E T LÆRINGSSPIL TIL UNDERVISNING I NBO. O M OS Mads Caspersen:  Ba.scient.math.  Stud.it.  Interesse for leveldesign og læring Christoffer Holmgård.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Lidt om vejleder rollen
Advertisements

på seminariet Tankegange og indhold
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
International linje en forsøgsordning Hvem er vi? Hvad er det vi kan / vil / skal Internationalt læringsmiljø / flersproget tilgang Fokus den internationale.
Produktion og Logistik
Mind:lab Patrik Gustavsson Culture Manager. mind:lab Økonomi og Erhvervsministeriets kreative væksthus for afprøvning og udvikling af nye ideer Projekthotel.
Ellært Et ”Læringsspil”
Bibliotek og uddannelse, Hindsgavl, 2005 Udvikling af videnfællesskaber i en uddannelsesinstitution.
Siamak Amjadi …. baggrung
Socialpædagogisk læringsspil Udviklingsseminar I Christian Engel Brund Jeppe Sønderby Christensen
V ORES A GENDA  Os og vores speciale  Godt ved specialeprocessen  Knapt så godt ved specialeprocessen  Vejledning  Grupper  Gode råd.
Skolereformen Oplæg Lejre d. 6. februar
For vejledere i opgaver og projekter i 2g og 2hf Dynamokursus d
Vidensnetværkets konference 8. december 2008
Vejlederens funktion i det problemorienterede projektarbejde
Teori, begreber, faglige metoder og undersøgelsesmetode
5. Mediepædagogisk vejledning - tre eksempler
SVS intro 7. december 2010 v/LH Dias 1 Specialeseminarer på Institut for Statskundskab, KU Henrik Jensen Professor, Dr.Scient.Pol. & Ph.D. Department of.
Bliv nysgerrig på din egen praksis!
At udforske sin egen praksis
- Et arbejdsredskab til videndannelse
Kommunikation og konflikthåndtering. Baggrund : Stigende produktion på grund af større affaldsmængder: Afgrænset tid Afgrænset kundeservice Afgrænsede.
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
1 Vejlednings- opgaven Tirsdag aften v. Adjunkt Martin Finderup Andersen.
Vejlederens funktion i det problemorienterede projektarbejde
Velkommen til dag 2 på AUs vejlederuddannelse!
Forskningsperspektiver på læremidler
Virtuelle verdener og rum Lisbeth Klastrup og Troels Degn Johansson IT-højskolen I København F-2002, Design, Kommunikation & Medier.
Tanker om portfolie Den 21/10 Af Krea-gruppe. Program Kort om portfolie Fordele ved portfolie og SUS generelt I et uddannelsesmæssigt perspektiv Etiske.
PRAKTIK SOM GYMNASIELÆRER MIDTVEJSMØDE
Bedre udbytte af it i skolen Et seminar til skoleudvikling Marianne Hornskov og Sanya Pedersen Danmarks Evalueringsinstitut.
En portfolio er den bevidste indsamling og løbende vurdering af eller refleksion over undervisningens og læringens processer og produkter.
Talent udvikling! SkSke herrens vilje! Christian den 3. Men lad os samarbejde om danske erhvervsuddannelser, der udvikler talenter!
Workshop 1: Ideudvikling og problemformulering Sarah m. L. Krøtel
1 Vejlednings- opgaven v. projektleder Martin Finderup Andersen.
Qaasuitsup Kommunea bygder -bygdeskoler- Professionel udvikling - Kurser og uddannelser -
Opgaver Forventninger og vejledningsstrategier 1.
Valhalla, integreret daginstitution Nyborg
UDDANNELSER I UDVIKLING – side 1 Skolebiblioteket som læringscenter Rikke Schultz
Drejebog Program Café-debat metode Praktiske forhold Intro Cafedebat
The KaosPilots August Arne Kleven og & friends Opgaven Introduktion til analysen Praktisk gennemførsel - personlig tilbagemelding.
2.møde, 1. Time forskning - projektarbejde
Qeqqata Kommunia Professionel udvikling - Kurser og uddannelser -
Instruktorforløb i Akademisk Studiekompetence 1. undervisningsgang Anja Hønnerup Nielsen November 2011.
LP-MODELLEN Vejlednings-opgaven Tirsdag aften
Status for akutuddannelsestiltag til FAM-personale i Region Nordjylland v/ projektleder Dan Fanøe Nilsson, PKA 6. november 2009, Konferencecenteret Koldkærgård,
It-støttet religionsundervisning
Gruppearbejde – muligheder og udfordringer
Børns Biblioteker To fagligheder i dialog – om børn, medier og professionsudvikling.
Ved eksamen bliver de studerende prøvet i forhold til deres: Viden om grundlæggende begreber, teorier og forskningstraditioner vedrørende IT som medie.
Dagsorden Alle ”kender” Hattie
Læreprocesser i naturvidenskabelige fag - I erhvervsuddannelses-kontekster Ole Ravn Christensen Paola Valero Institut for Uddannelse, Læring og Filosofi.
En portfolio er den bevidste indsamling og løbende vurdering af eller refleksion over undervisningens og læringens processer og produkter.
IT-Produkt til læring php. ”Graf editor”
Specialeforsvar d. 25/ , IT-Universitetet København Mette Gamborg Jensen & Karina Kold Foldager STORYTELLING - Markedsføring af en kunstorganisation.
Praktikforberedelse - på ‘seminariet’. Indhold Hvordan forstår vi arbejdsdelingen? – Forholdet mellem teori og praksis Hvordan arbejder vi med vores del.
Strategisk kompetenceudvikling - konteksten
Kristina G. H. Kristensen Kommunikation og it eksamen 22. juni 2009 kl – Opgave: Markedsføring af Kulløse miljømesse.
Alt er på hjemmesiden nyfolkeskole.wordpress.com.
Tillidsreform SKAL Principper for samarbejdet mellem den danske regering, arbejdsgiverne og de faglige organisationer.
Linda Greve Center for Undervisningsudvikling
Netværksledelse i den offentlige opgaveløsning
”Blog som læringsplatform”
Vedligeholdelse og udvikling af CRRT kompetencer hos intensivsygeplejersker.
Praktikvejlederuddannelsen Fjernundervisning. Hvad er fjernundervisning? ”Fjernundervisning betegnes som undervisning, der ikke som udgangspunkt forudsætter,
1 Organisation/ledelse, procesanalyse Introduktion til kommunikation og samarbejde 4: Lars Peter Jensen.
Faglig Udvikling i Praksis Teknologi
Kurset i fase 1 er 2-delt:  I første del og som introduktion præsenteres du for definitionen af Flipped Learning. Og du præsenteres for en didaktisk skitse.
NBTF, Ullevål 4/12-17 Coaching.
Tips til videoproduktion i stor skala
Præsentationens transcript:

E T LÆRINGSSPIL TIL UNDERVISNING I NBO

O M OS Mads Caspersen:  Ba.scient.math.  Stud.it.  Interesse for leveldesign og læring Christoffer Holmgård  Ba.psych.  Stud.it  Interesse for kognition, spildesign og læring  Ansat ved Institut for Militærspsykologi siden 2004

V ORES SPECIALE PROJEKT Fokus på voksenlæring gennem computerspil, specifikt:  Hvordan kan læring gennem computerspil fungere?  Hvilke motivationelle faktorer er afgørende for at læring gennem computerspil kan finde sted?  Kan vi udvikle retningslinjer for, hvordan man producerer et computerspil til en specifik læringsopgave?

F ORSLAG TIL SAMARBEJDE MED COS Case-samarbejde omkring en konkret læringsopgave i FSV Stor åbenhed overfor COS ønsker og behov Ønske om at producere et ’proof-of-concept’ med mulighed for afprøvning og indsamling af empiri Løbende samarbejde omkring produktets udforming

L ÆRINGSSPIL I KONTEKST Spillet som katalysator for læring, men ikke stående alene Indlejret i et læringsforløb med forberedelse og opsamling på brugen af spillet Spillet kan give konkrete erfaringer, som kan danne basis for generelle koncepter gennem refleksion og diskussion

I DÉ - OPLÆG : NBO- SPIL Bekendt med NBO-problemstillingen via Peter Sjøstedt Mulighed for produktion af spil til læring af håndtering af generelle problemstillinger i et NBO-scenarie? Fokus på udfordring: Informationshåndtering, kommunikation og beslutningstagning

NBO- SPIL KONCEPT Turbaseret taktisk spil for flere spillere Spillere fordeles til to hold med forskellige roller Spillets primære udfordring er at opnå sit mål igennem den mest effektive kommunikation