5. April 2006 www.klogehoveder.net Virksomheds Dialog Gruppen Mødelder Valdemar Thomsen 1 VELKOMMEN til Virksomheds Dialog Gruppens OFF_line møde Afholdt.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Velkommen til Støtteforeningen Kragelunds venner Kragelund forsamlingshus.
Advertisements

Dialog og samarbejde om uddannelsesparathed
3. seminar om afklaring og vurdering af realkompetencer 20.maj 2010 Silkeborg Ulla Nistrup Velkommen.
Ved ONLINE MUS-koncept: Kompetenceudvikling og MUS – i anerkendende perspektiv Kort præsentation af Kompetencedelen April 2012 Ved.
Dagens program Hvad er frivillig.dk Hvordan er frivillig.dk bygget op
LinkedIn Intro.
”En reference er en mulighed for en BNI-kollega til at præsentere sin virksomhed for en, som har et behov for dennes produkt eller ydelse, og hvor der.
Ved ONLINE MUS-koncept: Kompetenceudvikling og MUS – i anerkendende perspektiv Kort præsentation af GRUS-delen April 2012 Ved
Første gang du logger på, skal du bestille ny adgangskode her
Intern kommunikation – hvordan arbejder vi mere bevidst med den?
SEO (Search Engine Optimization) - Hvordan bliver du mere synlig på nettet?
Lederudvikling.
VEJLEDNING… … til brug af præsentationen:
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en overgangsmappe med.
Inklusion af personer med psykosocialt handicap - Det er logik Stig Langvad, Formand for DH 2. oktober 2010.
IM-Strategi.
Velkommen til netværket der hjælper dig til +25 % bedre bundlinie i 2010 Projektejer Due & Partners November 2009 ©Plus25 er et varemærke og et management.
Klik på Aktivér redigering i meddelelseslinjen, Hvis videoerne i kurset ikke afspilles, skal du måske hente QuickTime eller blot skifte til PowerPoint.
Udvikling af beboerdemokratiet
Vi gennemførte en række interview ifm
Møde for kontaktpersoner – Høng 10. September 2013.
v/Kate Bøgh Socialdirektør, Middelfart Kommune
Energiledelse Energiledelse betyder, at virksomheden gennemfører en systematisk, løbende indsats for at bruge energien bedre og derigennem øge virksomhedens.
UDVIKLINGSTRÆ PÅ EN UDDANNELSESINSTITUTION
Velkommen. Agenda •Hvorfor informationsmøde nu? •Hvad er der sket de sidste 3 måneder? •Hvor vil vi gerne hen? •Aktiviteter frem til 31. december •Hvordan.
Senior Senior Erhverv Thy-Mors - kan også blive en del af din fremtid.
24. Marts 2006 Besøg Forfatter Valdemar Thomsen DDN Virksomheds Dialog Gruppen 1 VELKOMMEN til Virksomheds Dialog Gruppens Onlinemøde.
Beretning for år 2001 Fremtiden.
Hold Fast projekt - praktik
Vold og job Viden, inspiration og værktøjer : Velkommen 12.15: Hvad ved vi om vold og trusler? 12.50: Spil dig til en god dialog 13.20: Pause 13.35:
19 April 2006 Virksomheds Dialog Gruppen Mødeleder Valdemar Thomsen 1 Om at forstå praksis fælleskaber / netværk og hvorfor de forandrer.
Opstart i forretningen • Hvad var det smarteste du så? • Tjene eller spare penge! • 2 måder at starte på: • Lille eller stor forretning • Min. et test.
