Introduktion Values Interweave ™. Når ledelsen sætter fokus på et område, så er ord sjældent nok til at få medarbejderne til følge med.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Rullende indskoling på Skovbyskolen.
Advertisements

V./ Leif Tøfting Kongsgaard, Væksthuset
Kompetenceudvikling og innovation i yderområder
[indsæt selv arbejdspladsnavn og dato]
Refleksion i kommunikationen
Gode råd i forbindelse med mundtlig eksamen
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
Introduktion Values Interweave ™. Når virksomhedens sætter fokus på sine værdier, så er ord sjældent nok til at få værdierne forankret.
FOKUS! På vores udvikling.
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Baggrunden for indførelsen af PALS
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en mappe med materiale.
Arbejdspladsudvikling
Samarbejde med eller uden Service Level Agreement (SLA)
I det efterfølgende ses på tre forskellige indgangsvinkler i kommunikationen med medarbejderne De tre temaer er Samtalen Synlig ledelse og gennemslagskraft.
Hvem er vi? Info og service: 4 X 80, TDC’s omstilling Lyngby Radio, satellit m.m. Betalingstelefoner Oplysning, 118, 113 m.m.
Erhvervscase Erhvervscasen kan f.eks. indeholde:
Fra idé til virkelighed Den innovative Skole 2007 I V Æ R K S Æ T T E R.
Rekruttering af frivillige ledere MBU’s Årsmøde 2007.
Patientsikkerhedsrunde - et ledelsesredskab
Introduktion Team Values Interweave ™. Når samarbejdet i et team skal styrkes, så er ord fra konsulenter eller ledere ikke nok.
Sprogpakken At fastholde ændringer - i det nære samarbejde.
Det autentiske menneske
?.
Projektlederens rolle(r)
Workshop om læringsmiljø – Hvad, hvorfor og hvordan?
Værdistrøms-analyse (Vejledning)
Hans Jørgen Limborg & Hans Hvenegaard
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
ArbejdsPladsVurdering (APV)
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Værktøjer i KVIK og opsamling på forbedringsprojekter Hvordan foregår en KVIK-selvevaluering?
Procesværktøjer.
Den anerkendende interviewform
Vis mig værdien v. arbejdsmarkedschef i Viborg Kommune Jette Lorenzen
Køb af processer Dialog med kaospiloterne hold september 2004 Lisbet Thyge Frandsen, adm.dir. BDO ScanRevision.
Koncern HR, Organisation og Ledelse At lede og facilitere møder med mere effekt Workshop 8 Ledelseskonferencen 9. juni 2010.
Læring i spændingsfeltet mellem det planlagte og det uforudsete Lone Thellesen, adm. direktør i Dacapo Teatret.
UDVIKLINGSFORLØB FOR LEDERE Kriminalforsorgen Midt- og Nordjylland Modul 1 Ved brug af materialet og yderligere information kontakt: Jens Linder, Chefkonsulent,
ICF Rønnegården i Gørløse i Nordsjælland.
Formål – i dag Lidt dybere kendskab til lean Tankesættet Værktøjerne
3.Lektion: Identitet 3.Lektion i undervisningsforløbet ”Identitet i forandring”, baseret på kapitel 3 i Luk Samfundet Op! af Brøndum og Hansen, Columbus.
Velkommen til Ny Nordisk Skole akademidag 2015 #nynordiskskole.
© due & partners Template 2: Telefonmodel for permission Introduktion til samtalen Salgsargumentationen samt ”call for action” Afslutning på samtalen.
Det autentiske Team Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb For medarbejder i grupper og teams.
Projektopgave Problemstilling.
KVIK-modellen KVIK-modellens historie Modelgennemgang
Introduktion til KVIK KvalitetsVærkøj til udvikling af Innovation og Kompetence Standardoplæg til hele organisationen.
Introduktion til KVIK Modellen Tovholderens rolle og opgaver
Korte (max. ½ time) ugentlige dialog møder i teamet/afdelingen. Stående omkring tavlen. Ledes af nærmeste daglige leder. Dialog omkring: Handlingsplanen.
Forretnings innovation ! 1/15 Det overordnede mål er værdiskabelse i virksomheder Metoder til afklaring af hvilke veje der skal følges. Idé og Udviklingshuset.
Fundament: Ligeværdigt samarbejde LauRie’s Mening, Vision og Værdier At skabe glæde og trivsel for mennesker, som ikke kun har modelmålene At skabe glæde.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Introduktion til KVIK Selvevaluering fra start til slut 27. september 2007 SCKK temadag.
Godmorgen - og velkommen til alle de nye. Kulhuse-sangen Melodi: I en kælder sort som kul Nu vi samlet er igen og et år er gået Karlslunde vi sidst tog.
Den Sociale Højskole/ Introduktionsdag ©Visionpool Aps Spilleregler i en god gruppe Workshop, Den Sociale Højskole, 9. juni 2008.
Alle børn er alles ansvar Trivselspolitik for Aars Skole August
Målstyring KPI... – Hvad kunne vi måle på? Leveringsevne - evne til at levere materialer og information nøjagtigt og præcist til kunder (interne & eksterne)
Det Regionale Beskæftigelsesråd Empowerment i praksis på beskæftigelsesområdet.
Forandringskompasset. Program 9:00- 9:15Velkommen og formål med dagen 9:15- 10:00Introduktion til kompassets forandringsfaser + mini øvelse 10:00-10:15Pause.
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
SAMMEN GØR VI DIG BEDRE 1 SIP4 Pædagogisk ledelse i praksis – fra ord til handling.
Sammen skaber vi i morgen Venture City Horsens 10 slides du bør have med /spørgsmål du skal besvare (inspiration Guy Kawasaki) sammen skaber vi i morgen.
AVA Vision og værdier ”En vision, der kommer indefra – fra medarbejdere, der dagligt leverer varen og håndterer måden at gøre det på troværdigt og individuelt,
Leveregler Ledelsen skal være helhedspræget for at sikre bæredygtige resultater Resultatmål og forventninger baseres på fakta og dialog Synliggørelse af.
Fokus på kerneopgaven Kom godt i gang…. Til proceslederen:
SIP4 Pædagogisk ledelse i praksis – fra ord til handling
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Tag snakken – bryd vanerne
Værktøj 10: Forandringer og stress - Ledelsen
Møde procestjek Det var næsten umuligt at holde sig til emnet
Præsentationens transcript:

Introduktion Values Interweave ™

Når ledelsen sætter fokus på et område, så er ord sjældent nok til at få medarbejderne til følge med

Der skal noget ekstra til at få medarbejderne til at ændre adfærd, når fokus skifter

Ledere og medarbejdere skal selv involveres for at få handling bag ordene

Values Interweave ™ er et dialogværktøj der er baseret på spilmetode

Det er designet til at engagere medarbejderne i fokusområderne

Værktøjet fører et team gennem en intens dialog omkring virksomhedens aktuelle fokusområder

Formålet er, at teamet selv dedikerer sig til at gøre en indsats over for hvert fokusområde

Der skabes ejerskab til løsningen ved at involvere alle i selv at identificere de tiltag, der passer til netop deres team

Teamet udfylder til slut en handlingsplan sammen Det tjener som dokumentation af processen

Vælg mellem en række specifikke æsker med fokus på: eller få tilpasset værktøjet til din virksomheds eller kundes unikke fokusområder Salg Service Stress Fusion Teamwork Lean

Deltagere: 4-8 personer der arbejder sammen til dagligt Tid: 3 timer Forberedelse: Fokusområderne er trykt på både plade og kort

Værktøjet hjælper deltagerne med først at identificere det, der allerede håndteres godt, og som er værd at holde fast i

og det, de mener bør fremmes i teamet Det er råstoffet til resten af processen

Samtalen holdes på sporet ved, at teamet bruger metodiske spørgekort til at interviewe hinanden

Den vigtigste regel er: Man må kun sige noget, når et kort giver tilladelse til det

Det betyder, at nu er man tvunget til at lytte og bruge konstruktive spørgsmål (fra kort)

Det bryder teamets normale samtalemønster og lader en helt ny dialog opstå

En dialog, som kortene sikrer, er anerkendende og fokuseret på løsninger

Forventninger og prioriteter afstemmes på en måde, der involverer alle lige meget

Så teamet til slut kan skrive en plan for, hvordan de vil handle over for hvert fokusområde

Ledelsen kan nu se, hvordan medarbejderne vil gøre en indsats over for virksomhedens fokusområder

med tiltag, som de selv har opfundet og afstemt til forholdene i deres team - og derfor får udført!