INFORMATIONSFORMIDLING KRÆVER EN PLAN SKANKOMP VIBORG LOUNGE TIRSDAG DEN 5. OKTOBER 2010.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Målgruppen, Konceptet og Kommunikationsplatformen af:
Advertisements

Om Mobitech Mobitech har 15 års knowhow inden for teleindustrien og er førende på innovative SMS tjenester til erhvervslivet. I tæt samarbejde med markedets.
Kommunikation.
Værdiseminar Af Katrine Soelberg, Ousbjerggaard 2012
VEJLEDNING… … til brug af præsentationen:
Informationsformidling
Inklusion af personer med psykosocialt handicap - Det er logik Stig Langvad, Formand for DH 2. oktober 2010.
Samarbejde med eller uden Service Level Agreement (SLA)
Ledelse i Praksis – 4. aften
Produktion og Logistik
1 Hvordan gør vi bibliotekerne interessante for andre samarbejdspartnere i forhold til it-svage og it-læring? It for alle – nå ”glemte” grupper gennem.
Kommunikationsstrategi Scleroseforeningen
Skabelon til strategisk plan
Sådan skaber du værdi som leder i din virksomhed
Kommunikation alvor og sjov
Hans Peter Wolsing iværksætterkoordinator SKYD IKKE DIG SELV I FODEN Nordjyske Medier 17. nov
Vi gør det nemt at vælge energivenlige produkter.
Kommunikation i projekter
Hverdagens Helte i Danfoss Floor Heating
virksomheder middelfart 12. april 2007 markedsføring af offentlige
IS-Strategi.
Teenage Coaching Dagnæsskolen.
Projektlederens rolle(r)
FRA BIKS TIL BUSINESS Vækstmuligheder for kvindelige selvstændige - OPGAVER Århus september 2010.
1 Kursus i BL: Beboerinformation – medievalg og kanaler oktober 2010 Paul R. Metelmann Havdrupvej 114b, 2720 Vanløse
INFORMATIONSMØDE PURE4 / TYPO3 m.v.
Kpartner på AU.
Relationer – børn imellem
De nye kommunikationspolitikker - hvad skal de indeholde?
Ikke-kommercielleKommercielle Strategi Koncept udvikling Masse medier (TV, annoncer) Web, social Kataloger Analyse Idégenerering Konceptudvikling for fælles.
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Samarbejde eksternt/Netværk Et inspirationsværktøj Det er ikke, hvad du ved, men hvem du kender, der tæller!
Omgangstone og kollegialitet
Brugstedet.dk Eksempelsamling ”Geodata skaber værdi” Nils Bo Wille-Jørgensen Grontmij.
SOCIALE MEDIER LinkedIn Facebook Twitter Google+ Instagram Pinterest Vimeo.
Kodeks for offentlig topledelse
Struktur og processer I alle studier af innovationssucceser og fiaskoer er det konstateret, at de største årsager til manglende succes er: 1.Manglende.
Digital Post – kommunikationen til borgerne 9. september 2013.
UDDANNELSER I UDVIKLING – side 1 Skolebiblioteket som læringscenter Rikke Schultz
Informations- kampagne om unødvendig kemi. Formål med mødet  Orientere om  Kampagnens baggrund  Målgruppe  Ønsker til form  Budskaber  Formalia.
IBC Kurser Ole Høyer 1 VVU Akademiuddannelse i Ledelse Lederskab Dag 3.
Digitale redskaber i arbejdet med unge Erroll Marshal | Leder Jeg er – praktikeren Folkeskolelærer / socialt pædagogisk CfDP / Cyberhus.dk Undervisning.
Informationsformidling Brian Kjær Andreasen Hovedaktivitet 4. [ Viborg]
Barrierer i og for forbedringsprojekter Udenom, indenom, henover eller igennem barriererne Hvilken vej vil du? 12. oktober C2E netværk.
Mit medieprodukt er en plakat til en miljømesse..
Nå ud med jeres budskab – få budskabet ind Konference om rådgivning af deltidslandmænd 5. oktober 2011.
Case Året er 2031 og staten er i gang med centraliseringen og nu er det blevet skolernes tur. Der skal spares penge på både lærere og undervisningsmaterialer.
1 & 2 lektion: Samfundet og samfundsfag – hvad er det?
Reklame & Markedsføring
Projekt It for alle Projektets deltagere: Hanne Bjørn, Roskilde Bibliotekerne Susanne Kierkegaard, Roskilde Bibliotekerne Kirsten Syska, Roskilde Bibliotekerne.
4.lektion: Identitet og sociale grupper
LP-MODELLEN Vejlednings-opgaven Tirsdag aften
Strategi i Vindervirksomheder Kapitel 2
BRANDING som udfordring for FUR
Tommy Engedal Kronborg
Af Christine Tindahl -kommunikation SKRIV EN FACEBOOK- OPDATERING skriv på vegne af en virksomhed brug 3 minutter på øvelsen.
Frivillighed og sociale medier Region Syddanmarks lokalkomiteer
Kampagne 3 Tiltrække og anerkende frivillige Navn Navnesen.
Skab dit eget kommunikationsværktøj. Dette er et værktøj til dig, som vil Have orden i og styr på din kommunikation Være mere effektiv i brugen af dine.
Kommunikation og sammenhængskraft i MED-systemet Få jeres budskaber ud.
Synlighed i foreningen: kommunikation og markedsføring V. kommunikationskonsulent, Mette Vittrup Schmidt Seminar for seniorer Glostrup den 5. oktober 2015.
Der startes mange nye danske virksomheder hvert år
Kommunikation Kommunikationskanaler 2 Hjemmesider 3 Reklamer 4
Hvem er vi?.
Når PR giver gevinst på bundlinjen
Tværmedial Kommunikation 4 Kommunikationsstrategi, DMTK 4 Virksomhedens digitale marketingsplan DMTK 5 forår 2017 Pillon - KU.
Simpel Markedsføring Af mindre virksomheder og projekter
En stærk pædagogprofession i bevægelse BUPL’s nye professionsstrategi
Salgskursus Præsenteret af [Navn].
Hvorfor lave en kommunikationsplan?
Præsentationens transcript:

INFORMATIONSFORMIDLING KRÆVER EN PLAN SKANKOMP VIBORG LOUNGE TIRSDAG DEN 5. OKTOBER 2010

JES EJSING BUREAUDIREKTØR PAR NO 1 VIBORG

HVEM ER PAR NO 1?

Markedet og kompetencer

KUNDER Et udvalg af vores nuværende kunder:

Kommunikation kan defineres som den samlede verbale og nonverbale interaktion mellem individer indbyrdes og/eller institutioner. WIKIPEDIA

Jeg har et godt tilbud til dig Wind, oil, gas

Kunsten at formidle/videregive sin viden eller sit budskab er blevet et centralt punkt i informationssamfundet, hvor taletiden er begrænset til sekunder og konkurrencen om dagordenen er hårdere end nogensinde før.

Hvordan trænger man igennem – både internt og eksternt?

CASE: BRANDING ER AT FINDE FREM TIL DET MAN ER GOD TIL OG SÅ GØRE EN DYD UD AF DET.

Udgangspunktet: Intet er helligt og intet er fastlåst... Det er op til jer at vurdere, hvor bredt vi bør nytænke i forhold til vores fremtid med brancheskoler. CEU, Kolding 2007

Ønsket: ● Fælles identitet med fælles værdier for de fem brancheskoler ● Klar markedsføring ● Præcis profilering over for målgrupperne.

