UDVIKLINGSTRÆ PÅ EN UDDANNELSESINSTITUTION

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
v/ afdelingsledelsen VELKOMMEN!
Advertisements

Virksomhedsforståelse og økonomi Pindene er kun eksempler – der skal indøves en tankegang – lad nogle af pindene være valgfrit. Det vil være individuelt.
Mission Unge, der ønsker at tage en ungdomsuddannelse, sikres mulighed for at gennemføre ved hjælp af et tæt og koordineret samarbejde mellem uddannelsesinstitutionerne/
SOCIAL KAPITAL - EN FÆLLES SAG
Slå dog SU og SIU sammen 17. september 2009
Kompetenceudvikling set med erhvervslivets øjne. • Bodil Vilmand-Olsen • Adm. Direktør hos Midt Marketing • 6 års erfaring med personale- og kompetenceudvikling.
Internationalisering UNDERVISNINGSPLAN. Navigation BAGGRUND Folkeskoleloven og Fælles Mål MÅL – og vision RAMMERUNDERVISNINGSPLAN Eleverne - aktive deltagere.
Sundhed på arbejdspladsen
Hvad er bestyrelsens rolle i foreningen? Struktur
Kompetencebeskrivelser for ledelsesteamet Skolerne i Ullerslev
Lærerprofessionen - en definition.
Dagens program Ankomst og morgenbuffet 9.00 Velkomst v/ OC Visionen for MED Gennemgang af MED-aftalen Pause Hvordan går arbejdet i TRIO? Hvad.
Ledelse af skoleledelse 11. februar 2010 Klaus Majgaard.
Dagens program Ankomst og morgenbuffet 9.00 Velkomst v/ OC Visionen for MED Gennemgang af MED-aftalen Pause Hvordan går arbejdet i TRIO? Hvad.
1 Rekruttering og fastholdelse • Få fat i de rigtige folk til din afdeling • Skab en spændende arbejdsform, så de har lyst til at blive.
Fire aspekter Ledelsen (strategisk branding)
Tema for kompetenceudvikling kommunikationsmedarbejder Forslag fra (initialer) POR Formål Facilitere og forbedre interaktion med pressen. Bedre instittuttets.
Folkeskolereform på Ørum Skole 2014
Biblioteket som læringssted: Nye bibliotekarroller – nye biblioteksydelser Handelshøjskolens Bibliotek Århus Odense 15. maj 2002 Fra et bibliotek i bevægelse.
IT- og Telestyrelsen Evaluering og Information på nettet.
Udvikling af skole/hjemsamarbejdet på Højmeskolen
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
Kodeks for offentlig topledelse
Det Sociale Kapitel
set fra ledelsens side ved Områdeleder
Henning Boddum Mobil tlf Kordegnenes Årsmøde Velkommen til Strategi og Social kapital.
KULTUR FOR ALLE. Hovedbudskaber I: ”Ikke brug for flere kulturinstitutioner!”
Lærerprofessionen.
Ledelsesmæssige og kvalitets- udviklingsmæssige overvejelser Ved udarbejdelsen af Handlingsplan for øget gennemførelse 2013 på SOSU C Oplæg på orienterings-
Velkommen til inspirationsdag Kompetencestrategi – hvordan?
Resultatkrav: Sikkerhed, sundhed og trivsel Kompetenceudvikling
Forandringsteori for Lektiehjælpscafeer under Red Barnet Ungdom
Sammenlægning af 2 institutioner
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Velkommen til Temamøde i SCKK den 8. oktober 2008 Kompetencestrategi - hvordan?
Odense tirsdag d. 8. december 2009 Workshop
HELHED på Enghaveskolen Skoleåret HELHED på Enghaveskolen Definition på helhed De bedst mulige betingelser for at fremme det enkelte barns udvikling.
KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Forandringsprogrammet/Organisationsudvikling 9. Maj 2007 Bilag 2 BUF’s strategiske grundlag.
