Det bevidste Menneske! Bevidst Lederskab Velkommen til:

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Tema 4: Regulering af følelser Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Advertisements

Coaching Det handler om at stille de rigtige spørgsmål!
Evaluering i et narrativt perspektiv v/ Hanne Fredslund
Mennesker gør det rigtige – Hvis de kan!!
Velkommen Ledelse og kommunikation ?
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne beskriver og italesætter ofte sig selv med de ord, som voksne brugte om dem, da de var børn. Mange.
Ved egen kraft Marte Meo En udviklingsstøttende metode
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
Tema: 6 Hvad kan jeg gøre når jeg har det dårligt_ Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Den svære ungdom Om unge i gråzonen.
Lederudvikling.
Uddannelsesdag for kursusledere og efteruddannelsesvejledere Fra viden på kursus til handling i praksis Møde om God læring.
Coaching - det handler om at stille de rigtige spørgsmål…
Psykoedukation til unge i OPUS
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings- & Kompetencegivende coachingforløb.
19 April 2006 Virksomheds Dialog Gruppen Mødeleder Valdemar Thomsen 1 Om at forstå praksis fælleskaber / netværk og hvorfor de forandrer.
Det autentiske menneske
Levende Kommunikation
ARBEJDSGLÆDE, MOTIVATION OG ENERGI
Teenage Coaching Dagnæsskolen.
Netværksmødet Professionelle relationer i tværfagligt samarbejde med kvalitet og effektivitet 2012.
Psykoedukation for patienter med skizofreni
Psykoedukation for patienter med bipolar affektiv sindslidelse
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
Velkommen til dag 2 på AUs vejlederuddannelse!
Session 16: Hvad forstår vi ved sundhed Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse.
Hverdagsliv med en kræftsygdom v. psykolog Ditte Tang Johansen
Tema 5: Relationer og kommunikation Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Omgangstone og kollegialitet
Dansk Magisterforenings mentorordning
Psykoterapeutisk Center Stolpegård Klinik for Spiseforstyrrelser Flerfamilieeftermiddage II PC Stolpegård 1.
Akademiuddannelse i Ledelse Februar 2010
Værdisæt Hylleholt Skole Respekt Faglighed og udvikling Engagement
Tema 1: Introduktion samt stress og sårbarhed Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Workshop Motivation og fokus på målet
Tema 4: Værkstøjskasse med supplerende slides Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Det autentiske Team Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb For medarbejder.
Coaching teorier – fire veje
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende Coachingforløb.
Forudsætninger for en god samtale
Autentisk lederskab © Udviklings- & Kompetencegivende forløb for ledere, beslutningstagere og konsulenter Opnå mere succes & øget livskvalitet!
SAMMEN GØR VI DIG BEDRE 1 Rammesætning Kompetenceudvikling af pædagogiske ledere.
SAMMEN GØR VI DIG BEDRE 1 Rammesætning Kompetenceudvikling af pædagogiske ledere.
SAMMEN GØR VI DIG BEDRE 1 Velkommen til 2. undervisningsgang Kompetenceudvikling af pædagogiske ledere.
Det autentiske Team Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb For medarbejder i grupper og teams.
Velkommen til Mere liv i gamles hverdag Kan det lykkes? Formidlingsseminar 3. Marts 2010
God kommunikation gi’r arbejdsglæde
Kompetencerejsen netværksmøde den 17. august 2002.
AFSLUTTENDE RAPPORT Afleveres senest mandag den 11. maj kl til Ida.
Tema 6: Værkstøjskasse med supplerende slides Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb.
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings- & Kompetencegivende coachingforløb.
Hvad får man ud af en mentorordning? Aalborg Universitet, 17. november 2010.
Godmorgen - og velkommen til alle de nye. Kulhuse-sangen Melodi: I en kælder sort som kul Nu vi samlet er igen og et år er gået Karlslunde vi sidst tog.
Indsæt nyt billede: Format: B25,4 x 19,05 cm Klik på billed-ikonet midt på slidet. Find dit nye billede, højreklik på billedet og placér det bagerst. Hvis.
Børns udvikling og samspil med ”de andre” Minileder 2 kursus august 2015.
Velkommen I bedes sætte jer i par ved siden af én I ikke kender i forvejen. Tak Marieke Brinck Efterskolernes Sundhedskonference den 14. maj
Overgangen fra børnehave til SFO og skole Forældremøde i Børnehuset xxx xx september/oktober 2015.
Kunsten at give god feedback
Fra handling til forvandling Hele Vejen Rundt Fra handling til forvandling Ideen er skabt Susanne Løkke & John Mejlgren © 2011.
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
Lyst til at lære – Skabe lyst til at lære – Lyst til at lære fra os Velkomstbrevet TUP2011 Projekt Transfer i AMU.
Den professionelle samtale Ilulissat den 11. februar 2016 Jakob Munk Jensen, Danmarks Læreforening.
Lederrollen Hvad betyder mest? Hvad er hjælpsomt? Hvor er der barrierer? Dig selv og din lederrolle Din egen leder Dit netværk Dem du leder Dine leder.
Tema 1: Introduktion samt stress og sårbarhed Psykoedukation til patienter med emotionel ustabil personlighedsforstyrrelse.
Integrationsnet Målafklaring; med coaching og ressourcetænkning som referenceramme.
Tema 4: Regulering af følelser Psykoedukation til patienter med emotionel ustabil personlighedsforstyrrelse.
1. kontaktmøde Velkommen til Workshop om afkodning af jobopslag og telefonisk kontakt Hils på hinanden  Husk at bestille drikkevarer Præsentér dig.
Velkommen Pårørendekursus Livet med demens i eget hjem
Neuropædagogiske samtaler
Præsentationens transcript:

Det bevidste Menneske! Bevidst Lederskab Velkommen til:

Bevidst Lederskab Modul 1 Afsked Bevidsthed  Glæde og glædens effekt! Det bevidste Menneske Programmet Modul 1 Afsked Bevidsthed  Glæde og glædens effekt! ”Frirummet” /”Experimentarium” - og: Spørg…..spørg……spørg…. Full mindness Præsentation, ”deltagerdage”, Facebook og Dropbox Afslutningen Formål-mål Hvad vil det sige at være bevidst? Symbol-tolkning Formål-mål Bevidste mål 360o´s måling Selvværd og stress De første konkrete mål og handlingsplaner

Bevidst Lederskab Modul 2 - 6 Det bevidste Menneske Programmet Modul 2 - 6 Bevidst Lederskab er en erfaringsvidenskab - vejen dertil går via studiet af eget Liv. Vi vil fra gang til gang - fra modul til modul – ”blive vist”, hvad det/de aktuelle temaer relaterer sig til i forhold til den enkeltes højere bevidsthed – og det vil danne modulets kon- krete indhold Derfor kan den konkrete dagsorden pr. modul ikke på forhånd sættes op, men det principielle indhold af modul 2 – 6 kan beskrives. Det vil blive tilsikret, at vi i forløbet når ”hele værktøjskassen” igennem.

Bevidst Lederskab Modul 2 – 6, forts. Det bevidste Menneske Programmet Modul 2 – 6, forts. Det principielle forløb af et modul: Velkomst og full mindness De studerendes afrapportering over den mellemliggende periodes oplevelser, erfaringer, indsigter og læring fra de valgte handlinger - relateret til periodens bevidste mål Tilvalg af ny adfærd Nye/flere værktøjer afledt af de aktuelle emner Nye bevidste mål for den kommende periode Nye handlingsplaner Full mindness

Bevidst Lederskab Modul 7 Velkomst Full mindness Det bevidste Menneske Programmet Modul 7 Velkomst Full mindness Afsluttende rapport for det forgangne år Uddannelsesbeviser Fortsatte bevidste mål Fortsatte bevidste handlinger TAK!.......og på gensyn!

….til forståelse af din lille personlighed Værktøjskasse I ….til forståelse af din lille personlighed (= de 98 % ubevidste) Programmet Hjernen – og den lille personlighed Personlighedens virkemåde og effekt ”Hulemanden og hulekvinden” Registreringsapparaturet ”Følelsernes bæger” ”Rygsækken” Stress Selvværd - selvtillid Kommunikatorer Den gode hensigt Aktiv lytning Assertion – den ligeværdige dialog Udviklings- og vedligeholdelsessider Det klare sprog – det fredelige udtryk Konstruktiv feedback

…til forståelse af dig SELV Værktøjskasse II …til forståelse af dig SELV (= de 2 % bevidste) ”Timeglas-perspektivet” De 5 store kvaliteter – og deres konkrete betydning for dig Dine passioner Symbol-tolkning ”De frygtelige sandheder” Visualisering/Full mindness Dine livs-værdier Din Livs-balance Bevidste mål - Liv og karriere Søren Kierkegaards citater Yin-yang-tænkning Bevidst coaching – klarhed og konsekvens Kost, motion og søvn Kontaktfladen Den neutrale iagttagelse Dit bevidste Jeg Programmet

Bevidst Lederskab Kontakten imellem modulerne Det bevidste Menneske Programmet Kontakten imellem modulerne Lukket netværk på Facebook 2 x 2 timer individuelt med ”rektor” Dropbox ”Ring til en ven”