Gauerslund Skole Projekt ”Skolen”
Magnus te Pas 36 År, far til 3 børn Læreruddannet fra ÅDAS 2000 Arbejdet som lærer på Gjellerupskolen, Damhavensskole Viceskoleleder fra 2004 til 2007
Skolen – Dokumentar/Reality-tv
Klik for at redigere dispositionstekstens format Andet dispositionsniveau Tredje dispositionsniveau Fjerde dispositionsniveau Femte dispositionsni veau Sjette dispositionsni veau Syvende dispositionsni veau Ottende dispositionsni veau Niende dispositionsniveauKlik for at redigere teksttypografierne i masteren Andet niveau Tredje niveau Fjerde niveau Femte niveau BLU Gauerslund skole Vejle Kommune Skolen – Verdensklasse på 100 dage
Klik for at redigere dispositionstekstens format Andet dispositionsniveau Tredje dispositionsniveau Fjerde dispositionsniveau Femte dispositionsniveau Sjette dispositionsniveau Syvende dispositionsniveau Ottende dispositionsniveau Niende dispositionsniveauKlik for at redigere teksttypografierne i masteren Andet niveau Tredje niveau Fjerde niveau Femte niveau Hvad gik vores projekt ud på Skoleløft på 100 dage Fokusere på den enkeltes trivsel Gå mange veje i forhold til trivsel Ændre trivsel, lave en trivsels indsats
Klik for at redigere dispositionstekstens format Andet dispositionsniveau Tredje dispositionsniveau Fjerde dispositionsniveau Femte dispositionsniveau Sjette dispositionsniveau Syvende dispositionsniveau Ottende dispositionsniveau Niende dispositionsniveauKlik for at redigere teksttypografierne i masteren Andet niveau Tredje niveau Fjerde niveau Femte niveau Medarbejdere 20%70%10%
Klik for at redigere dispositionstekstens format Andet dispositionsniveau Tredje dispositionsniveau Fjerde dispositionsniveau Femte dispositionsniveau Sjette dispositionsniveau Syvende dispositionsniveau Ottende dispositionsniveau Niende dispositionsniveauKlik for at redigere teksttypografierne i masteren Andet niveau Tredje niveau Fjerde niveau Femte niveau Trivsel Helbredstilstand Relevans/vedkommenhed/sammenhæng Sociale relationer Flow
Failure is not an option!
Klik for at redigere dispositionstekstens format Andet dispositionsniveau Tredje dispositionsniveau Fjerde dispositionsniveau Femte dispositionsniveau Sjette dispositionsniveau Syvende dispositionsniveau Ottende dispositionsniveau Niende dispositionsniveauKlik for at redigere teksttypografierne i masteren Andet niveau Tredje niveau Fjerde niveau Femte niveau Hvad gør LS Voksen Barn
Klik for at redigere dispositionstekstens format Andet dispositionsniveau Tredje dispositionsniveau Fjerde dispositionsniveau Femte dispositionsniveau Sjette dispositionsniveau Syvende dispositionsniveau Ottende dispositionsniveau Niende dispositionsniveauKlik for at redigere teksttypografierne i masteren Andet niveau Tredje niveau Fjerde niveau Femte niveau Det gode børneliv! Børn der trives, og føler sig trygge Børn der bliver anerkendt, og får anerkendelse for det de gør Børn der har mulighed for at få hjælp hvis de er i mistrivsel Børn der har medbestemmelse, og føler de bliver hørt Børn føler de medbestemmelse og bliver accepteret
Klik for at redigere dispositionstekstens format Andet dispositionsniveau Tredje dispositionsniveau Fjerde dispositionsniveau Femte dispositionsniveau Sjette dispositionsniveau Syvende dispositionsniveau Ottende dispositionsniveau Niende dispositionsniveauKlik for at redigere teksttypografierne i masteren Andet niveau Tredje niveau Fjerde niveau Femte niveau God skole Hvis du har kedet dig i timerne, har du så hurtigt kunnet gøre noget? Har du fået ros, når du har fortjent det?
