 Gauerslund Skole Projekt ”Skolen”. Magnus te Pas 36 År, far til 3 børn Læreruddannet fra ÅDAS 2000 Arbejdet som lærer på Gjellerupskolen, Damhavensskole.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Den gode Klasse Forældresamarbejde 1. Møde i klassen.
Advertisements

PPR og Samarbejdet om børn som mistrives
Den gode modtagelse og frivillig trivsel
Kompetenceudvikling og innovation i yderområder
Sårbare unge P I H L I N K L U S I V E - oplæg og dialog om planer for
Set i forældreperspektiv
Folkeskolereformen Hvad og hvorfor?.
Forældremøde Lærkebo. Mariagerfjord Kommune.
Folkeskolereform 2014 En gennemgang af hvor vi på TDS er nu i forhold til forliget om ny folkeskolereform.
Trivselspolitik på Løsning Skole
Dansborgskolen – vi udvikler hele mennesker
Vingsted den 4. november 2011 Peter Westmark
Baggrunden for indførelsen af PALS
Hierarki for styringsredskaber
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en mappe med materiale.
TIP TEAMET Teamet for inkluderende pædagogik
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en overgangsmappe med.
Velkommen til DCU's træneruddannelse
Forældremøde X årgang.
Skolereformen Overordnede mål:
Billum skole Overordnet udviklingsplan Den politiske beslutning fra 2007 omkring skole/SFO danner baggrund for dette materiale. Planen er til debat og.
- fortsat midt i en flekstid?
Darum skole 4. november 2013.
Fjellerup valgmenighed
Værdiregelsæt… Ørslev Skole… Klik dig frem vha. musen / piletasterne.
Informationsmøde vedr. skolestart Træd varsomt – her bliver mennesker til det allervigtigste for et menneske er at kunne klare sig selv – blive.
Skolens AKT- gruppe består af fire lærere og to pædagoger,
Skolebestyrelsens årsmøde for forældre på Hillerødsholmskolen
Folkeskolereform på Ørum Skole 2014
D-klasserne på Borupgårdskolen.
Forældremøde Herningvej Skole, torsdag den 1
- Hvad kan I forvente som forældre?
Implementering af inkludering af børn i vanskeligheder indenfor adfærd, kontakt og trivsel på skolerne i Horsens Kommune.
Kompetencecenter for Hirtshals Skolecenter
Relationer – børn imellem
Vor børn skal trives og det kan vi forældre være med til at styrke Formålet er at skabe et kontinuerligt og fremadrettet skole/hjem samarbejde der sikrer.
Gennem RESPEKT ENGAGEMENT FÆLLESSKAB skaber vi tryghed og trivsel, så vi alle kan opnå høj faglighed.
Kontaktforældremøde den 12/1-12 Kontaktforældrerollen?
Folkeskolereform 2014.
PULS - meget mere krop, bevægelse og læring Naur Sir Skole og Lyngbjerghus.
FÆLLESSKAB GLÆDEANERKENDELSE LÆRING Vores F L A G Ådalskolen og SFO Kvædehuset.
Det vi skal på dette møde Tale om de nye input til principperne for skole-hjem samarbejde, som I, bestyrelse og elevråd fandt frem til for nogle uger siden.
En kort præsentation af diasmaster i Powerpoint 2000 Af Otto Leholt
Udviklingsprojekt - Drømmeskole Skoleår 2011/2012 og 2012/2013 En fælles rejse.
Finland Uddannelse Skoleliv. Dagsorden  Præsentation  Læreruddannelse  Skolesystem  Skoleliv.
Det nationale ICS og DUBU superbrugerseminar 13
Resultatkrav: Sikkerhed, sundhed og trivsel Kompetenceudvikling
Hvilket arbejde udfører AKT-læreren
Målstyret læringsreform
Jo mere man læser, jo tidligere bliver man en hurtig og sikker læser.
HELHED på Enghaveskolen Skoleåret HELHED på Enghaveskolen Definition på helhed De bedst mulige betingelser for at fremme det enkelte barns udvikling.
Simonsen & Illeris Rådgivende Pædagoger
Læringsreformen Hvad er formålet med reformen? – Formålet er: – at alle elever skal blive så dygtige, som de kan blive – at mindske betydningen af den.
Politiske delmål og Fanefjordskolens indsatsområder.
 Hvad er formålet med reformen?  Formålet er:  at alle elever skal blive så dygtige, som de kan blive  at mindske betydningen af den sociale arv 
Lind Skole Version 2 FYRAFTENSMØDE MED FORÆLDRE D. 8. OG D. 9. JUNI 2015.
Trafikpolitik i Gribskovs skoler Præsentation april 2015 Esrum 18. januar 2007 Marts 2015.
Alle elever i den danske folkeskole, skal blive så dygtige, som de kan En længere skoledag Flere timer i dansk og matematik Tidligere fremmedsprog Lektiehjælp.
Børns udvikling og samspil med ”de andre” Minileder 2 kursus august 2015.
1 X X X Ide-dag. 1 X X X Dagens regler: Man må ikke sige nej til en ide Én opgave på tid.
Alle børn er alles ansvar Trivselspolitik for Aars Skole August
Værdigrundlag for Haarby Skole. Fællesskab Hvad betyder fællesskab for os: At alle bidrager og har værdi for gruppen. At der er en samhørighed på skolen.
Inklusion i Åkanden Pædagogisk grundlag Åkandens pædagogik tager udgangspunkt i den anerkendende tilgang. Anerkendelse er en ligeværdig relation mellem.
HVORDAN DEFINERER VI DET I BV 3
Lektion 4 Formålet med lektion 4 er at understøtte eleverne i at søge hjælp, hvis de skulle få problemer, samt at gøre eleverne bevidste om, hvad der kan.
Børnene kommer til tiden og har det nødvendige udstyr med
Tilsynserklæring Aabenraa Friskole 2016.
Lektion 4 Formålet med lektion 4 er at understøtte eleverne i at søge hjælp, hvis de skulle få problemer, samt at gøre eleverne bevidste om, hvad der kan.
Dialogmøde Dagtilbud Svendborg d
Søndre skoles vision Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige,
Præsentationens transcript:

 Gauerslund Skole Projekt ”Skolen”

Magnus te Pas 36 År, far til 3 børn Læreruddannet fra ÅDAS 2000 Arbejdet som lærer på Gjellerupskolen, Damhavensskole Viceskoleleder fra 2004 til 2007

 Skolen – Dokumentar/Reality-tv

 Klik for at redigere dispositionstekstens format  Andet dispositionsniveau  Tredje dispositionsniveau  Fjerde dispositionsniveau  Femte dispositionsni veau  Sjette dispositionsni veau  Syvende dispositionsni veau  Ottende dispositionsni veau  Niende dispositionsniveauKlik for at redigere teksttypografierne i masteren  Andet niveau  Tredje niveau  Fjerde niveau  Femte niveau BLU Gauerslund skole Vejle Kommune Skolen – Verdensklasse på 100 dage

 Klik for at redigere dispositionstekstens format  Andet dispositionsniveau  Tredje dispositionsniveau  Fjerde dispositionsniveau  Femte dispositionsniveau  Sjette dispositionsniveau  Syvende dispositionsniveau  Ottende dispositionsniveau  Niende dispositionsniveauKlik for at redigere teksttypografierne i masteren  Andet niveau  Tredje niveau  Fjerde niveau  Femte niveau Hvad gik vores projekt ud på Skoleløft på 100 dage Fokusere på den enkeltes trivsel Gå mange veje i forhold til trivsel Ændre trivsel, lave en trivsels indsats

 Klik for at redigere dispositionstekstens format  Andet dispositionsniveau  Tredje dispositionsniveau  Fjerde dispositionsniveau  Femte dispositionsniveau  Sjette dispositionsniveau  Syvende dispositionsniveau  Ottende dispositionsniveau  Niende dispositionsniveauKlik for at redigere teksttypografierne i masteren  Andet niveau  Tredje niveau  Fjerde niveau  Femte niveau Medarbejdere 20%70%10%

 Klik for at redigere dispositionstekstens format  Andet dispositionsniveau  Tredje dispositionsniveau  Fjerde dispositionsniveau  Femte dispositionsniveau  Sjette dispositionsniveau  Syvende dispositionsniveau  Ottende dispositionsniveau  Niende dispositionsniveauKlik for at redigere teksttypografierne i masteren  Andet niveau  Tredje niveau  Fjerde niveau  Femte niveau Trivsel Helbredstilstand Relevans/vedkommenhed/sammenhæng Sociale relationer Flow

Failure is not an option!

