Kvikskranken Torsdag den 10. september 2009 Internal Market Centre.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Klar til håndtering af fritagelse af borgers fra Digital Post
Advertisements

Velkommen til medlemsmøde 29
Trehøje-Pigerne Side 1 Vejledning til brug af hjemmesiden Det er slet ikke så vanskeligt – så brug hjemmesiden flittigt… Det er.
Ny, offentlig myndighed – Udbetaling Danmark
Sådan kan myndighederne hjælpe…
13 SEPTEMBER 2012 TIPS OG TRICKS OM KOMMUNEPLANTILLÆG 1 Brugerseminar 2012 Tips og tricks om kommuneplantillæg Hanne Klit Johansen, Byplanlægger, afdeling.
Hvordan får vi arbejdet med kvalitet og afbureaukratisering forankret på vores arbejdsplads, så både ledere og medarbejdere er involveret og bidrager i.
Vandrammedirektivet Involvering af offentligheden i planlægningen Henriette Færgemann Team koordinator Europa Kommissionen DG Miljø, Vandafdelingen.
Samspil med den offentlige sektor er afgørende
1 Vil du give en fuldmagt?       Hvis du vil have, at en anden skal kunne handle på dine vegne i en digital løsning, kan du give en digital.
Børnerådet Danske børns trivsel Lisbeth Zornig Andersen
Kim Lyng Madsen Lau Kingo Marcussen
Slå dog SU og SIU sammen 17. september 2009
Arkitektur - data.
Grundlæggende IT, niveau G
Ændring af arbejdsmiljøloven
Beredskabsplan Det er alene bestyrelsens ansvar
Visionen for ingeniøruddannelserne - erhvervslivets behov
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret februar 2009.
Velkommen til temadag om Indholdskanalen. Program: : Indholdskanalens muligheder Baggrunden for Indholdskanalen : Leverandør-præsentationer.
FN’s standardregler Modul 1 Historie •Verdenshandlingsprogrammet 1982 •FN’s handicap-tiår •Midtvejsmøde i Stockholm 1987 •Forslag til konvention.
Illustration fra Kort om kræft figur 4.1.
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Hvordan påvirker NemKonto din hverdag…?. NemKonto, hvornår?
AG-seminar Instruktionsmøde i 1460 Rotary Danmarks Sekretariat 2.
Kulturministeriets Administrationscenter Orienteringsmøde: Rigsarkivet udbyder: ”Flytning af arkivalier fra nuværende magasinbygninger til magasinbygninger.
Myndighedsforum 30. Maj Dagsorden Velkommen og beskeder Nem-Login. Om tilslutning til Nem-Login fremover, men også aktiviteter nu i.
Søg støtte til projekter… København, 8. februar 2008.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Kursus om borger.dk og brugen af digital signatur
Teknisk Workshop om NemHandel Heinrich Clausen Tåstrup den 1. marts 2011.
Kommunikation og medbestemmelse. Ole Futtrup Kjær Salgschef/Pædagog.
Workshop 1: Ideudvikling og problemformulering Sarah m. L. Krøtel
VEU-Centrenes rolle i løsning på voksen- og efteruddannelsesområde
Det nye folketællingsprojekt. 16. sept E. Gudmundsson: Det nye folktællingsprojekt i Island 2 Formålene med databasen  Bedre tilgængelighed –almenheden.
1 Test i Word 2007 Klik her for at begynde. 2 Hvor skal du klikke for at gemme dit dokument?
Dansk kvalitetsmodel på det sociale område.
▪ Dansk kvalitetsmodel på det sociale område Forberedende møder august 2008.
1 COWI BAR Handel, BAR Jord til Bord, BAR Kontor, Grafisk BAR, Industriens BAR 1 ARBEJDSMILJØLEDELSE OHSAS Seminar 1 Arbejdsmiljøledelse OHSAS
Lederforum – budget høring. Basisbudget
Vis Stedet - i kommunal sammenhæng Maj-konference 2009 Områdechef Kim Lindskov Knudsen Anvendelse & Rådgivning Kort og Matrikelstyrelsen.
ADR & SCANNERKORT. Automatic Delivery Rewards (ADRs) Den enkle måde at handle produkter på, med levering hver måned. Du får fordelen af en rabat på 5.
1 Definition: ”Teknisk bistand omfatter enhver form for bistand i forbindelse med reparation, udvikling, fremstilling, samling, prøvning, vedligeholdelse.
CSC Proprietary 1/11/2015 3:39:14 AM 008_5849_ER_RED[1] 1 Møde vedr. e-TL test for eksterne interessenter. 11. januar 2007.
Diskussion, løsningsforslag, det videre forløb. Hvor kommer dokumenter fra? Intern produktion –På grundlag af skabeloner? –Uden brug af skabeloner? –Skabes.
Globaliseringsredegørelsen 24.mar. 14 Figurer fra Danmark tiltrækker for få udenlandske investeringer i Sådan ligger landet
Om Specialcenter Sigrid Undset
PKL seminar 2011 nye skabeloner for målbeskrivelser og uddannelsesprogrammer.
Infinit - Usability Usability test i en mindre IT virksomhed.
Nota Nationalbibliotek NN Nila Korzen. Dagsorden Hvad er Nota og hvem kan blive brugere? Bøgerne Formaterne Særlige services Nærmeste fremtiden Kort introduktion.
COWI BAR Handel, BAR Jord til Bord, BAR Kontor, Grafisk BAR, Industriens BAR 1 Seminar 1 Arbejdsform og indhold Seminar 1 - Præsentation af principperne.
Digital Forvaltning (44405) Introduktion til Digital Forvaltning1 Digital Forvaltning ”Bedre service..” ”Lavere omkostninger…”
Servicedirektivet Henrik Schramm Rasmussen, chefkonsulent 18.mar. 09 Servicedirektivet Det indre marked for tjenesteydelser.
Fællesoffentlig kampagne for offentlig digital selvbetjening 2013 Fokus og mål: Informere om overgangen til obligatorisk digital kommunikation - med.
At deltage i projektarbejde
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" Oplæg.
REACH-Implementeringsprojektet Status for implementeringen af REACH i Danmark Torben Nørlem, Miljøstyrelsen Kemikalier.
Indlæg for avlsrådgivere torsdag d. 29. september 2011 Projektleder Ulrik Toftegaard Jensen Team Økonomi & Management, VFL,Kvæg,
Globaliseringsredegørelse 21.mar. 11 Globaliseringsredegørelsen 2011 Grafer fra temakapitlet Eksporten som drivkraft for vækst og velstand.
Arbejdsmiljøorganisationen StoreMEDdag, den 29. april 2014.
Beskæftigelsesregion Midtjylland Møde om det kontrollerede forsøg Mentor til udsatte unge torsdag den 24. maj 2012.
Kvalitetsstyringsordning for sagsbehandling på natur- og miljøområdet Maj 2010.
Vejledning til efterskoler om EFI I denne præsentation har vi samlet lidt information om EFI og hvordan skolen kan blive oprettet i systemet. Først fortæller.
Ny version af Stofmisbrugsdatabasen Webserviceindberetning 15. november 2011.
Tirsdag den 26. juli 2016 Patientrapporterede oplysninger (PRO) i almen praksis WebPatient-brugergruppemøde.
DATATILSYNENES ROLLE OG OPGAVER
Aftale format – Use cases
Myndigheden på Virk Introsider og løsninger
Myndigheden på Virk Introsider og løsninger
Præsentationens transcript:

Kvikskranken Torsdag den 10. september 2009 Internal Market Centre

2 Dagsorden  Kort overblik over kvikskranken  Den simple danske løsning  Samarbejdet med Virk  Samarbejdet med myndighedernes Virk- ambassadører  Fremtiden – livet efter 2009 Internal Market Centre

3 1. Kvikskrankens to ben  EU’s servicedirektiv (artikel 6, 7 og 8)  Regeringens handlingsplan for Offensiv Markedsføring af Danmark:  Der skal etableres en kvikskranke for udenlandske virksomheder, der skal fungere som et servicecenter, hvor udenlandske virksomheder elektronisk eller telefonisk på engelsk kan få assistance i forhold til fx procedurer og regler

4 Artikel 6 - Kvikskranker  “Medlemsstaterne påser, at tjenesteydere kan afvikle følgende procedurer og formaliteter ved at henvende sig til kontaktpunkter:  Alle de procedurer og formaliteter, der er nødvendige for adgangen til at optage deres servicevirksomhed, herunder nødvendige erklæringer, anmeldelser eller anmodninger om tilladelse hos de kompetente myndigheder, herunder anmodninger om optagelse registre, fortegnelser, databaser eller for optagelse i faglige organisationer eller faglige sammenslutninger. Eventuelle anmodninger om tilladelse til at udøve servicevirksomhed.  Indførelsen af kvikskranker berører ikke fordelingen af opgaver og beføjelser mellem de forskellige myndigheder på nationalt plan.”

5 Artikel 7 – Ret til information via kvikskranken  Krav, der gælder for tjenesteydere, som er etableret i Danmark  Kontaktoplysninger på de kompetente myndigheder  Hvordan man får adgang til offentlige registre og databaser over tjenesteydere og tjenesteydelser  Klagemuligheder, der er alment tilgængelige i tilfælde af tvister  Kontaktoplysninger på sammenslutninger og organisationer, med henblik på praktisk bistand Artikel 8 – Elektroniske procedurer  ”Medlemsstaterne påser, at samtlige procedurer og formaliteter i forbindelse med adgangen til at optage og udøve servicevirksomhed kan afvikles uden besvær, på afstand og ad elektronisk vej via den berørte kvikskranke og de kompetente myndigheder

6 Kvikskrankens profil  Én kvikskranke på virk.dk - BusinessInDenmark  Telefon og rådgivning  100 % engelsksproget?  Gradvis udbygning  Anvendelsesområdet

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17 Samarbejdet mellem EBST og Virk  Virk-skabeloner skal ændres  Velkomsttekst mm. lægges på Virk  Indholdssider for hvert erhverv skal lægges på kvikskranken  Indholdssider skal forbindes med introsider/blanketter, eksterne links samt uploadmotoren  Introsider…se næste side…. Internal Market Centre

18 Samarbejdet med myndighedernes Virk- ambassadører  Introsider:  Business as usual, bare på engelsk  Forløbet i juli måned – EBST har haft DIA-hatten på  Forløbet nu – EBST har stadig DIA-hatten på Internal Market Centre

19 Fremtiden – livet efter 2009  Myndighederne får hver især ansvaret for at opdatere indhold på BusinessInDenmark.  Blanketter, vejledninger og bekendtgørelser opdateres via DIAs introsider.  Ændringer til indholdssider (tekst eller link) bliver også jeres ansvar. Ændringerne sendes til virk.  Myndighedernes opgaver i forhold til BusinessInDenmark præciseres i en kommende bekendtgørelse. Internal Market Centre

20 Virk-ambassadørernes fremtidige rolle  Samspillet med jeres sagsbehandlere  Opdatering via DIA  Kontaktpersoner for kvikskrankens uploadmotor?

21 Tak Spørgsmål?