Vælg layout på masteren: Højreklik på siden / Layout / Vælg mellem ”Fastholdelseskaravenen” eller ”Brug for unge” Overskrift MAX 2 linjer Underoverskrift.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Et metodeudviklingsprojekt i UU DANMARK UU Vestsjælland
Advertisements

Overgangen til ungdomsuddannelse – analyser for Skolerådets Formandskab og planlagte analyser i WP 4 Work in progress møde maj 2011.
Markant flere indvandrere i job
Vælg layout på masteren: Højreklik på siden / Layout / Vælg mellem ”Fastholdelseskaravenen” eller ”Brug for unge” Overskrift MAX 2 linjer Underoverskrift.
Kunnskapsløftet i fag- og yrkesoplæring Vibe Aarkrog IUP, Aarhus Universitet 31. oktober 2012.
SOSU i EUD: Nye rammer og opgaver Charlotte Netterstrøm Uddannelseskonsulent Afdelingen for erhvervsrettet ungdomsuddannelse Undervisningsministeriet.
Sammen kan vi mere – ny brobygning til erhvervsuddannelser og erhvervsliv Velkommen! UU Vestsjælland
Kommunens forventninger til, at UU er med til at opfylde 95 % målsætningen Ved Per B. Christensen, Børne- og Kulturdirektør, Næstved Kommune.
S AMMEN KAN VI MERE – N Y BROBYGNING TIL ERHVERVSUDDANNELSE OG ERHVERVSLIV UU Vestsjælland v. Helle Jacobsen Overordnet fokus: Implementering af brugbare.
Bo Ravn Temadag 26. januar 2006 Holstebro Kommune Unge uden uddannelse i centrum.
Underoverskrift 17 pkt bold hvid Maks. 4 linjer Skift farve på forside >Højreklik på slidet >Layout >Vælg forsidelayout Overskrift her Størrelse 49 pkt.
ProNet Konference – Korsør 29. november 2011 Udfordringer set fra et dansk Jobcenter 2011 Anette Steffensen Arbejdsmarkedsområdets Tværfaglig unge- og.
Temadag 7. juni 2006 Struer Kommune
Uddannelsesvejledningen i 9. klasse
Hvem er jeg Hvad kan jeg Hvor skal jeg hen
Hjertelig velkommen til årets uddannelseskonference.
’Afklaring om valg af erhvervsuddannelse via frivillig brobygning’
Alle elever skal udfordres på deres uddannelsesvalg og vælge den uddannelse, som de er bedst egnet til!
De unges vandring i uddannelsessystemet – uddannelsesmønstre i Region Midtjylland og betydningen af geografi og social baggrund Handels- og Ingeniørhøjskolen.
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
Fra grundskole til ungdomsuddannelse Seminar for UU-medarbejdere og medarbejdere på de tekniske skoler. Sorø den 27. marts 2006 og Middelfart den 3. april.
UU-Vestegnen Vognporten Albertslund Tlf
”Vi når målet – men hvordan?”
Et målrettet uddannelsesforløb i 3 trin på Læssøesgades Skole, Århus Produktionsskole og en ungdomsuddannelse. Projektet er lavet i samarbejde med Århus.
It i folkeskolen SkoleIntra-træf 2011
Obligatorisk Ungdomsuddannelse SFU 5/3-11 Vejle Lars Andersen Arbejderbevægelsens Erhvervsråd
Alle elever skal udfordres på deres uddannelsesvalg og vælge den uddannelse, som de er bedst egnet til!
Strategier for uddannelsesparathed Dialogmøde for UUO Tirsdag 11. januar Klaus Majgaard.
Eleverne bliver bedre Eleverne læser nu lige så godt i 3. klasse, som de gjorde før i 4. klasse. I naturfag og matematik er de nu lige så gode i 4. klasse,
UNGE OG UDDANNELSE. Et væld af muligheder…. Som ungt menneske i Danmark har man et væld af muligheder for uddannelse, job og afklaring. Regeringens mål.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" Faglært.
Forældremøde 7. klasse.
Bo Ravn leder UU – Nordvestjylland Ungdommens Uddannelsesvejledning
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
UTA- Årshjul. Optag på ungdomsuddannelserne 11. September 2013.
Vejledning Alle skal have en uddannelse (95 %) Flere elever skal vælge erhvervsuddannelse Mål med udskoling: Eleverne klar til at træffe valg Ansvar:
Forældremøde 8. kl. UEA-undervisning
Uddannelsesparathed og vejen til de 95 pct. UU Københavns Kommune 29. september 2010 – Lis Rom Andersen.
Velkommen til forældremøde
Regeringens globaliseringsudspil
1 De fornyede erhvervsuddannelser Praktikkonference den 23. april oplæg v. Finn Togo, UVM.
Bo Ravn Kommunernes indsats En samlet, strategisk indsats i kommunen En tidlig og differentieret indsats i grundskolen (overgang til ungdomsuddannelse)
Nye mål – Regeringsgrundlag 2005 Danmark skal have en globaliseringsstrategi, der styrker konkurrenceevne og sammenhængskraft: Danmark som førende vidensamfund.
Lars Olsen, journalist og forfatter
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
UU Ringkøbing Fjord August 2008 Lov nr. 171 Der skal tilrettelægges en særlig indsats for elever fra 6. klasse, der har en øget risiko for ikke at påbegynde.
1 Den danske model Kvalitetsudvikling og kvalitetssikring af vejledningen Erik Møller Hansen Chefkonsulent Kontoret for vejledning Undervisningsministeriet.
SFI – Det Nationale Forskningscenter for Velfærd Handicap & beskæftigelsespotentiale – Snoghøj – Handicap og beskæftigelsespotentiale Jan Høgelund.
Vejledning på den politiske dagsorden Regeringsgrundlaget ”Nye Mål” Aftalen ”En ny chance til alle” 4 debatoplæg til Globaliseringsrådet Udspillet om ungdomsklassen.
FORÆLDREMØDE 10. ÅRGANG AUGUST Vejledning 10. årgang Præsentation Vejledningslov Uddannelsesparathedsvurdering Uddannelsesplan – minuddannelse.net.
Tidl. Vejledningschef Leif Erik Pedersen
Anbefalinger fra Vækstforum Hovedstadens task force om erhvervsuddannelser Vækstforum Hovedstadens møde den 21. juni 2012 v/ Klaus Nørskov,
Status på implementeringen af vejledningsreformen
Titel og undertitel skal stå med store bogstaver (Versaler) og skal holdes indenfor de to vandrette grå linjer. Titlen kan stå i farve, eller der kan vælges.
Efterskolerne tilbage til samfundet Charlotte Rønhof 31.okt. 12 Efterskolerne tilbage til samfundet.
Glostrup §17.4 / UU ansvar:Uddannelsesvejledning og information Foretage endelig uddannelsesparathedsvurdering Formidling af intro, brobyg praktik.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" Faglært.
Beskæftigelsesreformen - uddannelse til arbejdsløse v/Uddannelsespolitisk konsulent Claus Eskesen.
UU - Centrenes lovgivningsmæssige ramme og opgaver Lov om vejledning om valg af uddannelse og erhverv: - Vejledningen skal bidrage til at valg af uddannelse.
UURS konference den Comwell Køge Workshop 10 – hvor er UU på vej hen v. Mark Jensen UU DK UU DANMARK UDVIKLING & INTERESSEVARETAGELSE VEJLEDNING.
Jobcenter Halsnæs Oplæg på workshop på Vejledningstemadag den 29. november 2013.
Forældremøde UU Faaborg-Midtfyn.
Perspektiver i ungepakken Per Bredholt Frederiksen
DEN GODE OVERGANG SKIVE SYDDANMARK/ MIDTJYLLAND FREDERIKSHAVN HORSENS
Årsmøde
Ungdomsuddannelse til alle v/direktør i Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen Kaj Ove Christiansen
Ambition: Flere skal vælge og gennemføre en erhvervsuddannelse.
Årsmøde
Præsentationens transcript:

Vælg layout på masteren: Højreklik på siden / Layout / Vælg mellem ”Fastholdelseskaravenen” eller ”Brug for unge” Overskrift MAX 2 linjer Underoverskrift MAX 2 linjer Integration og uddannelse - et samarbejde mellem Vestegnen og Fastholdelseskaravanen Oplæg ved Integrationsministeriet, Afdelingschef Henrik Kyvsgaard, Park Hotel Glostrup, onsdag den 6.april 2011

Vælg layout på masteren: Højreklik på siden / Layout / Vælg mellem ”Fastholdelseskaravenen” eller ”Brug for unge” Overskrift MAX 2 linjer Brødtekst starter uden bullets, hvis du vil have bullets brug ”Forøge / Formindske indryk” for at få de forskellige niveauer frem Disposition 1. Positive tendenser 2. Udfordringer 3. Handling

Vælg layout på masteren: Højreklik på siden / Layout / Vælg mellem ”Fastholdelseskaravenen” eller ”Brug for unge” Overskrift MAX 2 linjer Brødtekst starter uden bullets, hvis du vil have bullets brug ”Forøge / Formindske indryk” for at få de forskellige niveauer frem Positive tendenser I Flere unge, særligt etniske minoritetspiger, gennemfører en ungdomsuddannelse Andel af de unge på landsplan, som i 2009 forlod grundskolen, der forventes at gennemføre en ungdomsuddannelse: 26. juni 2014 Kilde: UVM, Profilmodellen