 Klik for at redigere dispositionstekstens format  Andet dispositionsniveau  Tredje dispositionsniveau  Fjerde dispositionsniveau  Femte dispositionsniveau  Sjette dispositionsniveau  Syvende dispositionsniveau  Ottende dispositionsniveau  Niende dispositionsniveauKlik for at redigere teksttypografierne i masteren  Andet niveau  Tredje niveau  Fjerde niveau  Femte niveau Hvad gør LS Voksen Barn

 Klik for at redigere dispositionstekstens format  Andet dispositionsniveau  Tredje dispositionsniveau  Fjerde dispositionsniveau  Femte dispositionsniveau  Sjette dispositionsniveau  Syvende dispositionsniveau  Ottende dispositionsniveau  Niende dispositionsniveauKlik for at redigere teksttypografierne i masteren  Andet niveau  Tredje niveau  Fjerde niveau  Femte niveau Det gode børneliv! Børn der trives, og føler sig trygge Børn der bliver anerkendt, og får anerkendelse for det de gør Børn der har mulighed for at få hjælp hvis de er i mistrivsel Børn der har medbestemmelse, og føler de bliver hørt Børn føler de medbestemmelse og bliver accepteret

 Klik for at redigere dispositionstekstens format  Andet dispositionsniveau  Tredje dispositionsniveau  Fjerde dispositionsniveau  Femte dispositionsniveau  Sjette dispositionsniveau  Syvende dispositionsniveau  Ottende dispositionsniveau  Niende dispositionsniveauKlik for at redigere teksttypografierne i masteren  Andet niveau  Tredje niveau  Fjerde niveau  Femte niveau God skole Hvis du har kedet dig i timerne, har du så hurtigt kunnet gøre noget? Har du fået ros, når du har fortjent det?

 Klik for at redigere dispositionstekstens format  Andet dispositionsniveau  Tredje dispositionsniveau  Fjerde dispositionsniveau  Femte dispositionsniveau  Sjette dispositionsniveau  Syvende dispositionsniveau  Ottende dispositionsniveau  Niende dispositionsniveauKlik for at redigere teksttypografierne i masteren  Andet niveau  Tredje niveau  Fjerde niveau  Femte niveau God Skole Udvikling for elever, forældre og lærere Værktøj som bruges anerkendende God basis for en elevsamtale Belyser hvor vi skal sætte ind, og skabe forbedring Godt værktøj til en TUS samtale Kan bruges i mange sammenhænge

 Klik for at redigere dispositionstekstens format  Andet dispositionsniveau  Tredje dispositionsniveau  Fjerde dispositionsniveau  Femte dispositionsniveau  Sjette dispositionsniveau  Syvende dispositionsniveau  Ottende dispositionsniveau  Niende dispositionsniveauKlik for at redigere teksttypografierne i masteren  Andet niveau  Tredje niveau  Fjerde niveau  Femte niveau Brug af god skole på GS Test to gange om året 41, og ugen inden påske Bruges tit ved forældre henvendelser Fokuspunkter fra 1. TUS til 2. TUS Bruges i forbindelse med elevplaner Bruges ved større ændringer omkring elever, klassen Giver fokus om samtale om trivsel

 Klik for at redigere dispositionstekstens format  Andet dispositionsniveau  Tredje dispositionsniveau  Fjerde dispositionsniveau  Femte dispositionsniveau  Sjette dispositionsniveau  Syvende dispositionsniveau  Ottende dispositionsniveau  Niende dispositionsniveauKlik for at redigere teksttypografierne i masteren  Andet niveau  Tredje niveau  Fjerde niveau  Femte niveau Tests

 Klik for at redigere dispositionstekstens format  Andet dispositionsniveau  Tredje dispositionsniveau  Fjerde dispositionsniveau  Femte dispositionsniveau  Sjette dispositionsniveau  Syvende dispositionsniveau  Ottende dispositionsniveau  Niende dispositionsniveauKlik for at redigere teksttypografierne i masteren  Andet niveau  Tredje niveau  Fjerde niveau  Femte niveau Før/efter test Før-eftertest med udgangspunkt i de faglige trinmål Giver et billede af læringstilvækst Samme test i før og efter et fagligt forløb på x-antal dage Kan bruges anerkendende i forhold til elever/forældre Sætter fokus på det eleven kan Kan give inspiration til videre arbejde