Frontermetroen Klik Klik på de indrammede felter og pile - og få en forklaring på indholdet Peder Ohrt  4 grundlæggende funktioner på Fronter Klik her.
Digital jobklub Velkommen til Digital Jobklub 2. dag.
1 Rekruttering og fastholdelse • Få fat i de rigtige folk til din afdeling • Skab en spændende arbejdsform, så de har lyst til at blive.
Sociale Medier og Jobsøgning - Sælg dig selv på nettet.
Fire aspekter Ledelsen (strategisk branding)
Frontermetroen Klik Klik på de indrammede felter og pile - og få en forklaring på indholdet Peder Ohrt  4 grundlæggende funktioner på Fronter Klik her.
Seminar for trivsels- og SSP-personer
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Small Business Specialist Community Partner Development Manager Lotte Rahbek.
Informationsmøde om Kvalitet i MUS - Et projekt i Udviklings- og Omstillingsfonden.
Væksthuset Henrik Hansen Leif Tøfting Kongsgaard
Hvad er mål/resultat (output)?
JOBSØGNING (SMV) Hvorfor er SMV så interessante? % af alle job bliver annonceret % af alle job bliver besat via netværk og uopfordrede ansøgninger.
Det Sociale Kapitel
UOPFORDREDE ANSØGNINGER
PBJ Consult A/S – Mere end et systemhus HR i øjenhøjde
Personlig jobformidler
The KaosPilots August Arne Kleven og & friends Opgaven Introduktion til analysen Praktisk gennemførsel - personlig tilbagemelding.
Virksomhedsservice og mentorprojekt for unge. Virksomhederne kommer ind her Virksomheder ringer til vores callcenter på Virksomhedsservice sidder.
VidenDanmark VG Digitalisering og procesorientering 8. december 2014.
Velkommen til Lægedage
”Sociale medier i jobsøgningen”
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Hvad kræver det at blive Small Business Specialist? Marlene Dissing Projektkoordinator.
Randers Kommune. 2 Stabene i Randers Kommune - 2 Møde gruppen af stabsledere – Velkommen v. Klaus Christiansen - Introduktion til arbejdsprocessen.
© due & partners Template 2: Telefonmodel for permission Introduktion til samtalen Salgsargumentationen samt ”call for action” Afslutning på samtalen.
Profilfag Julemarked Helt på plads med samarbejdsbutikker
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Office 2003 kampagne Gitte Casparij, Marketing Manager.
Alt er på hjemmesiden nyfolkeskole.wordpress.com.
E-biz 2014 Idé – Koncept – Navn Varer – Målgruppe
Forretnings innovation ! 1/15 Det overordnede mål er værdiskabelse i virksomheder Metoder til afklaring af hvilke veje der skal følges. Idé og Udviklingshuset.
Skabelon til udarbejdelse af YoungCRM Årshjul
Kampagne 3 Tiltrække og anerkende frivillige Navn Navnesen.
Lyst til at lære – Skabe lyst til at lære – Lyst til at lære fra os Velkomstbrevet TUP2011 Projekt Transfer i AMU.
I mentor ordningen på elevmentor.dk
Sælg mere, og finansier din virksomhed. Med statsgaranti.
1. kontaktmøde Velkommen til Workshop om afkodning af jobopslag og telefonisk kontakt Hils på hinanden  Husk at bestille drikkevarer Præsentér dig.
Værktøj: Check dine relationer
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Præsentationens transcript:

5. April Virksomheds Dialog Gruppen Mødelder Valdemar Thomsen 1 VELKOMMEN til Virksomheds Dialog Gruppens OFF_line møde Afholdt den 5.April 2006 kl i Virksomheden

5. April Virksomheds Dialog Gruppen Mødelder Valdemar Thomsen 2 Dagsorden den 5. April Sidste nyt om arbejdet med kompetenceprofil, websitet, kontakter og personlige netværk. 2.Status på kompetenceprofiler herunder jobdialog med …. 3.Status på Elevator præsentationer 4.Status på Virksomheds porteføljer 5.Status på virksomheds kontakter og kontaktstrategi 6.Andet Særlig fokus på: Lars Kaare Profil 104 under websitet Lars, Valdemar og Margrethe præsenterer kort og lang elevatorpræsentation (hvad vil du gøre, hvis du mødte…….?) Valdemars arbejde med websitet. Husk at betale Ragnhild 50 kr, hvis du efter påske vil kunne se din profilside på nettet. VD Gruppens koncept på Værdianalyse på jobbet! Hvad er kundeorientering? Visioner for kunders kunder! Planlægning af hvilken position man vil have på disse områder/markeder. VD Gruppens koncept for processen ved virksomhedskontakter

5. April Virksomheds Dialog Gruppen Mødelder Valdemar Thomsen 3 Formål Synlighed af den personlige kompetenceprofil 1. Formålet med synlighed af den personlige kompetenceprofil er at gøre den søgbar for de virksomheder, Virksomhed Dialog Gruppen arbejder med webpræsentation, dialog og mødekontakt. 2. At få det enkelte medlem til at erkende, hvad der er de stærke og svage sider af ens personlige kompetencer og personlige egenskaber og få dem beskrevet på en søgbar måde. 3. At få beskrevet og synliggjort profilen på en sådan måde, at den giver virksomheder med behov for ny arbejdskraft en lyst til at kontakte medlemmet og vedligeholde en dialog med henblik på tilknytning til virksomheden. Det kræver en værdianalyse på hver stilling, man søger på! Synlighed og værdi af kompetenceprofil

5. April Virksomheds Dialog Gruppen Mødelder Valdemar Thomsen 4  Strategi for kommunikation af den personlige profil o Der afholdes OFFLine møder, hvor man først kommer igennem en job dialog proces, hvor man får øget sin bevidsthed om, hvad der er ens stærke og svage sider i den personlige kompetenceprofil samt afklaret hvor det er, man vil satse sin karriere fortsat. o Så afholdes en sparring 2 og 2 med henblik på at få den beskrivende profil præsenteret, så den er søgbar for en virksomhed. Standard er 1 A4 side indeholdende følgende elementer: o Jobønsker. Definér hvad det er for stillinger og funktioner du ønsker at besætte. Gerne lidt om du vil være iværksætter, leder, specialist, projekter, fuld tid/deltid osv. o Personlige egenskaber: Definér hvad din stærke sider er, hvilke egenskaber som kommer frem i pressede situationer/ved deadline og evt. hvad der er dine svage sider og som du absolut ikke vil beskæftige dig med. o Kompetencer: Definér og beskriv hvad der er dine nøglekompetencer. Hvilke funktioner giver dig en succesoplevelse? o Uddannelse: Hvilke formelle eksaminer har du. Nævn evt. større kurser eller certificeringer. o Sprog.: Navn kun de sprog du er forhandlingsvant på. o EDB og IT: Definér og beskriv kun de fagligheder, du er superbruger på! o Karriereforløb: Beskriv anonymiseret de stillinger du har besat og evt- større opgaver! Der gennemføres en værdianalyse på hvert job/projekt, man ansøger om. o Endelig udarbejdes en webside ved at man bruger word som editior. Webmaster sætter så din side ind, hvis du har betalt årskontingent (fra ) på 50 kr til Ragnhild Brox, der er Domæneejer.!  Gruppen kan kontaktes ved henvendelse til projektleder Valdemar Thomsen via Kommunikationsstrategi af personlig profil

