Administrative pejlemærker i BUF

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Folkeskolereformen i København
Advertisements

Sundhedsaftaler Dialog og input
Nye begreber og styringsredskaber i Socialforvaltningen
1 Folkeskolereformen -hvilke perspektiver giver den i forhold til dagens overskrift set fra en politisk synsvinkel Søren Kristensen.
Socialstyrelsens nye vidensnotater
- Fælles børn - Fælles mål - Forskellige opgaver og kompetencer
Økonomien i det boligsociale arbejde Bo Andersen Konsulent Boligsocial Funktion.
Folkeskole-reformen August 2014.
Bilag 2: Organisationsudvikling
Styringsnetværk som middel til at skabe lokal og kommunal udvikling
Kompetencebeskrivelser for ledelsesteamet Skolerne i Ullerslev
Dagens program Ankomst og morgenbuffet 9.00 Velkomst v/ OC Visionen for MED Gennemgang af MED-aftalen Pause Hvordan går arbejdet i TRIO? Hvad.
Dagens program Ankomst og morgenbuffet 9.00 Velkomst v/ OC Visionen for MED Gennemgang af MED-aftalen Pause Hvordan går arbejdet i TRIO? Hvad.
1 Ledelse, samarbejde og lærerarbejdstidsaftalen Anders Balle.
Tillid Temadag for AMIR
NOEA/Aalborg Universitet
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
Tillidsbaseret ledelse: Faldgruber og forudsætninger
Mission - Vision – Strategi Udkast for Børne- og Ungdomspsykiatrisk Center Centerledelsen - Herning 6. marts 2007.
Præsentation af resultaterne fra erfaringsopsamlingen om ny klassedannelse LIM den 5. januar 2012.
Alle børn er alles ansvar
. Præsentation af Handicapområdets udviklingsproces.
Udmøntning af reform på specialområdet BUU 30
Introduktion til Velfærdsteknologi Aabenraa Kommune april 2014
Værdigrundlag AEU Chefkursus 2007 Hold 6.
Formulering af strategi ud fra analyse og ”Scenarier”
Vis mig værdien v. arbejdsmarkedschef i Viborg Kommune Jette Lorenzen
Kodeks for offentlig topledelse
Medalje til Høje-Taastrup
Dan Zielke og 1.
Dagsorden 1.netværksmøde matematik
Udviklingsprojekt - Drømmeskole Skoleår 2011/2012 og 2012/2013 En fælles rejse.
Kulturpolitisk temamøde, Struer Byråd, 20. november 2007 STRUER KOMMUNE Møde den 29. november 2007 Til første møde om Udviklingsprojekt på Dagtilbudsområdet.
Opsummering af strategiske mål fra analysearbejdet Noter alle de strategiske mål, du/I er nået frem til i analysearbejdet Prioriter, sorter, saml og tilføj.
PBJ Consult A/S – Mere end et systemhus HR i øjenhøjde
Et fagligt løft af folkeskolen.
Samskabelse Den 19. februar 2014 blev der afholdt Visionsseminar for Kommunalbestyrelsen i Lemvig Kommune, hvor der på politisk niveau blev drøftet og.
Udfordringer i sundhedsopgaven i den enkelte kommune - temaer fra interviewrunde strategiseminar januar 2015.
KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Forandringsprogrammet/Organisationsudvikling 9. Maj 2007 Bilag 2 BUF’s strategiske grundlag.
Ledelsesrum Oplæg til refleksion
Generelle udfordringer og perspektiver i kommunernes arbejde med kvalitet, effektivitet og styring  Oplæg ved Børne- og Kulturdirektør Per B. Christensen,
Lederkonferencen 9. juni 2010
Randers Kommune Evaluering af Randers Modellen 2. December 2009.
Faglige kvalitets- oplysninger 15. januar Faglige kvalitetsoplysninger - formål At udvikle og afprøve et katalog af syv redskaber for at Understøtte.
Introduktion til KVIK Modellen Tovholderens rolle og opgaver
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Leif Gjørtz Christensen, socialchef, Århus Kommune
0 Tillid, samarbejde og effektive statslige arbejdspladser Oplæg den 7. marts 2014 Barbara Bertelsen Vicedirektør.
Lederskab og organisering - Om at skabe dynamiske rammer Børnechef Kirsten Pamperin.
Strategi for inklusion x. Hvorfor en inklusionsstrategi? For at: Binde inklusionsarbejdet sammen på tværs af dagtilbud, skole, fritidstilbud og det specialiserede.
Det Regionale Beskæftigelsesråd Empowerment i praksis på beskæftigelsesområdet.
Oktober 2008 Budget Vedtaget budget. Oktober 2008 Budget Minusmål Økonomi- og Planudvalget Budgetområde 1.01 Personalereduktion.
Denne PowerPoint er til inspiration i forbindelse med at I skal planlægge og afvikle et møde, hvor I ønsker at drøfte HMUs forslag til ny strategi. I er.
SUF - gevinstrealisering
VELKOMMEN TIL HALVÅRSMØDET DEN 16. NOVEMBER 2016
Værdi- og målsætningsproces Espergærde Skole
Esbjerg kommune, Uddannelseshuset
Kompetenceudvikling af pædagoger i skolen
KONCERNSERVICE STRATEGI 2020
Tillidsdagsordenen i Københavns Kommune
Organisering & Opgaver v/Kirsten Kåg Mortensen, projektleder
Ungeenheden Frederikshavn Kommune – helhed og samspil
Fokus på kerneopgaven Kom godt i gang…. Til proceslederen:
Personalepolitiske værdier for Assens Kommune
Oplæg på samordningsudvalgsmøde d. 27. februar 2014
En stærk pædagogprofession i bevægelse BUPL’s nye professionsstrategi
Administrativ organisering
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR, Udvikling DEFACTUM.
Statens HR – Implementeringskoncept
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Præsentationens transcript:

Administrative pejlemærker i BUF Dialogproces

Baggrund - hvorfor administrative pejlemærker? Direktionen har besluttet, at BUF’s designprincipper skal erstattes af administrative pejlemærker i lighed med de faglige pejlemærker, der er udviklet for folkeskole og dagtilbud De administrative pejlemærker skal: beskrive de grundlæggende værdier som BUF´s administrative organisation består af og udvikles efter. skabe en klar fortælling om de forandringer, som allerede er gennemført i BUF. pege fremad og dermed understøtte BUF i fremtidige organisatoriske forandringer.

Hvad kendetegner et administrativt pejlemærke? Kvalitetskriterier – hvad kendetegner et godt administrativt pejlemærke?: De skal altid starte med et værdiudsagn, der kan stå alene efterfulgt af en opfølgende uddybning - ”det betyder at…”. De skal enkelt beskrive hvordan vi arbejder og hvad vi stræber i mod, således at de udgør BUF’s identitet for den administrative organisation. De skal være konkrete, simpelt formuleret og handlingsanvisende. Succeskriterier – de administrative pejlemærker har været en succes: Når de skaber klarhed over, hvorfor vi er organiseret, som vi er Når de er retningsanvisende for den løbende udvikling af organisationen – nu og fremover Når de er kendte af alle administrative medarbejdere

De 7 administrative pejlemærker Solid politisk betjening: Vi sikrer politikerne robuste beslutningsgrundlag og rettidig eksekvering. Det betyder, at vores beslutningsoplæg altid er funderet i velkommunikeret og saglig faglighed. Og at vi altid tilstræber rettidig og grundig eksekvering. Børnene i centrum: Vi har altid effekten hos børn og unge i centrum for vores arbejde. Det betyder, at vores opgaveløsning skal præges af et vedholdende fokus på at forbedre forholdene for børn og unge i København gennem gode rammer og faglige resultater.

De 7 administrative pejlemærker Behovsstyret faglig support: Vi yder faglig support til institutioner og skoler med afsæt i deres behov og med respekt for deres faglige viden. Det betyder, at vi starter med institutioner og skolers konkrete behov og her fra yder professionel, kvalificeret og serviceorienteret faglig support, så de kan lykkes endnu bedre. Dialogbaseret ledelse: Vi leder og styrer BUF gennem ledelsesstrengen med tillid og dialog. Det betyder, at der er tydelige rammer og klare mål, at vi bruger MED til at sikre solid inddragelse og at vi har tillid til, at alle yder deres bedste og påtager sig deres ansvar. Sammen bruger vi dialog og ledelsesinformation til at følge op og handle på resultater.

De 7 administrative pejlemærker Afbureaukratisering: Vi arbejder for et enkelt og smidigt BUF. Det betyder, at vi stræber efter en afbureaukratiseret organisation, som effektivt bruger ressourcer og kompetencer. Og at vores administrative support er standardiseret og enkel med udgangspunkt i skoler og institutioners konkrete behov. Tillidsfuldt samarbejde: Vi samarbejder med tillid og respekt overalt i BUF. Det betyder, at vi arbejder for at nedbryde faggrænser, skabe høj videndeling og tæt koordination både i og imellem vores mange enheder.  

De 7 administrative pejlemærker Effektiv resurseudnyttelse: Vi er økonomisk ansvarlige og udnytter vores ressourcer optimalt og effektivt. Det betyder, at vores budgetter altid er forankret i både økonomi og faglighed og har fokus på den samlede forretning, så vi opnår den højest mulige kvalitet for pengene.

Fælles Drøftelse Er de administrative pejlemærker rummende for de værdier som BUF’s administration grundlæggende består af og udvikles efter? B) Hvordan kan MED organisationen medvirke til implementering af de administrative pejlemærker?

Næste skridt Februar – (medio) marts - dialogproces i BUF med følgende interessenter: Chefgruppen MED – organisationen – Hoved MED, HNG MED og Lokal MED for områdeudvalg Fagkontorer (Ultimo) marts – resultater fra dialogprocessen samles og sidste finpudsning af de Administrative Pejlemærker Direktionen godkender de Administrative Pejlemærker og plan for implementering – april 2014 Frem mod sommer implementeres de Administrative Pejlemærker i BUF