Lektion 25 Pligt til at hjælpe andre fartøjer og personer i nød

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Talsmandsseminar september 2010
Advertisements

Bilag 3 · Bekendtgørelse om fiskeres hviletid Bekendtgørelse om fiskeres hviletid 1) I medfør af § 4, stk. 3, § 57 og § 70 i sømandsloven, jf. lovbekendtgørelse.
Pligt til uddannelse for unge under 25 år Ved lovændring pr. 1/4-06 er der indført en pligt til uddannelse for unge under 25 år, der modtager kontanthjælp.
Grønlands Selvstyre Departementet for Boliger, Infrastruktur og Trafik
Lektion 5 Siden sidst Tilbagekaldelse af forvaltningsakter
København, 25. november Dias 1 Patienters berettigede forventninger til informationsniveau og informationsmåde – en udfordring for sundhedsvæsenet Professor,
Lektion 15 – Afgøre om fare for sammenstød
Socialfagligt oplæg Underretning, Tavshedspligt mv.
At betragte kvindens bryster er godt for mandens helbred
Forholdsregler under nedsat sigtbarhed
Børnerådet Danske børns trivsel Lisbeth Zornig Andersen
Lektion 16 – Søvejsreglerne (vigereglerne)
Projektgranskning Vibeke Kragh, VIA University College februar 2014.
Projektkonkurrencen – forhandlingsadgangen – advokatens overvejelser Dansk Forening for Udbudsret 26. januar 2012 Partner, advokat Tina Braad Holst, Advokater.
Dansk El-Forbund Dansk Journalistforbund Dagbladene DDFF Emballageindustrien Grafisk Arbejdsgiverforening HK/Industri Kvindeligt Arbejderforbund Lederne.
1 Frit valg af hjælpemidler og boligindretning Af Tina Hansen specialkonsulent 15. september 2010.
Lektion 21 Behørigt udkig, søvagt, skibsførerens ansvar
Lektion 23 - Søredningstjenesten, søsikkerhed, og kulde
Vagtholdsbekendgørelsen
Lydsignaler for forskellige kategorier af skibe
Eftermiddagskursus om produktsikkerhedsloven
Jesus beskriver vejen til et stormsikret liv!
Klargøring til sejlads
Nødkald (Distress Call) og nødmelding (Distress Message) (DSC: Nødalarm/Distress Alert) MAYDAY MAYDAY MAYDAY her er MATILDE MATILDE MATILDE XPA2791.
Kommunikation.
Risikohåndtering af norovirus
Tjekliste Er din myndighed klar til Digital Post? Kan din myndighed modtage og besvare digital post? Test om det virker Sørg for at teste, om myndigheden.
Milepæle for tiltag til øget sikkerhed til søs Skibsinspektør Steen Nielsen Søfartsstyrelsen.
Navigatoriske publikationer
Lektion 11 – Brug af GPS navigator, waypoints
Lektion 18 Sejlads i snævre løb og trafiksepareringsområder
Behørigt udkig, søvagt, skibsførerens ansvar
Arbejdsmarkedsforhold – Hvad der er godt at vide for fiskere om organisationer, beskæftigelse, regler og rettigheder.
Lektion 22 – Nødmeldinger og nødsignaler
Quiz i navigationslys Hvad ser du her? 1. Fiskeskib 2.
Beskæftigelseskravet
Vi skal se ham, som han er.. Enhver, som har dette håb til ham, renser sig selv, ligesom han er ren. 1. Joh. 3, 2-3.
Lanterner og dagsignaler
Alkohol, euforiserende stoffer, sløvende medicin
Spørgsmål: 1 Hvad er en knallertansvarsforsikring? Svarmuligheder: Ja
Den barmhjertige samaritaner Da rejste en lovkyndig sig og ville sætte Jesus på prøve og spurgte ham: »Mester, hvad skal jeg gøre for at arve evigt liv?«
Medicinsk visiterede akutmodtagelser - blå borde Opsamling fra Caféseminar om akutplan
Protester og protestbehandling Reglernes Del 5. Regelkursus Hvorfor protester? Kapsejlads afvikles uden konstant dommer-overvågning Kapsejladskomitéen.
Fokuspunkter Hvem er vi? Hvad tilbyder vi? Samarbejdsaftaler mellem skole og UUV. Valg af uddannelse - tal på vejen.
Ændring af DATO: 1. Vælg ’Vis’ i topmenuen 2. Vælg ’Sidehoved og Sidefod’ 3. Skriv ønsket dato ind i datotekstfeltet med STORE BOGSTAVER 4. Tryk ’anvend.
Guds glæde gennem generøsitet
Hvad kan borgerne på sundhed.dk?
AT 3.2 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til eksamensprojekt.
Den barmhjertige samaritaner
Udarbejdelse af sikkerhedsinstruks
VIP2 Jobpakkeambassadør Kursus Jørgen T. Madsen Om historier og journalister.
Rækkefølge for screening BST-pligtige inden 2008:  Park og Vej  Affald- og genbrug  Spildevand  Hjælpemiddelafdelingen Samtidig screenes arbejdspladser.
Tornadoer Hvad er en tornado:
Hanne Kristensen Plantekongres 2005 Hanne Kristensen Operate A/S.
 Karakterfastsættelsen sker på baggrund af en samlet vurdering af, i hvilken grad præstationen eller standpunktet opfylder de mål, som skal.
Spørgsmål Bekendtgørelse om eftersøgning og aflivning af nødstedt vildt (Bekendtgørelse nr. 417 af 27. april 2007) Udskriv præsentationen og klip kortene.
1 © - Copyright Bureau Veritas Den bedste måde at fjerne faren, en gang for alle.
16. juni 2016 Indkøb under tærskelværdierne efter den nye udbudslov.
Tekniske hjælpemidler Bekendtgørelse Anvendelse af tekniske hjælpemidler § 1. Bekendtgørelsen omfatter: anvendelsen af tekniske hjælpemidler ved.
AT 3.1 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til AT3.1.
Malerfagets overenskomst §10 Sikkerhedsbestemmelser Hvem har ansvaret for, at det nødvendige sikkerhedsudstyr er til rådighed? Hvem har ansvaret.
Arbejdsskader og Nær-ved ulykker Registrering og dokumentation.
AT 3.2 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til eksamensprojekt.
AT 3.2 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til eksamensprojekt.
Malerfagets overenskomst
Søfartslovgivning og skibsadministration
Hvorfor korttursstyrmandsuddannelse?
Værdighed ved livets afslutning
AT 3.2 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til eksamensprojekt.
Ansættelse Overskrifterne: Før ansættelsen Ansættelsesform
Præsentationens transcript:

Lektion 25 Pligt til at hjælpe andre fartøjer og personer i nød Der vil altid være en vis risiko forbundet med at begive sig ud på havet og ulykker og havarier til søs sker. Det kan være ”mand over bord”, kollisioner med andre skibe eller genstande, kæntringer, grundstødninger og strandinger, brand, arbejdsulykker ombord, alvorlig og pludselig sygdom, vandindtrængen og lækage fra skrogskader (under vandlinjen), utætte skroggennemføringer, defekte søventiler, kølesystemer til motoren, rørføringer til toilet og afløb m.v., der bevirker at din båd kan synke. I dårligt vejr øges risikoen for ulykker; samtidig resulterer de dårlige vejrforhold ofte i, at redningsarbejdet kompliceres.  Du kan læses om aktuelle nødsitiationer på SOK SAR hjemmeside. Alle skibe har pligt til at yde hjælp, såfremt det kan ske uden alvorlig fare for eget skib og besætning, og såfremt anden og bedre hjælp ikke er påbegyndt. © Dragør Navigationsskole

Pligt til at hjælpe andre fartøjer og personer i nød Søfartsstyrelsens bekendtgørelse 11775 (erhvervsfartøjer): Regel 15. Nødmeldinger - forpligtelser og fremgangsmåder 1) Enhver skibsfører, som i søen modtager et signal fra en hvilken som helst kilde om, at personer er i nød til søs, og som er i stand til at yde assistance, er forpligtet til i største hast at komme dem til undsætning, og så vidt muligt underrette dem eller eftersøgnings- og redningstjenesten om, at han gør dette. Hvis skibe, som modtager nødsignalet, ikke er i stand til, eller efter sagens særlige omstændigheder anser det for urimeligt eller unødvendigt at komme de nødstedte personer til undsætning, skal skibets fører i skibsdagbogen indføre grunden til at undlade at gå til undsætning og i overensstemmelse med Organisationens anbefalinger informere den pågældende eftersøgnings- og redningstjeneste herom. 2) Føreren af et skib i nød eller den pågældende eftersøgnings- og redningstjeneste har ret til, så vidt muligt efter samråd med førerne af de skibe som har besvaret nødsignalet, at vælge et eller flere af de skibe, som føreren af skibe i nød eller eftersøgnings- og redningstjenesten anser for bedst egnet til at yde hjælp, og føreren eller førerne af det eller de pågældende skibe har pligt til at efterkomme anmodningen ved så hurtigt som muligt at komme de nødstedte personer til hjælp. © Dragør Navigationsskole

Pligt til at hjælpe andre fartøjer og personer i nød Søfartsstyrelsens bekendtgørelse 11775 Regel 15. Nødmeldinger - forpligtelser og fremgangsmåder6) 3) Førere af skibe er frigjort fra den pligt, der påhviler dem i henhold til litra 1 i denne regel, når de bliver klar over, at deres skib ikke er blevet udvalgt til at yde hjælp, og at et eller flere andre skibe, der er blevet udvalgt til at yde hjælp efterkommer anmodningen om hjælp. Denne stillingtagen skal så vidt muligt formidles til de andre skibe, som er udvalgt til at yde hjælp og til eftersøgnings- og redningstjenesten. 4) Føreren af et skib er frigjort fra den pligt, der påhviler ham i henhold til litra 1 i denne regel og, hvis skibet er blevet udset til at yde hjælp, fra den pligt, der påhviler ham i henhold til litra 2 i denne regel, hvis han af de nødstedte personer eller af eftersøgnings- og redningstjenesten eller af føreren af et andet skib, der er nået frem til disse personer, får underretning om, at hjælp ikke længere er påkrævet. © Dragør Navigationsskole