Udfordringerne: “Imageproblem” “Alt for mange unge falder fra” “For de lidt mere dumme” “Stor bevægelse i elevernes interesse for de enkelte uddannelser” “Fordomme” “Ekstremt bevidste” “Andet end effektiv undervisning”

Interessenterne: Interessegrupper Studerende/Elever/Kursister Det offentlige Finansverdenen Medier Erhvervsliv Leverandører Konkurrenter Skolen/Medarbejderne Samarbejdspartnere

Værdierne: I bevægelse Individuel Selvbevidst Skabende Meningsfuld Kompetent Eleverne/de studerende Skolen Personality Erhvervslivet Ambitiøs Brugerorienteret Ressourcebevidst Skabe lærelyst Skabe gode relationer Kompetent Ambitiøs Nærværende Videbegærlig Professionel Ansvarlig

Personality

Intern kampagne: Elementer til teaser-kampagnen • Plakater • Eventteam • APE scooter med lukket lad • Flamingo bogstaver • Teaserfilm

Intern kampagne:

Kick off

Navnet:

Logoet:

Logopersonality:

Ekstern kampagne

Musikvideo Klik her og start filmen

TRADIUM KENDSKABSGRAD PÅ OVER 40% PÅ 2 MÅNEDER

INTERNE KAMPAGNER TRADIUM

INTERNE KAMPAGNER TRADIUM

ERHVERVS & BYGGESTYRELSEN HVORDAN DOKUMENTERER MAN HVAD PENGENE ER GÅET TIL I ET EU-STØTTET PROJEKT KLIK HER OG SE FILM

KOMMUNIKATIONSPLANEN

HVORFOR SKAL VI HA EN KOMMUNIKATIONSPLAN Kommunikationsplanen er et værktøj til styre hvorfor, til hvem og hvordan vi skal kommunikere. Letter dagligdagen for projektets deltagerne og kan sikre en stærk og konsekvent kommunikation. Og så er det et krav fra EU.

KOMMUNIKATIONSPLANEN DEFINERER Hvad vil du opnå? Hvem vil du gerne sige noget til? Hvad vil du sige? Hvor, hvornår og hvordan vil du sige det?

KOMMUNIKATIONSPLANEN DEFINERER Målsætning Målgrupper Budskaber Kommunikationskanaler

HVAD VIL DU OPNÅ - MÅLSÆTNING LAV EN KORT OG PRÆCIS DEFINITION AF PROJEKTETS MÅLSÆTNING. DEFINER HVORDAN KOMMUNIKATION KAN VÆRE MED TIL AT NÅ DENNE MÅLSÆTNING.

HVEM VIL DU GERNE SIGE NOGET TIL - MÅLGRUPPER HVEM VIL DU GERNE RAMME MED DIN KOMMUNIKATION HVILKE KARAKTERISTIKA HAR DE HVORFOR VIL DU RAMME DEM HVAD SKAL DE VIDE

BUDSKABER HVAD VIL DU GERNE SIGE HVAD SKAL DER SIGES TIL DE ENKELTE MÅLGRUPPER

HVOR, HVORNÅR OG HVORDAN VIL DU SIGE DET - KOMMUNIKATIONSKANALER Hvilke kommunikationskanaler ønsker man at benytte I projektet. Der er allerede etableret web-baseret kommunikation. Er der andre relevante kanaler man kan benytte?

PAUSE

KOMMUNIKATIONSPLANEN DEFINERER Hvad vil du opnå? Hvem vil du gerne sige noget til? Hvad vil du sige? Hvor, hvornår og hvordan vil du sige det?

HVAD VIL DU OPNÅ - MÅLSÆTNING LAV EN KORT OG PRÆCIS DEFINITION AF PROJEKTETS MÅLSÆTNING. DEFINER HVORDAN KOMMUNIKATION KAN VÆRE MED TIL AT NÅ DENNE MÅLSÆTNING.

HVEM VIL DU GERNE SIGE NOGET TIL – MÅLGRUPPER Medarbejdere på uddannelsesinstitutioner Virksomheder og uddannelsesinstitutioner i eksisterende netværk Virksomheder og uddannelsesinstitutioner med interesse for udvikling Øvrige aktører

BUDSKABER HVAD VIL DU GERNE SIGE HVAD SKAL DER SIGES TIL DE ENKELTE MÅLGRUPPER

HVOR, HVORNÅR OG HVORDAN VIL DU SIGE DET – KOMMUNIKATIONSKANALER Hvilke kommunikationskanaler ønsker man at benytte I projektet.

TAK FOR I DAG