Medieinformation.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Jeopardy af 7.b Sct. Jørgens Skole
Advertisements

Den danske befolknings syn på handicappedes rettigheder
Dit pålidelige medie – lige ved hånden
Atomer Et programmeret forløb. En måde at lære på.
Medieinformation.
© 2012 – Side 1 Mary Fondens Unge Tænketank Temperaturmåling December 2012.
Læserprofil Læserne af BilBasen – Dit Bilmarked har en klar profil. Det er købestærke, mandlige bilkøbere, der interesserer sig meget mere for biler end.
erhvervsmedier der bringer vækst værdi
Hvornår bider medierne på? Få dine budskaber igennem.
Hvordan vil Region Midtjylland engagere sig i indsatsen?
Hvad viser de foreløbige progressionsdata på tværs af landet? Michael Rosholm Aarhus universitet.
Medieinformation.
E-Læring Gruppe #3. Definition af E-læring Udgangspunktet med E-læring er, at læringsprocessen bliver individuel og der bliver taget højde for den enkeltes.
Borgernes barrierer for brug af IT
VELKOMMEN ”Fælles distribution og afsætning”
Profitten øget med økologiske tryksager! Kim T. Rasmussen, direktør UniFlip A/S.
Læringsmål Kendskab til:
- for dig der vil på søen Der er et hav af muligheder i Skanderborg Skanderborg Junior Sejlklub.
Målgrupper og købmandskab
Bolig selskabernes Landsforening– Almene lejeboliger - Maj/Juni Almene lejeboliger - Danmarkspanelet - Maj/Juni 2010.
Vækstfondens medfinansiering af virksomheder
De Lokale Ugeaviser Instrumentalitetsanalyse. Copyright © De Lokale Ugeaviser Instrumentalitets-analyse Hvad vil vi nu svare på med denne analyse? Hvordan.
Aktuelle samt fremtidige projekter  Ved Henrik Høpner.
AOH.DK Herning Gymnasium i Europa.
i DR. 11. september 2008 Region Hovedstaden og mediekonvergens Af nyhedsredaktør f. hjemmesiden Christian Hult og kommunikationsdirektør.
UDGANGSPUNKT 25. April Læringsmål Den studerende • har indsigt i og forståelse af forholdet mellem unges livs- og udviklingsbetingelser • kan reflektere.
UDGANGSPUNKT 6. Februar Læringsmål Den studerende • har indsigt i og forståelse af forholdet mellem unges livs- og udviklingsbetingelser • kan reflektere.
Digitalisering og medialisering
- eller skal det være det ?
av Lajla Ellingsen og Mari By Rise Adresseavisen
De unges vandring i uddannelsessystemet – uddannelsesmønstre i Region Midtjylland og betydningen af geografi og social baggrund Handels- og Ingeniørhøjskolen.
Kulturforståelse niveau C
Århus Kommune Borgmesterens Afdeling Borgmesteren Af Louise Gade ATG-konference 2005 Vækstvisioner og samarbejde i den nye region Louise Gade Borgmester.
Efteruddannelsesindsatsen 2007 Analyse Danmarks undersøgelse januar 2008 Oplæg på Kompetencerådets møde den v./ Merete.
Team Rotary Favrskov et Socialt og humanitært projekt. AGC nov2011.
Samarbejde og koordineret indsats Kompetencerådsmøde den 4. marts 2011
Socialtilsyn Midt Dialogforum Midtjylland mandag den 16. september 2013.
Oplevelsesøkonomisk satsning Økonomidirektørforeningens Årsmøde 2012 Direktør for Økonomi, Borger og Personale Erik Hattens Direktør for By, Erhverv og.
