11 Produkt Oversigt Klassifikation af produkter Emballage

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
10 Konkurrencesituation
Advertisements

8 Segmentering på producentmarkedet
Præferencer på markedet.
Producentmarkedet (B-t-B) Kapitel 26
Red Bull Magnus.
Red Bull kan købes i 164 lande.
[ visuel ] identitet.
Praktisk segmentering
5 Strategi Oversigt Strategisk platform Idé og mål
VELKOMMEN ”Fælles distribution og afsætning”
9 Købsadfærd på konsumentmarkedet
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Iværksætteri: Af Thomas Buhelt..
14 Distribution Oversigt Opgaver i distributionskæden
Velkommen Kommunikationschef Henrik Theil, FDIH Food Online Danmark på nettet i en global verden 8. oktober 2009.
Sine Vestergaard Johnsby
Nichlas Christensen Afsætning. * Det er et kortvarigt produkt, da det er en daglig vare, og er en energi drik.
S O R - modellen Markedsførings- Stimuli (De fire P-er) Omverdenen
Afsætning grundforløb
13 Pris Oversigt Prisstrategi Priselasticitet Prisfastsættelsesmetoder
Branding.
Salg og service Dag 1.
6. Virksomhedens indtægter
Hotellets koncept.
AFSÆTNING B – Schønberg
Forretningsmodel.
11. Virksomhedens indtægter
Kap 25 Branding Kapitel 25.
10. Virksomhedens indtægter
3.Virksomhedens afsætningsforhold
Schjerning Farver A/S · Østerallé 21 · 8400 Ebeltoft · Hvorfor ønsker vi at miljømærke vores farver? Hvorfor?
Peter Lynggaard Driftsøkonomi Kapitel 9
12 Produkt Oversigt Internationalisering af produktparameteren
Udviklingen i salgs- og servicesektoren
Erhvervsøkonomi Kapitel 9 Efterspørgsel
Red Bull give vinger Red Bull er Energidrik indeholder koffein, sukker og taurin. Sodavandet kæmper mod træthed.
Bog & idé Af: Gruppe 4.
Anvendt markedsføring Kapitel 24
Kap 19 E – handel Kapitel 19.
Af. Skafte.
Business to Business På den JYSKe måde…...
Red bull Michael Skytte. Klassifikation Red Bull er et kortvarigt produkt.
Af: Jonatan W & Line Stryander
6. Virksomhedens indtægter
AFSÆTNING B – Schønberg Markedsføring omfatter arbejde med at tilrettelægge tiltag – f.eks. udvikling af produkter, fastlæggelse af pris, valg af distributionskanaler.
Muharem Gradascevic. Klassifikation Kortvarigt produkt – Drikkes med det samme Dagligvare/udsalgsvare.
Red Bull Sebastian Mikkelsen. Klassifikation  Redbull et er kortvarigt produkt, da man bare drikker den over et par minutter.
AFSÆTNING A – Schønberg
Red Bull Af Mattias Sundroos. Klassifikation af produktet RedBull er et kortvarigt produkt, da det forbruges samtidig med det anvendes. Ofte fødevarer.
Red Bull Jonas Jørgensen.  Red Bull er et kortvarigt produkt  Forbruges samtidig med det anvendes. Klassifikation.
VækstDrive-projektet er velegnet til at:
Red Bull Af Frederik Thomsen. Klassifikation af produkt Emballage: Red Bull’s dåse trækker kundernes opmærksomhed, og præsentere deres produkt tiltrækkende.
2  Muligheder: At hun har mange år til at udvikle virksomheden. Iværksætterpris = samarbejde Trusler: Store firmaer og kendte designere.  Omverdensmodellen:
Red Bull Mette Jarl Helmert 2ØMA.
Red Bull Energy Lavet af Andreas Wöhlk.
Sofia B. Christensen, 2ØMA
Forretnings innovation ! 1/15 Det overordnede mål er værdiskabelse i virksomheder Metoder til afklaring af hvilke veje der skal følges. Idé og Udviklingshuset.
25.2 Efterspørgsel 3.Vil du springe til et bestemt afsnit eller dias? Klik på menuerne Outlines eller Thumbnails. 2.Klik med musen i dit eget tempo for.
15 Promotion 1 Oversigt Virksomhedens organisering af promotionaktiviteter Promotionformer (offline og online) Promotionstrategi (pull og push strategi)
Branding. Brands Fmcg Corporate brand Person brand Kommerciel virksomhed Nonprofit organisation Begivenhed By/sted Hvad er et brand.
Målgrupper og segmentering
markedsføringsplaner
Parametermix - produkt
Konkurrenceforhold afsætning.
konkurrencesituation
Branding afsætning.
10 Konkurrencesituation
6. Virksomhedens indtægter
Hvorfor ser en butik ud som den gør?
6. Virksomhedens indtægter
Præsentationens transcript:

11 Produkt Oversigt Klassifikation af produkter Emballage Kvalitet og service Sortiment Mærkestrategi Branding Produktets livscyklus Produkt: Er ethvert håndgribeligt tilbud, som kan tilfredsstille kundernes behov. 11 Produkt

Klassifikation af produkter Kortvarige produkter Forbruges samtidig med at de anvendes. Fx fødevarer eller produkter til personlig pleje. Langvarige produkter Forbruges over længere tid. Fx et køleskab, en mobiltelefon eller møbler. På konsumentmarkedet findes: Dagligvarer Indkøbes hyppigt og uden større overvejelse. Fx mælk, brød og tandpasta. Udvalgsvarer Indkøbes sjældnere og med større grad af overvejelse. Fx tøj, møbler og computer. Specialvarer Produkter, der er specielle og kun kan købes få steder. Fx udstyr til sejlsport. Digitale produkter Kan være software, taletid til mobiltelefon eller film og musik 11 Produkt

Emballage Emballage har mange forskellige formål og funktioner: Præsentation af produktet Beskyttelse og opbevaring Information Brugsinformation – fx dosering og genluk Miljøhensyn spiller en stadig større rolle 11 Produkt

Kvalitet og service Kvalitet Service Funktionel kvalitet – produktegenskaber, som er knyttet til produktets funktioner. Smagsmæssig kvalitet – vedrører produktets udseende, farver og design. Imagemæssig kvalitet eller psykologisk kvalitet – prestige eller image, der er knyttet til produktet. Service Der skelnes mellem service før, under og efter købet. 11 Produkt

Sortiment 11 Produkt

Mærkestrategi Markedsføring under eget mærke Mærketyper En mærkevare er et produkt, der udbydes i ensartet kvalitet, kvantitet og emballage under samme navn i et større markedsområde. Mærketyper Paraplymærke – det samme mærke bruges overordnet for alle virksomhedens produkter Varegruppemærke – dækker en hel varegruppe i virksomhedens sortiment Line-extension – mærket udvides med nye varianter inden for samme produktkategori Brand extention – andre produkttyper end det oprindelige tages ind i sortimentet 11 Produkt

Mærkestrategi Markedsføring under fremmed mærke Handelsmærke (private label) er et produkt, der sælges under en detailhandelskædes navn og mærke Lave markedsføringsomkostninger for producent, da kæden står for markedsføring Handelsmærker underbygger kædens profil Supermarkedskæden kan opnå højere avancer end ved mærkevarer. Skal skabe præference for kæden. Licensmærker – et attraktivt mærke sælges til producenter at andre produkter – fx Disney 11 Produkt

Branding Branding er den proces, hvor virksomheden træffer beslutninger vedrørende produktets navn og logo samt andre forhold, der vedrører markedsføringen og skaber symbolsk værdi. Branding er virksomhedens indsats for at få målgruppen til at forbinde mærket eller virksomheden med bestemte værdier og holdninger. 11 Produkt

Produktets livscyklus (PLC) Et produkts livscyklus består af følgende faser: Udviklingsfasen – produktudviklingsarbejde Introduktionsfasen – virksomheden henvender sig til pionerkøbere Vækstfasen – efterspørgslen stiger kraftigt Modningsfasen – produktet er indarbejdet på markedet og vækstraten aftager. Nedgangsfasen – der er tilbagegang i salget. 11 Produkt

Produktets livscyklus (PLC) 10 11 Produkt