03-04-2017 HHX - Lene Baake Afsætning 2012-2013.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
HUNDE SPEED km h 34,4 HUNDE SPEED km h 34,1 HUNDE SPEED km h 32,8 HUNDE SPEED km h 31,9 HUNDE SPEED km h 31,8 HUNDE SPEED km h 30,9.
Advertisements

Afsætning HHX - Lene Baake.
Forretningsudvikling og Urmennesker
VIND I ØRESUND - Øresund - Kattegat - Skagerrak Et samarbejdsprojekt om vindkraft mellem DTU og LTH Kick-off meeting in Lund d 18 December 2008.
10 Konkurrencesituation
4 Strategisk planlægning
HHX - Lene Baake Afsætning 2012.
Mette, Sofia, Peter & Nichlas
Marketingplanlægning
Afsætning 2012.
HHX - Lene Baake Afsætning
5 Strategi Oversigt Strategisk platform Idé og mål
Gate 21 – Fælles DNA Gate 21 – Fælles DNA • 31. marts 2014 • Jørgen Lindegaard Olesen, PlanEnergi.
1 Beboerinformation BL: Budskaber og målgrupper Paul R. Metelmann.
1 DSB og Bibliotekerne Personlige interview foretaget 20. til 25. januar respondenter Holdning til evt. ny portal.
VTU 2010 | Virksomhedstilfredshedsundersøgelse Københavns Tekniske Skole Inspektørområde - Tæbyvej Svarprocent: 23% (64 besvarelser ud af 274 mulige)
Konkurrenceforhold Kapitel 11
HHX - Lene Baake Afsætning
Nytænk din forretning med Blue Ocean Strategy
1. Virksomhedens strategiske planlægning
av Lajla Ellingsen og Mari By Rise Adresseavisen
Afsætning grundforløb
Danske Handicaporganisationer – for retten til lige muligheder Konventionspiloterne på besøg i DH’s afdelinger.
Energieffektivisering i byggeriet”. Program Introduktion til Energieffektivisering af byggeriet Delprojekt_01Systematisk energieffektivisering af tekniske.
SMUT PAKKE 4 VIDEN OM MOTION.
SEO PÅ AU.
Positionering Af: Bjarke & Skafte.
AFSÆTNING A – Schønberg
AFSÆTNING B – Schønberg
Grundlæggende regnskabsforståelse
Kursus om borger.dk og brugen af digital signatur
1 Lektion 18: Priser i en åben økonomi 1.Økonomiske nyheder 2.Repetition 3.Dagens pensum 4.Hvad kan I få eksamensspørgsmål i? 5.Næste lektion 6.Tilbagemelding.
Introduktion til Access (Access, del 1)
[Produktnavn] Marketingplan
og hvad kan vi bruge det til? v/Eva Nautrup, Rose Poultry A/S
Friluftsrådet – mere natur – mere friluftsliv Velkommen til Fællesmøde den 29. oktober
HHX - Lene Baake Afsætning
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering Anæstesiologisk Afdeling Flere ledere
ETU 2008 | Elevtilfredshedsundersøgelse Erhvervsskolen Nordsjælland HTX (Teknisk Gymnasium) - Hillerød Baseret på 313 besvarelser.
Velkommen til Export Steps Agenda Velkomst og præsentation af Export Steps – networking med indhold v/ Ole Chr. Lindholm, SMV-teamleder,
ELEVOPGAVER I HYGIEJNE
HHX - Lene Baake Afsætning
Forenet produktion i fast mængdeforhold
Anvendt markedsføring Kapitel 24
VIRKSOMHEDENS KONKURRENCEFORHOLD
AFSÆTNING A – Schønberg
Side Driftsøkonomi Kapitel 21 Innovation.
Globaliseringsredegørelsen 24.mar. 14 Figurer fra Danmark tiltrækker for få udenlandske investeringer i Sådan ligger landet
22 år med succes med biogas til kraftvarme Lemvig Kommune Danmark
Erhvervsøkonomi Kapitel 10 Markedsformer
Grunde til at jeg elsker dig
Ole Michael Jensen SBi/Ålborg Universitet Energisparerådet
Operationelle mål.
Af: Jonatan W & Line Stryander
Introduktion til Access (Access, del 1). RHS – Informationsteknologi – Fra design til udvikling Vi ved nu, hvordan vi finder et design for en database,