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Midtjyske virksomheder om efteruddannesle Resultater fra Det midtjyske Vækstlag August 2009.
Arbejde i temagrupper Metode:
Presse- og kommunikationskursus Herning, den 25. oktober 2013.
Reklamemidler og -medier
Ikke-kommercielleKommercielle Strategi Koncept udvikling Masse medier (TV, annoncer) Web, social Kataloger Analyse Idégenerering Konceptudvikling for fælles.
Overskrift Max 1 linje Forside dias Der findes 4 farveskemaer at vælge mellen: Marker det / de slides du vil have en anden farve på, Vælg ”Design” / ”Farver”
Pleje og Sundhed Gennemførte719 Inviterede895 Svarprocent80% FREDERICIA KOMMUNE MTU og Psykisk APV 2012 Rapportspecifikationer.
LAG Tønder LAG Tønder Om status i LAG Tønder Sommersted, den 19. august 2009.
Knallertkampagne ”Har du styr på din søn?”.
1 Borgerpanelet i Silkeborg Kommune.
Camping Temaanalyse 11. oktober 2005 Gennemført af Jysk Analyse i maj 2005 Opkald til 3012 personer, 2310 gik videre Gennemført telefon interview med 608.
Who Makes The News Global undersøgelse af mænds og kvinders repræsentation i nyhedsmedierne Offentliggjort d. 29. september 2010.
 Kommunalreformen, alle regioner og kommuner skal være medlem af et trafikselskab  Gl. Århus Amt og Gl. Ringkjøbing Amt havde ikke noget trafikselskab.
Landsbyudvalg Bidrager til at igangsætte og understøtte udviklingstiltag i Skive Kommunes landsbyer og landområder - med fokus på, at der sker en udvikling.
Mød Aalborg Universitet
Grunde til at jeg elsker dig
Kørselsordningen - En status 1. halvår 2009 Fjernlånskonferencen og 29. maj 2009 Leif Andresen Styrelsen for Bibliotek og Medier ”stand-in” for.
Argumenterne Motorvejen betyder: Tilgængelighed, erhvervsudvikling og konkurrenceevne Lige muligheder for Midt- og Vestjylland Grundlag for serviceniveau.
Velkommen Styrk erhvervsklimaet i Viborg 17. marts 2015
Etablering af regional MRSA-enhed cheflæge Hans Peder Graversen, afdelingschef Kvalitet og Sundhedsdata.
Udvid din didaktiske værktøjskasse.
Fyn Rundt 2006 & alt det andet: En oplevelses år baseret på kvalitet, ægthed og holdbarhed - Og erfaringerne fra 2004 og 2005 We are in the people business…
Erhverv & Økonomi Relancering Mission statement: ”Avisen skal redigeres efter væsentlighedsprincippet. Hver enkelt JP- journalist skal hver dag.
Fyn Rundt 2005: En oplevelses tur baseret på kvalitet, ægthed og holdbarhed - Og erfaringerne fra 2004 We are in the people business…
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Fra anarki til fællesskab 25. marts DONG Energy – kort fortalt DONG Energy er en af Nordeuropas førende energikoncerner. Vi har hovedsæde i Danmark.
Sådan kommer du i spalterne Lidt om os ● Fyens Stiftstidende, Middelfart: Seks uddannede journalister, én journalistpraktikant. ● Leverer stof til ugeavisen.
Samarbejde med Jobcentrene ”fremtidens arbejdsmarked er for de uddannede !!!” Det er dokumenteret, at den danske arbejdsstyrke skal efteruddannes og opkvalificeres.
Sagprosa En introduktion…….
Ændring i danskernes medieforbrug
Kforum Annoncørinfo 2018.
Præsentationens transcript:

Medieinformation

Indhold PLUS gruppens aviser 3 Dækning 9 Læserprofil 10 Horsens Folkeblad 4 Midtjyllands Avis 5 Vejle Amts Folkeblad 6 Herning Folkeblad 7 Dækning 9 Læserprofil 10 Dobbeltdækning 11 Målgrupper 13 Kontakt 17

PLUS gruppens aviser De kan ramme bredt og præcist på samme tid. PLUSgruppen er et annoncesamarbejde mellem fem lokale jyske dagblade: Horsens Folkeblad Midtjyllands Avis Vejle Amts Folkeblad/Fredericia Dagblad Herning Folkeblad Besparelsen ved at annoncere gennem PLUSgruppen, frem for i de enkelte aviser hver for sig, er ca. 25%.Annoncører, der i forvejen annoncerer i Jyllands-Posten, opnår yderligere 10% samannonceringsrabat. Aviserne i PLUSgruppen udkommer mandag-lørdag i broadsheet-format og er førende i deres respektive områder. Redaktionelt tager de udgangspunkt i det regionale/lokale suppleret med stof fra ind- og udland, navne, leder, debat mv. Der er også ugentlige temaer omkring bl.a. sport, motor, bolig, job og rejser. Og en weekendsektion med baggrundsstof, kultur, mad, vin m.v. PLUSgruppens udgivelsesområde omkring Silkeborg, Horsens, Vejle, Herning og Fredericia er et af de mest dynamiske områder vest for Storebælt. Erhvervslivet oplever vækst, og området rummer store rekreative værdier og er samtidig centrum for markante kulturelle begivenheder. I dette attraktive marked har PLUSgruppen en dækning på ca. 30 %, og aviserne når tilsammen 29 % af de erhvervsaktive i området. Ved annoncering i PLUSgruppen rammer De ikke blot mange, man også de rigtige. Dem med god købekraft. Note: Det geografiske områder er Billund, Vejle, Favrskov, Hedensted, Herning, Horsens, Ikast-Brande, Odder, Silkeborg, Skanderborg, Viborg kommuner Kilde: Index Danmark / Gallup 1. halvår 2009 Base: 580.000 personer / 1.518 interviews

Horsens Folkeblad Horsens Folkeblad opstod i 1866 som et politisk kampskrift. I dag er det en moderne lokalavis, der mandag-lørdag distribueres i et af Jyllands store vækstområder. Udgangspunktet er Ny Horsens Kommune, og samtidig dækkes Ny Hedensted Kommune, Odder Kommune, Skanderborg Kommune og Ikast Kommune. Avisens moderne bladhus ligger midt i Horsens by, der gennem de seneste år har opnået status som et af landets kulturcentre. Koncerter med verdens største rockorkestre er bare ét eksempel på oplevelser i Horsens. Horsens Folkeblad udgiver hver lørdag sammen med Midtjyllands Avis og Vejle Amts Folkeblad tillægget JobØst i et oplag på 44.141. Koncernen Horsens Folkeblad A/S er en moderne medievirksomhed med fokus på det lokale område. Ud over dagbladet udgiver koncernen en række ugeaviser, ligesom den har radiostationer og reklamedistribution. Gennem de seneste år har Horsens Folkeblads internetvirksomhed desuden produceret web-løsninger for en række virksomheder, kommuner og dagblade.  

Midtjyllands Avis Midtjyllands Avis blev grundlagt i 1857 og fylder altså 150 år i 2007. Dermed er avisen en af landets ældste, men det er den kun blevet mere levende af. Midtjyllands Avis er altid fulgt med tiden og har altid været på forkant med den tekniske udvikling. Avisen har hovedsæde på Papirfabrikken i Silkeborg, en helt ny og moderne bydel, der er opstået på den nu nedlagte papirfabriks arealer. Her produceres selskabets hovedprodukter, der ud over Midtjyllands Avis er ugeaviserne Ekstra Posten, der udkommer i hele dagbladets kerneområde, samt Kjellerup Tidende, der specielt dækker Kjellerup-området. Desuden har Midtjyllands Avis fire egnsredaktioner i Kjellerup, Bjerringbro, Hammel og Ry. Det giver et solidt fundament i området mellem Herning, Viborg og Århus. Ud over de papirbårne produkter er Midtjyllands Avis også medejer af Radio Silkeborg, ligesom selskabet driver byportalen www.Silkeborg.dk.

Vejle Amts Folkeblad Lad bare andre arbejde på at gøre verden til et bedre sted. Jeg er tilfreds med at skildre den, som den er! Sådan sagde Hemingway – og sådan arbejder Vejle Amts Folkeblad/Fredericia Dagblad seks dage om ugen. Langt hovedparten af ressourcerne bruges på det lokale stof, men der er dagligt et par sider ind- og udland i avisen. Vi citeres så godt som hver dag i andre medier. Og der foregår en livlig, ofte karsk lokal debat, ikke mindst inspireret af avisens egne ledere. Basisavisen suppleres med en række tillæg: Mandag er det sporten. Onsdag det store bil- og motortillæg. Hver torsdag et boligtillæg, der rager op blandt det, provinsaviser sædvanligvis formår. Fredag samles en række livsstils-emner under rubrikken ”Mellem os” – og lørdag kommer den store weekendudgave. Tirsdagen holdes fri til specialtillæg om forskellige emner i samarbejde mellem redaktion og salgsafdeling. Tillæggene skrives i vid udstrækning af bladets egne journalister og holder et højt, redaktionelt niveau. Det betyder, at annoncørerne ikke har hånds- og halsret over det redaktionelle indhold. Til gengæld bliver deres annoncer set. I dag er oplagstallet 19.522, og det langt højere læsertal – omkring 71.000 – gør avisen til et effektivt annonce-organ for forretnings- og erhvervslivet i trekantområdet.

