET AU FÆLLES BESLUTNINGSMODEL - FOR PROJEKTER DER KAN INVOLVERE AU IT VEDTAGET.
Baggrund Fuglsang Kunstmuseum er et mellemstort dansk kunstmuseum, men med lang forskningshistorik med mange mindre forskningsprojekter, oftest knyttet.
Virksomhed og iværksættere
Ved Arnfred Bjerg og Søren Knudsen
Behandling af leverandørfaktura
Øvrige idrætter - vejen frem til i dag
Præ-projekt Planlægning Afslutning
Projektbeskrivelse: Udarbejdet i af
Projekt: SBSYS sagsnummer: Oprettelsesdato: Ændringsdato:
Sundhedsaftale
Projektplan for virksomheden
Øget administrativ kvalitet og sammenhængskraft FASE 3 - bemandingsproces Styregruppemøde 25. maj 2018.
Forretningsprojektplan
Statusrapport Vejledning
Uffe Kjærulff STYREgruppemøde 25. maj 2018
Projektplan Aktivitet Dec Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug
Firmamødets titel Oplægsholder.
Kvalitetssikring >Indtast projektnavn her<
Benchmark af løn- og bogholderiområdet
Adresseprogrammet Effektivt genbrug af grunddata om adresser, administrative enheder og stednavne Møde i projektforum den 7. maj 2013.
Værktøj: Check dine relationer
Statusrapport – bilag til dagsorden på styregruppemøde
APV - Arbejdspladsvurdering
Præsentationens transcript:

Projektbeskrivelse: <<projekttitel>> ------------------------------------------ <<organisatorisk område>> Udarbejdet i <<måned>> <<år>> af <<projektleder>>

Indhold Baggrund Formål Kritiske succesfaktorer Fremgangsmåde Resultater Afgrænsning Organisering Økonomi og ressourcer Bilag: Projektplan Kommunikationsplan Interessent analyse Værktøjsskabeloner

Baggrund <<skriv kort om baggrunden for dette projekt …. hvad har processen været for at identificere og prioritere projektet … hvorfor ønsker ledelse og opgavestiller der skal arbejdes med netop dette projekt... hvad er de primære hypoteser / problemstillinger (den brændende platform)? ….. hvordan skal den forventede produktivitetsstigning anvendes? -> øget aktivitet og/eller færre ressourcer og/eller mulighed for at løfte nye opgaver og/eller øget kvalitet? …>>

2. Formål <<skriv i overordnede termer om formålet med at gennemføre projektet … bedre kvalitet, produktivitet, patienttilfredshed etc…. og/eller nogle problemstillinger som skal håndteres og/eller ….. >>

3. Kritiske succesfaktorer <<Hvilke faktorer er identificeret som kritiske for projektets gennemførelse og som derfor kræver særlig opmærksomhed … input til dette afsnit er / kan være interessent analyse, dialog med opgavestiller mfl. Og praktisk / faktuel indsigt i arbejdsområdet …>>

4. Fremgangsmåde <<her beskrivelse de overordnede faser / trin i projektforløbet i kronologisk rækkefølge, herunder fremgangsmåde, deltagere etc. God ide at starte med et flowchart som viser projektforløbet og efterfølgende kort uddybe de enkelte trin / aktiviteter >>

5. Resultater <<her beskrives helt konkrete målepunkter for projektet … og for hvert målepunkt gerne hvad baseline og målsætning er. Nogle gange kan dette dog først fastlægges eller kvalitetssikres ifm. analysefasen >>

6. Afgrænsning <<Her afgrænses projektets fokusområde, ved at beskrive hvad som indgår i projektet og/eller hvad som ikke medtages…>>

7. Organisering <<Her tegnes organiseringsskitse for projektet med styregruppe, projektleder, projektgruppe etc… roller og ansvar for de enkelte, samt evt. mødeaktivitet beskrives nedenfor>>

8. Økonomi og ressourcer <<her laves typisk en matrix hvor projektdeltagerne fra organiseringsafsnittet listes sammen med det forventede ressourcetræk i projekt perioden … evt. differentieret på måneder med udgangspunkt i projektplanen. Desuden beskrives eventuelle andre omkostninger ved projektgennemførelsen … f.eks. Afholdelse af workshops, indkøb af materialer etc. (= projekt budget)>>

Bilag: Projektplan Kommunikationsplan Interessent analyse Øvrige relevante

Bilag: a) Projektplan Projektplan som er styringsredskab for projektet. Evt. ændringer i projektplanen skal foreslås og godkendes af styregruppen Projektplanen vil typisk være i Excel eller Project

Bilag: b) Kommunikationsplan Budskab Middel Termin Målgruppe <<hvad skal kommunikeres Møde, mail, intranet etc… Fast termin eller f.eks. Hver fredag etc. Hvem skal modtage kommunikationen…

Bilag: c) Interessent analyse Rolle Holdning Påvirkning Aktion Hvem? Rolle ift. projektet Holdning til projektet Mulighed for påvirkning af projektet Hvad skal projektlederen gøre for at håndtere interessenten