Af Jeanette, Anders og Maia

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
En lille vejledning til ændring af skærmens udseende.
Advertisements

Overordnet målsætning:
Sådan laver Du et POWER POINT program.
Trehøje-Pigerne Side 1 Vejledning til brug af hjemmesiden Det er slet ikke så vanskeligt – så brug hjemmesiden flittigt… Det er.
At bruge disse to ord rigtigt
Lav design med ord, billeder og meget andet...
Verber/Sagnir Hvordan bøjes de?.
Dagens program Hvad er frivillig.dk Hvordan er frivillig.dk bygget op
Flickr.com – online billeddeling
Markedsføring af Tivoli Friheden med henblik på de årige
Game Maker 7. Sådan ser Game Maker ud når det startes op.
Videregående pc-vejledning Modul 04: Windows-elementer 60+Bornholm.
Log direkte fra GSAK Der er en kæmpe fordel at logge direkte fra GSAK, for det første er det let, da men ikke skal åbne alle cachesiderne for at kunne.
PC1 Lad os komme i gang…..
Velkommen til vores færdige applikationsdesign til kurset CBC hos PDJA. Nederst på billede står fem kategorier, som indeholder materiale, features og værktøjer.
Velkommen til Jeopardy: Trafiksikkerhed i Øjenhøjde
E-Læring Gruppe #3. Definition af E-læring Udgangspunktet med E-læring er, at læringsprocessen bliver individuel og der bliver taget højde for den enkeltes.
Udlægning af en ny cache
1 Alder år 55 % år 24 % år 17 % Hvor længe på VUC? 1 år 93%
Kommunikation/IT eksamen
Hvordan får jeg lagt First Class programmet ind på min egen computer ??? De følgende sider er en lille anvisning på, hvordan du selv kan installere programmet.
Lavet af: Isabel Odder & Katrine Heidelbach 2.5 K
Klik på Aktivér redigering i meddelelseslinjen, Hvis videoerne i kurset ikke afspilles, skal du måske hente QuickTime eller blot skifte til PowerPoint.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret august 2009.
Evaluering som en del af elevernes lærings proces
Computerens anatomi.
”Design og fremstil – med udgangspunkt i vores case – et eller flere medieprodukter, der vil kunne indgå som del af kampagnen, der skal skabe opmærksomhed.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret februar 2009.
Instruktion i Animation Shop
Interaktive test - Karakteristika & Nyskabelser
Formularer (Access, del 3)
Lasse, Theis og Bertram 2.5.  Vores produkt skal være simpelt og nemt at bruge  Man skal kun kunne gå op og ned i menuerne (holder det simpelt)  Der.
1 De fem mest brugte regler… der ikke eksisterer. Fem regler, der ikke eksisterer…
Opgave valg: Opgaveoplæg nr. 2 Information.
Den mundtlige præsentation/PowerPoint: Rammer
Hvor der er fokus på klimaet.
Kommunikation / it.
Dansk 1. klasse.
Hvordan bruger jeg First Class konferencerne ?
Gråskala.
Skriv titel Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013
Koordinatsystemet Y-aksen 2. aksen X-aksen 1. aksen.
Gør det simpelt Trænings planlægning.
Kom / It - Brugergrænseflader
Studieweb Kaare og Jonathan.
PowerPoint Kursus It-biblioteket, april 2007 Underviser: Marie.
 Intro  Historien – starten på det hele  Formålet  Hjernerne bag  Bomben bruges  Verden synker – Internettet stiger  På nettet kan vi alt  Effekter.
Klik for næste billede eller vent 30 sek.. Tiden går og det er snart længe siden at jeg kom til mine to-benede i Herlev. Jeg vokser og vokser, og lysten.
Din Økonomi Dit Valg Dit Mål.
Overskrift Max 1 linje Resultater fra ny evaluering Lars Olsen og Nikolaj Borup Rasmussen Har Sikker Trafik LIVE effekt?
Trigonometrisk Lommeregner
Et computerbaseret projekt. Udgangspunkt  Formål og præmis Hurtig adgang til hjælp Oplyse om faren ved og bag rygning Informere og rådgive brugeren Applikationen.
Elever med særlige behov Lidt om allerede installerede hjælpe programmer i windows vista.
Træning af mundtlighed årgang Fysik/kemi UL Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Projektgrundlag Fred and Legend's nystartet butik Butikken: kvalitet, eksklusivitet og en hyggelig stemning, Kunden: begrænset indfyldelse Nogle foto,
mens animationen kører afprøve andet design
Opgave af ren kreativitet… Kunst i det offentlige rum
Designoplæg Skabe opmærksomhed omkring bibliotekets arbejde med digitale ressourcer Info-søjlen.
Instruktioner Der findes 4 forskellige skabeloner i 6 forskellige farver: titel, punktopstilling, billede og citat. Derudover er der én skabelon hvis titelsiden.
Forside uden yderligere tekst. Du kan vælge andre forsider ved at højreklikke på slidet og vælge ”Formatér baggrund”. I boksen, der dukker op, vælger du.
Her kan ses et udklip af min forside – tænke med min forside var at man skulle kunne se et lille preview af den side man ville besøge og at forsiden skulle.
Regionalt d.13.juni Biblioteket flytter mennesker er et projekt som kombinere følgende ting: motion, at være social og teknologi. Det gøres i dette tilfælde.
Dagens program Du skal lære at: finde dine introduktionsforløb
TEMA 5 Realisering: Tilpas idéen
Skabelon mailopsætning
Best practice i sociale medier
Den gode tone Lse.
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Den gode tone Lse.
VELKOMMEN TIL ENGINEERING DAY 2018
Præsentationens transcript:

Af Jeanette, Anders og Maia BRUGERGRÆNSEFLADER Af Jeanette, Anders og Maia

INDLEDNING Vi vil i dette projekt fremstille en brugergrænseflade, der skal være brugervenlig, og være mulig for vores målgruppe at benytte sig af. Produktet skal ikke være for indviklet at bruge, da det vil være noget som skal kunne gå hurtigt, f.eks. På vej ned til toget eller bus stoppestedet.

VORES BRUGERGRÆNSEFLADE Vores brugergrænseflade er et internet program til touch telefoner, hvor der kan bestilles billetter til offentlig transport i hovedstadsområdet. Brugeren går således ind på programmet via telefonen, og bestiller en billet. Herfra kommer der en bekræftelse op, og dernæst en validering stregkode, som buschaufføren eller tog konduktøren tjekker med en stregkodescanner.

6 LINJER OM VORES PRODUKT Brugervenlig Hurtig billetbetjening Funktionel Stilrent design Professionelle farver Gør offentlig transport til en leg

VORES FORVENTNINGER TIL PRODUKTET Vi forventer at kunne skabe et simpelt og brugervenligt produkt, som skal kunne benyttes af alle, men hovedsageligt vores målgruppe. Vi forventer, at kunne lave et fuldt eller næsten fuldt implementeret produkt, når vi er færdige. Vi forventer at kunne holde os inden for den afsatte tid i timerne, så vi kan nå vores deadline, uden for meget hjemmearbejde, og for store tekniske problemer.

MÅLGRUPPE Vores målgruppe til brugergrænsefladen er meget stor, da den henvender sig til stort set alle, som benytter sig af offentligtransport. Som vores primære målgruppe har vi valgt at fokusere på alderen fra ca. 15 – 35 år, da det vil være dem, som har en touch telefon, og benytter offentlig transport mest. Som vores sekundære målgruppe har vi valgt at sige, at de færreste 10 årige har en touch telefon, så de vil have svært ved at bruge vores produkt. Men der er større sansynlighed for at en 15 årig gymnasie elev, der har længere til skole end førhen, har en touch telefon, og vil derfor benytte vores produkt med større sansynlighed. Fra 35 år og op efter, er der ikke så mange, som tager offentlig transport og har en touch telefon. De har muligvis rejst meget førhen, og vil nok have bil nu, og derfor benytter denne mulighed i stedet for.

VORES PRODUKTS UDSEENDE Vores produkt har vi fremstillet i bestemte farver og tænkt over placeringer af hensyn til brugervenligheden. Vi har valgt farver i blå nuancer, da blå skaber harmoni for øjet, samt skaber professionalitet tilføjet grønne og røde knapper. Dette har vi gjort for at opdele de forskellige funktioner, uden at forvirre brugeren. Vi har valgt disse to farver, da rød og grøn er signal farver, så folk ved at grøn er videre og rød er stop/afslut.

VALG AF FARVER Vores primære farver er additive, da de tre farver, blå, rød og grøn alle er i denne cirkel samtidig, og det kan derfor påvises, at de harmonerer med hinanden.

