Beretning for år 2001 Fremtiden
Skal vi være flere eller færre ? Beretning 2001 Medlemmer Skal vi være flere eller færre ? Målet er, at foreningens medlemmer helhjertet bakker op om foreningen og gør en aktiv indsats. Kun ved fælles hjælp kan vi markere os. Vi vil gerne være mange, men vi har ikke brug for medlemmer, som kun er med, fordi det ser godt ud på brevpapiret….
Beretning 2001 Medlemsstatus Medlemstilgang – ja – men på visse beting- elser. Bestyrelsen overvejer: særlige adgangsbe- tingelser - større indmeldelsesgebyr - revirområder
Beretning 2001 Lokal markedsføring Fortsat fokus på den lokale markedsføring Markedsføring handler om gentagelse og konstant synliggørelse af kompetencer Vi skal konstant være synlige, så det ikke kun er mæglerne, der kan ses !
Beretning 2001 Lokal markedsføring En del medlemmer har svært ved at komme i gang med at markedsføre sig lokalt Det er nødvendigt. Vinderne er dem der kan markedsføre sig. Se her hvad EDC kan slippe af sted med, når de prissætter køberråd-givning….. Og kunderne tror, at det er billigere end hos advokaten…. EKS.: 10.575 kr. inkl. moms, hvis klienten vælger EDC’s samarbejdspartnere ellers kr. 18.125 inkl. moms
Beretning 2001 Lokal markedsføring Brug de muligheder der er: Find materialer på VIP (eks. Power Point materiale til bolig-aftener) Og benyt det nye bestillingssystem (JYPA/EXTERN)
Beretning 2001 Markedsføring Budget ca. 1 mio. kr. til resten af året Overvejelse: At indkalde til ekstraordinær generalforsamling med henblik på at give bestyrelsen bemyndigelse til ekstra- opkrævninger om nødvendigt
Beretning 2001 Aktiviteter Foreløbige nye produkter i 2002: Pantebreve hos DanLån Ejerskifteforsikringer til ejerlejligheder hos Willis Fortsat produktudvikling i samarbejde med DanLån og Willis
Beretning 2001 Aktiviteter Øget aktivitet på Inter- nettet. Boligtorvet.dk og Boligzonen.dk testes pt
Beretning 2001 Aktiviteter Drøftelser med andre som kan tilføre fordele ift. klienterne JYPA/Extern bestillingssystem
Logo og navn må anvendes i markedsføringen Beretning 2001 Formidling Fortsat ikke en del af Konceptet men… Logo og navn må anvendes i markedsføringen Erfa-gruppe nedsættes med alle interesserede BOLIGadvokater som medlemmer Til salg
Flere og flere efterlyser advokat-bistand når de skal sælge. Beretning 2001 Formidling Flere og flere efterlyser advokat-bistand når de skal sælge. Vil du ikke selv tilbyde det, kan du måske henvise til en anden BOLIGadvokat ! Til salg
Minimumskrav pt. er, at man er på internettet og har e-mail ! Beretning 2001 EDB Minimumskrav pt. er, at man er på internettet og har e-mail ! kommunikation er nemmere, hurtigere og billigere over nettet Informationer til brug i rådgivningen kan hurtigt fås via nettet Klienterne er flittige brugere – derfor bør advokaten også kunne kommunikere på denne måde
Der vil blive udarbejdet debatoplæg omkring yderligere minimums- Beretning 2001 EDB Der vil blive udarbejdet debatoplæg omkring yderligere minimums- krav til medlemmernes software. Der vil blive udsendt vejledning omkring sikkerhed på nettet
Hovedlinjer for det kommende år jf. input på Beretning 2001 Generelt Hovedlinjer for det kommende år jf. input på bestyrelsesseminar fra Lars Ive: Mål: Øget indtjening Styrkelse ift. øvrige advokater Markedsføring Rom blev ikke bygget på én dag, man skal konstant og hele tiden påvirke markedet Meget vigtigt at alle følger konceptet – der kan ikke dispenseres ! (Men bestyrelsen vil se på behovet for justering og opdatering)
40 % af de kunder,der går igennem Beretning 2001 Generelt Salgsteknik 40 % af de kunder,der går igennem Magasin på en dag køber ikke – men så køber de måske en anden dag! Med andre ord: Formøder/boligaftener er vigtige ! Foretag fronttjek – hvordan møder du dine kunder ? Husk! God boligrådgivning kan være indledningen til mange andre typer sager!
Medlemmer, der bakker helhjertet op om konceptet Beretning 2001 Generelt Tempo Udvikling Synliggørelse Medlemmer, der bakker helhjertet op om konceptet