Velkommen til Campus Roskilde Studieaktiviteter 2010 – 2011
Vores værdier som grundlag Arbejdsglæde Faglige udfordringer Tid til fordybelse Sociale relationer Faglighed Professionel tilgang Nysgerrighed Kreativitet Anerkendelse Konstruktiv adfærd Udnyt mangfoldighed som ressource Opsæt fælles mål Læring
Vores værdier har fokus på læring Arbejdsglæde Faglige udfordringer Tid til fordybelse Sociale relationer Faglighed Professionel tilgang Nysgerrighed Kreativitet Anerkendelse Konstruktiv adfærd Udnyt mangfoldighed som ressource Opsæt fælles mål Læring Læringsprofil Kompetencer Mentoring Praksisnærhed Teoretisk niveau Medindflydelse Udfoldelse Individ <-> gruppe Internationalisering
Læringsaktiviteter Lærerpræsenteret Studerendes aktivitet Kompetencer, læring
Kompetencer, handlingsrummet Læringsaktiviteter Lærerpræsenteret Studerendes aktivitet Introducerende Kompetencer, læring Kompetencer, handlingsrummet Teoretisk niveau Reflekterende
Kompetencer, handlingsrummet Læringsaktiviteter Synkron læring Lærerpræsenteret Studerendes aktivitet Introducerende Kompetencer, læring Individ/Gruppe, udfoldelse, medindflydelse, mentoring Kompetencer, handlingsrummet Teoretisk niveau Reflekterende Asynkron læring
Specifikt for BSM – studiet: Læringsprofil Studieordning Læringsaktiviteter
Bachelor of International Sales
2. Studieordning for BSM-studiet Læringsudbytte – beskrevet som slutkompetencer: Viden Færdigheder Kompetencer
2. Læringsudbytte: Viden Dimittenden skal have viden om og forståelse af praksis, anvendt teori og metode for salg og markedsføring i et internationalt perspektiv kunne forstå og reflektere over centrale teorier og modeller nødvendige for business to business salg og markedsføring
2. Læringsudbytte: Færdigheder Dimittenden skal kunne udvikle, vurdere og implementere internationale salgsstrategier for forskellige virksomhedstyper (branche, størrelse, ressourcer m.m.) og anvende relevante modeller til gennemførelse af produkt- og konceptudvikling i virksomheden kunne analysere, vurdere og anvende juridiske metoder og redskaber til understøttelse af det gennemførende salg i en internationalt fokuseret virksomhed kunne vurdere virksomhedens konkurrencesituation som grundlag for udarbejdelsen af virksomhedens parameterindsats med fokus på salgsindsatsen kunne begrunde og formidle de valgte strategier i en salgsplan til relevante interessenter kunne skabe et motiverende miljø i salgsafdelingen, udvikle og gennemføre salgsmøder med fokus på de økonomiske resultater og menneskelige indsatsområder
2. Læringsudbytte: Kompetencer Dimittenden skal kunne holde sig orienteret om og identificere behov for relevant økonomisk og juridisk information omkring internationale salgsopgaver kunne indgå i tværgående teams i forbindelse med virksomhedens arbejde og selvstændigt kunne planlægge og gennemføre opgaver i forbindelse med internationalt salg kunne udvikle, styre og gennemføre salgsstrategier med udgangspunkt i forskellige komplekse situationer og ved inddragelse af relevante interessenter kunne indgå i det gennemførende salgsarbejde i en virksomhed med selvstændigt ansvar på lederniveau kunne opnå kompetencer til videre uddannelse udvikle selvstændighed, samarbejdsevne og evne til at skabe fornyelse udvikle interesse for og evne til aktiv medvirken i et demokratisk samfund
3. Læringsaktiviteter for BIS – studiet Synkron læring Lærerpræsenteret Studerendes aktivitet Introducerende Kompetencer, læring PPT Tavle Individ/Gruppe, udfoldelse, medindflydelse, mentoring Virk- case Kompetencer, handlingsrummet Teoretisk niveau Projekt Studie- dag Camp DL Selv -studie Refl. Præs. Reflekterende Asynkron læring