Butiksindretning Kapitel 5.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
Advertisements

Kundebetjening Opgave med salgstrappen.
Ideen fremlægges for kommunens teknik- og miljøudvalg.
Landsseminar for Junior- og Eliteledere 19 November 2011.
Lars Sommer – Kommunernes Landsforening Anders Krabbe Møller – Digitaliseringsstyrelsen Afsendersystemer.
Kredsens udviklingsplan Del 1. Visionen - Vejen til nye initiativer i din kreds, og ikke mindst: Til succes!
RENOVERING OG UDBYGNING /03/14Christianshavns Skole.
Præsentation af fremtidens hold Et netværk af kompetencer.
100 år er gået… Tag på historiejagt og lyt til fortællinger
Kap 4 Personligt salg og kundebetjening Kapitel 4.
Erhvervscase Erhvervscasen kan f.eks. indeholde:
Lean Salgskonsulent-uddannelsen Velkommen til dag 4
Innovation og iværksætteri
Oplevelses Booking Alle Fyns turistoplevelser samlet i én butik Oplevfyn.dk Vi giver vores gæster mulighed for at planlægge, booke og købe en komplet ferie.
Mobiltelefoner i mellemtrinnets danskundervisning
Socialpædagogisk læringsspil Udviklingsseminar I Christian Engel Brund Jeppe Sønderby Christensen
Den mundtlige præsentation/PowerPoint: Rammer
Poster præsentation I modsætning til Power Point præsentationer er en poster et enkelt Billede, der skal fange med det samme. (Ligesom en annonce VS en.
Zellervidenskabsteori 4. sem. F 05, Wittgenstein 1 tankeeksperiment 1. Eksperiment: Forestil dig følgende situation: du vil sige til et andet menneske.
Salg og service Dag 1.
PowerPoint XP Billeder og tekst med større virkning…
1 Centralbibliotekernes rolle Kontaktpersoner på centralbibliotekerne Aktiviteter i CB området Nedsættelse af en eller flere erfa-/ brugergrupper Forslag.
Data i bevægelse Offentlige data i spil Samo Olsen, Iværksætter Cand. Scient. i geografi 10 års erfaring med offentlige data Danner, kvalitetsoptimere.
+ En innovativ dag – med afsætning, innovation og design HH1C - Studieretningsdag.
Snak med din sidemand om dette et par min.
Jeopardy carboxsylsyre Etster.
Dagens program Præsentation af mig15 min. Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium m.m.)15 min. Øvelse:
Sprogets legeplads Sprogudvikling Højtlæsning og billedbøger
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret | Ret & Regnskab Velkommen til Ø90 kursus Faktureringsmodulet i Ø90.
EUC Lillebælt. ”Den røde tråd” Formål: Virksomforlagt undervisning i specialiserede virksomheders kompetencer. Matchning af elever og virksomheder for.
Navigationsdesign Uge 10, 2014.
Anvendt markedsføring Kapitel 24
Camp IB sept sept VELKOMMEN TIL CAMP IB37.
Profilfag Julemarked Alle er på padlet i gruppen og har materialet fra de forrige gange. Jeg mangler fra nogle stykker stadigvæk Alles padlet skal I dag.
Uddannelse for udviklingshæmmede
Hvad er powerpoint? Det vil sige:
1 Kommunikation i og fra gruppen MÅL: At gruppen og dens medlemmer bliver bevidste om deres måde at kommunikere på, samt dens betydning for gruppesamarbejdet.
Hva´ska´jeg med kommunen?. Når du har tid og lyst….. Fokus – kommunikation: -når DU har TID og LYST så kan du søge SU, flytte adresse, bestille et sundhedskort,
Forbedringer i mindre virksomheder ! Palle Gudbergsen.
SLP foråret 2011 MedIS og Medicin Lars Peter Jensen,
Profilfag Julemarked Helt på plads med samarbejdsbutikker I. Virksomhedsbeskrivelse I. Navn, Adresse, mail, telefonnr, kontaktperson II. Profil, Målgruppe,
Profilfag Julemarked Helt på plads med samarbejdsbutikker
Red Bull Af Frederik Thomsen. Klassifikation af produkt Emballage: Red Bull’s dåse trækker kundernes opmærksomhed, og præsentere deres produkt tiltrækkende.
Do’s and dont’s Usabilityrapporter. DO’s Sortering af problemer: Pris for at rette dem Forretningsmæssig konsekvens Inddeling af problemer Fagtermer Konsekvenser.
Af Hani Al-Kerdi Klasse 1.3t RTG.  Hvad i skal høre om i min fremlæggelse  Isolering af huse  Forskellige slags materialer  Det bedste materiale til.
Fællesskab i byer. Koncerter Vi synes der skal være nogle flere koncerter. Det behøves naturligvis ikke at være en dyr koncert. Vi tænker vær halve år.
Lærerpræsentation.
Levende billeder: Kortfilm
Levende billeder Kortfilm. Berettermodellen Dramaturgisk model. Opbygning af fortælling og spænding. Effektiv måde at holde seeren fanget fra start 
Korttårnet designkonkurrence CDIO-dagen 17. december 2015.
Den måde vi vælge at leve og indrette vores liv på.
Ny Rådhusløsning i Furesø Kommune Gennemgang af tre placeringer
Den gode præsentation … med PowerPoint, SMARTboard eller lignende.
Statistik.
Parametermix - produkt
Konkurrenceforhold afsætning.
Butiksindretning afsætning.
Supply Chain management SCM
Læringsuge 47 & 12.
PRÆSENTATION AF VIRKSOMHED
D/K Regnskab i/s Eksamensprojekt juni 2017.
Mål Viden om og inspiration Kompetencer aktiviteter Evaluering
Kjeld Resen Projektarbejde og PowerPoint
Hvorfor ser en butik ud som den gør?
AT1 PROBLEMFORMULERING | problemstillinger FAGLIGE METODER
Biblioteksrummets inspirationsmuligheder
Future Vejle inspiration
Praktisk-undersøgende arbejde i geografi og biologi
FORBERED KLASSEN TIL DAGEN GØR JER KLAR TIL CAMPUS+
Digital dannelse - Digital Genial
Præsentationens transcript:

Butiksindretning Kapitel 5

Undersøgelser viser, at ca. 80 % af kundernes købsbeslutninger først træffes inde i butikken.

Varernes placering Planogram Space management Store management

Butiksspejl Bilka

Farve og størrelse Indtjening

Butiksmiljø – De 5 L´er Lys – hvordan anvendes lyset i butikken? Lyd – spilles der musik? Luft – duft, er der plads/luft? Er der dufte i butikken? Lay out – hvordan ser der ud? Hvilke materialer og farver er anvendt i butikken og er der en rød tråd? Liv – er der aktiviteter, konkurrencer mm i butikken?

Abercrombie & Fitch anvendelse af de 5 L’er

http://eu. abercrombie. com/webapp/wcs/stores/servlet/StoreView http://eu.abercrombie.com/webapp/wcs/stores/servlet/StoreView?catalogId=11556&DM_PersistentCookieCreated=true&langId=-1&storeId=19159

Gruppe opgave Vælg en butik, som skal danne baggrund for jeres besvarelse. Lav en PowerPoint præsentation som indeholder: Beskrivelse af butikkens kundebetjening, kom ind på; betjeningsform, dresscode og sælgernes anvendelse af 4x20 reglen mm Butiksspejl af butikken Forklaring om varernes placering v.h.a. fig. 5.3 Forklaring om butikkens miljø v.h.a de 5 L’er Giv eksempler på hvilke behov og købemotiver som kan være i spil ved køb af varer i butikken Vurder butikkens kundebetjening , indretning og butiksmiljø(de 5 L’er), og kom med forslag til forbedringer Opgaven uploades på Elevplan,alle grupper skal fremlægge  Jeg laver grupper og butik vælges efter ”først til mølle princippet”