5. April Virksomheds Dialog Gruppen Mødelder Valdemar Thomsen 5 Værdianalyse Metoden bygger på Egenskaber omsættes til Fordele for kunden som får Gevinster.: 1)Der benyttes en sparring som metode til at få forbedret personprofilen skridtvis. Det kræver at personer sætter sig sammen 2 og 2 i dialog sessioner. 2)Der benyttes en job dialog guide, som er en proces, hvor man bevidstgør den enkelte om hvilke jobmål man har, hvilke job ønsker som man skal forfølge samt bevidstgør den enkelte om, hvad der er stærke og svage sider ved kompetenceprofilen. 3)Der bruges en standard skabelon til at få de enkelte profiler til at være sammenlignelige og søgbare ved brug af nøgleord. 4)Kompetenceprofilen skrives ned i en word skabelon, så den bliver søgbar og sammenlignelig for virksomhedernes HR Konsulenter. 5)På hvert job man ansøger skal der udarbejdes en værdianalyse på hvad din indsats vil være for virksomheden. Værdien vil være et udtryk for virksomhedens tro på, at du kan klare jobbet godt og være den bedste blandt ansøgere. 6)En ny medarbejder, der bidrager til at realisere virksomhedens mål, vil være en gevinst for virksomhedens ønsker om at skabe resultater og dermed sorte tal på bundlinjen. 7)Værktøjet (EFG_Modellen) der anvendes til at realisere virksomhed ens mål (stillingshavers særlige kompetencer) og plan for hvordan (handlingsplan) kunderne får løst konkrete problemer (løse behov) bygger på de personlige aktiver, der matcher virksomhedens job krav. 8)Har I behov for …. Vi kan klare opgaven v.h.a. …….. Vore kompetencer bygger på erfaring med …. Og I vil få følgende fordele ved at benytte fremgangsmåden som skitseret. Egenskaber der bruges skaber Fordele for kundes som kan benyttes til at få gevinster af følgende karakter… Kompetenceprofilen og værdianalyse metodens anvendelse

5. April Virksomheds Dialog Gruppen Mødelder Valdemar Thomsen 6 Evaluering og brug af din profilside - referencer Konceptet for profilside anvendelse og din værdianalyse på hver enkelt job-ansøgning, giver dig et salgsargument som ikke kan afslås! I det videre forløb, når du arbejder aktiv med at samle din virksomhedsportefølje, da er det nødvendig, at du har mindst tre dialogreferencer på hver jobfokus (værdiresultat), som du kan gøre brug af i forbindelse med din løbende kontakt med virksomheden.  Du får udarbejdet et personligt visitkort du kan bruge, når du er på virksomhedsbesøg eller du henvender dig pr. . at de kan  Du kan også, hvis du er medlem af domænets brugere henvise til din profilside med profilnr under domænet Få virksomheden gjort opmærksom på at de kan studere dine kompetencer der og kontakte dig via gruppen. De mere private personlige sider i alt 5 stk kan endvidere profilere dig overfor virksomheden. Kræver betalt medlemskab af netværket på 50 kr pr. år. Du markedsfører selv din indgang til din andel af sitet.  Du kan udarbejde et værdiresultat for hvert job du har fokus på. Det svarer i praktikken til at du for hvert job du ansøger får forøget dit salgsargument for hvorfor det netop er dig, de skal ansætte. Konstruktiv kritik af udarbejdede værdianalyser

5. April Virksomheds Dialog Gruppen Mødelder Valdemar Thomsen 7 Kontaktperson Valdemar Thomsen Webmaster på klogehoveder.net Valdemar Thomsen Arbejdsgrupper  Webgruppen besøg  ProfilgruppenStartet den 15.marts Kontakt Margrethe  Kontaktgruppen Starter den 31. Marts 2006 Kontakt Lars  Matchmødegruppen Starter engang i April 2006 Kontakt Valdemar Kontaktadresser til Virksomhed Dialog Gruppen

