Trinmålene henvender sig til elevernes kunnen efter 6. klassetrin

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Fysik/Kemi i samspil og udvikling Vejle Peter Norrild
Advertisements

Læring i bevægelse - hvorfor?
Skolen år 2016 * Mark Prensky Digitale indfødte * Digitale indvandrere
Velkommen til workshoppen
Scenografi og iscenesættelse Elektronisk Billedarbejde
Design på Sdr. Vang Skole
Kirsten Hyldahl Pedersen
Tid Til Dansk Tid Til Dansk er et komplet dansksystem for klasse.
Måling af effekt af undervisningsforløb med ’Hvad er økologi?’
Læremiddelvurdering i skolen
Sæt lyd og billeder på din sprogundervisning
Undervisning med Storyjumper
Evaluering.
Kladde til informationsdias
Billedbøger.
Projektarbejde En praksishistorie.
Informationsteknologi: Tema & faglige mål. Informationsteknologi: Temaer Læreplan: Undervisningen organiseres omkring et eller flere temaer, hvor der.
Tværfagligt undervisningsforløb
Fagets formål, fokus og fagmål
Mobiltelefoner i mellemtrinnets danskundervisning
Her kan du søge oplysninger om de forskellige lande, se videoklip med børn og unge, lave dine egne kort, statistik og lave wiki’er Med kortgeneratoren.
Den nationale faggruppe Fagmoduler Matematik, 4. – 10. klassetrin.
Kommunikation / it.
It og medier Folkeskolens formål Elevens alsidige personlige udvikling dansk, historie, sprog … matematik, natur og teknik … idræt, sløjd, billedkundskab,
Viden, læring og progression
Skriv titel Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013
IT i undervisningen.
Juhu – nu skal jeg lære at læse….
Forskningsperspektiver på læremidler
Regionalmøder i dansk – sept Indhold:
CAS i matematikundervisningen Middelfart
Meningsfuld stavning Fag Niveauer Mål Software Beskrivelse Dansk 3.-4.kl. og indskolingen Projektet behandler en af danskfaget absolutte kerneområder ved.
5/6 klasse Dagbog for lejrskole til Bornholm
Fysik/kemi – hvad er det?
©B H Sørensen & K Levinsen Aalborg Universitet 2014 Danmarks Læringsfestival 2014 Projektet etableres Interventioner Løbende implementering Interventioner.
Praksisforløb i grundskolen klasse Billedkunst som uddannelses- og dannelsesfag Konference i Fællessalen på Christiansborg d. 21. april 2010 v/
Velkommen til Nordregårdsskolen
VISL – begrænsninger og styrker
Billedkunst C og B Gymnasiet og hf.
Fælles Mål Styrket faglighed Steen Harbild Undervisningskonsulent, UVM August 2006.
Tilføj hjælpelinier: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg ’Gitter og Hjælpelinier...’ 3.Tilvælg ’Vis hjælpelinier på skærm’
Den nationale faggruppe Fagmoduler til yngste. Faggruppens overvejelser og principper Arbejdet blev som sagt skudt i gang ultimo november 14. december.
Bæredygtighed – Naturfag
Niels Grønbæk Nielsen Teamets planlægning af undervisningsåret.
Læsning.
©B H Sørensen & K Levinsen Aalborg Universitet 2014 Konference – Odense d. 11 sept Demonstrationsskoleprojekt Elevernes egenproduktion og elevinddragelse.
Stopmotion film Monsteret der ønskede sig en ven til jul.
Digital billedsamtale - med billedet som sprog. Anne Herskind - Bjergmarkskolen Undervisningsforløb Adobe Photoshop introduktion Introduktion til opgave.
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x x.
Højere kvalitet gennem forøget brug af læringsmål?
Lærer professionen Pecha kucha Maja Søgaard
Visuel kulturprojekt Malene Brun Sabransky, LH
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 10. MARTS 2016 BIG BANG 2016 LEKTOR EMERITA HELENE SØRENSEN AARHUS UNIVERSITET AU HVAD KAN PISA BRUGES.
Fælles Mål Landsforeningen af 10. Klasseskoler. Læringsmål.
Aktionslæring Sprogbaseret læring Greve Anette Vestergaard Nielsen NTS-centeret.
FORTÆL I POWERPOINT - FANTASTISKE FABLER. FORTÆL I POWERPOINT Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at lave fortællinger med tekst,
UU-vejleder Jette Skiveren Tlf:
Forskellen mellem objektiv og subjektiv – en Padlet-opgave
Formidling i Madkundskab Connie Greffel Frerks UC Syd/ Læreruddannelsen, Esbjerg.
Skriv avis …med mobil, www og tekstbehandling Lavet af Mette Rabæk og Signe Sloth It- færdighedsniveau: For skolens ældste klasser.
Forsøgsopgavesæt 1 Præmisser, elev-vejledning, opgaveformuleringer, materiale og forventninger Konference Oure den 20. november 2008 – Marianne Hansen.
Nabosprogsundervisning samt Lyrik og billeder Oplæg til: lørdag den 14. april uge (individuelle overvejelser vedr. nabosprogsundervisning)
Junior PC-kørekort på en specialskole
Evaluering.
Kævlefolket - Et undervisningsforløb i skulptur
Maleri, kunstmuseum, dialog og sansning
Læseløft Syd Samarbejde mellem faglærer ved industriel produktion og mekanik og læsevejleder Aktionslæringsforløb KEND DIT VÆRKTØJ.
Hvorfor dansk på GF1?.
Eksperimentende billedarbejde
Prøven i Natur/teknologi
Præsentationens transcript:

Trinmålene henvender sig til elevernes kunnen efter 6. klassetrin Billeder om vejret Følgende er en begrundelse for at forløbet kan laves tværfagligt mellem fagene Natur-teknik, Billedkunst og eventuelt Dansk. Trinmålene henvender sig til elevernes kunnen efter 6. klassetrin

Billedkunst Visuel kommunikation Undervisningen skal lede frem mod, at eleverne har tilegnet sig kundskaber og færdigheder, der sætter dem i stand til at anvende billedet som et personligt kommunikations- og meddelelsesmiddel

Billedkunst Billedfremstilling Undervisningen skal lede frem mod, at eleverne har tilegnet sig kundskaber og færdigheder, der sætter dem i stand til at anvende elementær indsigt i brug af teknikker, metoder og materialer i tegning, maleri, collage, grafikformer, foto og skærmbaserede billeder anvende digitalkamera og scanner i forbindelse med billedarbejder, bl.a. som forlæg, illustration og dokumentation

Natur-teknik Den nære omverden Undervisningen skal lede frem mod, at eleverne har tilegnet sig kundskaber og færdigheder, der sætter dem i stand til at sammenligne egne observationer med en vejrudsigt fortælle om fænomener, der knytter sig til de forskellige årstider.

Dansk Sprog, litteratur og kommunikation Undervisningen skal lede frem mod, at eleverne har tilegnet sig kundskaber og færdigheder, der sætter dem i stand til at udtrykke sig i billeder, lyd og tekst i forskelligartede produktioner samt i dramatisk form