Kortdage 2004 Omlægningerne i de offentlige GI/GIS relaterede forvaltninger. Hvordan håndterer man de menneskelige og organisatoriske omstillingsprocesser?
Strategi i Vindervirksomheder Kapitel 2
Borgermøde om Udviklingsstrategien Byrådet har givet sin vurdering af udviklingen og forslag til hvilke visioner, strategier og indsatser, som skal sikre.
Velkommen til kursus i Netværksledelse 8. – 9. juni 2009.
organisatoriske kompetencer
Hospitalsenheden Vest Ledelse i Akutafdelingen Per Østergaard Jensen Cheflæge Hospitalsenheden Vest.
Lederkonferencen 9. juni 2010
Randers Kommune Evaluering af Randers Modellen 2. December 2009.
Introduktion til KVIK Modellen Tovholderens rolle og opgaver
Regionsrådsmøde 2. Maj
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Strategi 2011 – x4 edsbjerg er et konsulenthus, der rådgiver og.
Strategisk kompetenceudvikling - konteksten
Klubledermøde - Syd 1. Juni Motion & Foreningsliv … 4 fokusområder i 2015 Klubudviklingsprojektet bliver en success Fastholdelse af unge I overgangen.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Introduktion til KVIK Selvevaluering fra start til slut 27. september 2007 SCKK temadag.
KVIK erfa-dag 22. Maj 2006 Hvorfor gør det en forskel at blive ved med at selvevaluere?
Kampagne 3 Tiltrække og anerkende frivillige Navn Navnesen.
Strategi for inklusion x. Hvorfor en inklusionsstrategi? For at: Binde inklusionsarbejdet sammen på tværs af dagtilbud, skole, fritidstilbud og det specialiserede.
17. – 25. august Kl : Velkomst Kl – 17.00: Orientering og dialog om aktuelle forhold og politiske indsatser v/ Dorte Andreas og Claus.
Organisationsændring, lægefagligt bivirkningsnetværk og strategi Afdeling for Forbrugersikkerhed En afdeling i Lægemiddelstyrelsen.
Lundehusskolens Værdigrundlag. Stærk Faglighed Trivsel for Alle Den Åbne og Mangfoldige Skole Det Forpligtende Fællesskab Anerkendende Børnesyn.
SportHouse –  TEAM/ RESSOURCER KRITISK SUCCES FAKTOR UDFORDRINGER/ FORHINDRINGER FASER/MILEPÆLE/AKTIVITETER xx MÅL Februar 2014 Bestyrelsens.
STRATEGI FOR INDFØRING AF RØGFRI ARBEJDSTID
Arbejdsforhold Ansat hos Sanistål 2 Karrieremuligheder 3
STRATEGI FOR INDFØRING AF RØGFRI ARBEJDSTID
HL, Uddannelsesforbundet og Danske Erhvervsskoler og – Gymnasier har udarbejdet denne præsentation til brug på erhvervsskolerne. Præsentationen går igennem.
Velkommen.
