Jarnes A/S Ud af krisen 2011. Hvem er Jarnes A/S? • Start: Palle Jarne Clausen 1961 • Nu: 50% Morten Jarne Clausen & 50% Gitte Clausen Bruun Jarnes A/S.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Dynamicweb Software A/S Tobias Høst – Commercial Lead, eCommerce.
Advertisements

Virtuel medarbejder eller konsulent
Skabelon for udarbejdelse af en strategi for den perfekte storm
Trends i mødekulturen efter krisen
erhvervsmedier der bringer vækst værdi
REG LAB EFTERÅRSKONFERENCE En øvelse for livet. REG LAB EFTERÅRSKONFERENCE 2010.
Roskilde Tekniske Skole
Vækstforum En globalt konkurrencedygtig region - Erhvervsudviklingsstrategi
Markedsovervågning af byggevarer
Forretningsudvikling - praksis Kort om mig Thomas Kullegaard Chefarkitekt M.A.A., stifter af Kullegaard Arkitekter AS og hovedaktionær. Arbejdsområde.
At lede liv og læring Børne- og ungedirektør Jan Præstholm, Svendborg Kommune.
Statistik om serviceerhverv -viden og samarbejde Maja Fromseier Mortensen.
Brug en bydel som dit bæredygtige show-room 28. oktober 2010.
Dana Lim A/S - Formulatorvinklen
Udfordringer i en cirkulær økonomi
Det Internationale Område
INFORMATIONSFORMIDLING KRÆVER EN PLAN SKANKOMP VIBORG LOUNGE TIRSDAG DEN 5. OKTOBER 2010.
Generalforsamling 4. marts 2010 Henrik Poulsen
Den glade CEO og iværksætter!
Virksomheders Risk Management i juridisk kontekst
Erhvervscase Erhvervscasen kan f.eks. indeholde:
Når effektmåling rammer organisationen
DI Handel årsdag - Tirsdag den 12. maj Adm. Direktør Steen Weirsøe
Fit for Fight seminar september Operationalisering af strategi for resten af 2009 og 2010 Afdeling: Marketing, Innovation, AXOCO & CSR Vil…Mål…Gør…
Byggecentrum Innovation i markedsføringen Middelfart 1. februar 2010.
• Diplom- eksamensprojekt, • SAM 24. marts 2010 • Eksamensprojektstuderende: Karsten Sørensen Karsten Sørensen.
IS-Strategi.
Præsentation af e-takeaway.dk
26.3 Variable omkostninger
Kvalitet i arbejdet med anbragte børn og unge
25. FEBRUAR 2011 AARHUS UNIVERSITET Aarhus Universitets strategi AARHUS UNIVERSITET.
Virksomheder - definition
Intro september 2008 Vind eller forsvind - den nye globale virkelighed - introduktion John Klindt, adm. dir. Micotron A/S 1.
Administrationsseminar, den 27. april 2010 Administrationsseminar Tirsdag, den 27. april 2010.
Forretningsmodel.
MedTech Innovation Center – effektiv kommercialisering af innovationer.
Microsoft / Multidimensionel marketing til Small Business Fra multidimensionel segmentering til multidimensionel marketing - En analyse af SME markedet.
Input til tænketank om Fremtidens biblioteker Danmarks Biblioteksforening, Vartov den 25. april 2012 Biblioteker og biblioteksbrug i tal.
Formulering af strategi ud fra analyse og ”Scenarier”
På toppen af krisen og klar til fremtiden…
Overskrift 40/42 pkt, Maks 2 linjer Underoverskrift, 14/16 pkt For at vise hjælpelinjer: 1.Højreklik på slidet og vælg “Gitter og hjælpelinjer” 2.Kryds.
Sygefravær som indsats i Region Hovedstaden Kan ledelse kurere sygdom…?
Emballage og Transport 1 Fokus på logistik, transport og distribution Modul 2 Teknologisk Institut Emballage og Transport.
State of the union INDKØB INFRASTRUKTUR FORMIDLING UDVIKLING.
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret Implementeringsplan Ny årsrapport Orienteringsmøder september 2008.
DLF–TRIFOLIUM Græsfrøkonferencen 2008 Søren Halbye; Salgs- og marketingdirektør.
Udvikling i GODS Transporten Sammenfatningsrapport maj 2010.
Palles Gavebod og fremtiden i DDB Samling af udviklingskræfter og strategisk fokus giver flere muligheder for at udvikle et nationalt, velfungerende digitalt.
CRM !? ”CRM handler sådan set bare om at behandle kunderne ordentligt og samtidig kun bruge energi på dem, hvor det kan betale sig.” - Claus Due, 2003.
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Uddannelse og rekruttering Procesindustrien - fokus DI's erhvervsuddannelsesområde Regionalt.
Strategi i Vindervirksomheder Kapitel 2
VARE / RFID EBUSS 2005 AF:LEL, AOA, RRF, JEK,PAH.
REKTOR LAURITZ B. HOLM-NIELSEN,9. December 2010 AARHUS UNIVERSITET Aarhus Universitets faglige udviklingsproces Fire hovedområder pr : Kulturvidenskab.
7. MARTS 2011 AARHUS UNIVERSITET Aarhus Universitets strategi AARHUS UNIVERSITET.
Strategi 2011 – x4 edsbjerg er et konsulenthus, der rådgiver og.
Workshop d juni 2010 Selskabets ledergruppe var d. 8 & 9. juni samlet i Hillerød for at affyre startskuddet til den kommende strategiske planlægning.
Dansk Supermarked i korthed
Betaler en professionel bestyrelse sig ?. Professionel bestyrelse og ejerskifte… Mindre pres på virksomhedens daglige ledelse En rigtig pris Mindre bøvl.
Arbejdsforhold Ansat hos Sanistål 2 Karrieremuligheder 3
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Strategisk udvikling af landbrugsbedriften Torben Ulf Larsen
Leavitts model.
Firmamøde Firmanavn.
Leavitts model.
Strategi Juni 2013 Montanas Strategi
Fremtidens sundhedsvæsen i et erhvervsmæssigt perspektiv
Personalepolitiske værdier for Assens Kommune
Fremtidens sundhedsvæsen i et erhvervsmæssigt perspektiv
Firmamødets titel Oplægsholder.
Præsentationens transcript:

Jarnes A/S Ud af krisen 2011

Hvem er Jarnes A/S? • Start: Palle Jarne Clausen 1961 • Nu: 50% Morten Jarne Clausen & 50% Gitte Clausen Bruun Jarnes A/S Morten Jarne Clausen Produktion Produktionsudvikling Indkøb Produktionspersonale Strategi Økonomi Gitte Clausen Bruun Salg Produktudvikling Markedsføring Administration Indkøb Fjernøsten Strategi Økonomi

Hvad er Jarnes A/S og hvad laver de?

Hvilke faktorer gør Jarnes A/S konkurrencedygtig? 1.Jarnes A/S har et stærkt medarbejder fundament  De er dygtige på hver deres faglige område  De er flittige  De er grundige  De laver ingen tilfældigheder  De er dygtige til at samarbejde på tværs i virksomheden  De har stor forståelse for virksomhedens sammenhæng og udfordringer ift. omverdenen

2.Jarnes A/S er meget fleksibel 3.Jarnes A/S har automatiseret en del af produktionen 4.Jarnes A/S har en god kommunikation – både internt samt eksternt med kunderne 5.Jarnes A/S er effektiv i både tankegang og arbejdsprocesser

Krisen startede hos Jarnes A/S d. 3. oktober 2008 • Manglende eksterne forespørgsler • Kundernes organisationer reduceres og vores kontaktpersoner forsvinder • Kunderne retter opmærksomheden mod prisfaktoren • Omsætningen falder med 35% i 2009 • Vi påbegynder rationalisering og omstrukturering hos Jarnes A/S

Jarnes’ relation til omverdenen Omverdenen Samarbejds- partnere Jarnes’ medarbejdere

• Hvorledes får vi salget op igen? • Hvorledes kommer omverdenen til at se ud efter krisen? • Hvilke trends følger forbrugerne og virksomhederne?

Gammeldags købmandskab • Hvad må varen koste for at kunderne vil handle hos Jarnes A/S? • Svar: Kina salgspris + fragt + lidt ekstra • Kan Jarnes A/S imødekomme det priskrav? • Svar: ja - på visse produkttyper

Kundeudvælgelse Strategisk valg af kunder efter følgende kriterier: • Virksomheder med behov for vores fleksibilitet • Virksomheder med produktion og pakning i Europa

Krisen stoppede hos Jarnes A/S d. 3. oktober 2010 • Salget er gået frem med 40% • Næste udfordring: Udbygge organisationen med de egenskaber, som vi kom gennem krisen på • Kvalitetsekspansion