RAY-BAN Magic Pen. Kampagnen • Web prank – Indirekte markedsføring – Spredes viralt • Falsk produkt – På sigt skabe omtale om Ray-Ban • Web prank – Indirekte.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Markedsføring gennem sociale medier
Advertisements

LinkedIn Intro.
Præferencer på markedet.
VIDEN I VIRKELIGHEDEN … ELLER INFORMATION PÅ NETTET
Din markedsføring på sociale medier
Hvad ska´ jeg med kommunen? Er du mellem 15 og 25 år? Og vil du se DIN borgmester danse GANGNAM STYLE ? Måske er din kommune ikke så kedelig - som du går.
Links Web-udvikling med FrontPage 2003 RHS - Informationsteknologi.
Mund-til-mund markedsføring
Anvendt medialisering ved Fredda Galea
Sociale Medier Booster bundlinjen AF Bjarke Larsen.
Profilering af dig selv - vha de sociale medier
”Design og fremstil – med udgangspunkt i vores case – et eller flere medieprodukter, der vil kunne indgå som del af kampagnen, der skal skabe opmærksomhed.
Fremtidens markedsføringsplatform
ß Iværksætterens udfordringer og muligheder Louise Rønne, Republikken.
AgeLOC ® Galvanic Body Trio Lancering 2. maj 2012.
En gennemgang af internettet
Byggecentrum Innovation i markedsføringen Middelfart 1. februar 2010.
Web 2.0 En introduktion til vores wiki.
Viral Markedsføring Nicholas og Simon.
Et af mine fortrukne medier Af: Hr. Skafte. Husets markedsføring • Nyheder • Kurser • Netværk • Job • Blogs • Foreninger • Jura • Gratis / Medlemskab.
DREAMING IN MONO Problemformulering
Sociale Medier og Jobsøgning - Sælg dig selv på nettet.
Praksis Plus fortalt på 7 slides. Denne præsentation er målrettet uddannelseslæger, som endnu ikke har fundet sin drømmepraksis og finder processen dertil.
Positionering Af: Bjarke & Skafte.
Introduktion til Medier og Kommunikation //
Tools og Clil4U er blevet oprettet med støtte fra EU. Denne publikation afspejler kun ophavsmandens synspunkter, og EU kan ikke blive holdt ansvarligt.
Kap 18 Promotion Kapitel 18.
Obamas brug af sociale medier i præsidentkampagnen 2008.
Vi holder fast Konference 23. august Hvad? Sociale medier = En teknologi og en praksis, der er blevet gjort mulig med Web 2.0- teknologierne.
HVORFOR MARKEDSFØRING I SOCIALE MEDIER? Jean Paul 2øma Den
STJERNEN FORMÅL SITUATION MÅL TREND RESSOURCER TRADITION.
Reklamemidler og -medier
Online markedsføring og e-handel Voxeværket – Uge21.
Branding af læren Tværfaglig uge Uge Frederiksberg Seminarium.
 Intro  Historien – starten på det hele  Formålet  Hjernerne bag  Bomben bruges  Verden synker – Internettet stiger  På nettet kan vi alt  Effekter.
Snak med din sidemand om dette et par min.
LINKS Det er vigtig at sørge for at få andre hjemmesider til at linke.  Det skaber større popularitet. Ved sine link skal man IKKE skrive ”klik her”,
Kristoffer Hamborg Undervisningsleder på IAA Digital Diploma
”Sociale medier i jobsøgningen”
De informationsvidenskabelige kompetencer og arbejdsmarkedet Leise Hein Voss Kommunikation og Sprog.
Profilfag Julemarked Alle er på padlet i gruppen og har materialet fra sidste gang Alles padlet skal I dag kl indeholde: 1. Det der mangler fra.
Link Camp 2012 Fredericia Gymnasium 2012 Oplæg. Teateret Møde den 1/3 – 2012 Kl – Møde igen den 2/3 – 2012 Kl – Præsentation.
Reklame & Markedsføring
MEDIESTRATEGI OVERSIGT: Facebook Website Trykte medier Viraler
’’Hård navigation gennem en skov af kopier.’’
AFSÆTNING B – Schønberg Markedsføring omfatter arbejde med at tilrettelægge tiltag – f.eks. udvikling af produkter, fastlæggelse af pris, valg af distributionskanaler.
Amazon.com Ny kampagne!. Styrker: Det store kendskabet til amazon.com Det store udbud Let-tilgængeligt (Global-virksomhed) – Tax-omregning Simpelt design.
mens animationen kører afprøve andet design
RESEARCH & INNOVATION DK.GRUPPE 1 RENÉ, MADS, JAKOB & ELISABETH.
Overordnet mål POSITIV OMTALE ? ”Skal ikke ses om en erstatning til print coverage – men som et supplement” V. Nikolaj Skarbye.
E-biz 2014 Idé – Koncept – Navn Varer – Målgruppe
Skab trafik Til din hjemmeside. Agenda 1. Er du online? 2. Hvorfor skal du være online? 3. Kommunikation på nettet Købt, ejet og tjent 4. Tre case virksomheder.
Relationsbaseret markedsføring og Facebook Annoncering Anders Sevelsted | Aditup.dk | Havneparken 2 | | #AndersSevelsted.
Sponsorfordele Viktor H. Thorup. Promovering Viktorthorup.com Sociale Medier Træningstøj Konkurrencedragt Supporter plakat Firmaevents Workshops.
10 ting at tænke på FØR skolen kontakter et reklamebureau Sune Kobberø, informationskonsulent i Efterskoleforeningen
1 Digitaliseringens krav og muligheder Vibeke Lyngse, Danmarks Naturfredningsforening.
TÆT PÅ DIG TÆT PÅ JOB.
Din kreative online praksis! – del 2
Kap Målgrupper Spørgsmål: Hvad er konsument-enheden? Svar: Alle der har teknisk og fysisk mulighed for at bruge produktet.
TEMA 3 Problemløsning: Lav en prototype
Kommunikation Kommunikationskanaler 2 Hjemmesider 3 Reklamer 4
Sådan kommer du i gang med Sociale medier Klaus Hall
Fabrick Branding strategi med fokus på brand awareness og vejledning i brugen af de sociale medier.
(Firmanavn) marketingplan
MCB opstartskursus Kom godt i gang & Få succes på nettet.
Når du allerede mestrer de vigtigste
#UNGKBH Oplæg om sociale medier.
Af alle hjemmesideejere har ikke
Tools og Clil4U er blevet oprettet med støtte fra EU
Tilstedeværelsesundervisning
Præsentationens transcript:

RAY-BAN Magic Pen

Kampagnen • Web prank – Indirekte markedsføring – Spredes viralt • Falsk produkt – På sigt skabe omtale om Ray-Ban • Web prank – Indirekte markedsføring – Spredes viralt • Falsk produkt – På sigt skabe omtale om Ray-Ban

Forløb Fase 1Fase 2Fase 3 Rygtespredning - Digg.com - Blogs - Engadget Viral video - Youtube - Metacafe - Facebook Unboxing - Twitter - Personligheder

Forløb Fase 4Fase 5Fase 6 Afsløring - Hoax - Website Lancering - Produkt - Tages i brug - Brandindføring Ray Ban Future - Nye Produkter - Augemented reality

Metode • Rygtespredning • Viral video • Prototype unboxing • Hoax afsløring • Produktside og bag kampagnen • Fremtidsvision • Rygtespredning • Viral video • Prototype unboxing • Hoax afsløring • Produktside og bag kampagnen • Fremtidsvision

Målgruppen – Internet brugere – Folk der bruger Facebook, Twitter og har muligheden for at dele videoer – Folk der går efter mærkevarer – Trendfølgere – Internet brugere – Folk der bruger Facebook, Twitter og har muligheden for at dele videoer – Folk der går efter mærkevarer – Trendfølgere

Formål • Awareness • Større målgruppe – Produktbevidste • Reklame • Next-genFremtidsvision • Awareness • Større målgruppe – Produktbevidste • Reklame • Next-genFremtidsvision