Et konkret kompetenceudviklingsforløb. •Omsætning :Over 500 millioner •Personale:Ca. 150 medarbejdere.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Kompetenceudvikling og innovation i yderområder
Advertisements

[indsæt selv arbejdspladsnavn og dato]
Kontakt vores salgsafdeling på eller
Balanced Scorecard i Dansk Landbrugsrådgivning
1 November 2002 Skanska Danmark A/S Ledelse af innovation - Entreprenøren Udviklingschef Niels Falk.
Prioritering.
Iværksætter-rådgivning for nydanskere Nyvirk Iværksættercenter, Århus
Lederudvikling.
Arbejdspladsudvikling
Introduktion til værdistrømsanalyser
Velkommen til Bevola A/S Bevola har markedets bredeste produktplatform til opbygning af lastbiler, hængere og trailere. Ydermere tilbyder Bevola løsninger.
Erna Storgaard - Kastanievænget Vonge - tlf Målnedrulning At have fælles.
EU Socialfondsprojektet
DLBR Landmandens Bundlinje NU! v. Udviklingsdirektør Ivar Ravn.
Brug en bydel som dit bæredygtige show-room 28. oktober 2010.
Vedvarende energi til husstande
Hvem er vi? Info og service: 4 X 80, TDC’s omstilling Lyngby Radio, satellit m.m. Betalingstelefoner Oplysning, 118, 113 m.m.
Alle vores sponsorere skal betragtes som samarbejdspartnere
Velkommen til workshoppen Blindgyde eller karrierevej - kundecentret som en integreret del af koncernen Drivsel – drift og trivsel i call centre konference.
1 Administrativt samarbejde – hvordan kan det lykkes? Hvilke overvejelser skal der gøres i såvel det politiske som i det administrative felt? Hvilke strategier.
DI Handel årsdag - Tirsdag den 12. maj Adm. Direktør Steen Weirsøe
Fit for Fight seminar september Operationalisering af strategi for resten af 2009 og 2010 Afdeling: Marketing, Innovation, AXOCO & CSR Vil…Mål…Gør…
Byggecentrum Innovation i markedsføringen Middelfart 1. februar 2010.
FBUs visionsplan 2015.
Ledelsesudvikling på Københavns Universitet
Udvikling og styring af en virksomhed
Præsentation af e-takeaway.dk
Virksomheder - definition
- et udviklingsprogram om forsøg med kompetencecentre Voksen- og efteruddannelse i centrum VEU-årsmøde 6. April 2006.
Et projekt i Beskæftigelsesafdelingen (BA) på Københavns Fængsler
FRA BIKS TIL BUSINESS Vækstmuligheder for kvindelige selvstændige - OPGAVER Århus september 2010.
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
- Hvad kan I forvente som forældre?
Microsoft / Multidimensionel marketing til Small Business Fra multidimensionel segmentering til multidimensionel marketing - En analyse af SME markedet.
Kompetencegrupper i Danske Bank’s Koncernkundelinje Kompetenceudvikling i en hektisk hverdag v/Sannie Friis.
Rekruttering og fastholdelse Projekt fra 2006 – 2010 Flere delprojekter omhandlende : Samarbejde Image Elevers læring Lederuddannelse Kompetenceudvikling.