Vælg layout på masteren: Højreklik på siden / Layout / Vælg mellem ”Fastholdelseskaravenen” eller ”Brug for unge” Overskrift MAX 2 linjer Brødtekst starter uden bullets, hvis du vil have bullets brug ”Forøge / Formindske indryk” for at få de forskellige niveauer frem Positive tendenser II Uddannelse fører til beskæftigelse – både for etniske danskere etniske minoriteter Beskæftigelsesfrekvens på landsplan for årige indvandrere og efterkommere fra ikke- vestlige lande fordelt på fuldført dansk uddannelse – 2008: 26. juni 2014

Vælg layout på masteren: Højreklik på siden / Layout / Vælg mellem ”Fastholdelseskaravenen” eller ”Brug for unge” Overskrift MAX 2 linjer Brødtekst starter uden bullets, hvis du vil have bullets brug ”Forøge / Formindske indryk” for at få de forskellige niveauer frem Udfordringer I Etniske minoritetsunge fuldfører i mindre grad en ungdomsuddannelse på normeret tid end danske unge – og udfordringen er størst på de erhvervsfaglige uddannelser Andele af indvandrere og efterkommere fra ikke-vestlige lande samt etniske danskere, der har fuldført en ungdomsuddannelse på normeret tid i juni 2014 K ilde:Undervisningsministeriets dynamiske database,

Vælg layout på masteren: Højreklik på siden / Layout / Vælg mellem ”Fastholdelseskaravenen” eller ”Brug for unge” Overskrift MAX 2 linjer Brødtekst starter uden bullets, hvis du vil have bullets brug ”Forøge / Formindske indryk” for at få de forskellige niveauer frem Udfordringer II Særligt etniske minoritetsdrenge har svært ved at gennemføre en ungdomsuddannelse – særligt en erhvervsfaglig uddannelse •Ca. hver anden etnisk minoritetsdreng mellem 25 og 39 år har grundskolen som højeste uddannelse – og tallene har ikke ændret sig siden 2005 •Frafaldet på ungdomsuddannelserne blandt etniske minoritetsdrenge er næsten dobbelt så stort som blandt etnisk danske drenge

Vælg layout på masteren: Højreklik på siden / Layout / Vælg mellem ”Fastholdelseskaravenen” eller ”Brug for unge” Overskrift MAX 2 linjer Brødtekst starter uden bullets, hvis du vil have bullets brug ”Forøge / Formindske indryk” for at få de forskellige niveauer frem Udfordringer III Erhvervsskolernes udfordring – og hvorfor vejledning og erhvervsskolerne er helt centrale Gruppen af etniske minoritetsunge vokser i de kommende år – de udgør et potentiale for dansk erhvervsliv, dansk vækst og dansk velfærd 26. juni 2014 Etniske minoritetsunge - læsevanskeligheder - modkultur - snævre uddannelsesvalg - erhvervsuddannelser har ofte lav prestige blandt etniske minoriteter Mangel på faglært arbejdskraft i de kommende år (DA/DI) Erhvervsskolerne

Vælg layout på masteren: Højreklik på siden / Layout / Vælg mellem ”Fastholdelseskaravenen” eller ”Brug for unge” Overskrift MAX 2 linjer Brødtekst starter uden bullets, hvis du vil have bullets brug ”Forøge / Formindske indryk” for at få de forskellige niveauer frem Hvordan ser det ud på Vestegnen?

Vælg layout på masteren: Højreklik på siden / Layout / Vælg mellem ”Fastholdelseskaravenen” eller ”Brug for unge” Overskrift MAX 2 linjer Brødtekst starter uden bullets, hvis du vil have bullets brug ”Forøge / Formindske indryk” for at få de forskellige niveauer frem Hvordan ser det ud på Vestegnen? 26. juni 2014 Karaktergennemsnit 9. klasse afgangsprøve og karakterer, 2010 Kilde: UNI-C, UVM, egen bearbejdning

Vælg layout på masteren: Højreklik på siden / Layout / Vælg mellem ”Fastholdelseskaravenen” eller ”Brug for unge” Overskrift MAX 2 linjer Brødtekst starter uden bullets, hvis du vil have bullets brug ”Forøge / Formindske indryk” for at få de forskellige niveauer frem Hvordan ser det ud på Vestegnen? Kilde: UVM, Profilmodellen