Arkivet….og Hjemmesiden
DTHS Synsfaglige Netværksdage 2017
Dialog om opgave- og arbejdstilrettelæggelse for skolepædagoger
Kvalitet i uddannelsen
Kortlægning - Styrker og svagheder
Målopfølgning - Økonomi-, Erhvervs- og Planudvalget
Præsentationens transcript:

UDVIKLINGSTRÆ PÅ EN UDDANNELSESINSTITUTION Flere ufag- grupper i nær- beslutninger m.m E-mails – frister 4 4 Økonomi- styring for person- afhængigt KVALITET I UDDANNELSE Styrke til at vende de mange forandringer positivt Fleksibilitet i studieordning 2 5 Udvikling af fag eksternt/internt 2 Personale- ledelse MUS-niveau? Mission/vision 1 Kortlægning af arbejdsgange og afstemning af forventninger m.m. Bedre rapportering af økonomiske resultater ØKONOMI STRUKTUR Timelærer tilknytning 5 Ånd – værne om de forskel- lige uddannelsers ånd IDENTITET 13 Mulighed for tættere fagligt samarbejde m.m. 2 3 Faggruppe referent Tydelig sammen- hæng mellem dispositionsret og budgetansvar Interne åbent hus dage for skolens forskellige fagligheder Ledelsen skal aflastes – større uddelegering af opgaver Ensretning Formalisere det enkelte fag (årlige) evalueringer 4 Arbejdsmiljø strategi for stress 11 Brug læreres og studerendes evaluering aktivt Årlig visions- og evalueringsdag inden for hver uddannelse 4 Erhvervs- muligheder kræver ofte fag- bredde/dybde PERSONALEPOLITIK Klarhed 3 Uddelegering af ansvar og kompetence FAGLIGHED 1 15 INTERNT Faglige netværk - Faggrupperne tilbage 2 Tydelighed – kompetencer Samarbejde om massage for personale EVALUERING Stormøde fremmøde skal opprioriteres Sparring 6 2 Tilbagemelding på evaluering – hvad blev resultatet? MARKEDSFØRING Bedre markeds- føring af skolen 6 Faglige miljøer Visionsmøder med studerende og lærere omkring uddannelserne Tydelig omkring hvad de for- skellige evalueringer er Opprioritering af WWW 1 Udviklings- arbejde 17 Inddrage medier i projekter 1 Etik/grænser for henvendelse Klarhed om kommandoveje – servicedekla- rationer ADMINISTRATIVT SAMARBEJDE Fordybelse Mødestruktur der batter m.m. Sørge for at viden og metoder bliver delt underviserne i mellem 2 AFTAGERE Efter- og videreud- dannelse (alle) Tydelig sti for beslutninger om det faglige indhold Hvad anvender vi: Mail, intranet, hjemmeside, off. mapper til? MEDIER Resultat- kontrakt Erfa-grupper 1 6 Øget fokus på at skabe mere attraktive stillinger m.m. Tydelig – ansvars- fordeling INDDRAGELSE Aftagere skal evalueres 1 10 3 Intranet som koomunikations- medie skal evt. styrkes Hjælpe ny- uddannet aktivt – tænke nye jobs, m.m. 3 Mediepå- virkning – image- skabelsee IT-kørekort Mere bruger- venlighed på elektroniske medier KOMMUNIKATION ENTREPRENØR-EVNE Aktiv kommunikation 4 EKSTERNT SAMARBEJDE Øget udvikling af synlighed af skolen Iværksættere – egen personlig manager 1 Partner- skaber MAIL, INTRANET, HJEMMESIDE ETC. Bedre intra- net - internet revision Hvor er referaterne? Synligørelse af netværk 2 1 5 Mødekultur Kursus for med- arbejderne om anvendelse af intranet, mails etc. 1 Kontakterne til partnere uden- for matriklen m.m. Samarbejde med andre lignende uddannelser” Sætte politisk dagsorden 1 1 Klarhed SAMARBEJDE MED FAGLIGE MILJØER M.V. Hjemmesiden skal forbedres og opdateres Blive bedre til at informere om baggrund for beslutninger Skolen mere aktiv i bybilledet POLITIK 7 Ugens Hotspot 1 INFORMATION UDDANNELSESINSTITUTIONER Udveksling af studerende/ lærere 4 Forsøg med ”den japanske model” m.m. 1 1 2 Resultat- kontrakt Åbenhed om strategi Prioritering af information m.m. Kende og for- midle sin egen historie Opnormering/ aflastning af studieledere Frister ud- meldt i starten af året TAP ansvars- område – ses på nettet Økonomien bør være synlig for medarbejderne LEDELSE 1 5 Fødekæden – muligheder på gymnasier og folkeskolen Fastholde økonomisk kurs og strategi (-slingrekurs) Øget fokus på rekruttering Handlingsplaner 1 Over- holde aftaler Øget dialog med arbejds- markedet 13 Tænketank Visioner 2 RØDDER 3 4 16 7 3 Kulturer Menneskelig trivsel Påvirke vækstlaget Styrkelse af fællesskab på skolen Traditioner