PUC Pædagogisk Udviklingscenter

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Danehofskolens værdigrundlag
Advertisements

Styrket inklusion i Kerteminde Kommune
Erfaringer med kollegavejledning i skolen
Alle børn skal være del af fællesskabet
på vej til vores evalueringskoncept
På vej mod det pædagogiske udviklingscenter Bjerringbro Jørgen Schirmer Nielsen På vej mod det pædagogiske udviklingscenter.
Dansborgskolen – vi udvikler hele mennesker
Visionsaften 2. Vision 1: ”Vi vil fastholde de nære værdier mellem ansatte, børn og forældre med fokus på: glæde, tryghed, ansvar og omsorg.”  Udarbejdelse.
Skolebiblioteket indgår som en central del af skolens læringsmiljø og fungerer som skolens innovative, formidlende og pædagogiske læringscenter. Skolebiblioteket.
Instituttet for Blinde og Svagsynede, Rymarksvej 1, 2900 Hellerup, T: , W: Kompetenceudvikling.
VEJLEDNING… … til brug af præsentationen:
Hierarki for styringsredskaber
De pædagogiske læreplaner i dagplejen.
Lærerprofessionen.
Politisk udgangspunkt Byrådet besluttede den 1. november 2010, at Fredensborg kommune skal have en ny skolestruktur. Ønsket er at skolerne bedre kan imødegå.
Tryllefløjten tilbyder børnene kulturelle oplevelser indenfor drama, kunst, kulturhistorie og musik i børnehøjde i tæt samarbejde med kulturinstitutioner.
Billum skole Overordnet udviklingsplan Den politiske beslutning fra 2007 omkring skole/SFO danner baggrund for dette materiale. Planen er til debat og.
Kompetencebeskrivelser for ledelsesteamet Skolerne i Ullerslev
Velkommen! Strøtanker vedr. pædagogisk IT som et indsatsområde.
Steen Gravgaard Eriksen
Velkommen til Skovshoved Skole.
Risici for SAPA-projektet
ØBRO FRI SKOLE Visioner 2020 Øbro Fri Visioner 2020 København den 7. marts 2013 Vores visioner Øbro Fri 2020 Er vores visioner stadig de rigtige? og hvordan.
Mediecentret som rum og funktion Skoleudvikling og skolebiblioteksudvikling – to sider af samme sag.
Præsentation af PUC TÅRNBY KOMMUNE
Præsentation af PUC TÅRNBY KOMMUNE
Ny PLC kultur med vejledning
SFO – mellem skole- og fritidspædagogik
MÅL OG METODER I MEDIEPÆDAGOGISK ARBEJDE Kultur og mediekultur Medialisering: mediepædagogik og didaktik Receptionsteori: tekst og kontekst Æstetik og.
Anvendelsesorienteret undervisning – Pædagogisk It
Kompetent til at støtte livet med kræft
Velkommen til Orientering om:  Projekt ”Fleksibel skolestart”.  Heldagsskole og det brede læringsbånd.
Præsentation af PUC TÅRNBY KOMMUNE
På vej mod en region Nye muligheder Harmonisering. Kvalitet – effektivisering Den fremtidige specialeplanlægning Kompetencebehov i fremtidens hospitalsvæsen,
Kodeks for offentlig topledelse
Det vi skal på dette møde Tale om de nye input til principperne for skole-hjem samarbejde, som I, bestyrelse og elevråd fandt frem til for nogle uger siden.
Det Sociale Kapitel
UDDANNELSER I UDVIKLING – side 1 Skolebiblioteket som læringscenter Rikke Schultz
Værdisæt Hylleholt Skole Respekt Faglighed og udvikling Engagement
Udviklingsprojekt - Drømmeskole Skoleår 2011/2012 og 2012/2013 En fælles rejse.
Madkamp - DM i madkundskab
Møde med skolebestyrelsen, Østbirk Skole,
Færre bøger – mere IT Karin Levinsen Forskningsprogrammet Medier og IT I Læringsperspektiv DPU, Aarhus Universitet Hvordan får vi mere it? Skal vi have.
Et fagligt løft af folkeskolen.
1. April 2014.
HR i Nice Topledelsens krav til HR ! V/ Gert R. Jonassen - Arbejdernes Landsbank den
HelsingørModellen var nøglen
Folkeskolereform august 2014 Velkommen til oplæg om implementeringen af folkeskolereformen på Haldum-Hinnerup Skolen.
Netværk og lokalsamfund - som ressource i landdistrikterne Formål blandt andet at styrke: de frivillige ildsjæle i lokalområderne samarbejdet på tværs.
Præsentation af PUC Pædagogisk Udviklingscenter, Køge.
Efteruddannelse og kompetenceudvikling. Efteruddannelse før reformen Eksterne faglige kurser Kurser for hele faggrupper Skolebaserede kurser Pædagogiske.
MODUL 3B KAREN WISTOFT PROFESSOR, INSTITUT FOR LÆRING, ILISIMATUSARFIK LEKTOR, INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK, AU Tværfagligt samarbejde.
Strategisk kompetenceudvikling - konteksten
Vision og mål for Aalborg Kommunes skoler
Biblioteksstrategi Den 8. maj 2015
Vision mission værdier handleplaner
Pædagogisk Rådsmøde F olkeskolereform 6. Februar 2014.
Bedre udbytte af it i skolen Undersøgelse af erfaringer og perspektiver.
Fælles Mål Landsforeningen af 10. Klasseskoler. Læringsmål.
Genrepædagogik på Sølystskolen - hvorfor, hvad og hvordan? 7. møde for SFL i professionerne Sprogbaseret pædagogik i praksis 4.
Tema 2: Sundhed Leg og Læring SOSU FYN JAN CHRISITANSEN.
SAMMEN GØR VI DIG BEDRE 1 SIP4 Pædagogisk ledelse i praksis – fra ord til handling.
Fælles pædagogisk og didaktisk grundlag. Ånden, ordet og hjertet Nysgerrighed. Så enkelt kan kimen til vores undervisning siges. Når man først er nysgerrig,
Handleplan for Dalby Skole
Pædagogiske intentioner ved inspirationsforløb i erhvervsøkonomi
Velkommen til Skolebibliotek og PUC – SkoleIntra og videndeling v
Ledelsens handleplan: Skolen lige nu  Formål og proces.
Lær med Familien - et projekt om forældreinvolvering i folkeskolen
IT i undervisningen interaktive assistenter
Barnesyn og børneperspektiv
Præsentationens transcript:

PUC Pædagogisk Udviklingscenter © 2007 Skovshoved skole - Gentofte Kommune

Visioner og handleplaner Alle PUC’erne i Gentofte Kommune er i gang med at udarbejde handleplaner med udgangspunkt i den fælles vision Central rolle i skolernes pædagogiske udvikling Dækker særligt kompetencerne: Medier IT Bøger (Skolebibliotek) Målgruppe: Både elever og lærere © 2007 Skovshoved skole - Gentofte Kommune

© 2007 Skovshoved skole - Gentofte Kommune Faglig udvikling En høj faglig udvikling hos personalet skal sikres… gennem udbuddet og rådgivningen, ved at inspirere brugere i læring, konkrete undervisningsforløb og i pædagogiske emner ved konkret at udfordre sanser og nysgerrighed ved at sikre plads til fordybelse © 2007 Skovshoved skole - Gentofte Kommune

PUC på Skovshoved Skole Organisering 2 Bogorme 1 AV-mand 1 Videnskabsdame 1 Værkstedsmand 1 Computernørd = Et supercool team! © 2007 Skovshoved skole - Gentofte Kommune

Fra kontrolbaseret til værdibaseret ledelse ! ? ! ? Beslutningerne træffes der, hvor de skal effektueres. Ledelsen sparrer, superviserer, stiller spørgsmål og fastholder værdierne Ledelsen har svarene. Medarbejderne løser opgaven efter anvisning © 2007 Skovshoved skole - Gentofte Kommune

© 2007 Skovshoved skole - Gentofte Kommune Ledelsens opgave Forholde sig aktivt til undervisning og pædagogiske aktiviteter Rekruttere og fastholde dygtige medarbejdere Synliggøre og fastholde værdierne Tilskynde til medarbejdernes kompetenceudvikling Fremme eksperimenter og innovation Reducere omfanget af forstyrrelser af undervisning, pædagogiske aktiviteter og læring Initiere en evalueringskultur © 2007 Skovshoved skole - Gentofte Kommune

Rådgivning og vejledning PUC er ikke kun udvikling, men også service, rådgivning og vejledning Dagligt Fysisk og virtuelt Via Nyhedsbreve Via Fagudvalg Via kommunens Fællesnet © 2007 Skovshoved skole - Gentofte Kommune

© 2007 Skovshoved skole - Gentofte Kommune Udvikling Projekt Supernova Kurser (i hele PUC-spektret) PUC-portal Handleplaner © 2007 Skovshoved skole - Gentofte Kommune

© 2007 Skovshoved skole - Gentofte Kommune P U C Skoleverdenens svar på en schweizerkniv © 2007 Skovshoved skole - Gentofte Kommune

© 2007 Skovshoved skole - Gentofte Kommune P U C kan lade sig gøre alle steder! © 2007 Skovshoved skole - Gentofte Kommune

© 2007 Skovshoved skole - Gentofte Kommune P U C er en tænkning! © 2007 Skovshoved skole - Gentofte Kommune

© 2007 Skovshoved skole - Gentofte Kommune P U C er oplevelser! © 2007 Skovshoved skole - Gentofte Kommune

© 2007 Skovshoved skole - Gentofte Kommune P U C er alle steder! © 2007 Skovshoved skole - Gentofte Kommune

© 2007 Skovshoved skole - Gentofte Kommune P U C Skoleverdenens svar på en schweizerkniv © 2007 Skovshoved skole - Gentofte Kommune