Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Dit pålidelige medie – lige ved hånden

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Dit pålidelige medie – lige ved hånden"— Præsentationens transcript:

1 Dit pålidelige medie – lige ved hånden

2 Fredericia Dagblad udkom først gang i 1890.
Vejle Amts Folkeblad og Fredericia Dagblad har et dagligt oplag på ca stk., og har ca læsere dagligt. I 1990 købte Aktieselskabet Vejle Amts Folkeblad, Fredericia Dagblad.

3 Ejerforhold VAF Medier er et aktieselskab, hvor VAF Fonden ejer flere end 50 % af aktierne. De øvrige aktier tilhører privatpersoner. Bestyrelsesformanden er Gert Eg. Direktion består af Alex Pedersen. Daglig redaktionel ledelse varetages af Marianne Husted, Morten Guldberg og Mogens Gregers Madsen.

4 Datterselskaber

5 Dækningsområde

6 56.000 brugere besøger hver måned fredericiadagblad og vejleamtsfolkeblad.dk
Sitet har godt 2 mio. sidevisninger hver måned. Vores besøgende læser mest nyheder, når de er på job, og 70% holder ikke avis. Den typiske besøgende: En mand på over 35 år med en personlig indkomst på kr. om året eller mere. Han er typisk afdelingsleder, værkfører eller kommunalt ansat og er bosiddende i Vejle, Fredericia, Billund eller Hedensted kommuner. Han ejer fast ejendom (2/3 af vores besøgende), typisk hus eller villa.

7 lyttere fra den Jydske hede til den Fynske muld er med, når VLR spiller musik du kender og de bedste nye sange. Vi opdaterer dig med nyheder og sport fra 6 til 22 hverdag. VLR Vejle ugentlige lyttere  VLR Fredericia ugentlige lyttere VLR Kolding ugentlige lyttere Voice Trekanten (ungdomskanal) ugentlige lyttere

8 VAF Grafisk er seneste datterselskab i VAF Medier A/S
VAF Grafisk er seneste datterselskab i VAF Medier A/S. VAF Grafisk blev etableret den 1. januar 2010. VAF Grafisk tilbyder produktion af annoncer, tryksager, kreative oplæg, logo, bannere til web og har desuden en effektiv outsourcing enhed, der sikrer, at vi producerer til særdeles konkurrencedygtige priser. 

9 VAF Medier A/S beskæftiger 172 fuldtidsansatte.
Omsætningen i 2009 lå på godt 160 mio. kr. VAF Medier A&S har via vore forskellige medie-platforme kontakt med flere end personer ugentligt og flere end dagligt.

10 Associerede virksomheder
Midtjyllands Avis 32 % Ugeavisen Billund 50 % Hedensted Avis 49 % Tørring Folkeblad 50 % UA/FK Distribution 40 %

11 Fra dagblad til VAF Medier A/S
I maj 2009 ændrede selskabets navn fra Aktieselskabet Vejle Amts Folkeblad til VAF Medier A/S. Begrundelsen er en strategisk beslutning om, at huset skal flytte sig fra at være et traditionelt bladhus til at være fremtidens mediehus for vores nuværende udgivelsesområde.

12 Mission/vision VAF Medier er en selvstændig og uafhængig medievirksomhed, der har til hovedformål at udgive dagbladene Vejle Amts Folkeblad og Fredericia Dagblad og dermed sikre befolkningen i udgivelsesområdet formidling af nyhedsstof samt skabe og fremme debat og være denne befolknings talerør. VAF Medier skal være det førende mediehus i udgivelsesområdet. Det gælder tryksager, print, internet og radio.

13 Værdier • Lokal “Herfra hvor jeg står, kan jeg se mig omkring” • Menneskelig “Mennesket i centrum – set i øjenhøjde hver dag” • Troværdig “En aftale er en aftale”

14 Samarbejde Disse værdier afspejler sig i hverdagen ved at kontakten mellem VAF Medier og samarbejdspartnere og læsere skal være: • Direkte • Nem • Tilgængelig

15 Hvem har brug for lokalmedier?
Journalistik Udveksling af information Garanti for kontrol Oplysning Debat Ingen avis – ingen lokal mediedækning

16 Forestil dig en verden uden VAF/FD…

17 Avisen informerer og kontrollerer – uafhængigt og i læsernes øjenhøjde

18 Vi skriver til - og om - almindelige mennesker

19 Avisen skaber overblik og sammenhold
Lokalområdet er vores speciale – ingen dækker det grundigere end os Vil du forstå og deltage i lokalområdet, hvor du bor, skaffer vi dig den information, du skal bruge

20 Fremtidens medier? Nettet Ipad Smartphones Nye digitale platforme
Et er sikkert: Vi skal være her til at sørge for udveksling af information!

21 Udfordringen: • Udvikl et koncept, der giver et løsningsforslag på problemstillingen: ”Hvordan får vi unge til at læse og betale for lokale og regionale nyheder”

22 Målgruppe: • årige, der interesserer sig for nyheder fra lokalområdet.

23 Produkt: Overvej og begrund:
Hvilken type medie I vil foreslå, skal det fx være en traditionel papiravis eller et alternativ hertil? Hvilket indhold vil I foreslå, hvad vil interessere unge? - Underbyg evt. med en undersøgelse. Giv nogle forslag til mediets form og udseende. Hvordan vil I inddrage læserne – fx Facebook, blogs osv.

24 Markedsføringsstrategi:
Hvordan vil I lancere det ”nye” medie? Giv et bud på en effektiv kampagne, der retter sig mod målgruppen.

25 Økonomi: • Det er dyrt at producere aviser. De største udgiftsposter er løn til journalistisk arbejdskraft og distribution af aviser. Indtægter kommer fra avissalg og annoncer, men dagblade er generelt afhængige af andre indtjeningsmuligheder. VAF-Medier henter indtægter fra bl.a. en række husstandsomdelte ugeaviser, bl.a. ElboBladet, lokalradioen VLR og grafisk virksomhed.

26 Overvej og begrund: Hvad skal prisen for det ”nye” medie være? - Hvor meget vil unge betale? Hvor skal indtægterne i øvrigt komme fra? Diskuter: Kunne der være en forretning i at sænke prisen - eller måske gøre den gratis?


Download ppt "Dit pålidelige medie – lige ved hånden"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google