Workshop om trivselsmålinger SSID – årskonference Rita Jensen Personalestyrelse 29. April 2009.
Afdelingsledelsen Vision og værdigrundlag i Planlægningsområde Syd.
Organisationsudvikling.
SKANKOMP ARBEJDSPAKKE Opstartsworkshop blev afviklet i oktober med 55 deltagere fra Skandinavien. Her havde vi oplægsholdere og tid i arbejdsgrupper.
VEU-Centrenes rolle i løsning på voksen- og efteruddannelsesområde
Udviklingsprojekt - Drømmeskole Skoleår 2011/2012 og 2012/2013 En fælles rejse.
PBJ Consult A/S – Mere end et systemhus HR i øjenhøjde
State of the union INDKØB INFRASTRUKTUR FORMIDLING UDVIKLING.
E-handel og FM Program: Kl Introduktion
HR i Nice Topledelsens krav til HR ! V/ Gert R. Jonassen - Arbejdernes Landsbank den
Landsorganisationen i Danmark Voksenvejledning og virksomhedsrådgivning Nationalt Center for Kompetenceudvikling DPU, 3. december 2009 Lisa Schmidt /LO.
Floor Heating arketype processen. Hvorfor skal vi dog se på værdierne? I 2003 køber Danfoss DEVI A/S. DEVI brand´et forandres fra et Corporate Brand til.
Innovationsnetværket Livsstil - Bolig & Beklædning Birk Centerpark 40 DK Herning
MODUL 3A KAREN WISTOFT PROFESSOR, INSTITUT FOR LÆRING, ILISIMATUSARFIK LEKTOR, INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK, AU Involvering.
Strategi i Vindervirksomheder Kapitel 2
Digitalisering af Erhvervs- og Selskabsstyrelsen Ved vicedirektør Betina Hagerup.
Mission, vision og strategi.....det er DER – VI skal hen !
KompetenceCenter Silkeborg En indgang til efteruddannelse.
Nedbringelse af sygefraværet - et fælles projekt.
Regionsrådsmøde 2. Maj
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Strategisk kompetenceudvikling - konteksten
Fundament: Ligeværdigt samarbejde LauRie’s Mening, Vision og Værdier At skabe glæde og trivsel for mennesker, som ikke kun har modelmålene At skabe glæde.
Vision mission værdier handleplaner
Kampagne 3 Tiltrække og anerkende frivillige Navn Navnesen.
Århus Kommune Socialforvaltningen Møde i Socialudvalget 11. november 2010 Tilsyn.
Regional udvikling (1) Regionsrådet skal varetage nedennævnte regionale udviklingsopgaver: a) Udarbejde regionale udviklingsplaner og varetage opgaver.
Det Regionale Beskæftigelsesråd Empowerment i praksis på beskæftigelsesområdet.
1 Vision Region Syddanmark har en HR-funktion, som via initiativ, dialog og samarbejde understøtter forretningsområdernes behov for HR ydelser HR sætter.
Kompetenceudvikling og uddannelsesplanlægning
Der startes mange nye danske virksomheder hvert år
AVA Vision og værdier ”En vision, der kommer indefra – fra medarbejdere, der dagligt leverer varen og håndterer måden at gøre det på troværdigt og individuelt,
KONCERNSERVICE STRATEGI 2020
Handlingsplan 2015.
Præsentationens transcript:

Et konkret kompetenceudviklingsforløb

•Omsætning :Over 500 millioner •Personale:Ca. 150 medarbejdere

Strategi •Trælasten mod 2010 •Ledelsesstrategi i samarbejde med Cultivator.

Forretningsstrategi ”Trælasten mod 2010” 2007

Forretningsstrategi ”Trælasten mod 2010”

At videreudvikle Vejen Trælasthandel A/S gennem kontinuitet og troværdighed til at være regionens absolut mest efterspurgte samarbejdspartner og leverandør af byggematerialer og gør-det-selv produkter til håndværkere, entreprenører, mindre industri samt private. Det er samtidig vores mål gennem kompetence, kreativitet og godt købmandskab at kunne skabe merværdi for såvel de professionelle som private kunder. Forretningsstrategi ”Trælasten mod 2010” En troværdig samarbejdspartner som sikrer gode oplevelser – hver gang Kunderne er Trælastens vigtigste ressource, og vi skal med ord og gennem handling tilfredsstille kundernes behov med et rådgivende, velfungerende og kreativt hold af dygtige medarbejdere Vi skal gennem en sund drift sikre medarbejdernes og aktionærernes fortsatte interesse i virksomheden – langt ind i fremtiden Vision - mission Værdier

Aktionærforventninger Gevinstmaksimering – på lang sigt Tilgodese lokalområdet God medarbejderpolitik Etik – forretningsmoral - ansvarlighed Forretningsstrategi ”Trælasten mod 2010”

Omsætningsvækst % Soliditetsgrad % DG1 > 22% Resultat før skat 5% Lønomkostninger i.f.t. DB1 < 45% Medarbejderfravær < 2% Lageromsætningshastighed > 4 Kundeanalyse > 4 Trivselsanalyse > graders ledermåling > 4 Omsætningsmålsætning 1 mia. kr. Nøgletalsmålsætning

Kundeanalyse Trivselsanalyse 360 graders ledermåling

Hvad er en god score? Gennemsnits tilfredshed/trivselTilfredshed/trivsel i verdensklasse Dårlig tilfredshed/trivsel 3,54,5 Høj tilfredshed/trivsel

Trælastens udgangspunkt

Prioriterede indsatsområder for at realisere organisk vækst på 5% •Erhverv Tæt på kunden: - Ugentlig dialog med større kunder - Sociale aktiviteter - Optimering af opsøgende salg - Markedsinformation - Erfa •Privat - Give tryghed igennem faglig kompetence - Kreative udstillinger •Fælles - Alt personale skal være salgs- og serviceorienteret - Optimering af markedsføring - Personalesynlighed og – tilgængelighed - Optimering af logistik - Markedspris tilpasning - Salgsklar forretning - Fast kundepræmiering Kundemål

•Ensrettet information/kommunikation •Procedure- og jobbeskrivelser - medarbejderinvolvering •Mål, deadlines, succes på den enkelte medarbejder •Synlig ledelse •Coaching •Tilbagemelding Trivselsmål Prioriterede indsatsområder for at realisere organisk vækst på 5%

Strategiimplementering •Strategi implementering hos personalet •Personaleinvolvering –Hvordan kan dette gøres ??

AMU er vores løsning •Samarbejde gennem 15 år •Løst mange opgaver sammen indenfor •Lager / logistik og gaffeltruck •Team Building •Medarbejderudvikling •Kendetegnende ved én indgang til uddannelsesverdenen, men forskellige skoler har været på banen i et samarbejde. Skolerne har indbyrdes sørget for at guide os videre til ”rette vedkommende” •Og nu…………….

Strategi og kompetenceudviklingsforløb •Et samarbejde mellem •AMU •VUC •Vejle Handelsskole

Strategi og Kompetenceudviklingsforløb •VUC udarbejdede en handlingsplan •6 strategiseminarer •Individuelle samtaler/personlige •Kompetenceafklaring •I samarbejde med AMU og Vejle Handelsskole

Rapport •En flot og meget fyldestgørende rapport indeholdende konkrete tilbagemeldinger fra personalet på følgende områder: •Fysiske forhold •Kommunikation •Samarbejde •Uddannelse •Ledelsen •Kundeforhold •Procedurer og forretningsgange

Rapport •Anbefalede indsatser •Hurtige indsatser •Foreløbigt evalueringsmøde med 4 parter rundt om bordet. AMU – VUC – Vejle Handelsskole samt kunden.

Information •Det videre forløb………… •Tilpasset rapport til gennemlæsning af medarbejderne •Pixi bog om rapport indeholdende kommende indsatsområder •Kompetenceudvikling for en bred medarbejderskare inkl.. deres ledere. •Medarbejdeudviklingssamtaler. •Medarbejder involvering til gennemførelse af indsatserne.

Krav til skolerne •Lad være med at gøre uddannelsesplanlægning til en jungle. •Sørg for at blive rigtig dygtig til få ting. •Samarbejd frem for at konkurrere. •Gør som AMU: –Netværk –samarbejde

Gør som AMU •Netværk •Samarbejde – Og få •I ét samarbejde en meget tilfreds kunde.