Klik for at redigere dispositionstekstens format Andet dispositionsniveau Tredje dispositionsniveau Fjerde dispositionsniveau Femte dispositionsniveau Sjette dispositionsniveau Syvende dispositionsniveau Ottende dispositionsniveau Niende dispositionsniveauKlik for at redigere teksttypografierne i masteren Andet niveau Tredje niveau Fjerde niveau Femte niveau God Skole Udvikling for elever, forældre og lærere Værktøj som bruges anerkendende God basis for en elevsamtale Belyser hvor vi skal sætte ind, og skabe forbedring Godt værktøj til en TUS samtale Kan bruges i mange sammenhænge
Klik for at redigere dispositionstekstens format Andet dispositionsniveau Tredje dispositionsniveau Fjerde dispositionsniveau Femte dispositionsniveau Sjette dispositionsniveau Syvende dispositionsniveau Ottende dispositionsniveau Niende dispositionsniveauKlik for at redigere teksttypografierne i masteren Andet niveau Tredje niveau Fjerde niveau Femte niveau Brug af god skole på GS Test to gange om året 41, og ugen inden påske Bruges tit ved forældre henvendelser Fokuspunkter fra 1. TUS til 2. TUS Bruges i forbindelse med elevplaner Bruges ved større ændringer omkring elever, klassen Giver fokus om samtale om trivsel
Klik for at redigere dispositionstekstens format Andet dispositionsniveau Tredje dispositionsniveau Fjerde dispositionsniveau Femte dispositionsniveau Sjette dispositionsniveau Syvende dispositionsniveau Ottende dispositionsniveau Niende dispositionsniveauKlik for at redigere teksttypografierne i masteren Andet niveau Tredje niveau Fjerde niveau Femte niveau Tests
Klik for at redigere dispositionstekstens format Andet dispositionsniveau Tredje dispositionsniveau Fjerde dispositionsniveau Femte dispositionsniveau Sjette dispositionsniveau Syvende dispositionsniveau Ottende dispositionsniveau Niende dispositionsniveauKlik for at redigere teksttypografierne i masteren Andet niveau Tredje niveau Fjerde niveau Femte niveau Før/efter test Før-eftertest med udgangspunkt i de faglige trinmål Giver et billede af læringstilvækst Samme test i før og efter et fagligt forløb på x-antal dage Kan bruges anerkendende i forhold til elever/forældre Sætter fokus på det eleven kan Kan give inspiration til videre arbejde
Klik for at redigere dispositionstekstens format Andet dispositionsniveau Tredje dispositionsniveau Fjerde dispositionsniveau Femte dispositionsniveau Sjette dispositionsniveau Syvende dispositionsniveau Ottende dispositionsniveau Niende dispositionsniveauKlik for at redigere teksttypografierne i masteren Andet niveau Tredje niveau Fjerde niveau Femte niveau Tværfagligt samarbejde Elev Fokus Pædagog Familierådgiver Lærer Psykolog Forældre Andre
Klik for at redigere dispositionstekstens format Andet dispositionsniveau Tredje dispositionsniveau Fjerde dispositionsniveau Femte dispositionsniveau Sjette dispositionsniveau Syvende dispositionsniveau Ottende dispositionsniveau Niende dispositionsniveauKlik for at redigere teksttypografierne i masteren Andet niveau Tredje niveau Fjerde niveau Femte niveau Hvordan styres denne proces! Der skal nedbrydes mange faggrænser/vaner Kræver at man understøtter anerkendende tilgang Vores samarbejde er en dynamisk proces Kræver meget møde tid, og gør det stadig Gode relationer til de forskellige niveauer
Klik for at redigere dispositionstekstens format Andet dispositionsniveau Tredje dispositionsniveau Fjerde dispositionsniveau Femte dispositionsniveau Sjette dispositionsniveau Syvende dispositionsniveau Ottende dispositionsniveau Niende dispositionsniveauKlik for at redigere teksttypografierne i masteren Andet niveau Tredje niveau Fjerde niveau Femte niveau Hvad skaber trivsel Medbestemmelse evt. Gennem elevråd Kost og motion Anerkendelse bl. a. i forhold til test Gode relationer mellem lærer/elever m.m Variation
Vores elever klasse
Vores elever klasse
Aktiviteter
Klik for at redigere dispositionstekstens format Andet dispositionsniveau Tredje dispositionsniveau Fjerde dispositionsniveau Femte dispositionsni veau Sjette dispositionsni veau Syvende dispositionsni veau Ottende dispositionsni veau Niende dispositionsniveauKlik for at redigere teksttypografierne i masteren Andet niveau Tredje niveau Fjerde niveau Femte niveau Klik for at redigere dispositionstekstens format Andet dispositionsniveau Tredje dispositionsniveau Fjerde dispositionsniveau Femte dispositionsni veau Sjette dispositionsni veau Syvende dispositionsni veau Ottende dispositionsni veau Niende dispositionsniveauKlik for at redigere teksttypografierne i masteren Andet niveau Tredje niveau Fjerde niveau Femte niveau Klik for at redigere dispositionstekstens format Andet dispositionsniveau Tredje dispositionsniveau Fjerde dispositionsniveau Femte dispositionsni veau Sjette dispositionsni veau Syvende dispositionsni veau Ottende dispositionsni veau Niende dispositionsniveauKlik for at redigere teksttypografierne i masteren Andet niveau Tredje niveau Fjerde niveau Femte niveau Hvis man giver alle elever samme opmærksomhed, gør man det uretfærdigt Hans Henrik Knoop
Klik for at redigere dispositionstekstens format Andet dispositionsniveau Tredje dispositionsniveau Fjerde dispositionsniveau Femte dispositionsni veau Sjette dispositionsni veau Syvende dispositionsni veau Ottende dispositionsni veau Niende dispositionsniveauKlik for at redigere teksttypografierne i masteren Andet niveau Tredje niveau Fjerde niveau Femte niveau Klik for at redigere dispositionstekstens format Andet dispositionsniveau Tredje dispositionsniveau Fjerde dispositionsniveau Femte dispositionsni veau Sjette dispositionsni veau Syvende dispositionsni veau Ottende dispositionsni veau Niende dispositionsniveauKlik for at redigere teksttypografierne i masteren Andet niveau Tredje niveau Fjerde niveau Femte niveau Klik for at redigere dispositionstekstens format Andet dispositionsniveau Tredje dispositionsniveau Fjerde dispositionsniveau Femte dispositionsni veau Sjette dispositionsni veau Syvende dispositionsni veau Ottende dispositionsni veau Niende dispositionsniveauKlik for at redigere teksttypografierne i masteren Andet niveau Tredje niveau Fjerde niveau Femte niveau Vejle kommune