Vælg layout på masteren: Højreklik på siden / Layout / Vælg mellem ”Fastholdelseskaravenen” eller ”Brug for unge” Overskrift MAX 2 linjer Brødtekst starter uden bullets, hvis du vil have bullets brug ”Forøge / Formindske indryk” for at få de forskellige niveauer frem Hvordan ser det ud på Vestegnen? Positive tendenser på Vestegnen: -Flere unge i aldersgruppen 16 til 20 år er i gang med en uddannelse – ifølge UUs egne opgørelser -Begyndende bedring i praktikpladssituationen gennem det sidste år -Stort engagement blandt lærere, vejledere og skoleledere

Vælg layout på masteren: Højreklik på siden / Layout / Vælg mellem ”Fastholdelseskaravenen” eller ”Brug for unge” Overskrift MAX 2 linjer Brødtekst starter uden bullets, hvis du vil have bullets brug ”Forøge / Formindske indryk” for at få de forskellige niveauer frem Integrationsministeriets samarbejde med Vestegnens kommuner •Fastholdelseskaravanen ved Integrationsministeriet og Undervisningsministeriet •Brug for alle unge ved Integrationsministeriet •Partnerskabssamarbejde imellem Albertslund kommune og Integrationsministeriet •En række indsatser støttet af Integrationsministeriets puljer

Vælg layout på masteren: Højreklik på siden / Layout / Vælg mellem ”Fastholdelseskaravenen” eller ”Brug for unge” Overskrift MAX 2 linjer Brødtekst starter uden bullets, hvis du vil have bullets brug ”Forøge / Formindske indryk” for at få de forskellige niveauer frem Fastholdelseskaravanen Udvikling og gennemførelse af strategiske indsatser i samarbejde med produktionsskoler, erhvervsskoler og UU vejledninger målrettet etniske minoritetsunges valg og gennemførelse af ungdomsuddannelse Øge fastholdelsen af etniske minoritetsunge i en påbegyndt erhvervsuddannelse – senest særligt fokus på drengene •Understøtter regeringens 95 pct. målsætning •Bidrager til opfyldelse af erhvervslivets behov for veluddannet arbejdskraft

Vælg layout på masteren: Højreklik på siden / Layout / Vælg mellem ”Fastholdelseskaravenen” eller ”Brug for unge” Overskrift MAX 2 linjer Brødtekst starter uden bullets, hvis du vil have bullets brug ”Forøge / Formindske indryk” for at få de forskellige niveauer frem Vestegnen og Fastholdelseskaravanen Intensive vejledningsforløb Personlig og faglig afklaring og motivation, en øget positiv selvbevidsthed og et personligt ressourcesyn hos den unge Der arbejdes med at udvikle modeller for intensive vejledningsforløb sammen med bl.a. ungdomsskoler, produktionsskoler og i UU-regi 26. juni 2014

Vælg layout på masteren: Højreklik på siden / Layout / Vælg mellem ”Fastholdelseskaravenen” eller ”Brug for unge” Overskrift MAX 2 linjer Brødtekst starter uden bullets, hvis du vil have bullets brug ”Forøge / Formindske indryk” for at få de forskellige niveauer frem Vestegnen og Fastholdelseskaravanen Etniske vejledningscoaches UU rekrutterer etniske vejledningscoaches fra de større etniske grupper i lokalområdet – der fungerer som døråbnere til eget kulturbagland og hjælper UU vejledere med at informere og vejlede såvel unge som forældre 26. juni 2014

Vælg layout på masteren: Højreklik på siden / Layout / Vælg mellem ”Fastholdelseskaravenen” eller ”Brug for unge” Overskrift MAX 2 linjer Brødtekst starter uden bullets, hvis du vil have bullets brug ”Forøge / Formindske indryk” for at få de forskellige niveauer frem Vestegnen og Fastholdelseskaravanen Fællesindsats om praktikpladser Samarbejde imellem UU, jobcentre, erhvervsskoler, produktionsskoler og lokale virksomheder om praktikpladser til etniske minoritetsunge – også under ordningerne ny mesterlære, EGU og trainee-aftaler 26. juni 2014

Vælg layout på masteren: Højreklik på siden / Layout / Vælg mellem ”Fastholdelseskaravenen” eller ”Brug for unge” Overskrift MAX 2 linjer Brødtekst starter uden bullets, hvis du vil have bullets brug ”Forøge / Formindske indryk” for at få de forskellige niveauer frem Samarbejde omsat i praksis Grundskolen 10. kl. Ungdomsskole Mentorer Uddannelsesguider UU-vejledning Overgangs- vejledning Praktik Trainee Forpraktik Produktions- skole Kontaktlærer EGU Virksomhed Erhvervs- uddannelse Virksomhedsmentor