Kursus i pakketering Kursusmodul 1

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Logistik Mål og strategier
Advertisements

Automatic Delivery Rewards Hovedtræk. Automatic Delivery Rewards •ADR eller Automatic Delivery Rewards er et program, hvor en distributør eller kunde.
Økonomiske beregninger
Alt er startet med en tanke! Tænk: Hvis vi nu vidste hvor alle var på vej hen…. ? Så skulle vi blot komme derhen først! Og så ville vi kunne tilbyde en.
Flickr.com – online billeddeling
Rejse og transportmønstre samt - samt opfattelser hos turist- og transporterhvervet af transportvilkårene Dialogmøde, Kulturhuset FREM 21. maj 2013.
Torbenfeldvej Vallensbæk strand Tlf.: – – dagligt brug af vores hjemmeside •AGEN LYS har en stor og omfattende.
Hvor meget må kvaliteten i et robust og forsvarligt beredskab koste?
Af Udbudsjurist Janni Hadulla Nielsen
Vejen til akkrediteret certificering af ledelsessystemer på Grønland
Vandløbsfagmøde Skarrildhus, Kibæk, 5. september 2013
Køb af andelsbolig - hvorfor man altid skal tænke sig om, når man køber bolig – også når der er tale om en andelsbolig!
Budgetgrundlag i planteavlen
Indledning Verden er blevet mindre – afstanden er ingen hindring
Carbon20 projektet i Green Cities Kommunerne. CARBON 20 | 28. FEBRUAR | 2011 | INDLÆG | DEN GRØNNE DAG Carbon20 projektet har til formål: - at udbygge.
Erhvervs- & Sponsorklub
Den glade CEO og iværksætter!
ß Iværksætterens udfordringer og muligheder Louise Rønne, Republikken.
Beretning for år 2001 Fremtiden.
Velkommen til workshoppen ”Fornyelse af aftenskolen”
Blu-ray Mystery Shopping Analyse 6. Maj 2010
Oplevelses Booking Alle Fyns turistoplevelser samlet i én butik Oplevfyn.dk Vi giver vores gæster mulighed for at planlægge, booke og købe en komplet ferie.
Fra idé til virkelighed Den innovative Skole 2007 I V Æ R K S Æ T T E R.
Opstart i forretningen • Hvad var det smarteste du så? • Tjene eller spare penge! • 2 måder at starte på: • Lille eller stor forretning • Min. et test.
Canal Digital Derfor skal I vælge Canal Digital! Erhverv 2013.
Friluftsrådet – mere natur – mere friluftsliv BLÅ FLAG OKTOBER 2011 Brian Samuelsson.
26.2 Kapacitetsomkostninger
Godt købmandskab Orienteringsfasen Tilbudsrunden
Projektlederens rolle(r)
Paris 2013 Informationsmøde. Aftenens program VELKOMMEN Marker fremmødet og tjek mobil samt hjemme nr. HVEM SKAL MED FRA UNGDOMSSKOLEN Præsentation REJSE.
Forretningsmodel.
Indsæt billede i vinge: Gå ind under Indsæt > Billede > Fra fil Placer billedet, så det ønskede udsnit dækker vingen. (Det kan være nødvendigt at forstørre.
Indsæt billede i vinge: Gå ind under Indsæt > Billede > Fra fil Placer billedet, så det ønskede udsnit dækker vingen. (Det kan være nødvendigt at forstørre.
UDVEKSLINGSMØDE 19. NOVEMBER 2013
MSB Aarhus Kommune Takstberegning RAMMEAFTALE 2012.
Introduktion til Access (Access, del 1)
Ikke-kommercielleKommercielle Strategi Koncept udvikling Masse medier (TV, annoncer) Web, social Kataloger Analyse Idégenerering Konceptudvikling for fælles.
SPONSOR ARBEJDET Wischmann Innovation © 13 trin på vejen Mod en god sponsoraftale. Wischmann Innovation ©
Økonomi og Jura Årsopgørelse - med moms som eksempel.
Vision Danmark aktiverer sin gæstfrihed under klimakonferencen.
Informations- kampagne om unødvendig kemi. Formål med mødet  Orientere om  Kampagnens baggrund  Målgruppe  Ønsker til form  Budskaber  Formalia.
Din Økonomi Dit Valg Dit Mål.
Temadag for repræsentanter i De Regionale Beskæftigelsesråd d Birgit Hagen, DH repræsentant I Det regionale Beskæftigelsesråd i Region Midtjylland.
Nyt Fælles Bibliotekssystem
Hvor mange traktorer er nødvendige? - en tommelfingerregel !
Intern Økonomi Forretning og Ledelse – Lektion 6 Budgetlægning/regnskab Cost Management ”Livet i et firma er nedfældet i bogholderiet”
1 Senior Erhverv Søhøjlandet Nye tider, nye muligheder…! PP er sendt pr.mail.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
20.1 Bidragskalkulation udarbejdet som en forkalkulation
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
Profilfag Julemarked Helt på plads med samarbejdsbutikker I. Virksomhedsbeskrivelse I. Navn, Adresse, mail, telefonnr, kontaktperson II. Profil, Målgruppe,
Introduktion til Access (Access, del 1). RHS – Informationsteknologi – Fra design til udvikling Vi ved nu, hvordan vi finder et design for en database,
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
Tommy Engedal Kronborg
Erhvervsrettet innovation - elektrikeruddannelsen Uge 26 – Aalborg Dag 2 1.
25.3 Afsætning og omsætning
FRA IDÉ TIL VIRKELIGHED
Først: Uddannelsesspecifikt fag Senere: Grundforløbsprøve Kontor, Handel eller Detail.
Ansættelsesk-ontrakt og løn
Sælg mere, og finansier din virksomhed. Med statsgaranti.
Konkurrenceforhold afsætning.
Forpligtende aftaler - og loyalitetsaftaler
Pris som handlingsparameter
Velkommen til årsmøde / generalforsamling
Humanistisk Entrepreneurship 2 Forretningsmodellæredet Business Model Canvas Kreative grupper Pillon - KU.
Sæt dit aftryk – udvikling af ideer
Klar til smart vækst / GATE21
Præsentationens transcript:

Kursus i pakketering Kursusmodul 1 November 2013

Program Hvorfor egentlig pakke? Kan jeg tjene penge på pakker Hvad koster det at lave pakker Hvad sparer jeg på at lave pakker Skal jeg samarbejde med andre om at lave pakker Hvad består en pakke af Formalia Hvordan gør man Prissætning Prøv selv Forhindringer Inspiration

Hvorfor egentlig pakke? Efterspørgsel Gæsterne er vante til det fra rejsebranchen og fra andre pakketilbud mv. (se fx dagspressen osv.) Mersalg Yderligere produkter Længerevarende ophold Afsætning gennem fx turoperatører En operatør kan ikke tjene penge på at formidle en seng, men kan, hvis der er flere elementer i pakken

Kan jeg tjene penge på pakker Ja – både direkte og indirekte Direkte Jf. efterspørgsel, mersalg og afsætningsled (turoperatører) Indirekte Hvis efterspørgslen er til stede, vil kunden vælge et andet produkt end dit, hvis du ikke tilbyder pakker

Hvad koster det at lave pakker Arbejdsindsats Du skal / kan selv lave pakken Du skal / kan have andre (turoperatører) til at gøre det Disse skal have hjælp til at gøre det (= arbejdsindsats) Provision Et afsætningsled i form af fx en turoperatør skal have noget at leve af, så der skal indregnes en provision

Hvad sparer jeg på at lave pakker En del markedsførings- og afsætningsindsats Under forudsætning af, at du afsætter gennem externe kanaler (fx turoperatører, aviser (fx læserrejser / -tilbud), samarbejdspartnere (fx gæsternes medlems-organisationer (fx Dansk Lærerforbund mv.))

Skal jeg samarbejde med andre om at lave pakker Dette kan bero på pakkens karakter ”Større” pakker / ”Mindre” pakker Er det oplagt? Kan der sælges mere – med en lille / ingen arbejdsindsats? Virker det logisk – og vil gæsten få en fordel

Hvad består en pakke af Lov om Pakkerejser § 2. Ved en rejseydelse forstås: 1) En pakkerejse, som består af en kombination af mindst to af følgende elementer, såfremt de af rejseudbyderen udbydes samlet eller har været udbudt på forhånd og sælges samlet, og såfremt den samlede ydelse har en varighed på over 24 timer eller omfatter overnatning: a) Transport. b) Indkvartering. c) Anden turistmæssig ydelse, der ikke er direkte knyttet til transport eller indkvartering, men som udgør en væsentlig del af pakkerejsen.