VISNING AF FARVEVALG På sliddet kan der ses, at vi har brugt kontrast farver, sort og hvid, for at tydeliggøre knapperne, og teksten mere brugervenlig. Derfor har vi benyttet lyse nuancer, for at fremhæve de mørke markeringer, altså lys, mørk, lys effekt. Dette gør at øjet automatisk fokuserer på det mørke, altså der hvor det er meningen bruger skal fokusere for at købe billetten.

GESTALT LOVE (OPBYGNING) Vi har to nærelementer, som er ikonerne for afrejse og destination. Disse to hører sammen, og er derfor gestaltlove om nærhed. Vi har lukkethed på tilbage og afslut, da det er lukkede knapper i bunden af skærmen. Køb billet boksen øverst adskiller sig fra resten, da det er en såkaldt ”info”-boks. Videre knappen adskiller sig også fra resten, da den er grøn, men samtidig har den samme lukkethed som tilbage og afslut. Disse tre hører sammen i en trekant, da de symboliserer fremad, tilbage eller stop. (Dette hører dog ikke ind under gestalt lovene, men vi synes, at det skaber harmoni)

VISNING AF VORES PRODUKT Billetbestilling over en touch telefon

FORSIDE TIL BILLET AUTOMAT

BILLET AUTOMATENS MENU

VALG AF BILLET TYPE

VALG AF AFREJSE OG DESTINATION

GODKENDELSE AF BILLET OG PRIS

BEKRÆFTELSE AF KØBET

VISNING AF BILLET

BILLET VALIDERING

FÆRDIGT PRODUKT Vores færdige produkt, kan ses i et andet dias show, sideløbne med dette. Dette dias er på 14 slides i alt, og er meget brugervenlig.

TEST AF BRUGERVENLIGHED 1 Til denne test har vi fået Camilla fra klassen til at medvirke:

TEST AF BRUGERVENLIGHED 2 Til denne test har vi fået Bertram fra klassen til at medvirke:

VORES KONKLUSION AF TESTEN Kommunikationsfejl mellem Anders og Camilla, da Anders forvirrer hende ved at fortælle hende hvad hun ikke skal gøre. Man kan høre at Camilla er i tvivl, da hun begynder at grine, umiddelbart efter kommunikationsfejlen er sket. Camilla klikker på

UDVIKLING AF BRUGERGRÆNSEFLADE Vi starte de med, at lave en rough om vores projekt, hvor vi lavede en mindre brainstorm over hvordan den skulle se ud, og hvad vi ville have med. Roughen ligger som billede senere henne i vores dias show. Dernæst fandt vi ud af, hvilke farver vi ville bruge. Vi lavede så en prototype på vores ideer, og fandt her frem til det helt rigtige. Herefter testede vi vores produkt på to personer, hvilket vi har lavet to videoer af. Disse to videoer er lagt ind i dette power point. Vi har herefter lagt en testbar demonstration ind i et separat diasshow, hvor man selv klikker rundt, og her kan afprøve produktet.

VALIDERING AF BILLETTEN For at undgå svindel og falske billetter, har vi valgt og lave et valideringssystem ved hjælp af datamatrixer. En datamatrix består af en masse sorte og hvide punkter, som ved hjælp af et program på hvilket som helst mobil kan aflæse. På den måde kan konduktøren aflæse koden, og dermed konkludere at billetten er valideret rigtigt.

SÅDAN VIRKER DATAMATRIXERNE Her er et eksempel på en datamatrix som kan bruges til at blive valideret: F.eks. står denne datamatrix for: ”Denne billet er købt d. 18-02-2010. Valideret og ægte.

SIKKERHED OMKRING VALIDERINGEN Denne form for validering er meget sikker, da datamatrixen vil blive hentet direkte ned fra den pågældende dag. Da det er svært og genskabe en datamatrix der siger præcis det samme, vil kopiering og skabning af falske billetter være meget svært.

ROUGH

DOKUMENTATION FOR PROCES Billeder af vores fremstilling af prototype i sort hvid og under farvelægningen.

EVALUERING Forløbet med brugergrænseflader har været lærerigt, og rigtig spændene at arbejde med. Vi har hver gang haft svært ved at lægge arbejdet fra os igen, og har været meget interesserede i forløbet. Vi er glade for, at vi har haft rig mulighed for, at bruge fantasien, til at udvikle programmer helt selv. Vi har alle tre lært noget igennem forløbet. Forbedringer: vi skulle have haft vores keyboard med fra start af, så det ville være nemmere, at skrive afrejse og destination. Vi skulle have fortalt mere om produktet til vores test personer, inden vi afprøvede vores system på dem.