Eksamensspørgsmål Hvordan er levevilkårene langs Jordens pladegrænser? 1. Begrund problemstillingens relevans og aktualitet 2. Redegør for de centrale.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
HNX Årgang 2011/2012.  Optagelseskrav  Personlige krav  Hvor?  Forløb  Indhold  Muligheder.
Advertisements

Hvad synopsen skal indeholde fremgår på de
Et teamprojekt Uddannelsesteam C
Aalborg Handelsgymnasium på vej imod Det Digitale Handelsgymnasium.
Evalueringskriterier for artikel
De 5 knapper DriftEventTværfagligtEnkelt fag Kort tidLang tidGruppeIndividuelInduktivDeduktiv.
Projektarbejde En praksishistorie.
HISTORIE Den mundtlige prøve
Fremtidens skole Gruppe 5.
Holluf Pile Skole, 9. c Uge 3 Mandag og fredag: 8.00 – 9.30
Fornavn Efternavn, Titel Evt. Arrangementsnavn Det rullende universitet A A R H U S U N I V E R S I T E T Kommunikationsafdelingen Line Holdt Rude, phd.
Inquiry based science education
Workstations.
Teori, begreber, faglige metoder og undersøgelsesmetode
Kaptajn Karlsens skib Synlig læring med it Agerbæk Skole og
- Klimaet og den globale opvarmning
Råstoffer og bæredygtighed
Undervisning Klasseundervisning Elev oplæg Fælles læsning Fig. Beskrivelse (analyse) Opgaveløsning Film og efterfølgende diskussion Gruppearbejde Laboratorium.
5/6 klasse Dagbog for lejrskole til Bornholm
AT9 - 2g April-maj 2007 Formalia 16 moduler 4 timers elevtid Der arbejdes individuelt, i par eller i grupper (max 4 medlemmer) Individuel fremlæggelse.
aktionslæring En metode til arbejdet med og i praktikfaget Helen Nyboe
Inquiry Based Science Education - IBSE
Generel introduktion til EC
Inquiry Based Science Education
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
Fagdidaktisk kursus i biologi
Digital skriftlig- og mundtlighed
Fra vejledning til biologi c
Innovation og fagligt samspil i biologi
3.Lektion: Identitet 3.Lektion i undervisningsforløbet ”Identitet i forandring”, baseret på kapitel 3 i Luk Samfundet Op! af Brøndum og Hansen, Columbus.
6. lektion: ’Blog om unge’ og summativ evaluering 6 og sidste lektion i undervisningsforløbet ”Samfund og individ” baseret på kapitel 4 i bogen Luk Samfundet.
Sæt jer ikke for godt til rette! I vil blive flyttet rundt på…
Skriv titel Skriv årgang, fag og initaler Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Metode. Definition Metode er måder at tilvejebringe viden på.
Forsøg med it-eksamen Virksomhedsøkonomi International økonomi Afsætning.
Objektorienteret Netværkskommunikation Præsentation 28: Eksamen.
Obligatorisk selvvalgt opgave
Produktion af musikvideoer 8. årgang, dansk, CA, AD, KU, KK Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Dagens program – ugens program
6. lektion: ’Blog om unge’ og summativ evaluering 6 og sidste lektion i undervisningsforløbet ”Samfund og individ” baseret på kapitel 4 i bogen Luk Samfundet.
3. lektion: Anthony Giddens og det senmoderne samfund - II
Dagens program Gennemgang af dagens/ugens program Oprettelse af blog
Jorden og lyset Johs. V Jensen 1937 Kursus i naturgeografi B Har du forestillet dig Jorden, Tellus Mater, som en guldhaaret Gudinde stiger af.
Undervisningsforløb i kulturfag om kulturmøder i et dansk kolonihistorisk perspektiv på C – og B-niveau Opfylder følgende kernestofpunkter på C-niveau:
Evaluering af undervisningen: samfundsfag Vi skal i dag evaluere (bedømme) undervisningen ift. disse emner: Planlægning Fagligt udbytte Arbejdsformer Lektiemængden.
KNÆK KODEN Selvvalgt problemstilling. Tidsplan TidspunktAktivitet 25. maj (5.-8. lektion) Kursus i synopsis, knæk koden, samt vejledning efter træffetider.
KNÆK KODEN. Tidsplan TidspunktAktivitet 12. april Information om intern prøve i Studieområdet Del 1 Lodtrækning om område i klasserne 29 april Valg af.
SKRIVEFAGET Modul 1: Skriveproces og struktur Lektion 1: Fase 1: Idéudvikling og fokus.
Matematik og IT Læringscenter Randers v.fagpiloterne i Matematik.
Statistik med computeren Et undervisningsforløb i 6. klasse.
Problemer under debat i litteraturen. Det moderne gennembrud – oplæg og arbejdselv.
Geologi er læren om jordens udvikling, opbygning og materialer
Formidling i Madkundskab Connie Greffel Frerks UC Syd/ Læreruddannelsen, Esbjerg.
Pladetektonik Wegener og kontinentaldriften Observationer og målinger fra moderne geofysik Kap. 3.
28 feb | Gennemgang af kap. 11 &12 | Created by: Gruppe 2 Metode og Projektskrivning - En introduktion Kap. 11 & 12 Gruppe 2  Ann  Bo J  Erling.
Dansk Hg 2X. Velkommen  Hvem er jeg?  Hvem er I?  Hvad skal vi lave?  Hvordan?  Hvornår har vi fri?
Læsning Elevernes foretrukne medie
Bjergsnæs Efterskole Malthe Stenstrup
Programmering 1 Java/C#
Naturvidenskabelig metode
Pædagogiske intentioner ved inspirationsforløb i erhvervsøkonomi
Forløb: Ligestilling mellem køn i Danmark
Forløb: Ligestilling mellem køn i Danmark
Flerfagligt Forløb 4/SRO
AT1 PROBLEMFORMULERING | problemstillinger FAGLIGE METODER
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Om prøveformen Filosofi C.
Prøven i Natur/teknologi
Pladetektonik Bjergsnæs Efterskole.
SKOLE-VIRKSOMHEDSSAMARBEJDE
Præsentationens transcript:

Eksamensspørgsmål Hvordan er levevilkårene langs Jordens pladegrænser? 1. Begrund problemstillingens relevans og aktualitet 2. Redegør for de centrale geofaglige sammenhænge, der knytter sig til problemstillingen 3. Sæt særlig fokus på levevilkårene ved konstruktive og destruktive pladegrænser

Fagligt mål Opsøge, forholde sig til og anvende et spektrum af geofaglige repræsentationsformer som tekster, data, kort, diagrammer, profiler, figurer, analoge og digitale kort.

Engagement 1. modul Introduktion til forløbet Arbejder med ”appetizers” i form af kort, atlas, artikler, viewprogrammer, film eller lign., hvor eleverne skal arbejder med forskelligt materiale, med det mål at de skal motiveres og undre sig. Lektie til næste modul: s. 195-202 (til ”Alfred Wegener”) i AVG

Exploration 2. modul Kort intro til brug af atlas Elever inddeles i grupper og arbejder med hver deres jordskælvscase, hvor de arbejder med internettet, atlas, lektien til idag og lign. Lektie til 3. modul: Wegeners teori + gennemgå animation fra Webgeology

Explanation 3. modul Samler op på lektien i klassen Eleverne skal i deres grupper arbejde frem mod at kunne give en pladetektonisk forklaring på jordskælvet i deres case

Elaboration 4. og 5. modul Eleverne arbejder i grupperne med hvilke andre parametre der gør sig gældende for deres pladegrænse. Parametrene inddeles efter fordele og ulemper i forhold til at være bosat nær pladegrænsen.

Evaluation 6. modul Eleverne kommer i matrixgrupper 2 og 2 og fremlægger hver deres jordkælv for hinanden Lyttegruppen fremlægger en mundtlig evaluering for klassen, hvor læreren fungerer som opsamler og garant.