Herning Folkeblad Herning er en af de hastigst voksende byer i landet. Området er præget af innovation og iværksætterånd. Grundliggende er det tekstil samt træ- og metalindustrien, som er markant på egnen, men energi- og oplevelsesindustri melder sig også stærkt på banen. Her er Nordeuropas største messecenter ”MesseCenter Herning” kronjuvelen med over 1 million besøgende om året. I dette energifelt befinder mediehuset Herning Folkeblad sig. Med forgreninger inden for ugeaviser, lokalradioer, lokaltv, web-nyheder, trykkeri- og distributionsvirksomhed og det lokalt velestimerede reklamebureau: Konceptas. Herning Folkeblad er dog hovedproduktet med 40 journalister i Herning og Ikast samt på en række mindre lokalredaktioner. Avisen er sektionsopdelt og udkommer seks dage om ugen. Tit med tillæg om sport, kvinder og mode, biler, bolig, erhverv, tv og livsstil. Nyhedssektionen er lokalt funderet med et balanceret supplement af såvel nationale som internationale nyheder – for selv de lune jyder må jo medgive, at ikke hele verden ligger midt på Heden.

Dækning Målrettet annoncering i Midt/Østjylland Områdets foretrukne trykte medie Høj læserloyalitet 40% dækning omkring Herning Silkeborg Horsens Vejle Fredericia Print + online Læsertal Oplagstal 50.000 15.120 44.000 13.993 71.000 19.522 42.000 12.411 - 8.000 199.000 61.046 Kjellerup Hvorslev Bjerringbro Them Skanderborg Silkeborg Hammel Gjern Åskov Trehøje Herning Brande Avlum-Haderup Nørre Snede Jelling Give Egtved Brædstrup Grindsted Fredericia Børkop Vejle Juelsminde Hedensted Horsens Gedved Odder Karup Ikast Billund Tørring-Uldum Ry Videbæk Dobbeltdækning Kilde: læsertal : Index Danmark / Gallup 1. halvår 2009 Base: Læsertal: 4.717.000 personer / 12.062 interviews Kilde: Oplag: Dansk Oplagskontrol 1 halvår 2009

Læserprofil Kilde: Index Danmark / Gallup 1. halvår 2009 Base: 4.717.000 personer / 12.062 interviews

Dobbeltdækning Plusgruppen 199.000 Jyllandsposten 473.000 34.000 læser både Jyllands-Posten hverdag og Plusgruppen hverdag Enkeltdækning 439.000 læser kun Jyllands-Posten hverdag 165.000 læser kun Plusgruppen hverdag 638.000 læser Jyllands-Posten hverdag eller Plusgruppen hverdag 165.000 34.000 439.000 Kilde: Index Danmark / Gallup 1. halvår 2009 Base: 4.717.000 personer / 12.062 interviews

Målgrupper Kilde: Index Danmark / Gallup 1. halvår 2009 Base: 3.142.000 personer / 8.500 interviews Kilde: Index Danmark / Gallup (BGR) 1. halvår 2009 Base: 3.744.000 personer / 3.560 interviews

Målgrupper Kilde: Index Danmark / Gallup 1. halvår 2009 Base: 2.570.000 personer / 6.927 interviews Kilde: Index Danmark / Gallup 1. halvår 2009 Base: 955.000 personer / 2.461 interviews

Målgrupper Kilde: Index Danmark / Gallup 1. halvår 2009 Base: 1.643.000 personer / 4.431 interviews Kilde: Index Danmark / Gallup 1. halvår 2009 Base: 1.740.000 personer / 4.714 interviews

Målgrupper Kilde: Index Danmark / Gallup 1. halvår 2009 Base: 4.391.000 personer / 11.348 interviews Kilde: Index Danmark / Gallup 1. halvår 2009 Base: 4.334.000 personer / 11.148 interviews

Kontakt Steen Fugleberg Key Account Manager Kgs. Nytorv 8 1050 København K. Tlf. 33 30 80 08 Mob. 20 19 41 09 sf@plusgruppen.dk