3-timers møder på Regionshospitalet Randers

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
God uddannelsesvejledning - Udvikling
Advertisements

3-timersmødet 2013 TEMA: Samarbejde i teams og om patientforløb • Tankegangen bag den forløbsorienterede organisationen (FLO) er, at patienten og patientforløbet.
Ny uddannelse profil på Ortopædkirurgisk afdeling Hospitalsenheden Horsens.
Uddannelsesdag for kursusledere og efteruddannelsesvejledere Fra viden på kursus til handling i praksis Møde om God læring.
Feedback i den lægelige videreuddannelse
feedbackmøder - En systematisk tilgang til patientinvolvering
3-timersmøde 2010 Børneafdelingen Hvad gør vi godt: •Feedback og supervision i Børnemodtagelsen og Børneambulatoriet. •Enkelte yngre læger er kontaktpersoner.
Indførelse af elektronisk 360°- evaluering af yngre læger
3-timers møder Aarhus Universitetshospital 2014
Udvikling af elevrådet på Blågård Skole
Afrapportering AEM Medarbejdere Den 2. september 2009.
Velkommen Introduktion.
Velkommen Introduktion.
Fejlplaceret ernæringssonde
Billedkommunikation i elektroniske journaler Introduktion til projektet Projektets mål er at teste og udvikle billedbaseret kommunikation som et tværfagligt.
Kompetent til at støtte livet med kræft
Konstruktiv dialog kan forebygge smerter i muskler og led
Det uhensigtsmæssige uddannelsesforløb Mellem 3-10 %, ny undersøgelse i Århus 6,8 % Ikke forskel på køn Ikke forskel på alder Ikke forskel på speciale.
1 Formandsmøde / 26. august 2010 PROCESSEN. Hvordan vurderer du forhandlingsforløbet for ”den ny grundlønsindplacering”?: 27% a. Processen er forløbet.
15. september DASYS Charlotte Rahbek Omsætning af viden – Elektronisk patientdokumentation.
Håndtering af utilsigtede hændelser på Århus Universitetshospital, Skejby og erfaringer fra Klinisk Biokemisk Afdeling Else Marie Vestergaard Afdelingslæge,
Patient får ordineret tidobbelt dosis af sin medicin En faktor 10 fejl.
En patient får forkert blod
Teaterhåndværk - en værdifuld kunstart - med fokus på menneskene bag.
Hospitalsenheden Vest Indførelse af EPJ ved Anæstesiologisk Afdeling.
Patienters oplevelser på færøske sygehuse 2010 Spørgeskemaundersøgelse blandt 886 indlagte patienter Enheden for Brugerundersøgelser på vegne af det færøske.
Nærværende Kommunikation Medicinsk Afdeling, Regionshospitalet Horsens og Brædstrup 246 ansatte 6 afsnit Sygeplejersker Læger Lægesekretærer Diætister.
Speciallæger i front Superviseret gennemgang i akutmodtagelsen Et prisvindende tiltag i Medicinsk afdeling O og Akutmodtagelsen, Herlev Hospital Sif.
Infinit - Usability Usability test i en mindre IT virksomhed.
XX-afd Feedback i den lægelige videreuddannelse. Oversigt Hvad er 360°’s feedback Metoden –elektronisk model –papirmodel Spørgsmål og kommentarer.
Operation for tarmkræft
Nationalt PKL seminar den 11. og 12. maj 2011 i Horsens
Velkommen Introduktion.
Sikkert Patientflow Læringsseminar 1, marts 2014 Storyboard fra Regionshospitalet Randers.
Tyktarms- og endetarmskræft
PUF-seminar 2011 Århus Sygehus Af Anne Braae Olesen Supervision – et redskab til læring i et ambulatorium Af Anne Braae Olesen Uddannelsesansvarlig overlæge.
Etablering af et godt uddannelses miljø i FAM Fantastisk inspektorrapport - Hvordan kunne det gå sådan ? Troels Kodal Udd. ansvarlig overlæge FAM/De med.
Dorthe Carlsen UC Syddanmark og Læremiddel.dk Esbjerg, 22.oktober 2014
Velkommen Formålet med denne workshop er At teste forskellige former for teknologiunderstøttelse ved etablere af samarbejde på hospitaler. Målet med dette.
Velkommen Formålet med denne workshop er At teste forskellige former at teknologiunderstøtte etablere af samarbejde på hospitaler. Målet med dette er:
TEMA 2014: KOMPETENCEVURDERING Målbeskrivelserne er ved at blive/er reviderede i alle specialer Der lægges større vægt på kompetencevurdering Der lægges.
Nordiatrans 42nd Congress Charlotte Nielsen RN, MSc Nefrologisk afdeling Odense Universitetshospital, Danmark Implementering af en patientinddragende indlæggelsessamtale.
Regionshospitalet Randers Regionshospitalet Randers Elektronisk 360°’s feedback.
Regionshospitalet Randers Regionshospitalet Randers Elektronisk 360°’s feedback.
Introduktion Ortopædkirurgisk afdeling XX sygehus.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 10. DECEMBER 2015 DRRLV LEDENDE LEKTOR BENTE VIGH MALLING AARHUS UNIVERSITET CENTER FOR SUNDHEDSVIDENSKABELIGE.
Et par eksempler på Hvad jeg fik med hjem fra AMEE September 2014 Georg Jørgensen UAO Med SVB/ PUF/ CLV OUH.
Gruppen af Yngste Læger. Hvorfor ? Mere Kvalitet- og patientsikkerhed Læring og kompetenceudvikling Selvstændighed Fællesskabsfølelse Kollegialitet Arbejdsglæde.
Problematiske uddannelsesforløb - Hvordan håndteres de? Hvad er tillidsrepræsentantens rolle?
Forslag til skabelon for ledelsesdialogmøder omkring lægelig videreuddannelse på afdelingsniveau Det Regionale rådsmøde 24. september 2015 Thea Otto Mattsson.
Patientfeedback - Hvad siger patienterne? Udviklingssygeplejerske Jannie C Frølund - Medicinsk Afdeling, Vejle Sygehus – det naturlige valg!!!
3-timersmøderne 2016 Initiativ * Konkrete uddannelsesinitiativer + dialog * Konkrete uddannelsesinitiativ er + dialog Årlig rapport 3-timersmødet Vision.
Uddannelseansvarlige
Data fra Evaluer.dk 2016 Evalueringen består af 26 spørgsmål opdelt i 7 grupper.
Strategi for Den Lægelige Videreuddannelse
3-timersmødet 2017.
FAM – Esbjerg - Grindsted
Almen praksis og speciallægepraksis
22. Marts 2017 Introreservelæge Maria Thorsen
Hvornår er en uddannelsesplan god? Bliver den brugt?
Instruktion til mødeledere
Oplæg om 3-timers møder Regionshospitalet Randers.
Introduktion til kursus for erfarne sygeplejersker
3-timersmødet 2017.
Oplæg om 3-timers møder Regionshospitalet Randers.
Elektronisk 360°’s feedback
En god start på lægelivet
Inspektorbesøg Afdelingens navn Besøg/år Introdukton Udd.program
3-timersmødet 2018.
Introduktion og instruktion
Præsentationens transcript:

3-timers møder på Regionshospitalet Randers Status 1.2.2010

3-timers møder Hvad er det? Et møde, hvor yngre læger (YL) afdelingsvis drøfter uddannelsesmiljøet i egen afdeling Formålet er at udvikle konstruktive forslag til forbedring af uddannelsesmiljøet Afholdes 1 gang årligt for at sikre en stadigt opadgående spiral

Proces 3-timers møde (oktober kvartal) 1-times møde Forslag fra YL (handlingsplan) 1-times møde Alle læger drøfter handlingsplanen Ledende overlæge mødes med UAO og UKYL Kommenteret handlingsplan (bør fremover kaldes endelig eller forpligtende handlingsplan)

Proces - fortsat Kommenteret handlingsplan indsendes til HL (senest 1.2.) Handlingsplanen implementeres i afdelingen (1.2. – 1.7) Afdelingerne interviewes af HL (august) Resultaterne rapporteres (september)

3-timers møderne 2009 9 af 9 afdelinger med YL har holdt 3-timers møde 9 af 9 afdelinger har holdt 1-times møde 9 (7) af 9 afdelinger har indsendt en kommenteret handlingsplan

Generelt indtryk Seriøst, engageret og konstruktivt arbejde fra YL Mange konstruktive og gennemtænkte forslag Stor vilje til selv at gøre en indsats Stor variation mellem afdelingerne mht. forslagenes fokus Korrektion af grundlæggende mangler Optimering af noget allerede velfungerende Trods mangler generelt tilfredshed med uddannelsesmiljøet blandt YL

Resultater Mellem 5 og 32 forslag per afd. I alt 111 forslag I alt 93 forslag vedtaget

Typer af forslag (vedtagne) Yngre læger selv (27%) Ledelsen (planlægning) (56%) Ældre kollegaer (16%) Hospitalsledelsen (5%) Nyskabelser (10%)

Yngre læger selv (27%) Journal club Fælles database med artikler, links m.v. Uddannelsespris til seniore læger Mentorordning for nyansatte Planlagt case baseret undervisning Undervise studenter Oplære, undervise, supervisere og afløse hinanden Lave / redigere instrukser samt introduktionsprogram og –materiale Vejlede nyansatte i udnyttelse af uddannelsesdage Give sin vejleder konstruktiv feed-back

Ledelsen - overordnet planlægning (56%) Arbejdsopgaver (18%) Supervision/bed-side undervisning (10%) Sektorinddeling (generelle uddannelsesoplaner / rotationsplaner mhp. systematisering / kontinuitet) Introduktion Uddannelsesdage Vejledning og feedback Formaliseret undervisning/instrukser

Ældre kollegaer (16%) Opmærksomhed på at prioritere så uddannelsespotentiale i hverdagen udnyttes YL medvirke til operationer, stuegang, særligt lærerige patienter m.v. (mester-lære) Konferencer og forstuegang: opprioritere uddannelseselementet Mere tid sammen Mere formaliseret undervisning Mere (systematisk) feedback

Hospitalsledelsen (5%) Bagvagt i tilstedeværelsesvagt Kompetencetillæg for ALS-kursus Elektronisk 360 graders evaluering Ekstra arbejdsplads Oplæring af kirurgisk ansatte KBU-læger i akutte medicinske tilstande

Nyskabelser (10%) Superviseret medicinsk akut-ambulatorium bemandet med YL Kompetencetavle Journal club Fælles database Mentorordning Uddannelsespris til seniore læger

Konklusion Flot arbejde af YL Masser af gode idéer Stort forbedringspotentiale Nu skal forslagene implementeres ! God arbejdslyst !