RAY-BAN Magic Pen
Kampagnen • Web prank – Indirekte markedsføring – Spredes viralt • Falsk produkt – På sigt skabe omtale om Ray-Ban • Web prank – Indirekte markedsføring – Spredes viralt • Falsk produkt – På sigt skabe omtale om Ray-Ban
Forløb Fase 1Fase 2Fase 3 Rygtespredning - Digg.com - Blogs - Engadget Viral video - Youtube - Metacafe - Facebook Unboxing - Twitter - Personligheder
Forløb Fase 4Fase 5Fase 6 Afsløring - Hoax - Website Lancering - Produkt - Tages i brug - Brandindføring Ray Ban Future - Nye Produkter - Augemented reality
Metode • Rygtespredning • Viral video • Prototype unboxing • Hoax afsløring • Produktside og bag kampagnen • Fremtidsvision • Rygtespredning • Viral video • Prototype unboxing • Hoax afsløring • Produktside og bag kampagnen • Fremtidsvision
Målgruppen – Internet brugere – Folk der bruger Facebook, Twitter og har muligheden for at dele videoer – Folk der går efter mærkevarer – Trendfølgere – Internet brugere – Folk der bruger Facebook, Twitter og har muligheden for at dele videoer – Folk der går efter mærkevarer – Trendfølgere
Formål • Awareness • Større målgruppe – Produktbevidste • Reklame • Next-genFremtidsvision • Awareness • Større målgruppe – Produktbevidste • Reklame • Next-genFremtidsvision