Præsentation af Esperanto projekt d. 06-12-04 Maria Bruun, Maria Medard, Frederik, Rasmus, Stina HA(kom) CBS 2004 Maria B Maria M Frederik Rasmus Stina.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Demokrati og styreformer
Advertisements

Hvor meget bestemmer EU?
Kend din hverdagskemi Evaluering af oplysningskampagne for Miljøstyrelsen 2013.
Industriens Hus, 22. september 2009 Hvad vil de studerende? - om koncepttest af uddannelser Rikke Lauth, specialkonsulent Center for IT Innovation.
Samfundsfag i 1.C.
CSR-Review ®. CSR-Review® er et computer- program, som gør det nemt for alle virksomheder at skabe overblik, vurdere og evaluere alle deres aktiviteter.
Præsentation by ”Vestholdet” Andreas Kromphardt Carlsen
Kommunikation/IT eksamen
Dataindsamling og kildebearbejdning
Hvordan fortæller vi borgerne at de skal betjene sig selv digitalt?
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Online annoncer og bannerreklamer
Kapitel 16 Kontrol af kommunikationsindsatsen
Byggecentrum Innovation i markedsføringen Middelfart 1. februar 2010.
Opgave valg: Opgaveoplæg nr. 2 Information.
EU-valgets store spørgsmål
Convergens / Mads Anker Højlund
Indledning, præsentation, baggrund
Kampagneaktiviteter September – December 2006 v/Gitte Casparij, Microsoft.
Lobbyregisteret Kommissionen og EU-Parlamentet har nu et fælles register over lobbyister. Nyttigt til at orientere sig i, hvem.
Brug af IT redskaber og -systemer i den administrative stilling
Kommunikation/IT – Thor Madsen 1.1 RTG
Vi er, hvor kunden er… E-Handel. Vi er, hvor kunden er… Sækkos filosofi Vi er, hvor kunden er… Vi går sammen omkring løsningen…
Kap 10 Målgrupper Kapitel 10.
Case: Fyrværkeri.dk. Opgave Få en ung mandlig målgruppe til at tænke sig om en ekstra gang, før de anvender fyrværkeri omkring nytårstid Case: Fyrværkeri.dk.
Find Your Friend app og (mobil) kommunikation
Esperanto Kampagnen Der Øger Kendskabet Hos De Unge.
EN VERDEN AF MULIGHEDER - TØR DU GRIBE DEM Hold 1VRA – Gruppe 4 Linda Jensen Marius Ferstad Martin William Frederiksen Camilla Oppenhejm Sophie Løhde Jacobsen.
Præsentation af presseteamet Lille og effektivt team Joachim, Nanna og Louise (løntilskud). Efter sommer en praktikant fra Journalisthøjskolen. Timing.
EU i undervisningen – hvordan?
6.lektion: Folketing og regering – hvem kontrollerer hvem?
Borgerinddragelse: Baggrund 9. maj Behov for borgerinddragelse? Tilfredshed med ”den måde demokratiet fungerer på” 5% er medlemmer af partier.
Case Året er 2031 og staten er i gang med centraliseringen og nu er det blevet skolernes tur. Der skal spares penge på både lærere og undervisningsmaterialer.
Et computerbaseret projekt. Udgangspunkt  Formål og præmis Hurtig adgang til hjælp Oplyse om faren ved og bag rygning Informere og rådgive brugeren Applikationen.
Hvis du vil vide mere…. Formidling af Rationel Farmakoterapi fra IRF 1. Maj 2004 Marianne Møller, IRF.
Politik i teori og praksis 1
Innovation præsentations eks. Start med at forklare hvilket problem du mener dit innovative forslag ville kunne løse. Mit innovative forslag tager udgangspunkt.
Motivationsskema februar 14’ 8Y.  Politik  35 % af klassen svarer, at de er svage i emner om politik  Forberedelse/studieteknik  40% af klasen svarer,
Lektion 4 og 5. Gruppeøvelse Lav (som pod- eller vodcast) en film, der præsenterer en politiker eller et politisk parti. Tag evt. udgangspunkt i en af.
Godmorgen og velkommen til AT4. AT, AT, AT…hvad er det nu lige, det er…? Faget hvor det tværfaglige er i fokus En SAG vil styre forløbene I skal vide.
Etablering af Sundhedscenter – et afklaringsprojekt September 2006
Den internationale dimension i skolen Hindsholmskolen i Kerteminde 250 elever 25 lærere International dimension siden
Årsager til at mennesker yder modstand mod forandring
Samfundsfag Frisholm. Indhold Økonomi Sociologi Politik.
Introduktion til tilgængelig web Hvorfor er tilgængelig web vigtig? Hvad er tilgængelig web? Hvordan sikres tilgængelig web?
Hvad er markedskommunikation?
mens animationen kører afprøve andet design
Kristina G. H. Kristensen Kommunikation og it eksamen 22. juni 2009 kl – Opgave: Markedsføring af Kulløse miljømesse.
EU-undervisning 2015 Anders Stig Christensen
Øvelsestimer (opgave 8) v/Morten Davidsen Læser til daglig cand.merc.(dat.) på CBS.
Historien/Baggrunden for EU-samarbejdet 1951: Traktaten om Det Europæiske Kul- og Stålfællesskab - At skabe fred i EuropaDet Europæiske Kul- og Stålfællesskab.
Hvad er samfundsfag?. Samfundsfag handler om…. demokrati, det politiske system, de politiske partier, ideologier, sociale forhold, økonomi, globalisering,
Yngre Lægers arbejdsmiljø - det handler om trivsel.
Folketinget JAN CHRISTIANSEN SOSU FYN. Folketinget og opbygning – De politiske partier i Folketinget er opbygget på forskellige måder.
Brugen af retorik i politik. Politik og retorik – og hvorfor det er så vigtigt! Vigtigt for ”de politiske forbrugere” at forstå hvornår og hvorfor politikerne.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland ”Brug for alle” – velkomst og indledning v/ regionsdirektør Preben Rasmussen Høj.
Kommunikation Kommunikationskanaler 2 Hjemmesider 3 Reklamer 4
Evaluering af festmiljø-kampagne
Laroche et. al Gruppe 1: Mette, Camilla, Gorm og Jesper
Idegrundlag og målsætninger
Rammeaftale 2018 – Baggrund og opstart
Virksomhedssamarbejde
Prioriteringstavle En prioriteringstavle er vigtig i projektets etableringsfase I anvender den til at afgøre, hvilke af de fremkomne ideer der straks kan.
Vælgerne og EU Parlamentarisk kontrol med EU
Hvad er EU’s demokratiske udfordringer?
Gymnasiernes samarbejde med eksterne læringsmiljøer
Markedsmodning, proces
Hvordan kommer vi ind ad døren?
Kosmetik- og hygiejnebranchens syn på den brugerrettede kommunikation
Lovgivningsarbejdet i Folketinget
Præsentationens transcript:

Præsentation af Esperanto projekt d Maria Bruun, Maria Medard, Frederik, Rasmus, Stina HA(kom) CBS 2004 Maria B Maria M Frederik Rasmus Stina

Præsentation af Esperanto projekt d Maria Bruun, Maria Medard, Frederik, Rasmus, Stina HA(kom) CBS 2004 Esperanto i EU

Præsentation af Esperanto projekt d Maria Bruun, Maria Medard, Frederik, Rasmus, Stina HA(kom) CBS 2004 • Produkt: Folder henvendt til EU politikere • Problemstilling: Esperanto som tolkningssprog i EU parlamentet! • Hjemmeside: Ny hjemmeside eks.:

Præsentation af Esperanto projekt d Maria Bruun, Maria Medard, Frederik, Rasmus, Stina HA(kom) CBS 2004 • Hovedpunkterne i produktionsplanen: Budskab: - Esperanto, fremtidens tolkningssprog i EU - Økonomisk gevinst - Reduktion af misforståelser Målgruppe: - Direkte vej til indflydelse - Den vej man får ønsket effekt - Politisk debat i partierne Informationsproblem: - Ikke flertal for esperanto I øjeblikket - Negativ indstilling blandt EU parlamentarikere - Esperantoforeningens tidligere markedsføring

Præsentation af Esperanto projekt d Maria Bruun, Maria Medard, Frederik, Rasmus, Stina HA(kom) CBS 2004 • Hovedpunkterne i produktionsplanen: Effekt: - Flertal ved fremtidig afstemning - Debat i DK Medievalg: - Hurtig nemt og enkelt - Sendes direkte til modtager -Hurtig og klar information - Pressemeddelelse

Præsentation af Esperanto projekt d Maria Bruun, Maria Medard, Frederik, Rasmus, Stina HA(kom) CBS 2004 • Beskrivelse af produkt

Præsentation af Esperanto projekt d Maria Bruun, Maria Medard, Frederik, Rasmus, Stina HA(kom) CBS 2004

Præsentation af Esperanto projekt d Maria Bruun, Maria Medard, Frederik, Rasmus, Stina HA(kom) CBS 2004

Præsentation af Esperanto projekt d Maria Bruun, Maria Medard, Frederik, Rasmus, Stina HA(kom) CBS 2004

Præsentation af Esperanto projekt d Maria Bruun, Maria Medard, Frederik, Rasmus, Stina HA(kom) CBS 2004

Præsentation af Esperanto projekt d Maria Bruun, Maria Medard, Frederik, Rasmus, Stina HA(kom) CBS 2004

Præsentation af Esperanto projekt d Maria Bruun, Maria Medard, Frederik, Rasmus, Stina HA(kom) CBS 2004 • Receptionsanalyse ”produkttest”: Formål - At teste produktet på målgrupperepræsentanter Respondenter: - Optimalt: EU-parlamentarikere - Reelt: ungdomspolitikere Respondenternes reaktioner Kampagnens potentiale

Præsentation af Esperanto projekt d Maria Bruun, Maria Medard, Frederik, Rasmus, Stina HA(kom) CBS 2004 • Perspektivering: Produkt: - Et godt produkt kan gøre en forskel - Grundlag for at lave en folder Hjemmeside: Ensrettet design Ny hjemmeside specielt til emnet