IT udvalgets evaluering af arbejdet 2010 Med udgangspunkt i kommissoriet Et næsten færdigt udkast Kommentarer udbedes Hvad mangler vi – hvad skal ændres? Så skal jeg gerne rette til Dalum Bidrag fra Maja, Anne-Grethe, Povl og Kristian medtaget Version 5
Kommissorium IT udvalgets opgave er: at ajourføre og forny indhold på den landsdækkende hjemmeside at få opdateret funktionsbeskrivelse for CV databasen at udvikle den landsdækkende CV database til at være anvendelig for medlemmer/brugerne med opdateret brugervejledning samt være mere overskuelig og tilgængelig for arbejdsgiverne at gøre alle foreninger aktive på den landsdækkende hjemmeside at få den informative landsdækkende CV database taget i anvendelse i SE foreningerne
at ajourføre og forny indhold på den landsdækkende hjemmeside IT udvalget har løbende påpeget ønsker overfor koordinator - Redaktørerne har implementeret den nuværende struktur - Layoutet forbedret/ forenklet - Søgefunktion på alle siderne - Mulighed for at få vejledning og akut hjælp
at få opdateret funktionsbeskrivelse for CV databasen IT udvalget har produceret og udgivet: - Manual til medlemmers anvendelse af DB - Manual til kontorvagtens anvendelse af DB - Beskrivelse af DB funktion for virksomhederne - Testversion af ny brugerflade - Vejledning til at få en Google Kalender
at udvikle den landsdækkende CV database til at være anvendelig for medlemmer/brugerne med opdateret brugervejledning samt være mere overskuelig og tilgængelig for arbejdsgiverne Forenkling og fornyelse af databasen IT udvalget har lavet en ny brugerflade: - Et bedre layout - Bedre sorteringsmuligheder - Medtagelse af kontingentbetaling - Forenkling af medlemstype og –status - Mere stringente resultater ved søgning i CV’èr - Standardiserede medlemsgrupper - Hastigheden forøget vha. omprogrammering af visse moduler - Mere logisk funktion af AMS rapporten Test af ny brugerflade hos 6 foreninger Men det bør kun være starten …..!
Start foreninger med på fælles hjemmeside 19 foreninger med på fælles database 16 med korrekt link til DB at få alle foreninger med på fælles hjemmeside og database …..nu 14 foreninger med 21 foreninger med 19 med korrekt link til DB TYPO3 minikurser afholdt for 6 foreninger forår og sommer 2010
at få alle foreninger med på fælles hjemmeside og database
Hvilke resultater er opnået – hvad gik godt og mindre godt? Godt: • At flere kom med på databasen -21 i alt • At flere kom med på hjemmesiden –14 i alt • Ny DB brugerflade testet • Forenkling på landsportalen - Færre menupunkter - Søgefunktion - Intranet omorganiseret Mindre godt: • Manglende lokal opdatering/ respons fra foreningerne • Manglende forklaring af DBs funktion ved virksomhedssøgning • Arkiv/ fælles linkside mangler på landsportalen
Hvilke gode råd og ønsker har vi til næste års IT udvalg? UTUN udvalget sammensætter udvalget efter ansøgning - 3 medlemmer – helst med erfaring som SE-kontorvagt - Udvalget er valgt for 2 år - Ledige udvalgsposter suppleres efter aftale med UTUN - Ansøgere skal påregne en stor og tidkrævende opgave IT udvalget skal: - Sikre udpeget ansvarlig IT kontaktperson i alle foreninger - Sikre at foreningerne linker rigtigt mellem hjemmeside og DB - Kommunikere fornuftigt i udvalget – mange møder koster - Bevare en god kontakt til alle foreninger - Udvikle såvel DB som hjemmesider Målet er: - at databasen bliver brugervenlig for virksomheder - at hjemmeside og database skaber synlighed om Senior Erhverv - at foreningerne bruger IT systemet med stolthed
Økonomi Fælleskonto –IT KontoplanBudget 2010pr Noter Kurser, TYPO TYPO3 kurser, Thisted og Linkfactry SE Portal, drift Pil.dk og Websmedjen NetværksDB Torben Rasmussen og Scan Net; NNMarkedsdata forfalder 1/12 I alt Hvordan gik det med økonomien?