1 Innovation i AT i 2g på Fjerritslev Gymnasium Branding (2.22) Fremtidens by (2.19-2.20)

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
? Fra 1 til 10.
Advertisements

Trehøje-Pigerne Side 1 Vejledning til brug af hjemmesiden Det er slet ikke så vanskeligt – så brug hjemmesiden flittigt… Det er.
[indsæt selv arbejdspladsnavn og dato]
SMUT PAKKE 3 VIDEN OM KOST.
Mini-PC-kørekort – Modul 6
TPG handleplans-skema
FARVESKIFT Skift farve i supergrafikken ved at gå til Designfanen i topmenuen og vælg anden farve. FORSIDE KORT TIL HANDLING - PSYKISK ARBEJDSMILJØ I SYGEPLEJEN.
Værktøjer/tips og tricks - til implementering af ændringer i egen organisation Hvorfor benchmarking/evaluering Er der nogen, der ved, hvorfor vi laver.
Fælles kompetenceudviklingsdag 25. september 2012, CABI
3-timersmødet 2013 TEMA: Samarbejde i teams og om patientforløb • Tankegangen bag den forløbsorienterede organisationen (FLO) er, at patienten og patientforløbet.
Program – 10.00: opsamling på cases og innovationsdage - hvor er vi med vores cases? - hvad mangler vi for at komme videre? – 11.00: Innovation.
”Intet” af Janne Teller
Hvordan bruger jeg MinInstitution?
Åbent bord Den Kreative Platform
Game Maker 7. Sådan ser Game Maker ud når det startes op.
Du skal vide nogen om blodtrykket, fordi det fortæller noget om hvordan dit hjerte har det. HUSK - at hjertet ikke er til at undvære ligesom bilen.
Energi- & Vandværkstedet
1 Center for Undervisningsmidler PowerPoint 2007 Kursus Enkle præsentationer.
Større Skriftlig opgave •Orienteringsmøde v. Catherine Lønholdt.
HADERSLEV KOMMUNES 10.KLASSECENTER ved Kløften Skriftlige prøver Haderslev Kommune – 2013 Skriftlige prøve.
Arbejdspladsudvikling
Innovation og iværksætteri
Arbejde i grupper med KIE-modellen
Spilleregler.
3-timers møder Aarhus Universitetshospital 2014
SMUT PAKKE 4 VIDEN OM MOTION.
Fagdidaktisk kursus i religion
Modul 1 Rød løber (A). Spilleregler for dagen Ingen pauser Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity,
Videreudvikling af ide 2&2
Karl Henrik Flyums model
Velkommen til Fællesskaber for Alle for Folkeoplysningsklubberne!
TEMA: KOMPETENCEVURDERING Målbeskrivelserne er ved at blive/er reviderede i alle specialer. Der lægges større vægt på kompetencevurdering Der lægges større.
CFU 1 Center for Undervisningsmidler PowerPoint-kursus Enkle præsentationer.
Spørgsmål: 1 Hvad er en knallertansvarsforsikring? Svarmuligheder: Ja
Generel introduktion til EC
Workshop plan Virkningsevaluering, VIA UC, Hedeager 2, 8200 Aarhus N.
Lederseminar 2014 Varde Kommune
Velkommen til Konference om rammeforsøgene: Studietid, Timepuljer og Studiefællesskaber 26. Februar 2013 Konference om rammeforsøg 26. februar
Spilleregler. Del spillerne op i hold. Holdene konkurrerer om at finde de rigtige svar i materialet.
I det følgende er der 20 spørgsmål, hvor du skal afgøre hvilken af 3 konturer der spilles: op, ned og ligeud. Alle spørgsmålene har stor afstand. Melodisk.
I det følgende er der 20 spørgsmål, hvor du skal afgøre hvilken af 2 konturer der spilles: op-ned, ned-op og ligeud. Alle spørgsmålene har stor afstand.
Office365 – Bliv klar (få evt
I det følgende er der 20 spørgsmål, hvor du skal afgøre hvilken af 2 konturer der spilles: op-ned, ned-op og ligeud. Alle spørgsmålene har stor afstand.
Akutafdelingen På vej mod DNV Oplæg til gruppearbejde: Hvad gør vi først? Hvad gør vi siden?
Rapporter (Access, del 5). RHS – Informationsteknologi – Udgangspunkt Vi har oprettet en database Vi har defineret en eller flere tabeller, og.
Patientsikkerhed, kvalitet og akkreditering
Modul 1 Rød løber (E). Spilleregler for dagen Ingen pauser Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity,
Modul 5A Idéerne anbringes på væg eller bord og en idé vælges.
Modul 1 Rød løber (D). Spilleregler for dagen Ingen pauser Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity,
TEMA 2014: KOMPETENCEVURDERING Målbeskrivelserne er ved at blive/er reviderede i alle specialer Der lægges større vægt på kompetencevurdering Der lægges.
Skrivekursus 1.e ..
Creative Platform Learning Emne: DEMOKRATI. 22. JA – Vi har lavet en fejl (med kategori og klap) 1.Find sammen to & to med en der har samme sportsinteresser.
Stress Billedkilde: stress/?lang=da.
AT 3.1 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til AT3.1.
Den Sociale Højskole/ Introduktionsdag ©Visionpool Aps Spilleregler i en god gruppe Workshop, Den Sociale Højskole, 9. juni 2008.
Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
Introduktion til ”Sæt kerneopgaven i spil”
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
Begynd med at åbne
Innovation = nytænkende forbedring af noget i verden
Innovation.
Instruktion s. 1/3 : Introduktion CAMPUS+ forberedelse.
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Sæt dit aftryk – udvikling af ideer
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Præsentationens transcript:

1 Innovation i AT i 2g på Fjerritslev Gymnasium Branding (2.22) Fremtidens by ( )

Hvad skal vi arbejde med… •Opdraget for arbejdet i grupperne er: •Branding •Fremtidens by •Opdragsintro 2 Tid: 20 min.

•Gå til jeres grupper… 3 •Branding (2.22) JJ, St •Fremtidens by ( ) CC, MF

Energizer – association 4 Tid: 10 min.

Idéstafet •Hvilken opgave vil jeres gruppe arbejde med? •Jeg vil arbejde med… fordi… 5 Tid: 30 min.

Gruppen vælger opgave •På baggrund af idestafet vælger gruppen hvilken opgave, der skal arbejdes med 6 Tid: 10 min.

Det kreative rum – Post it. •Alt er tilladt – ingen ideer er forkerte •Vær positiv •Vær åben •Vær imødekommende 7 Tid: 20 min. – herefter pause

Det kreative rum – Post it. •Fortsat 8 Tid: 20 min.

Det kreative rum – Tombola •Gruppemedlemmer trækker på skift et associationskort og siger højt hvilke ideer, der kommer… •Person til højre er sekretær og nedskriver ideerne på Post it 9 Tid: 20 min.

Det kreative rum - Ideer •Alle hænger deres ideer op på vinduerne i fællesområdet •Post it må gerne sorteres, hvis der er noget, der giver mening •Et vindue pr. gruppe… 10 Tid: 30 min.

Det kreative rum - Udvælg •Gå rundt og læs de andres ideer •Hver deltager udvælger én ide som der skal arbejdes videre med •Du må gerne tage ideer fra andre vinduer. Der er ingen der ”ejer” ideerne 11 Tid: 20 min. – og så er der frokost.

Det kreative rum - Idéstafet •Skriv den valgte ide øverst på idestafet- blanketten •Uddyb den valgte ide i næste rude •Blanketten går til højre – igen, igen og igen indtil du får din egen ide tilbage 12 Tid: 30 min.

Energizer - bølge 13 Tid: 5 min.

Det innovative rum •Gruppen udvælger den bedste ide, som de gerne vil arbejde videre med •Mindmap udfyldes for ideen •3 for – 3 imod. I pitcher jeres ide overfor de andre 14 Tid: 20 min.

Det innovative rum •3 for – 3 imod. Fremlæggelse af gruppernes ideer for resten af grupperne 15 Tid: 30 min.

Opgaveplanlægning •Hvad skal ske i tiden inden fase 2 af AT- forløbet •I skemaet ”Opgaveplanlægning” tildeler I hinanden opgaver, der skal udføres inden næste fase i AT-forløbet. Udfyldes elektronisk og uploades på facebook 16 Tid: 20 min.