5. April Virksomheds Dialog Gruppen Mødelder Valdemar Thomsen 8  Web gruppen arbejder med at professionalisere websitet   Webmaster er  Der kan for et medlemskab af 50 kr årligt gives 5 websider, per medlem, hvoraf den ene skal være en profilside. Betalingen tilgår sites ejer Ragnhild Brox og kravet er at Valdemar Thomsen som webmaster står for uploading af siderne Der kan gives gratis assistance for tilretning af siderne. Medlemsskabet skal begynde medio April.  Ragnhild Brox udskriver efter modtagelse af 50 kr en kvitering, hvori der er beskrevet betingelserne som nævnt ovenfor. Webmaster orienteres om dit medlemskab og du tager selv kontakt med ham for nærmere aftale om oploading for websider. Du har selv ansvaret for indhold og design og farvevalg følger websites valg. Indholdet på den enkelte side bestemmer du selv over også m.h.t. valg af fonte, baggrundsfarve eller baggrundsbillede m.v. Web Gruppen under VD Gruppen

5. April Virksomheds Dialog Gruppen Mødelder Valdemar Thomsen 9  Website benyttelse  At få kendskab til hvorledes synligheden kan forøges ved at have en personprofil liggende på Gruppens hjemmeside og have 4 øvrige sider som sættes fokus på den værdi som ansat.  Der kan købes plads med 5 websider hos domæne ejer for 50 kr årlig (fra medio April 2006) til Ragnhild Brox  Webmaster er Valdemar Thomsen Websitet klogehoveder.net referencen

5. April Virksomheds Dialog Gruppen Mødelder Valdemar Thomsen 10  Indmeldelse i Virksomheds Dialog Gruppen online del (en del af DDN)  Sker ved henvendelse på en  Man skal forpligtige sig til at udarbejde personprofilen  Indmeldelsen bekræftes via , når du er lagt ind.  Tilmeldingen forpligtiger også at du oparbejder en virksomhedsportefølje på mindst 10 virksomheder, som du skal have kontakt med.  Du sparrer med andre i gruppen om hvordan dialogen med de enkelte virksomheder kan foregå og diskuterer dine værdianalyser med fortrolige partnere i netværket.  Du skal arrangere mindst 1 matchmøde med en virksomhed, hvor du har max 6 af dine kollgaer med ude til dialog om matchkrav og jobmuligheder i denne virksomhed. Hvis det er et job du specielt har ansøgt på, så kommer du selv til ansættelses samtalen. Medlemskab af VD Gruppen

5. April Virksomheds Dialog Gruppen Mødelder Valdemar Thomsen 11  Personlig coaching  Når Gruppen har ressourcer til det på OFF Line møderne inde i byen..  OFF Line møder i Det Digitale Netværk afholdes på CSC, Høje Tåstrup  Har du lyst til at deltage i et af møderne giver du CSC besked.  Check Gruppens’s hjemmeside.  Job-åbninger – henvendelser om job modtaget af Virksomhedsgruppen (er under etablering)  Jobdialog og værdianalyse aktiviteter (er startet op i marts 2006)  Mødereferater og indlæg/oplæg til OFF_Line møder lægges på gruppens særlige Download.html side.  Generel information til de virksomheder, der bruger Virksomheds Dialog Gruppens klogehoveder.net hjemmeside. OFF line møder og sparing/coaching

5. April Virksomheds Dialog Gruppen Mødelder Valdemar Thomsen 12 Velkommen til din aktive deltagelse i Virksomheds dialog Lad os ved selvaktivering og kontakt i fællesskab skabe de bedste betingelser for vores fremtid på arbejdsmarkedet.

5. April Virksomheds Dialog Gruppen Mødelder Valdemar Thomsen 13 •Profil kritik af Lars Kaares profilside / synlighed på nettet. Hvilken strategi vælges? •Værdianalyser hver 3 stk på jobs man vil ansøge på. Hvordan ser dine egenskaber – fordele - gevinster ud? Kan det bruges af virksomheden? •Elevatorsamtalen? Hvordan lyder dit budskab! Er der forskel på dine korte udgave og din lange udgave? •Processen for virksomhedskontakt. Startup seminar skal indeholde hvad? – søges afholdt efter påske? •Kontaktforløbet og dialog vedligeholdelse? Proceduren for koordinering, er den god nok? Særlig fokus ved mødet den 5. April 2006