 Klik for at redigere dispositionstekstens format  Andet dispositionsniveau  Tredje dispositionsniveau  Fjerde dispositionsniveau  Femte dispositionsniveau  Sjette dispositionsniveau  Syvende dispositionsniveau  Ottende dispositionsniveau  Niende dispositionsniveauKlik for at redigere teksttypografierne i masteren  Andet niveau  Tredje niveau  Fjerde niveau  Femte niveau Tværfagligt samarbejde Elev Fokus Pædagog Familierådgiver Lærer Psykolog Forældre Andre

 Klik for at redigere dispositionstekstens format  Andet dispositionsniveau  Tredje dispositionsniveau  Fjerde dispositionsniveau  Femte dispositionsniveau  Sjette dispositionsniveau  Syvende dispositionsniveau  Ottende dispositionsniveau  Niende dispositionsniveauKlik for at redigere teksttypografierne i masteren  Andet niveau  Tredje niveau  Fjerde niveau  Femte niveau Hvordan styres denne proces! Der skal nedbrydes mange faggrænser/vaner Kræver at man understøtter anerkendende tilgang Vores samarbejde er en dynamisk proces Kræver meget møde tid, og gør det stadig Gode relationer til de forskellige niveauer

 Klik for at redigere dispositionstekstens format  Andet dispositionsniveau  Tredje dispositionsniveau  Fjerde dispositionsniveau  Femte dispositionsniveau  Sjette dispositionsniveau  Syvende dispositionsniveau  Ottende dispositionsniveau  Niende dispositionsniveauKlik for at redigere teksttypografierne i masteren  Andet niveau  Tredje niveau  Fjerde niveau  Femte niveau Hvad skaber trivsel Medbestemmelse evt. Gennem elevråd Kost og motion Anerkendelse bl. a. i forhold til test Gode relationer mellem lærer/elever m.m Variation

Vores elever klasse

Vores elever klasse

Aktiviteter

 Klik for at redigere dispositionstekstens format  Andet dispositionsniveau  Tredje dispositionsniveau  Fjerde dispositionsniveau  Femte dispositionsni veau  Sjette dispositionsni veau  Syvende dispositionsni veau  Ottende dispositionsni veau  Niende dispositionsniveauKlik for at redigere teksttypografierne i masteren  Andet niveau  Tredje niveau  Fjerde niveau  Femte niveau  Klik for at redigere dispositionstekstens format  Andet dispositionsniveau  Tredje dispositionsniveau  Fjerde dispositionsniveau  Femte dispositionsni veau  Sjette dispositionsni veau  Syvende dispositionsni veau  Ottende dispositionsni veau  Niende dispositionsniveauKlik for at redigere teksttypografierne i masteren  Andet niveau  Tredje niveau  Fjerde niveau  Femte niveau  Klik for at redigere dispositionstekstens format  Andet dispositionsniveau  Tredje dispositionsniveau  Fjerde dispositionsniveau  Femte dispositionsni veau  Sjette dispositionsni veau  Syvende dispositionsni veau  Ottende dispositionsni veau  Niende dispositionsniveauKlik for at redigere teksttypografierne i masteren  Andet niveau  Tredje niveau  Fjerde niveau  Femte niveau Hvis man giver alle elever samme opmærksomhed, gør man det uretfærdigt Hans Henrik Knoop

 Klik for at redigere dispositionstekstens format  Andet dispositionsniveau  Tredje dispositionsniveau  Fjerde dispositionsniveau  Femte dispositionsni veau  Sjette dispositionsni veau  Syvende dispositionsni veau  Ottende dispositionsni veau  Niende dispositionsniveauKlik for at redigere teksttypografierne i masteren  Andet niveau  Tredje niveau  Fjerde niveau  Femte niveau  Klik for at redigere dispositionstekstens format  Andet dispositionsniveau  Tredje dispositionsniveau  Fjerde dispositionsniveau  Femte dispositionsni veau  Sjette dispositionsni veau  Syvende dispositionsni veau  Ottende dispositionsni veau  Niende dispositionsniveauKlik for at redigere teksttypografierne i masteren  Andet niveau  Tredje niveau  Fjerde niveau  Femte niveau  Klik for at redigere dispositionstekstens format  Andet dispositionsniveau  Tredje dispositionsniveau  Fjerde dispositionsniveau  Femte dispositionsni veau  Sjette dispositionsni veau  Syvende dispositionsni veau  Ottende dispositionsni veau  Niende dispositionsniveauKlik for at redigere teksttypografierne i masteren  Andet niveau  Tredje niveau  Fjerde niveau  Femte niveau Vejle kommune