Udskoling Informationsmøder 30. januar og 3. februar 2014
Hvad gør vi i den nye udskoling på Glostrup Skole?
Målene med udskolingen At sikre et højt fagligt niveau hos alle At det bliver sjovere at gå i skole At alle i klassen interesserer sig for det samme At man får mulighed for at fordybe sig At alle bliver så dygtige som muligt At lære om samfundet på nye måder
Nye læringsfællesskaber. Støtte den enkelte elevs faglige, personlige og sociale udvikling. Etablering af partnerskaber, der åbner skolen mod omverdenen.
Nye læringsfællesskaber og tid til fordybelse. International Kommunikation Performance Naturvidenskab
Hvor udbydes linjerne? Nordvang Nordvang Skovvang Søndervang Performance International Naturvidenskab Kommunikation Nordvang Nordvang Skovvang Søndervang Vestervang Søndervang Skovvang Vestervang
Fokuslæreren støtter og vejleder den unge.
At alle bliver så dygtige de kan At sætte mål og få feedback Hyppige samtaler med den unge Ny platform for involvering og samarbejde med forældrene Klar, parat, uddannelsesparat At bryde den sociale arv
Virkeligheden ind i skolen og skolen ud i virkeligheden.
Tid til fordybelse, hvordan kan mit skema se ud i august måned 2014? Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag Kl. 8.00-8.30 Læringsblok Linjetimer Kl. 8.30-11 Fokustimer Kl. 11.00-12.00 UU*/pause Kl. 12.00-14.30 Kl. 14.30-15.15 Lektiehjælp
Tid til fordybelse, hvordan kan mit skema se ud i august måned 2014?
Vigtige datoer 4. marts introduktionsmøde for elever og forældre 6. og 7. marts linjeintroduktionsdage 4. april sidste frist for aflevering af ansøgningsskema 14. maj besked om linjer og klasser
Folkeskolereformen -mål og resultatkrav At udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. At mindske betydning af social baggrund i forhold til faglige resultater. At tilliden til og trivslen i folkeskolen skal styrkes Mindst 80 % af eleverne skal være gode til at læse og regne målt i nationale test. Andelen af de allerdygtigste elever i dansk og matematik skal stige år for år. Andelen af elever med dårlige resultater i de nationale test for læsning og matematik skal reduceres år for år. Elevernes trivsel øges.