2 år og 3 måneder i skole. 1 år og 3 måneder i praktik.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Coaching Det handler om at stille de rigtige spørgsmål!
Advertisements

Hvem er jeg? Hvor bor jeg? Hvem bestemmer over mig?
Danehofskolens værdigrundlag
Parforhold; kommunikation og seksualitet
Set i forældreperspektiv
Værdiseminar Af Katrine Soelberg, Ousbjerggaard 2012
Processuelle netværksmøder – et psykologisk perspektiv på samarbejde i praksis Af Rikke Kann, cand. psych. Speciale ved Institut for Psykologi, Københavns.
Hvordan har du det? 2010 | Unge Disposition • Datagrundlag for HHDD2010 – unge • Fysisk helbred/trivsel - Selvvurderet helbred • Psykisk.
Skoleparathed.
Pædagoguddannelsen Professionsbachelor 3½ år Teori – praksis
Lærings- og praksisfortællinger:
Coaching - det handler om at stille de rigtige spørgsmål…
De pædagogiske læreplaner i dagplejen.
VISION FOR ORDRUPSKOLE2010 Sammenfatningsarbejde.
Fra en børneforkæmpers perspektiv. Børns sorg er et voksent ansvar OmSorg.
Hvordan kan undervisningen vitalisere / re-vitalisere de unges
Lærerprofessionen.
Verdens vigtigste profession * Navn * Læreruddannelsen * Linjefag * Årgang.
Børns udvikling Af Sasja og Caroline.
Kids n’ Tweens, Leg og læring
MADKULTUR OG MÅLTIDER I ISHØJ KOMMUNE.
Tryllefløjten tilbyder børnene kulturelle oplevelser indenfor drama, kunst, kulturhistorie og musik i børnehøjde i tæt samarbejde med kulturinstitutioner.
”Udsatte unge med Sjældne Diagnoser” Oplæg til Sjældne Diagnosers repræsentantskabsmøde d. 15.september 2006.
Min hobby Fornuftig og relevant tekst af emnet:
Jeg støtter barnet ved:
Måltidet – lyst og fællesskab
Fnidderspillet Redder SPLID MODSTAND KRIG TOMGANG Anklager Offer.
Klinisk Q-sort accept Instruktion: Skriv de følgende to slides ud på et stykke papir eller karton med print på begge sider. Tjek at de rigtige numre står.
½.
Hvad er en pædagog?.
Hvad render vi rundt og laver?
Pædagog som profession
Pædagoguddannelsen Vi kommer fra Ikast pædagog seminarium. I de følgende slides vil vi fortælle om pædagoguddannelsen. Pædagogens arbejde handler kort.
Hvem kommer på Perron 3 Hvilken profil har de? Hvad har fået dem til at komme?
Pædagoguddannelsen VIA Ikast.
mine observationer Filmanalyse af OK Gloser til filmen
En helt normal samtale ved morgenbordet:
Mad, Måltider og Pædagogik
Tilfredshedsundersøgelse
CASSIOPEIASTUEN TRIVSEL OG LÆRING. MORGENMAD Hygge og dialog!
Udviklingsprojekt om tværprofessionelt samarbejde mellem pædagoger, lærere og socialrådgivere r Vi skal give de studerende bedre tværprofessionelle.
Den nødvendige opdragelse i en børnefamilie
Introduktion til nyansatte – krop i læring
Tema 5: Relationer og kommunikation Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Vejlederens kommunikation
Lærerprofessionen.
Workshop Motivation og fokus på målet
Erfaringer i arbejdet med social arv, udsatte børn i en daginstitution. Præsentation af mig og institutionen.
Pædagogfagets kernefaglighed
Børn og pædagoger i en digital verden
Tema 6 Samvær og fælles aktiviteter
Pædagog uddannelsen – Professionens kernefaglighed
Den lærende organisation
Pædagogens univers.
 H står for  U står for  L står for  E står for  N står for  HUMOR  UDELIV  LEG  EMPATI  NÆRVÆR.
Læreren som læringsleder
Pædagogens univers Fra vugge til krukke… En generalist uddannelse – Børn og unge – Mennesker med sociale problemer – Mennesker med nedsat funktionsevne.
Er foreningerne for alle – eller bare for de fleste?
Rehabiliteringsbegrebet på Psykiatrisk Center Ballerup
Mig som professionel I denne uge skal vi arbejde med kompetencemålet:
Inklusion for alle – Illusion eller virkelighed?
At være søskende… At være søskende i en familie med et anderledes, sygt eller handicappet barn. At være søskende til et barn med AD/HD.
Relations kompetencer
1 Faglige udfordringer og kommende initiativer på dagtilbudsområdet Ny Dagtilbudslov Læring, udvikling, omsorg og dannelse Pædagogiske læreplaner Krav.
Velkommen I bedes sætte jer i par ved siden af én I ikke kender i forvejen. Tak Marieke Brinck Efterskolernes Sundhedskonference den 14. maj
Strategi for inklusion x. Hvorfor en inklusionsstrategi? For at: Binde inklusionsarbejdet sammen på tværs af dagtilbud, skole, fritidstilbud og det specialiserede.
Tema 2: Sundhed Leg og Læring SOSU FYN JAN CHRISITANSEN.
Bevægelse, læring og trivsel - TLY
En stærk pædagogprofession i bevægelse BUPL’s nye professionsstrategi
Barnesyn og børneperspektiv
Præsentationens transcript:

Vi er pisse gode til at drikke kaffe- men vi kan faktisk også andre ting!

2 år og 3 måneder i skole. 1 år og 3 måneder i praktik. Teoretisk og praktisk uddannelse, det synes vi er pisse fedt fordi vi får praktisk erfaring og en masse teoretisk viden.

Faglige kompetencer Anerkendelse Acceptere Forstå Møde Se

Faglige kompetencer Empati Evne til at forstå og leve sig ind i andre menneskers følelser og situation. Hænger ret meget sammen med anerkendelse

Faglige kompetencer. Kommunikation Børn. Forældre. Leder. Brugere Faglige kompetencer Kommunikation Børn Forældre Leder Brugere Kolleger Tværprofessionelt Nonverbal- formidling- kunne kommunikere med forskellige grupper

Faglige kompetencer Inklusion Vi skal rumme alle børn- på tværs af forskelligheder

Faglige kompetencer Refleksion Hvorfor gør vi egentlig som vi gør? Undrer os over egne og andres handlinger

Vi arbejder med børn/ung- Mennesker med nedsat funktionsevne Vi arbejder med børn/ung- Mennesker med nedsat funktionsevne. - Mennesker med sociale problemer.

Primære fag Pædagogik. Dansk, kultur og kommunikation Primære fag Pædagogik. Dansk, kultur og kommunikation. Individ, institution og samfund. Praktikuddannelse. Specialiseringen. Det tværprofessionelle element

Linjefag. Sundhed, krop og bevægelse. Udtryk, musik og drama Linjefag Sundhed, krop og bevægelse. Udtryk, musik og drama. Værksted, natur og teknik.

En gammel mand står på toget og sætter sig i en kupe, hvor der sidder en punker med hanekam og alt, hvad der nu hører sig til en punker. Den gamle mand og punkeren sidder længe og ser på hinanden uden at sige noget. Da de har kørt et stykke tid uden at sige noget, siger punkeren til den gamle mand:  "Hvad så dit gamle fjols, har du aldrig gjort noget vildt?"  Den gamle mand sidder et stykke tid og kigger intenst på punkeren, inden han svarer:  "Jo, det har jeg faktisk. Dengang jeg var ung kneppede jeg en høne, og nu sidder jeg og spekulerer på om du er min søn!" Nu vi er pædagoger, og vi netop nu er nået halvvejs, tænker vi at vi lige skal have en pause. Så her er en joke :D

Hvordan arbejder vi innovativt i forhold til at fremme sundheden, i vores profession? Vores linjefag spiller en stor rolle her. For her for vi speciale i skb, umd eller vnt. Og det er kreative alternative måder at udvikle og lære på.

Læringsprocessor gennem leg Læringsprocessor gennem leg. Teater: Rollespil, sociale kompetencer, selvværd. Pixeline spil: Faglige kompetencer Udfordring for pædagoger er at tænke leg og brvægelse ind i læringsprosessor. Men samtidig skal børnene og have lov til at lege, uden hele tiden at føle de er overvejet, eller skal have noget ud af det.. De skal udvikle deres fantasi og selvstændighed.

Læringsprocessor gennem bevægelse Brydning: Slåskultur, kropsbevidsthed, egne og andres grænser, fysisk sundhed

Idrætsinstitutioner Udeinstitutioner

CIRKUSHUSET Cirkus- bevægelse, inklusion, socialtsammenspil, sjov/leg, udvikler sig motorisk,

Empowerment MEDBESTEMMELSE- opnå følelse af kontrol over eget liv Børnene får en aktiv rolle i forhold til medbestemmelse i cirkushuset

Sundhed Vi pædagoger skal sundhedsfremme, for at børn og brugere opnår bedst livskvalitet. Mål med sundhed er at børn og brugere skal opnå fysisk, psykisk og socialt velvære.

Opdragelse, dannelse, læring, omsorg, socialisering og udvikling. Det skal vi som pædagoger kunne.. Det er det vi kan. Men vi bliver også uddannet i nogle ”under” temaer. Lidt mere konkrete ting. Bl.a.

Vi ser muligheder, frem for begrænsninger