03-04-2017 HHX - Lene Baake Afsætning 2012.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Afsætning HHX - Lene Baake.
Advertisements

Dynamicweb Software A/S Tobias Høst – Commercial Lead, eCommerce.
BUDGET, OPSPARING og LÅN
Smas’hit En succes. Adfærdsdelen har med udgangspunkt i interviewunder- søgelsen og spørgeskemaundersøgelsen belyst, at brugerne af Hashfacts og Restart.
Vise ord om arbejdslivet
Præferencer på markedet.
Afsætning 2012.
HHX - Lene Baake Afsætning
HHX - Lene Baake Afsætning
TEMA I SUNDHEDSFREMMENDE LIVSSTIL
9 Købsadfærd på konsumentmarkedet
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Iværksætteri: Af Thomas Buhelt..
Europa - kort og godt : få vejledning om at bo, arbejde og rejse i EU 27. september 2012 Ulla Willert Bortignon.
2 Eksterne forhold Oversigt
UDGANGSPUNKT 6. Februar Læringsmål Den studerende • har indsigt i og forståelse af forholdet mellem unges livs- og udviklingsbetingelser • kan reflektere.
Digitalisering og medialisering
Småøvelser og innovative kompetencer
Klasseledelse Lene Heckmann.
S O R - modellen Markedsførings- Stimuli (De fire P-er) Omverdenen
Afsætning grundforløb
Købsadfærd Købstyper.
6. Virksomhedens indtægter
Medialisering og organisationsudvikling Taarnby,
Ledelse i Praksis Domstolene i det sydlige Jylland 5. Lektion 3. Februar 2014.
AFSÆTNING A – Schønberg
AFSÆTNING B – Schønberg
Introkursus Køn og ligestilling i udviklingsarbejdet OPFRISKNING AF BEGREBER FRA DAG 1 August 2011.
Overvej spørgsmålet. Interview en makker
Attention Banner, farvesammensætning (store kontraster) ”Friskere, stoltere og gladere -kom i gang med træningen allerede i dag” Interest Tag vores Kom-i-gang-test!
Martin Klitskov, Niclas Kønig, Frederik Thomsen og Rikke Nors
Lene Baake1 Afsætning grundforløb
Afsætning grundforløb
3 Eksterne forhold Eksterne forhold er forhold i virksomhedens omverden, som påvirker virksomheden. Eksterne forhold opdeles i: Den afhængige omverden/nærmiljøet.
HHX - Lene Baake Afsætning
2.lektion: Civilsamfund, stat, plan-, markeds- og blandingsøkonomi
Udviklingen i virksomhedens omverden Kapitel 7
Tema 5 Hverdagsliv i familien
Børn og unges sociale liv online Hvilken rolle spiller forældrene?
Børn og unges sociale liv online
HHX - Lene Baake Afsætning
Afsætning grundforløb
7 Købsadfærd på konsumentmarkedet
3.lektion: Velfærdsstatens indtægter og udgifter
1 & 2 lektion: Samfundet og samfundsfag – hvad er det?
3.Lektion: Identitet 3.Lektion i undervisningsforløbet ”Identitet i forandring”, baseret på kapitel 3 i Luk Samfundet Op! af Brøndum og Hansen, Columbus.
Livsstilsanalyse i Danmark
6. Virksomhedens indtægter
INDUSTRISAMFUNDET - fra damp til drivhusgasser -
Smas’hit En succes. Adfærdsdelen har med udgangspunkt i interviewunder- søgelsen og spørgeskemaundersøgelsen belyst, at brugerne af Hashfacts og Restart.
Introkursus Køn og ligestilling i udviklingsarbejdet BEGREBER TIL HATTETRÆK-ØVELSE Juni 2011.
Senior Festival Hvor ord svigter, ”taler musikken” Udarbejdet af: Peter, Younas, Katarina og Nina.
SO1.6 (Det kulturelle område, del 2): SPROG OG KOMMUNIKATION
Lov ” med lov skal land bygges” Jan Christiansen Sosu Fyn.
Lederrollen Hvad betyder mest? Hvad er hjælpsomt? Hvor er der barrierer? Dig selv og din lederrolle Din egen leder Dit netværk Dem du leder Dine leder.
Målgrupper og segmentering
Købsadfærd afsætning.
markedsføringsplaner
Virksomhed og iværksættere
Kvalitative og kvantitative undersøgelser
Købemotiver og gruppepåvirkninger
Idegrundlag og målsætninger
Læringsuge 47 & 12.
Kunder og kommunikation
Analyseniveau og afgrænsning
6. Virksomhedens indtægter
ikek 6 Markedskommunikation
ikek 6 Markedskommunikation
ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller
6. Virksomhedens indtægter
Præsentationens transcript:

03-04-2017 HHX - Lene Baake Afsætning 2012

03-04-2017 HHX - Lene Baake Plan for uge 12 Køberoller og målgrupper: http://www.youtube.com/watch?v=iTv6Wdn-ncY Rådighedsbeløb Stimuli Livscyklus og forbrugsvaner Referencegrupper Opinionsleder Købevaner SOR

03-04-2017 HHX - Lene Baake Dit køb Find dit eget eksempel på et køb og vurdér, hvem der havde de forskellige roller – lav en PPT til i morgen Initiativtager Influent Disponent Køber Konsument Og overvej hvilke af følgende efterspørgselsdeterminanter – product, place, price, promotion påvirkede hvem, hvornår?

Opgaver Tjekopgaver 4-7 (et ord/mand) Forståelsesopgave 3 (tweet) 03-04-2017 HHX - Lene Baake Opgaver Tjekopgaver 4-7 (et ord/mand) Forståelsesopgave 3 (tweet) Forståelsesopgave 4 (tavle) Mindre opgaver – 1. behov

03-04-2017 HHX - Lene Baake Hvad betyder det mon???

03-04-2017 HHX - Lene Baake Rådighedsbeløb er det beløb, man har tilbage til forbrug, når man har betalt skat, faste udgifter og sparet op.

Stimuli Faktorer i samfundet, der påvirker købsadfærden: 03-04-2017 HHX - Lene Baake Stimuli er de påvirkninger i omverdenen eller samfundet, der har indflydelse på en persons købsadfærd. Faktorer i samfundet, der påvirker købsadfærden: Økonomiske faktorer (finanskrise) Teknologiske faktorer (opfindelser) Kulturelle faktorer (livsstil) Politiske faktorer (lovgivning)

Livscyklus og forbrugsvaner 03-04-2017 HHX - Lene Baake Livscyklus og forbrugsvaner Livscyklus er de forskellige livsfaser, som et menneske gennemgår fra vugge til grav Forbrugsvaner er en persons typiske sammensætning af forbrug - et forbrugsmønster.

Referencegrupper – det sociale netværk 03-04-2017 HHX - Lene Baake Referencegrupper – det sociale netværk er de personer eller grupper, der har indflydelse på en persons interesser og holdninger (livsstil) og dermed købsadfærden. Eks. familie, venner, arbejdskolleger, lærere, kæreste…

03-04-2017 HHX - Lene Baake Opinionsleder Er en person, der via sin status kan påvirke gruppens interesser og holdninger (livsstil) Fra primær- eller sekundærgruppen Horisontal opinionsleder (én fra gruppen, klassen) Viden, uddannelse, status i gruppen (bileksperten) Vertikal opinionsleder (Ikke fra gruppen) Ekspertviden, faglig autoritet, kendte personer

03-04-2017 HHX - Lene Baake

Købsadfærdstype og referencegruppe 03-04-2017 HHX - Lene Baake Købsadfærdstype og referencegruppe Vælg én person i gruppen Lav opgave 5 side 90

03-04-2017 HHX - Lene Baake Købevaner Er handlinger, som man foretager gentagne gange uden at tænke specielt over det. En købevane kommer til udtryk ved et produkt man ofte køber samme sted på samme tidspunkt og af samme mærke. For dagligvarer er beslutningsprocessen kort, fordi mange har købevaner Mærkeloyal – forbrugeren er trofast overfor mærket Butiksloyal – forbrugeren er trofast overfor stedet

03-04-2017 HHX - Lene Baake SOR-modellen Købsadfærden kan analyseres som en sammenhængende proces vha. SOR-modellen Forstår du forbrugerens adfærd -> 4 P’er -> stimulere og øge afsætning S stimuli fra virksomheden (4 P’er) + omverdenen O organisme. Forbrugerens blackbox R respons – køb eller ikke. Virksomheden skal kende sin forbruger, sende de rigtige stimuli, så der købes

03-04-2017 HHX - Lene Baake SOR-modellen Sammenfatning eller starten

Opgaver Tjekopgaver 8-9 Forståelsesopgaver 6 Mindre opgaver 03-04-2017 HHX - Lene Baake Opgaver Tjekopgaver 8-9 Forståelsesopgaver 6 Mindre opgaver 3. Biograftur 4. Privatøkonomi 1, 3, 4 Case: Bilkøb

03-04-2017 HHX - Lene Baake SOR Arbejd alle punkterne i SOR igennem for en produktgruppe (service), et produkt eller et mærke (brug din bog og få alle begreber i spil)