10.mar. 15 Udvikling i løn, priser og konkurrenceevne Dansk Industri.
Kapitel 5 Lineære DB-modeller
Globaliseringsredegørelse 21.mar. 11 Globaliseringsredegørelsen 2011 Grafer fra temakapitlet Eksporten som drivkraft for vækst og velstand.
VTU 2008 | Virksomhedstilfredshedsundersøgelse Aalborg Tekniske Skole Svarprocent: 27% (414 besvarelser ud af mulige)
Konkurrenceforhold afsætning.
konkurrencesituation
Præsentation af forretningsplan
10 Konkurrencesituation
Præsentation af forretningsplan
Salgets forudsætninger
Præsentation af forretningsplan
Firmanavn Forretningsplan.
Præsentation af forretningsplan
Præsentationens transcript:

03-04-2017 HHX - Lene Baake Afsætning 2012-2013

Plan for 25.09.12 Nordic Comfort Egne virksomheder 03-04-2017 HHX - Lene Baake Plan for 25.09.12 Nordic Comfort Egne virksomheder Generiske strategier fortsat Vækststrategier Opgaver

03-04-2017 HHX - Lene Baake Nordic Comfort

Lokale virksomheder Find 2 lokale virksomheder (i 50 km. radius) 03-04-2017 HHX - Lene Baake Lokale virksomheder Find 2 lokale virksomheder (i 50 km. radius) (Mors, Salling, Viborg, Holstebro mv.) Gå på deres hjemmesider Find ud af sortiment, marked Find missionen Find visionen Find værdier Google docs dokument - alfabetisk – præs.

Porters generiske strategier 03-04-2017 HHX - Lene Baake Porters generiske strategier Ifølge Porter bør virksomheden formulere en konkurrencestrategi For at klare sig bedst mulig i snæver konkurrence For at være mindre sårbar overfor nye konkurrenter

03-04-2017 HHX - Lene Baake Omk.-strat. Diff.-strat. Diff. fokus

03-04-2017 HHX - Lene Baake

Type af konkurrencemæssig fordele Costdrivers Drivers of uniqueness Strategiudvikling Generiske strategier Type af konkurrencemæssig fordele Costdrivers Drivers of uniqueness Lave omk. Differentiering Bred (Hele markedet) Generel omk.-fører Diff. Konkurrence mæssigt sigte Fokus Smal (segment) Omkost. fører/fokus Diff./fokus Segmentering

03-04-2017 HHX - Lene Baake

03-04-2017 HHX - Lene Baake

03-04-2017 HHX - Lene Baake

03-04-2017 HHX - Lene Baake

03-04-2017 HHX - Lene Baake Hvem overlever?

03-04-2017 HHX - Lene Baake Vurdering Stuck-in-middle er virksomheder, der har en uklar strategi – og ikke har formuleret en bæredygtig konkurrencestrategi. Porters råd (lidt af det hele, ikke god til noget) Kritik (begge dele)

Opgaver Tjekopgave 6 Forståelse 4 og 5 03-04-2017 HHX - Lene Baake Opgaver Tjekopgave 6 Forståelse 4 og 5 Tegn Porters model og find eksempler på de 4 genersiske strategier fra Ølbranchen Bilbranchen Levnedsmiddelbranchen (eks. ost) Tøjbranchen

Vækststrategier Overordnet målsætning 03-04-2017 HHX - Lene Baake Vækststrategier Overordnet målsætning Vækst i totalt aktivitetsniveau (omsætning) Ansoff-vækstmatrix viser vækststrategier gennem intensivering (nuværende produkt/marked, kernekompetence) Vækst gennem intensivering opdeles i: Markedspenetrering Produktudvikling Markedsudvikling