Formalia 2. Garantiens størrelse fastsættes således: § 3. Som rejseudbyder anses enhver, der i eget navn til kunder udbyder eller sælger rejseydelser direkte eller gennem en formidler, medmindre denne virksomhed alene udøves lejlighedsvis. 2. Garantiens størrelse fastsættes således: 1) Der stilles ikke garanti for en omsætning under 250.000 kr. Ved en omsætning på mere end 250.000 kr., men ikke over 5 mio. kr., er garantien 300.000 kr.

Eksempler på pakkerejser

Hvordan gør man Tag udgangspunkt i følgende elementer: Hvad vil du gerne sælge Vil man i det hele taget kunne tænke sig en efterspørgsel efter denne specifikke pakke Hvad vil kunden ønske sig i en pakke Er der oplagte mersalgsmuligheder Er der noget, som SKAL med – eller som kan undværes Økonomi ifht. kundens oplevelse, pakkens indhold og kundens betalingsvillighed

Hvordan gør man Og så over til det mere praktiske Har du kapacitet nok – vil et afsætningsled evt. efterspørge allotment Praktik ifht. delelementer (fx: hænger logistikken sammen?) Hvad med eventuelle eksterne aftaler – kapacitet, tilgængelighed, praktik Tænk i afsætning – hvem sælger pakkerne Pakkerne skal beskrives, både sælgende og faktuelt – og teksten skal eventuelt oversættes Billeder sælger – har du nogle gode eller kan du skaffe nogen

Hvad kan bl.a. indgå i pakken Cykelleje Bagagetransport Kort og rutebeskrivelse Overnatning Øvrige aktiviteter Bespisning Entréer Transport

Prissætning OBS: Dette er et generelt eksempelregnestykke, som kan bruges bredt og som ikke tager højde for eventuel moms mv. Som regel pr. person i dobbeltværelse. Hvad med pension? Museum eller attraktion. Husk at du skal have særaftale ved indkøb Forskellige priser ved forskellige cykeltyper? Cykelleje kan også holdes ude af prisen og bestilles særskilt Fx. Scandlines eller Ida. Kan også holdes ude af beregningen af praktiske årsager Typisk ved måltider andetsteds end overnatningsstedet Retur til udgangspunket – fx med bus, tog eller taxi Person-, styk- eller fast pris? Er det nødvendigt, at der er mere end 1 ex til fx 2 personer? Fx tasker, GPS osv. Vil du have en fast pris pr. person for administration (fx booking, markedsføring, udvikling osv.) inden provison mv.? Tillæg vil typisk beregnes særskilt, så de ikke indgår i hovedudregningen – men husk provision mv. Summen af ovenstående – evt. excl. tillæg Din fortjeneste – før diverse omkostninger (se dog ”Administration” Det pakken koster inden en eventuel afsætningsprovision Provision til fx en turoperatør Det pakken sælges til – eller: bør sælges til

Prissætning Er dette en realistisk pris? OBS: Dette er et generelt eksempelregnestykke, som kan bruges bredt og som ikke tager højde for eventuel moms mv. Er dette en realistisk pris?

Prøv selv - gruppearbejde Sæt jer sammen i grupper á 4 Arbejd med egne eller ”opfundne” virksomheder Lav prissætning og desuden en kort beskrivelse – incl. ”alt” Sammensæt ønskepakker, set fra gæstens side

Forhindringer Tid Rejsegarantifonden Samarbejdspartnere (er de / det rigtige produkt til stede) – og vil de Allotment – vigtigt for turoperatører Kapacitet – også set i sammenhæng med allotment Sæsoner Det er attraktivt for os at sælge pakker i lavsæsonen, men afsætningsleddet vil også efterspørge/forlange muligheden for salg af pakker i højsæsonen Er efterspørgslen til stede Identifikation af afsætningsled Manglende viden / erfaring

Inspiration www.mecklenburger-radtour.de www.memoryrejser.dk www.ruby-rejser.dk www.mtb-tours.com www.bike-berlin-copenhagen.com www.rejsegarantifonden.dk www.rejsemanualen.dk - sjov side, man kan få gode idéer af www.hotel-falster.dk/cykelophold www.recharge-ferie.dk www.swisstrails.ch www.greenway.ie

Tak for i dag! - og på gensyn i februar!