03-04-2017 HHX - Lene Baake Herning Folkeblad 01.09.2011

03-04-2017 HHX - Lene Baake

Ansoffs vækstmatrix - intensivering 03-04-2017 HHX - Lene Baake Ansoffs vækstmatrix - intensivering

03-04-2017 HHX - Lene Baake Markedspenetrering

03-04-2017 HHX - Lene Baake Markedspenetrering Markedspenetrering dvs. øge salget af nuværende produkter på nuværende markeder Forøge forbrugsfrekvensen Nye anvendelsesmuligheder (Hummel casual) Hyppigere og større brug, fx gennem reklamekampagne Hyppigere udskiftning, fx gennem god byttepris (bil) http://www.youtube.com/watch?v=NtmdBf5owxo Eksempler findes – send link

Markedspenetrering Forøge det effektive marked Forøge markedsandelen 03-04-2017 HHX - Lene Baake Markedspenetrering Forøge det effektive marked Få ikke-brugere til at begynde at bruge produktet Prøver, kampagner Bedst egnet ved stor markedsandel http://www.youtube.com/watch?v=AjMb_ti60pw Forøge markedsandelen Stjæle markedsandele fra konkurrenter, fx gennem reklame eller prisnedsættelse Kræver store ressourcer http://www.youtube.com/watch?v=ZyIgnN188uc

Produktudvikling Nye produkter til nuværende marked: 03-04-2017 HHX - Lene Baake Produktudvikling Nye produkter til nuværende marked: Erstatning af eksisterende produkt Nuværende produkt kan være forældet (fax) Fornyelse af eksisterende produkt Udvikling af nye modeller (bil) Produktforbedringer med nye features (mobil) Sortimentsudvidelse – line-extension Produktlinjeudvidelse med flere produktvarianter (dry) Ønske om større målgruppe – palisadestrategi (Dyrberg)

Produktudvikling Vurdering af mulig synergieffekt 03-04-2017 HHX - Lene Baake Produktudvikling Vurdering af mulig synergieffekt Fra udnyttelse af distributionssystem (ex. Larsen Rejser) Fra udnyttelse af viden om produktionsproces og –teknologi (ex. Kims Natursnack)

Eksempler på line-extension 03-04-2017 HHX - Lene Baake Eksempler på line-extension Kom med eksempler på produktudvikling i form af line-extension

Markedsudvikling Eksisterende produkt til nye markeder 03-04-2017 HHX - Lene Baake Markedsudvikling Eksisterende produkt til nye markeder Nye, anderledes segmenter Fx udvidelse fra konsumentmarkedet til producentmarkedet eller omvendt (Bjørn Borg, Pilgrim, Sloggi) Geografisk markedsudvikling (national/int.) Opstart af eksport til nye markeder (stordrift, PLC) Øget internationalisering Nye distributionsformer Fx nethandel (El-Giganten) http://www.elgiganten.dk/

Andre vækststrategier 03-04-2017 HHX - Lene Baake Andre vækststrategier Integration (horisontal/vertikal) – flytte sig i supply chain (opkøb, fusion, nyt firma) http://infomedia.skoda.emu.dk/ms3/ShowArticle.aspx?outputFormat=Full&Duid=e2aeb1ff Diversifikation – nyt produkt til nyt marked Frasalg eller lukning (downsizing) Vikan Blue Ocean http://jyskebank.tv/012329778901010/lasse-zll-f-jeblikket-af-indsigt

03-04-2017 HHX - Lene Baake

Strategier Spørg din mor/far/dig selv om 03-04-2017 HHX - Lene Baake Strategier Spørg din mor/far/dig selv om 1. Hvad konkurrerer det firma på, som de arbejder i? (lave priser, specielle produkter eller…?) 2. Hvordan forsøger firmaet at øge salget (få flere kunder, større omsætning på den enkelte kunde…). Hvordan vil firmaet vækste i fremtiden?

Opgaver Viable Tjekopgaver 5, 6, 7, 8 Forståelsesopgaver 4, 5, 6 03-04-2017 HHX - Lene Baake Opgaver Viable Tjekopgaver 5, 6, 7, 8 Forståelsesopgaver 4, 5, 6 Opgave 2 og 3